filtr stożkowy problem z kontrolką aku

Postprzez rudeboy777 » 13 gru 2005, 22:55

witam, własnie zamontowałem filtr powietrza stożkowy jak narazie bez zmian w układzie dolotowym i wystapił problem z kontrolką akumulatora bowiem świeci się cały czas czy ktoś spotkał się z takim problemem ? czy spowodowało to nie zainstalowanie jedengo z czujników z fabrycznego filtra powietrza ? :|
323 c BA, poj. 1.5 dohc, r. prod. 97
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2005, 01:19
Posty: 5
Skąd: zielona gora
Auto: 323 c BA poj. 1.5 dohc, r.97

Postprzez Briareos » 13 gru 2005, 23:31

Czy dobrze rozumiem – odpiąłeś przepływkę? Tak na amen? <lol>
Jeśli mam rację to szybko zauważysz też inne "niedogodności" wynikające z tego faktu, niż ta kontrolka – brak dynamiki i smoczy apetyt na paliwo. Wydaje mi się że nie da się poprawnie założyć stożka nie przerabiając dolotu – a sens całej tej operacji jest i tak mocno wątpliwy (np. brak komory rezonansowej).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez rudeboy777 » 13 gru 2005, 23:35

przepływka jest zamontowana, ten drugi czujnik nie, nawet nie wiem od czego on jest ponoc od spalania stukowego, a co do dynamiki to wydaje mi sie ze jest odwrotnie niz mowisz silnik ma wiecej wigoru i jest bardziej zrywny jak narazie
323 c BA, poj. 1.5 dohc, r. prod. 97
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2005, 01:19
Posty: 5
Skąd: zielona gora
Auto: 323 c BA poj. 1.5 dohc, r.97

Postprzez Pyton162 » 14 gru 2005, 00:03

hehe, i juz zadyma, tomek, spokojnie obserwuj zachowania auta, jak sie nic nie zmieni to luzik nie podlaczymy, a jak sie cos bedzie dziac to podlaczymy ten czujnik do stozka i jazda, zreszta sam widziales i czujesz ze autko jedzie odrazu lepiej, pozdro
Pyton162
 

Postprzez rudeboy777 » 14 gru 2005, 00:16

Pyton162 napisał(a):hehe, i juz zadyma, tomek, spokojnie obserwuj zachowania auta
looz pawel :) tak jak mowisz, pozdro
323 c BA, poj. 1.5 dohc, r. prod. 97
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2005, 01:19
Posty: 5
Skąd: zielona gora
Auto: 323 c BA poj. 1.5 dohc, r.97

Postprzez magicadm » 14 gru 2005, 09:22

rudeboy777 napisał(a):(...)silnik ma wiecej wigoru i jest bardziej zrywny jak narazie


A co na to hamownia??? Zmierzyłeś sobie czas do setki przed i po montażu? Co z elestycznością?

Kiedyś też sobie zamontowałem stożek bez strojenia dolotu – efekt: autko straciło na mocy, elestyczności, ale buczało i pierdziało jak rasowe WRC <lol> <lol> <lol>– wieś szalała z zachwytu – dosłownie

Osobiście nie widzę związku pomiędzy dłubaniem w dolocie i ładowaniem akumulatora, ale sprawdź kable przy alternatorze.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez BraTeK » 14 gru 2005, 11:31

I włąsno o to leci :) Zeby wyło :D tylko nie tak wiesniacko, ale zeby było słychać dostojny pomruk przemukającej niedamelo madzi ;D A no i do tego zrobić to tak zeby nie było straty w mocy itd. Bo raczej z takich przeorbek mocy nie przybędzie :)
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 14:15
Posty: 40
Skąd: Bełchatów

Postprzez Pyton162 » 14 gru 2005, 11:41

ale przynajmniej wlascicielowi sie morda cieszy jak silnik fajnie chodzi i wydaje basowy pomruk, pozdro
Pyton162
 

Postprzez MiHaŁ » 14 gru 2005, 11:46

No właśnie! Ja mam złe doświadczenia ze stożkiem w mojej madzi! Po zamontowaniu oprócz dźwięku to duże straty na mocy!! Dolny zakres obrotów – może ciut lepiej, ale w górnym – mulica!!
Gdzieś wyczytałem w necie, że pucha (komora) rezonansowa jest bardzo ważna! Bez niej nie ma sensu bawić się w ulepszanie (a w efekcie pogarszanie) osiągów auta.

rudeboy777 napisał(a):silnik ma wiecej wigoru i jest bardziej zrywny jak narazie
– czy to nie jest tylko odczucie na podstawie dźwięku?? Musiałbyś porównać sobie osiągi auta przed i po – wtedy dopiero będziesz znał całą prawdę i tylko prawdę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez Briareos » 14 gru 2005, 11:55

rudeboy777 napisał(a):nawet nie wiem od czego on jest ponoc od spalania stukowego

:P Stukowego? Na dolocie? Odetnij jeszcze parę niepotrzebnych czujników. Można by też EGR odciąć, po co komu czystość spalin i niższa temperatura w komorach spalania – to przecież tylko moc ogranicza.

BraTeK napisał(a):Bo raczej z takich przeorbek mocy nie przybędzie

Może i przybędzie. Kosztem paliwa oczywiście :D
Efekt świecenia kontrolki ładowania jest spowodowany (jak mnie newbie niedawno uświadomił) odpięciem czujnika IAT na dolocie. Teraz zdaje się PCM uznaje że temperatura powietrza zasysanego ma zero stopni albo coś koło tego i taką bierze poprawkę. To coś podobnego do założenia "chipa – rezystora".

Ludzie którzy "rasują" sobie kaszle zwykle potrafią z pamięci narysować i nazwać położenie wszystkich elementów w silniku, a także i w przeniesieniu napędu oraz zawieszeniu. Ja wiem że to cokolwiek prostsza konstrukcja, ale jak ktoś się już bierze za przeróbki to powinien chociaż wiedzieć co przerabia i po co... I czemu Z5? Żadne z BA nie ma czujnika spalania stukowego, to po nieumiejętnych przeróbkach i na kiepskiej benzynie łatwo o uszkodzenia albo przegrzanie...
Ostatnio edytowano 14 gru 2005, 11:57 przez Briareos, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez magicadm » 14 gru 2005, 11:56

MiHaŁ napisał(a): Musiałbyś porównać sobie osiągi auta przed i po – wtedy dopiero będziesz znał całą prawdę i tylko prawdę ;)



Taka prawda boli :P

Wypieprzona kasa w błoto na SUPER FILTER + ból głowy + uśmiechy politowania osób siedzących w naprawdę mocnych "niebeczących" samochodach.

Montaż stożka metodą "na szybko" to pierwszy stopień (i błąd) "tiuningowego wtajemniczenia" większości "tiunerów" <lol>
Bez skomplikowanego strojenia dolotu na hamowni to strata kasy – niestety.

Czytałem zestawienie oporów przepływu filtrów i tak to było:
1. Najlepsze – filtry mokre – tkanina nasączana
2.Oryginalne, fabryczne –" papierowe"
3. Najgorsze – filtry mokre – gąbkowe – największe straty.

Osobiście założyłbym wkładkę mokrą z tkaniny (np K&N itp) w fabryczną puszkę.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pyton162 » 14 gru 2005, 14:16

panowie stozek jaki ma zalozony rudeboy to KN,i nic go nie kosztowal i nikt tu sie nie spodziewal jakichkolwiek przyrostow mocy, chodzilo bardziej o dzwiek silnika, a autko napewno nie stracilo na dynamice bo sam nim jechalem i weim jak to jechalo przed zamontowaniem stozka a jak po zalozeniu. Wiadomo ze jak chesz miec zalozony profesjonalnie dolot to musisz sie zgloscic do fachowcow, ja tak robilem u siebie i naprawde czuje efekty zmiany dolotu, autko znacznie lepiej jedzie od niskich predkosci oborotwych, a i gora jest tez dobra, ale wszystko sie okaze po wykresie z hamowni ktory niedlugo bede robil w mojej mazdzie. W przypadku Rudeboya chodzilo bardziej o kwestje estetyczne i dziwkowe bez utraty dynamiki auta co sie udalo, pozdro
Pyton162
 

Postprzez sołtys » 14 gru 2005, 14:21

Pyton162 napisał(a):dziwkowe bez utraty dynamiki auta co sie udalo, pozdro


może sie czepiam ale albo dzwiękowe albo dziwki lecą na stożek w aucie i biorą mniej za usługę hahaha
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Pyton162 » 14 gru 2005, 14:25

heheeh pomylka oczywiscie ze dzwiekowe :D :P
Pyton162
 

Postprzez MiHaŁ » 14 gru 2005, 15:12

aaa to ten stożek za dwa piwa?!? hahaha ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez Pyton162 » 14 gru 2005, 18:07

wiesz wole takiego KN niz jakies badziewie z allegro typu noname, tu przynajmniej wiem ze stozek dobrany do pojemnosci silnika i zrobiony z porzadnych materialow
Pyton162
 

Postprzez MiHaŁ » 14 gru 2005, 19:11

heh no to fakt, na allegro dużo jest śmieci za 25 zł <lol> Na zdjęciu wyglądał niezbyt ładnie, ale co do jakosci wykonania to nie będę polemizował. Ja jak na razie ze stożka jestem wyleczony...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez newbie » 14 gru 2005, 20:06

podłącz ten czujnik i "przytaśmuj" go do stożka...nie ograniczy drastycznie przepływu powietrza...a przynajmniej będzie normalnie działać adaptacyjne ładowanie akumulatora i korekta wtrysku
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Pyton162 » 14 gru 2005, 20:16

i tak tez newbie bedzie zrobione , wczoraj robilismy to na szybkiego ale wszystko bedzie jak trzeba , pozdro
Pyton162
 

Postprzez Udesky » 15 gru 2005, 17:19

A jak polecacie przerobic dolot? Moze byc storzek (z Jacky Auto Tuning) lub wkladaka (J&R lub K&N) i strumiennica dolotowa?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323