Mazda3 (BK) – Korozja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez voodoo85 » 24 sty 2012, 09:52

Ale ja tez zaraz po zakupie zakonserwowalem podwozie, nadkola byly na akcji serwisowej, mylem tylko recznie, osuszalem, woskowalem najlepszymi srodkami, garazowane w nieogrzewanym garazu.... dbalem lepiej niz o swoja kobite :D Ale jak mialem zabezpieczyc te cholerne zgrzewy na drzwiach?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2011, 13:16
Posty: 6
Skąd: Kielce
Auto: M3 05 Y6

Postprzez radzi89 » 24 sty 2012, 10:02

voodoo85 napisał(a): Ale jak mialem zabezpieczyc te cholerne zgrzewy na drzwiach?


Cholera wie – ja tam nie mam zadnych oznakow korozji.... moze bylo cos tam robione ?
ewentualnie można wysmarować ja takim woskiem do profili zamkniętych...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez voodoo85 » 24 sty 2012, 10:06

Własnie nie, nic tam nie bylo kombinowane... lakier oryginal.
Nad woskiem pomysle dzieki za sluszna uwage :) tylko jak go tam wlac w te dzwi zeby to jakos dzialalo? Ruda wychodzi mi z boku dzrwi :(
A jakie sa warte polecenia?
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2011, 13:16
Posty: 6
Skąd: Kielce
Auto: M3 05 Y6

Postprzez marcin255 » 24 sty 2012, 12:52

Też mam 2005 i zero rudej więc teorie o gniciu Mazd 5-7 letnich są głoszone na wyrost ilu z was kupiło auto z " pewnej ręki " " bezwypadkowe " nie spawane nie szpachlowane nie klejone ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez revir85 » 24 sty 2012, 13:25

Moja akurat jest pewna w 100%. Wzialem ja od rodziny z wloch. Mieli ja od nowosci. Regularnie serwisowana....
Malowany jedynie tylny blotnik... Po sprowadzeniu do kraju zabezpieczylem podwozie choc bylo jak nowe, nadkola tez jak nowe, progi ok. Wszystko bylo ladnie pieknie az tu <dupa> Drzwi mam na bank nie klejone nie malowane a tak samo jak koledze powyzej wylazi od wenetrznej stronie.... Sa to takie male kropki (zapewne narazie) wzdluz zgrzewow po bokach... I pewnie robiac to za jakis czas znow wyjdzie bo rdza siedzi pod tymi zgrzewmi i wylazi bokiem... Pewne jedyne rozwiazanie to wymiana elementow na nowe lub pozbyce sie auta... :)
Lepiej coś zrobić i żałować, niż załować że się tego nie zrobiło!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2007, 16:43
Posty: 46
Skąd: ŚWIETOKRZYSKIE
Auto: BYŁA Mazda 3 1.6 MZ-CD ACTIVE 2oo5r.

Postprzez dzux » 26 sty 2012, 17:26

voodoo85 napisał(a):Własnie nie, nic tam nie bylo kombinowane... lakier oryginal.
Nad woskiem pomysle dzieki za sluszna uwage :) tylko jak go tam wlac w te dzwi zeby to jakos dzialalo? Ruda wychodzi mi z boku dzrwi :(
A jakie sa warte polecenia?


polecam tectyl ML super serodek z sondą wypycha wode i uzupełnia dziurki bezbarwny
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez arjot » 26 sty 2012, 23:25

marcin255 napisał(a):Też mam 2005 i zero rudej więc teorie o gniciu Mazd 5-7 letnich są głoszone na wyrost ilu z was kupiło auto z " pewnej ręki " " bezwypadkowe " nie spawane nie szpachlowane nie klejone ?

Auto z 2004 roku, pewne, niebite, wymieniony zderzak tylko w ASO po wgniotce, kupowałem w 2006, miało dwa lata, z racji na kredyt poprzednika było serwisowane w ASO, które udostępniło mi historię z pełnym opisem.
Przebieg 89tys.
Kropki na styku błotnika ze zderzakiem, małe purchle na słupku lewym i prawym drzwi (czarna listwa przyokienna).
Samochód garażowany, zadbany etc..
Próbuję załatwić to w ramach gwarancyjnej naprawy (12 lat gwarancji Mazda daje na blacharkę) ale mogą mnie odwalić za jeden przegląd poza ASO. Jeśli tak będzie, będę musiał sięgnąć do kieszeni.. A przeróbka audio pójdzie się paść na kilka miesięcy :(
Nie ma co uogólniać Marcin, ciesz się, że nie dotyczą Cię problemy. Ale nie każde rdzewiejące jest bite.
Poza tym co ma ewentualne bicie czy spawanie do tego, że rozpada się w rękach błotnik? A takie coś widziałem ostatnio u klubowicza który jeździ hb z 2005 roku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez akostarek » 26 sty 2012, 23:34

arjot napisał(a):Poza tym co ma ewentualne bicie czy spawanie do tego, że rozpada się w rękach błotnik?

zostaje naruszona fabryczna warstwa zabezpieczająca przed korozją.

arjot napisał(a):Próbuję załatwić to w ramach gwarancyjnej naprawy

12 lat jest na perforację, ASO Ci to zrobi na gwarancji, jak będą dziury w blachach :(

Ma ktoś warunki gwarancji po polsku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Czege » 31 sty 2012, 23:25

ASO CI nic nie zrobi. Mi obiecali oddzwonić i czekam 4 m-ce już;)
Mazda Jaremko Wrocław....

co do warunków gwarancji, to podstawa to przeglądy w ASO co 20k lub 12 m-cy.
Ja miałem robione do momentu gdy zaczęli robić problemy z uznaniem tego co zrobili. Robili mi bok samochodu z AC u Jaremki i ta strona rdzewieje w zastraszającym tempie. Druga dość spokojnie. Szkoda gadać. OD tamtego czasu nie robię przeglądów w ASO....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez radzi89 » 31 sty 2012, 23:36

Koledze w 6 pomogli i w ramach gwarancji zrobili mu blotniki :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Czege » 31 sty 2012, 23:43

jak widać co ASO to obyczaj....
chciałem zrobić "legalnie" i pozostać przy ASO, ale mnie skutecznie zniechęcili.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez arjot » 1 lut 2012, 00:24

Ano ja też czekam. Próbowałem dzwonić do MMP, niestety odbiłem się od sekretarki automatycznej. Powiem szczerze, byłoby miło chociaż dostać jakąkolwiek odpowiedź. Trochę szkoda, że mazda w pupie odbiorców.. aczkolwiek nie jestem zaskoczony jakoś specjalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez marky » 2 lut 2012, 22:14

Witam,
Ja mialem robiona blache na gwarancji. Mazda nie robila problemow, nawet zrobili wiecej niz sam zauwazylem :). Dziur na wylot zadnych nie bylo, zrobili nawet te elementy, w ktorych bylo tylko widac male spuchniecia pod lakierem. Zobaczymy na jak dlugo to wystarczy. Minus jest taki, ze praktycznie cale auto pomalowali...
W kazdym razie ruda bardzo lubi nasze M3 :)
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 14:59
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 Exclusive HB 2004 ; 1.6 16V 105km ; 25E Strato Blue Mica

Postprzez arjot » 3 lut 2012, 14:59

A załatwiałeś to przez ASO czy bezpośrednio z Mazdą Motor Poland?
Mój kłopot polega na tym, że ASO poprosiło mnie o skonsultowanie się z MMP, w związku z niedotrzymaniem warunków gwarancji. (Jeden przegląd poza ASO)

edit: Nieistotne dla mnie. Dodzwoniłem się do MMP. Generalnie 36 miesięcy na korozję, 12 lat na perforację, pod warunkiem robienia co 12 miesięcy płatnych (!) kontroli nadwozia.
Czyli podsumowując, masz 7 letni samochód, nie masz dziur tylko rdze to bujaj się sam.

Świetnie ku wa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez LookR » 4 lut 2012, 23:53

arjot napisał(a):A załatwiałeś to przez ASO czy bezpośrednio z Mazdą Motor Poland?
Mój kłopot polega na tym, że ASO poprosiło mnie o skonsultowanie się z MMP, w związku z niedotrzymaniem warunków gwarancji. (Jeden przegląd poza ASO)

edit: Nieistotne dla mnie. Dodzwoniłem się do MMP. Generalnie 36 miesięcy na korozję, 12 lat na perforację, pod warunkiem robienia co 12 miesięcy płatnych (!) kontroli nadwozia.
Czyli podsumowując, masz 7 letni samochód, nie masz dziur tylko rdze to bujaj się sam.

Świetnie ku wa


Nie denerwuj się – trzeba odłożyć trochę grosza na lakiernika + usługę antykorozyjną, bo innego wyjścia chyba nie ma. Sam wiesz, jak jest w mojej M. Nie mam wyboru, tylko oddać auto w "dobore ręce". Jest to smutne, bo kupując japońskie auto oczekujemy japońskiej, solidnej jakości, a jeżeli projektańci/inżynierowie mazdy 3 pomineli aspekt rdzy, to ASO winno "naprawić błędy" specjalistów z "Kwitnącej wiśni". No cóż, kasa na lakiernika, to uboższe wakacje itp. lub sprzedać auto i kupić "coś" innego. Pytanie otwarte brzmi: jeżeli nie nasze ukochane mazdy 3, to co?
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez arjot » 5 lut 2012, 11:52

Antykorozję robiłem... nie sądziłem, że trzeba antykorozyjnie zabezpieczać samochód aż po dach :)
Sprobuję się dowiedzieć, czy na karczunkowskiej (lakiernik mazdy przy az auto) dali by zniżkę przy dwóch samochodach w tym samym kolorze. :P Robiłem u nich jakąś tam wgniotkę po poprzednim właścicielu, sprawili się całkiem nieźle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 16:33
Posty: 817 (3/14)
Skąd: Warszawa/Kabaty
Auto: Jest :MX-5 NBfl Memories III '05
Była: 3 BK Z6 sedan

Postprzez marky » 11 lut 2012, 04:38

arjot napisał(a):A załatwiałeś to przez ASO czy bezpośrednio z Mazdą Motor Poland?
Mój kłopot polega na tym, że ASO poprosiło mnie o skonsultowanie się z MMP, w związku z niedotrzymaniem warunków gwarancji. (Jeden przegląd poza ASO)

edit: Nieistotne dla mnie. Dodzwoniłem się do MMP. Generalnie 36 miesięcy na korozję, 12 lat na perforację, pod warunkiem robienia co 12 miesięcy płatnych (!) kontroli nadwozia.
Czyli podsumowując, masz 7 letni samochód, nie masz dziur tylko rdze to bujaj się sam.

Świetnie ku wa



Zalatwialem przez ASO, natomiast bylem w o tyle dobrej sytuacji, ze auto bylo regularnie serwisowane.
Początkujący
 
Od: 14 sie 2011, 14:59
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 Exclusive HB 2004 ; 1.6 16V 105km ; 25E Strato Blue Mica

Postprzez akostarek » 13 mar 2012, 20:37

ostatnio kontaktowałem się z MMP w sprawie gwarancji na perforację, może komuś się przyda:
-warunkiem kontynuacji gwarancji jest przeprowadzanie oględzin nadwozia w specjalistycznym warsztacie naprawczym co 12 miesięcy
-właściciel musi bezzwłocznie i na własny koszt naprawić wszelkie uszkodzenia nadwozia obniżające poziom ochrony, które zostały stwierdzone podczas oględzin
-informację o perforacji blachy nadwozia należy zgłosić do ASO w terminie do 14 dni od wykrycia
-gwarancja producenta na perforację obejmuje elementy, które były naprawiane na akcjach serwisowych w ASO
-definicja perforacji wg Mazdy:
otwór w karoserii powstały na skutek korozji działającej od wewnętrznej lub spodniej strony nadwozia w wyniku wady materiałowej bądź fabrycznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez kudlaty » 14 mar 2012, 22:20

Wszędzie wszyscy mówią że mazdy bardzo rdzewieją... Moja jest z 2006r. i ma przejechane 130tys i na prawdę na karoserii nie ma żadnej rdzy. Co prawda jest cały czas garażowana, a przyjechała z Włoch gdzie soli nie widziała, ale 3 lata w Polsce i nic się nie dzieje. Za to zauważyłem rdzę w innym miejscu:) Na oparciu tylnej kanapy od strony bagażnika są blachy. Przez przypadek podniosłem pokrowiec siedzenia i zauważyłem że całą ta blacha jest zardzewiała. Jak to możliwe? nie mam pojęcia. W środku auta, jeżdżony cały czas na klimie (wysusza powietrze) i pod materiałem a mimo to całe zardzewiałe... ta blacha niczym nie była zabezpieczona. U was też tak jest?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2012, 21:58
Posty: 50
Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r

Postprzez Seraf » 15 mar 2012, 09:17

może ktoś kiedyś zalał siedzenia? i dobrze nie wysuszył?
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323