Ścina opony po wewnętrznej stronie(przód)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ralfik84 » 22 mar 2012, 17:15

Witam.Kupiłem Mazde 323f pół roku temu i zauważyłem że mam ścięte przednie opony po wewnętrznej stronie.Zastanawiam sie że może to byc zbieżnośc lub luzy w zawieszeniu.Co myślicie o tym??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez cichy_86 » 22 mar 2012, 17:36

na stacji diagnostycznej na pewno się dowiesz co jest trafione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez ralfik84 » 22 mar 2012, 17:41

Jestem umówiony u goscia od zbieznosci...ale dziwne ze taki jeden mechanik mi powiedzial ze to moga byc luzy w zawieszeniu....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez cichy_86 » 22 mar 2012, 17:53

ralfik84 napisał(a):powiedzial ze to moga byc luzy w zawieszeniu....


Też jest to prawdą dla tego lepiej jechać na stacje przejrzeć całe zawieszenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez ralfik84 » 22 mar 2012, 18:22

Boję się ze ten co mi ustawia zbieznosc nie sprawdzi dobrze zawieszenia bo om ma pewnie tylko przyrzady do ustawiania swojej roboty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez Micha3l » 22 mar 2012, 19:02

Najprędzej luz pojawia się na sworzniu wahacza i końcówce drążka kierowniczego, jak podnieśie się auto i poszarpie się koło rękoma doskonale czuć ewentualne luzy , potem tylko ustalić trzeba gdzie dokładnie jest luz i wymiana wadliwej części, niestey takie luzy czasem są nie wykrywane na "szarpakach" przez "fachowców".
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez cichy_86 » 22 mar 2012, 21:05

najpierw pojedz na stacje wydzasz z 50 zł za sprawdzenie a będziesz wiedział co jest trafione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2008, 15:01
Posty: 1569 (2/3)
Skąd: GND-NE
Auto: Lexus LS600H
Audi A6 C6 3.0
BMW z3 2.8

Postprzez ralfik84 » 23 mar 2012, 14:22

umówiłęm sie na czwartek zobaczymy co będzie:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez xedos1972 » 24 mar 2012, 07:42

jeśli są luzy w zawieszeniu to oczywiste że tracisz geometrie koła , pierwsze to sprawdzenie zawieszenie, drugie to jej ustawienie poprawne był już wątek o tym że po ustawieni zbieżności kierownica był skręcona w jedną stronę okazało się że gość źle ustawił wniosek dobry warsztat nie z technologią na lusterka z PRL-u i po trzecie geometria koła może się zmienić z przebiegiem wiadomo jakie drogi mamy .jak zakupiłem swoją to też zcinała wewnątrz opony , okazało się że geometria przodu i tyłu była do bani ale niemiec pewno nie sprawdzał przez tyle lat.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez ralfik84 » 24 mar 2012, 20:56

własnie wszystko sie okaze.Tez mam autko od Niemca ponad pol roku wiec mam nadzieje ze to tylko geometria.zauwazylem ze bardziej mam sciete opony z przodu niz z tylu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 22:31
Posty: 44
Skąd: Jaworze
Auto: Mazda 323F 1.5 WEBASTO

Postprzez redrum80 » 26 mar 2012, 17:30

ja mialem tak samo, zbiznosc ustawili na przodzie tylko i jest ok. tylu nie ruszalem bo opony byly ok a po co szukac dziury w calym.
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2010, 10:03
Posty: 33
Skąd: Zielona Góra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323