filtr stożkowy problem z kontrolką aku
witam, własnie zamontowałem filtr powietrza stożkowy jak narazie bez zmian w układzie dolotowym i wystapił problem z kontrolką akumulatora bowiem świeci się cały czas czy ktoś spotkał się z takim problemem ? czy spowodowało to nie zainstalowanie jedengo z czujników z fabrycznego filtra powietrza ? 
323 c BA, poj. 1.5 dohc, r. prod. 97
- Od: 20 paź 2005, 01:19
- Posty: 5
- Skąd: zielona gora
- Auto: 323 c BA poj. 1.5 dohc, r.97
Czy dobrze rozumiem – odpiąłeś przepływkę? Tak na amen?
Jeśli mam rację to szybko zauważysz też inne "niedogodności" wynikające z tego faktu, niż ta kontrolka – brak dynamiki i smoczy apetyt na paliwo. Wydaje mi się że nie da się poprawnie założyć stożka nie przerabiając dolotu – a sens całej tej operacji jest i tak mocno wątpliwy (np. brak komory rezonansowej).

Jeśli mam rację to szybko zauważysz też inne "niedogodności" wynikające z tego faktu, niż ta kontrolka – brak dynamiki i smoczy apetyt na paliwo. Wydaje mi się że nie da się poprawnie założyć stożka nie przerabiając dolotu – a sens całej tej operacji jest i tak mocno wątpliwy (np. brak komory rezonansowej).
przepływka jest zamontowana, ten drugi czujnik nie, nawet nie wiem od czego on jest ponoc od spalania stukowego, a co do dynamiki to wydaje mi sie ze jest odwrotnie niz mowisz silnik ma wiecej wigoru i jest bardziej zrywny jak narazie
323 c BA, poj. 1.5 dohc, r. prod. 97
- Od: 20 paź 2005, 01:19
- Posty: 5
- Skąd: zielona gora
- Auto: 323 c BA poj. 1.5 dohc, r.97
hehe, i juz zadyma, tomek, spokojnie obserwuj zachowania auta, jak sie nic nie zmieni to luzik nie podlaczymy, a jak sie cos bedzie dziac to podlaczymy ten czujnik do stozka i jazda, zreszta sam widziales i czujesz ze autko jedzie odrazu lepiej, pozdro
-
Pyton162
looz pawelPyton162 napisał(a):hehe, i juz zadyma, tomek, spokojnie obserwuj zachowania auta
323 c BA, poj. 1.5 dohc, r. prod. 97
- Od: 20 paź 2005, 01:19
- Posty: 5
- Skąd: zielona gora
- Auto: 323 c BA poj. 1.5 dohc, r.97
rudeboy777 napisał(a):(...)silnik ma wiecej wigoru i jest bardziej zrywny jak narazie
A co na to hamownia??? Zmierzyłeś sobie czas do setki przed i po montażu? Co z elestycznością?
Kiedyś też sobie zamontowałem stożek bez strojenia dolotu – efekt: autko straciło na mocy, elestyczności, ale buczało i pierdziało jak rasowe WRC



Osobiście nie widzę związku pomiędzy dłubaniem w dolocie i ładowaniem akumulatora, ale sprawdź kable przy alternatorze.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
ale przynajmniej wlascicielowi sie morda cieszy jak silnik fajnie chodzi i wydaje basowy pomruk, pozdro
-
Pyton162
No właśnie! Ja mam złe doświadczenia ze stożkiem w mojej madzi! Po zamontowaniu oprócz dźwięku to duże straty na mocy!! Dolny zakres obrotów – może ciut lepiej, ale w górnym – mulica!!
Gdzieś wyczytałem w necie, że pucha (komora) rezonansowa jest bardzo ważna! Bez niej nie ma sensu bawić się w ulepszanie (a w efekcie pogarszanie) osiągów auta.

Gdzieś wyczytałem w necie, że pucha (komora) rezonansowa jest bardzo ważna! Bez niej nie ma sensu bawić się w ulepszanie (a w efekcie pogarszanie) osiągów auta.
– czy to nie jest tylko odczucie na podstawie dźwięku?? Musiałbyś porównać sobie osiągi auta przed i po – wtedy dopiero będziesz znał całą prawdę i tylko prawdęrudeboy777 napisał(a):silnik ma wiecej wigoru i jest bardziej zrywny jak narazie
rudeboy777 napisał(a):nawet nie wiem od czego on jest ponoc od spalania stukowego
BraTeK napisał(a):Bo raczej z takich przeorbek mocy nie przybędzie
Może i przybędzie. Kosztem paliwa oczywiście
Efekt świecenia kontrolki ładowania jest spowodowany (jak mnie newbie niedawno uświadomił) odpięciem czujnika IAT na dolocie. Teraz zdaje się PCM uznaje że temperatura powietrza zasysanego ma zero stopni albo coś koło tego i taką bierze poprawkę. To coś podobnego do założenia "chipa – rezystora".
Ludzie którzy "rasują" sobie kaszle zwykle potrafią z pamięci narysować i nazwać położenie wszystkich elementów w silniku, a także i w przeniesieniu napędu oraz zawieszeniu. Ja wiem że to cokolwiek prostsza konstrukcja, ale jak ktoś się już bierze za przeróbki to powinien chociaż wiedzieć co przerabia i po co... I czemu Z5? Żadne z BA nie ma czujnika spalania stukowego, to po nieumiejętnych przeróbkach i na kiepskiej benzynie łatwo o uszkodzenia albo przegrzanie...
Ostatnio edytowano 14 gru 2005, 11:57 przez Briareos, łącznie edytowano 1 raz
MiHaŁ napisał(a): Musiałbyś porównać sobie osiągi auta przed i po – wtedy dopiero będziesz znał całą prawdę i tylko prawdę
Taka prawda boli
Wypieprzona kasa w błoto na SUPER FILTER + ból głowy + uśmiechy politowania osób siedzących w naprawdę mocnych "niebeczących" samochodach.
Montaż stożka metodą "na szybko" to pierwszy stopień (i błąd) "tiuningowego wtajemniczenia" większości "tiunerów"

Bez skomplikowanego strojenia dolotu na hamowni to strata kasy – niestety.
Czytałem zestawienie oporów przepływu filtrów i tak to było:
1. Najlepsze – filtry mokre – tkanina nasączana
2.Oryginalne, fabryczne –" papierowe"
3. Najgorsze – filtry mokre – gąbkowe – największe straty.
Osobiście założyłbym wkładkę mokrą z tkaniny (np K&N itp) w fabryczną puszkę.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
panowie stozek jaki ma zalozony rudeboy to KN,i nic go nie kosztowal i nikt tu sie nie spodziewal jakichkolwiek przyrostow mocy, chodzilo bardziej o dzwiek silnika, a autko napewno nie stracilo na dynamice bo sam nim jechalem i weim jak to jechalo przed zamontowaniem stozka a jak po zalozeniu. Wiadomo ze jak chesz miec zalozony profesjonalnie dolot to musisz sie zgloscic do fachowcow, ja tak robilem u siebie i naprawde czuje efekty zmiany dolotu, autko znacznie lepiej jedzie od niskich predkosci oborotwych, a i gora jest tez dobra, ale wszystko sie okaze po wykresie z hamowni ktory niedlugo bede robil w mojej mazdzie. W przypadku Rudeboya chodzilo bardziej o kwestje estetyczne i dziwkowe bez utraty dynamiki auta co sie udalo, pozdro
-
Pyton162
aaa to ten stożek za dwa piwa?!?


wiesz wole takiego KN niz jakies badziewie z allegro typu noname, tu przynajmniej wiem ze stozek dobrany do pojemnosci silnika i zrobiony z porzadnych materialow
-
Pyton162
heh no to fakt, na allegro dużo jest śmieci za 25 zł
Na zdjęciu wyglądał niezbyt ładnie, ale co do jakosci wykonania to nie będę polemizował. Ja jak na razie ze stożka jestem wyleczony...

podłącz ten czujnik i "przytaśmuj" go do stożka...nie ograniczy drastycznie przepływu powietrza...a przynajmniej będzie normalnie działać adaptacyjne ładowanie akumulatora i korekta wtrysku
i tak tez newbie bedzie zrobione , wczoraj robilismy to na szybkiego ale wszystko bedzie jak trzeba , pozdro
-
Pyton162
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości