Duże Spalanie

Postprzez pawcio1017 » 19 sty 2012, 22:53

Zatankuj do pełna, przejeździj 100km i zatankuj ponownie a bedziesz wiedział dokładnie ile CI pali, bo przy mierzeniu "na wskaźnik" 3 l to może być tzw. margines błędu. Błędy ECU sprawdzane? Bo od tego trzebaby zacząć jeżeli na prawde spalanie wzrosło...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez kyynio » 23 sty 2012, 10:34

Nie jest to sprawdzanie na wskaźnik tylko ostatnio jak już miałem rezerwe to zatankowałem tak jak zawsze 8l na ktorych spokojnie 100km bym przejechał a przejechałem 70 i musiałem iść z bańką na stacje, gdzie zatankowałem 5l Vpower i jeszcze później 10 i na 15l Vpower zawsze spokojnie robiłem 200 a tak zrobiłem 130 i znowu musiałem iść na piechote na stacje :/ dlatego teraz tankuje częsciej ale widze żę spalanie dużo wzrosło. A czy jest coś jeszcze co może powodować ten wzrost ? coś co mógłbym sam sprawdzić bo z tymi błędami ECU to bede musiał do kogoś podjechać.
Dzięki z odpowiedź
Początkujący
 
Od: 27 lis 2008, 13:37
Posty: 26
Skąd: Lubin
Auto: 323F BG 1.6 16V 93r
323F BA 1.5 96r

Postprzez pawcio1017 » 23 sty 2012, 12:56

kyynio napisał(a):Nie jest to sprawdzanie na wskaźnik tylko ostatnio jak już miałem rezerwe to zatankowałem tak jak zawsze 8l na ktorych spokojnie 100km bym przejechał a przejechałem 70 i musiałem iść z bańką na stacje, gdzie zatankowałem 5l Vpower i jeszcze później 10 i na 15l Vpower zawsze spokojnie robiłem 200 a tak zrobiłem 130 i znowu musiałem iść na piechote na stacje :/ dlatego teraz tankuje częsciej ale widze żę spalanie dużo wzrosło. A czy jest coś jeszcze co może powodować ten wzrost ? coś co mógłbym sam sprawdzić bo z tymi błędami ECU to bede musiał do kogoś podjechać.
Dzięki z odpowiedź
kyynio napisał(a):Nie jest to sprawdzanie na wskaźnik tylko ostatnio jak już miałem rezerwe to zatankowałem tak jak zawsze 8l na ktorych spokojnie 100km bym przejechał a przejechałem 70 i musiałem iść z bańką na stacje, gdzie zatankowałem 5l Vpower i jeszcze później 10 i na 15l Vpower zawsze spokojnie robiłem 200 a tak zrobiłem 130 i znowu musiałem iść na piechote na stacje :/ dlatego teraz tankuje częsciej ale widze żę spalanie dużo wzrosło. A czy jest coś jeszcze co może powodować ten wzrost ? coś co mógłbym sam sprawdzić bo z tymi błędami ECU to bede musiał do kogoś podjechać.
Dzięki z odpowiedź


Kolego z tymi będami ECU nigdzie nie bedziesz musiał nigdzie podjeżdżać, jedynie najwyżej do sklepu elektronicznego jeśli nie masz gdzieś pod ręką diody LED. Wystarczy poszukac na forum. Tu masz opisane jak co i gdzie mierzyć i opisane wszystkie kody błędów:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=99250&hilit=kody

nie dziękuj <diabełek> Napisz jakie błędy Ci wywaliło to będziemy dalej myśleć.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Siwy_48 » 9 lut 2012, 23:33

Witam ! Mój problem polega na duzym spalaniu mojej mazdy ! rozumiem że jest zima itp ale przesada.
Silniczek 1.6 8v bez lpg w mieście przy normalniej jeździe nie przekraczając 2.5tys.obrotów średnie(mówie średnie) spalanie wychodzi w granicy 13l :/

Kody sprawdzane-nic total zero
Nowy cały układ zapłonowy-palec,kopułka,świece,przewody
Termostat sprawny-bardzo szybko się zagrzewa,jest ok.
sonda-sprawdzałem miernikiem to na biegu jałowym wachała się między 0.50 a 0.70.podczas jazdy niewiem.nie sprawdzałem bo niemam jak :)
Nowy filtr powietrza jak i paliwa.
Poprostu niemam pojęcia z czego takie spalanie ! ;/

Ostatnio przeglądając posty czytałem o czymś takim jak zapchany katalizator.Czy On tak naprawde ma duże znaczenie na spalanie ?
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Daro_GST » 10 lut 2012, 10:39

no to ci pali kolego... moja bf-ka również 1.6 8v pali 10 litrów gazu czy jadę 90 czy 140. Zapchany kat na pewno ma duże znaczenie co do spalania bo wtedy silnik ma ciężej. w omedze ojczulka mv6 były zapchane obydwa po wymianie pali 2 litry mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez lewy323s » 10 lut 2012, 11:26

Siwy mam ten sam silnik co Ty. Katalizator już dawno usunięty- był właśnie zapchany. Teraz nie jeżdżę 100 % po mieście, ok. 20% miasto reszta w trasie i wychodzi 7l. W tamtym roku w zimę po samym mieście wychodziło max 11l, zazwyczaj 9-10l. Także twierdzę że masz trochę za duże spalanie.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez sebek-71 » 10 lut 2012, 14:45

Koledzy, ja zatankowałem 26l i w te mrozy zrobiłem na nich ok. 240km głównie po mieście i to krótkie dystanse(3-4km). Jak myślicie,to dużo???(mazda 323 bg 1,3 16V) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Siwy_48 » 10 lut 2012, 19:10

Generalnie też robię krótkie dystanse.W sumie to tylko z domu do szkoły to jakies 3km hahaha .Teraz mam dylemat co zrobić z tym katem.... czy "wybebeszyc" czy szukać gdzie indziej szukać przyczyny.... 13l to znacznie za dużo jak na taki silniczek...
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Siwy_48 » 10 lut 2012, 19:12

sebek-71 wydaje mi się że twoje spalanie jest przywzoite.Wychodzi w granicach 10l na 100km. więc nie jest tak źle.Poprzednia moja mazda 1.3 8v po mojej regulacji gazu( gazownicy tak ustawili ze paliła 11-12 ;/) ustawiłem że paliła max 10 :D no chyba że pedał w podłodze no to brałą więcej :D
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez lewy323s » 10 lut 2012, 20:14

Siwy wyjmij katalizator i spojrzyj przez niego pod słońce- powinien prześwitywać w con. 50 % aby nie tamować spalin. U mnie była dziura wielkości 5zł a reszta czarna sadza.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez Siwy_48 » 11 lut 2012, 00:29

Sprzedam kata i kupie za 100zł z wysyłką zamiennik który jest pusty w środku. Wtedy zobacze czy jest różnica w spalaniu.
_ Siwus _ ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2010, 14:08
Posty: 123 (0/2)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 323 BG LX 1,3 8v LPG 89r -->
Mazda 323 BG GLX 1.6 8v 90r. ;) --> SWAP ALL GT BP05 + EATON M62/2016r.

Postprzez Yakuza991 » 15 mar 2012, 19:55

widze temat podobny jak u mnie
mam 1.3 16v
w ostanie dni na 27 l wyszlo 270km po miescie po 15km jazdy
bardzo duzo jak na taki silnik litr na 10km
termostat zmieniony, kat dawno wyciety i tlumik koncowy zmieniony
hmm co by tu zrobic aby zmiejszyc spalanie, jeszcze i tak uklad zaplonowy chce zmienic swiece kable itp
jak ktos ma jakies propozycje pisac albo pytac
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 22:57
Posty: 71
Skąd: Olsztyn W-M
Auto: teraz – Mazda 323F BA 1.5 16V 95r.
kiedyś – Mazda MX-3 EC 1.6 16V 97r.
kiedyś – Mazda 323 BG 1.3 16V 94r.

Postprzez sebek-71 » 15 mar 2012, 20:34

Yakuza991 napisał(a):widze temat podobny jak u mnie
mam 1.3 16v
w ostanie dni na 27 l wyszlo 270km po miescie po 15km jazdy
bardzo duzo jak na taki silnik litr na 10km
termostat zmieniony, kat dawno wyciety i tlumik koncowy zmieniony
hmm co by tu zrobic aby zmiejszyc spalanie, jeszcze i tak uklad zaplonowy chce zmienic swiece kable itp
jak ktos ma jakies propozycje pisac albo pytac

Ja wiem, czy to tak dużo?Wychodzi 10l na setkę---moim zdaniem spoko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Marek 161BD081 » 16 mar 2012, 08:01

Yakuza991 napisał(a):hmm co by tu zrobic aby zmiejszyc spalanie

Położyć cegłę pod pedał gazu :)
Ale tak na poważnie styl jazdy największy ma wpływ na spalanie.
Ostatnio to moja "efka" przy ostrzejszym butowaniu (w tym sporo trasy było) też mi łyknęła coś koło tego :D
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez patryk240 » 16 mar 2012, 11:02

Mam takie samo zdanie jak Marek 161BD081 ostatnio kończył mi się gaz zatankowałem do pełna wyszło 8l LPG spalanie przy normalnej jeździ do pracy odpalam na PB przejeżżam 2km i LPG no i do roboty 15 km można powiedzieć że trasa bo jadę prawie że bez zatrzymania ale do tych 8l wlicza się też jazda po mieście. Zrobiłem ze 20km po mieście i 120km w "trasie" o ile można ją tak nazwać jadąc to jako tako co któreś światło czerwone wracając trafiłem na wszystkie światła czerwone myślałem że kurwicy dostane i wyszło spalanie ponad 10l a niby trasa <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez sebek-71 » 16 mar 2012, 12:36

Ktoś, kiedyś pisał, że duży wpływ na spalanie ma styl jazdy, że jak kręcił do 3tys. obrotów, to łyknął więcej, niż jak powyżej 3tys?
To jak to rzeczywiście jest?? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez Marek 161BD081 » 16 mar 2012, 12:57

sebek-71 napisał(a):Ktoś, kiedyś pisał, że duży wpływ na spalanie ma styl jazdy, że jak kręcił do 3tys. obrotów, to łyknął więcej, niż jak powyżej 3tys?
To jak to rzeczywiście jest??

Mało realne aby jeżdżąc do tych 3kRPM autko miałoby połknąć więcej niż tak samo jeżdżąc ale kręcąc silnikiem powyżej tej granicy (np. do 5-6kRPM)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebek-71 » 16 mar 2012, 13:16

Tez mi się tak wydaje, to skąd takie opinie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez tekkenfan » 18 mar 2012, 00:16

pytanie brzmi jak mocno deptał pedał do 3tyś i powyżej 3tyś bo wiadomo że powyżej nie musisz tak deptać żeby to jakoś jechało. Podobnie jak logika co nie których ludzi, że kupując samochód z mniejszym silnikiem spali mniej niż z większym (ale mocniejszym = delikatne wciśnięcie gazu powoduje że auto jedzie)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez kastasqad89 » 18 mar 2012, 13:26

deptanie, nie deptanie, czy to do 3 tys czy powyzej, prawda jest taka ze kolega ma 13 litrow spalania i to jest duzo za duzo nawet jak na zime, ja tez mam 1.6 8v i jak robie trase 360 km w niecale 4 godziny to zawsze wychodzilo 8.3 litra nie wazne jak bym deptal a czesciej bylo powyzej 3 tys i korzystalem ze wszystkich kucyków.

I takie pytanie do kolegi Siwy_48 nie zalewa Ci czasem silnika? Nie falują obroty? Nie czuć czasami benzyny w kabinie?
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 22:17
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 323F BA 1.5 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323