Duże Spalanie
Zatankuj do pełna, przejeździj 100km i zatankuj ponownie a bedziesz wiedział dokładnie ile CI pali, bo przy mierzeniu "na wskaźnik" 3 l to może być tzw. margines błędu. Błędy ECU sprawdzane? Bo od tego trzebaby zacząć jeżeli na prawde spalanie wzrosło...

Nie jest to sprawdzanie na wskaźnik tylko ostatnio jak już miałem rezerwe to zatankowałem tak jak zawsze 8l na ktorych spokojnie 100km bym przejechał a przejechałem 70 i musiałem iść z bańką na stacje, gdzie zatankowałem 5l Vpower i jeszcze później 10 i na 15l Vpower zawsze spokojnie robiłem 200 a tak zrobiłem 130 i znowu musiałem iść na piechote na stacje :/ dlatego teraz tankuje częsciej ale widze żę spalanie dużo wzrosło. A czy jest coś jeszcze co może powodować ten wzrost ? coś co mógłbym sam sprawdzić bo z tymi błędami ECU to bede musiał do kogoś podjechać.
Dzięki z odpowiedź
Dzięki z odpowiedź
- Od: 27 lis 2008, 13:37
- Posty: 26
- Skąd: Lubin
- Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r
kyynio napisał(a):Nie jest to sprawdzanie na wskaźnik tylko ostatnio jak już miałem rezerwe to zatankowałem tak jak zawsze 8l na ktorych spokojnie 100km bym przejechał a przejechałem 70 i musiałem iść z bańką na stacje, gdzie zatankowałem 5l Vpower i jeszcze później 10 i na 15l Vpower zawsze spokojnie robiłem 200 a tak zrobiłem 130 i znowu musiałem iść na piechote na stacje :/ dlatego teraz tankuje częsciej ale widze żę spalanie dużo wzrosło. A czy jest coś jeszcze co może powodować ten wzrost ? coś co mógłbym sam sprawdzić bo z tymi błędami ECU to bede musiał do kogoś podjechać.
Dzięki z odpowiedź
kyynio napisał(a):Nie jest to sprawdzanie na wskaźnik tylko ostatnio jak już miałem rezerwe to zatankowałem tak jak zawsze 8l na ktorych spokojnie 100km bym przejechał a przejechałem 70 i musiałem iść z bańką na stacje, gdzie zatankowałem 5l Vpower i jeszcze później 10 i na 15l Vpower zawsze spokojnie robiłem 200 a tak zrobiłem 130 i znowu musiałem iść na piechote na stacje :/ dlatego teraz tankuje częsciej ale widze żę spalanie dużo wzrosło. A czy jest coś jeszcze co może powodować ten wzrost ? coś co mógłbym sam sprawdzić bo z tymi błędami ECU to bede musiał do kogoś podjechać.
Dzięki z odpowiedź
Kolego z tymi będami ECU nigdzie nie bedziesz musiał nigdzie podjeżdżać, jedynie najwyżej do sklepu elektronicznego jeśli nie masz gdzieś pod ręką diody LED. Wystarczy poszukac na forum. Tu masz opisane jak co i gdzie mierzyć i opisane wszystkie kody błędów:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody
nie dziękuj


Witam ! Mój problem polega na duzym spalaniu mojej mazdy ! rozumiem że jest zima itp ale przesada.
Silniczek 1.6 8v bez lpg w mieście przy normalniej jeździe nie przekraczając 2.5tys.obrotów średnie(mówie średnie) spalanie wychodzi w granicy 13l :/
Kody sprawdzane-nic total zero
Nowy cały układ zapłonowy-palec,kopułka,świece,przewody
Termostat sprawny-bardzo szybko się zagrzewa,jest ok.
sonda-sprawdzałem miernikiem to na biegu jałowym wachała się między 0.50 a 0.70.podczas jazdy niewiem.nie sprawdzałem bo niemam jak
Nowy filtr powietrza jak i paliwa.
Poprostu niemam pojęcia z czego takie spalanie ! ;/
Ostatnio przeglądając posty czytałem o czymś takim jak zapchany katalizator.Czy On tak naprawde ma duże znaczenie na spalanie ?
Silniczek 1.6 8v bez lpg w mieście przy normalniej jeździe nie przekraczając 2.5tys.obrotów średnie(mówie średnie) spalanie wychodzi w granicy 13l :/
Kody sprawdzane-nic total zero
Nowy cały układ zapłonowy-palec,kopułka,świece,przewody
Termostat sprawny-bardzo szybko się zagrzewa,jest ok.
sonda-sprawdzałem miernikiem to na biegu jałowym wachała się między 0.50 a 0.70.podczas jazdy niewiem.nie sprawdzałem bo niemam jak
Nowy filtr powietrza jak i paliwa.
Poprostu niemam pojęcia z czego takie spalanie ! ;/
Ostatnio przeglądając posty czytałem o czymś takim jak zapchany katalizator.Czy On tak naprawde ma duże znaczenie na spalanie ?
_ Siwus _ ;)
no to ci pali kolego... moja bf-ka również 1.6 8v pali 10 litrów gazu czy jadę 90 czy 140. Zapchany kat na pewno ma duże znaczenie co do spalania bo wtedy silnik ma ciężej. w omedze ojczulka mv6 były zapchane obydwa po wymianie pali 2 litry mniej.
- Od: 30 wrz 2007, 10:31
- Posty: 121
- Skąd: Kętrzyn
- Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback
Siwy mam ten sam silnik co Ty. Katalizator już dawno usunięty- był właśnie zapchany. Teraz nie jeżdżę 100 % po mieście, ok. 20% miasto reszta w trasie i wychodzi 7l. W tamtym roku w zimę po samym mieście wychodziło max 11l, zazwyczaj 9-10l. Także twierdzę że masz trochę za duże spalanie.
Koledzy, ja zatankowałem 26l i w te mrozy zrobiłem na nich ok. 240km głównie po mieście i to krótkie dystanse(3-4km). Jak myślicie,to dużo???(mazda 323 bg 1,3 16V) 
Generalnie też robię krótkie dystanse.W sumie to tylko z domu do szkoły to jakies 3km
.Teraz mam dylemat co zrobić z tym katem.... czy "wybebeszyc" czy szukać gdzie indziej szukać przyczyny.... 13l to znacznie za dużo jak na taki silniczek...

_ Siwus _ ;)
sebek-71 wydaje mi się że twoje spalanie jest przywzoite.Wychodzi w granicach 10l na 100km. więc nie jest tak źle.Poprzednia moja mazda 1.3 8v po mojej regulacji gazu( gazownicy tak ustawili ze paliła 11-12 ;/) ustawiłem że paliła max 10
no chyba że pedał w podłodze no to brałą więcej 
_ Siwus _ ;)
Sprzedam kata i kupie za 100zł z wysyłką zamiennik który jest pusty w środku. Wtedy zobacze czy jest różnica w spalaniu.
_ Siwus _ ;)
widze temat podobny jak u mnie
mam 1.3 16v
w ostanie dni na 27 l wyszlo 270km po miescie po 15km jazdy
bardzo duzo jak na taki silnik litr na 10km
termostat zmieniony, kat dawno wyciety i tlumik koncowy zmieniony
hmm co by tu zrobic aby zmiejszyc spalanie, jeszcze i tak uklad zaplonowy chce zmienic swiece kable itp
jak ktos ma jakies propozycje pisac albo pytac
mam 1.3 16v
w ostanie dni na 27 l wyszlo 270km po miescie po 15km jazdy
bardzo duzo jak na taki silnik litr na 10km
termostat zmieniony, kat dawno wyciety i tlumik koncowy zmieniony
hmm co by tu zrobic aby zmiejszyc spalanie, jeszcze i tak uklad zaplonowy chce zmienic swiece kable itp
jak ktos ma jakies propozycje pisac albo pytac
- Od: 16 lis 2011, 22:57
- Posty: 71
- Skąd: Olsztyn W-M
- Auto: teraz – Mazda 323F BA 1.5 16V 95r.
kiedyś – Mazda MX-3 EC 1.6 16V 97r.
kiedyś – Mazda 323 BG 1.3 16V 94r.
Yakuza991 napisał(a):widze temat podobny jak u mnie
mam 1.3 16v
w ostanie dni na 27 l wyszlo 270km po miescie po 15km jazdy
bardzo duzo jak na taki silnik litr na 10km
termostat zmieniony, kat dawno wyciety i tlumik koncowy zmieniony
hmm co by tu zrobic aby zmiejszyc spalanie, jeszcze i tak uklad zaplonowy chce zmienic swiece kable itp
jak ktos ma jakies propozycje pisac albo pytac
Ja wiem, czy to tak dużo?Wychodzi 10l na setkę---moim zdaniem spoko
Yakuza991 napisał(a):hmm co by tu zrobic aby zmiejszyc spalanie
Położyć cegłę pod pedał gazu
Ale tak na poważnie styl jazdy największy ma wpływ na spalanie.
Ostatnio to moja "efka" przy ostrzejszym butowaniu (w tym sporo trasy było) też mi łyknęła coś koło tego
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam takie samo zdanie jak Marek 161BD081 ostatnio kończył mi się gaz zatankowałem do pełna wyszło 8l LPG spalanie przy normalnej jeździ do pracy odpalam na PB przejeżżam 2km i LPG no i do roboty 15 km można powiedzieć że trasa bo jadę prawie że bez zatrzymania ale do tych 8l wlicza się też jazda po mieście. Zrobiłem ze 20km po mieście i 120km w "trasie" o ile można ją tak nazwać jadąc to jako tako co któreś światło czerwone wracając trafiłem na wszystkie światła czerwone myślałem że kurwicy dostane i wyszło spalanie ponad 10l a niby trasa 

- Od: 4 sty 2011, 03:38
- Posty: 417
- Skąd: Żyrardów
- Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG
Ktoś, kiedyś pisał, że duży wpływ na spalanie ma styl jazdy, że jak kręcił do 3tys. obrotów, to łyknął więcej, niż jak powyżej 3tys?
To jak to rzeczywiście jest??
To jak to rzeczywiście jest??
sebek-71 napisał(a):Ktoś, kiedyś pisał, że duży wpływ na spalanie ma styl jazdy, że jak kręcił do 3tys. obrotów, to łyknął więcej, niż jak powyżej 3tys?
To jak to rzeczywiście jest??
Mało realne aby jeżdżąc do tych 3kRPM autko miałoby połknąć więcej niż tak samo jeżdżąc ale kręcąc silnikiem powyżej tej granicy (np. do 5-6kRPM)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
pytanie brzmi jak mocno deptał pedał do 3tyś i powyżej 3tyś bo wiadomo że powyżej nie musisz tak deptać żeby to jakoś jechało. Podobnie jak logika co nie których ludzi, że kupując samochód z mniejszym silnikiem spali mniej niż z większym (ale mocniejszym = delikatne wciśnięcie gazu powoduje że auto jedzie)

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
deptanie, nie deptanie, czy to do 3 tys czy powyzej, prawda jest taka ze kolega ma 13 litrow spalania i to jest duzo za duzo nawet jak na zime, ja tez mam 1.6 8v i jak robie trase 360 km w niecale 4 godziny to zawsze wychodzilo 8.3 litra nie wazne jak bym deptal a czesciej bylo powyzej 3 tys i korzystalem ze wszystkich kucyków.
I takie pytanie do kolegi Siwy_48 nie zalewa Ci czasem silnika? Nie falują obroty? Nie czuć czasami benzyny w kabinie?
I takie pytanie do kolegi Siwy_48 nie zalewa Ci czasem silnika? Nie falują obroty? Nie czuć czasami benzyny w kabinie?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość