ciekawostka!!!

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez arturoo109 » 10 mar 2012, 13:07

Pisze ten post ku przestrodze dla innych posiadaczy mazdy 6 (2002-2007).Dzisiaj bylem u mechanika z moja 'szosteczka' i szanowny pan mechanik oznajmil mi zebym pozbyl sie tego auta,bo ma wade fabryczna i w tym modelu nie mozna ustawic zbieznosci jesli sie przestawi i zawsze bedzie darla opony!!!
Prosze o komentarze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 19:56
Posty: 7

Postprzez Guinness » 10 mar 2012, 13:11

Myślę że to pan mechanik powinien się sprzedać na organy , był by z niego większy pożytek .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez arturoo109 » 10 mar 2012, 13:16

dobre,dobre <rotfl>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 19:56
Posty: 7

Postprzez smile » 10 mar 2012, 13:27

No cóż... wypowiedz mechanika zwaliła mnie z nóg...
Jak długo posiadasz to auto? Może ten egzemplarz akurat "ma coś w sobie" co nie pozwala ustawić zbieżności (np. ćwiartka wspawana ).
Masz do wyboru dwie opcje... mechanik albo auto... któregoś się naprawdę musisz pozbyć ;)
Ale bynajmniej wady fabrycznej te auta nie posiadają :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Radex » 10 mar 2012, 13:32

a może to mechanik posiada jakąś wadę fabryczną? <co?> na przykład: wadę mózgu ? hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Grzyby » 10 mar 2012, 13:34

<rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukias81 » 10 mar 2012, 13:40

Moja 6 też ma wadę: jak wrzucam wsteczny to się fotel nie odwraca w kierunku jazdy. Pomóżcie, bo już nie wytrzymuję <rotfl>
Sezon <killer> na mechaników-głupków uważam za otwarty!
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez Barthez » 10 mar 2012, 14:46

kiedyś mi się o uszy obiło iż 6ka miała tendencję do zmiany pasa ruchu jadąc na wprost i puszczając kierownicę...
oczywiście jest duże prawdopodobieństwo że się mylę i piszę głupoty :P do czego od razu się przyznaję bo to było za czasów paliwa po 2,5

arturoo109 napisał(a):ma wade fabryczna i w tym modelu nie mozna ustawic zbieznosci

to jest akurat bzdurą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez smile » 10 mar 2012, 14:54

Barthez
Masz troszkę racji... chodziło o to, że Mazda ma tak dobre zawieszenie że wyczuwała nawet pochyłość jezdni :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 10 mar 2012, 17:11

Barthez napisał(a):kiedyś mi się o uszy obiło iż 6ka miała tendencję do zmiany pasa ruchu jadąc na wprost i puszczając kierownicę...


Dokładnie tak, zalezy jeszcze od rocznika i od tego czy posiada łożyska w mocowaniu amora z przodu.

Zła passa ze ściąganiem zaczęła się od modelu GF. Z doświadczenia wiem, że mimo bardzo szerokiej tolerancji (nie mam w tej chwili ksiażki przed soba) ustawiam zawsze zbieżność na zero. Wtedy ściąga najmniej albo w ogóle (zalezy od opon tez, ja mam 205, sporo użytkowników ma 195)

arturoo109 napisał(a):modelu nie mozna ustawic zbieznosci jesli sie przestawi


Zawsze się da, z przodu nie problem... z tylu trzeba miec troche szczęścia żeby śruby puścily (wszechobecna rdza na zawieszeniu)
smile napisał(a):Mazda ma tak dobre zawieszenie że wyczuwała nawet pochyłość jezdni


Faktem jest, że sporo aut ma wielowahaczu lubi uciekac, dochodzi do tego jeszcze szersza opona, która potęguje doznania :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez arturoo109 » 10 mar 2012, 21:30

a powiecie mi Panowie ile moze kosztowac naprawa tylnych nadkoli,bo ruda weszla i sie panoszy???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2012, 19:56
Posty: 7

Postprzez Barthez » 11 mar 2012, 10:40

lakierowanie jednego elementu (np. błotnik) to ok. 500zł jak dobrze poszukasz to za 1kzl zrobisz oba, ale pamiętaj aby nie oszczędzać jeśli robisz dla siebie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez prezes83 » 12 mar 2012, 11:45

Mi mechanik po zakupie mojej ge powiedział, że dokonałem złego zakupu bo z tyłu mam tarcze i nie będę miał ręcznego ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez nemi » 12 mar 2012, 12:35

prezes83 napisał(a):i nie będę miał ręcznego ;)

Ale ręcznego w większości GE nie ma, tylko z innego powodu :P. Ja na przykład nie miałem (zazwyczaj) <lol>.

Guinness napisał(a):Myślę że to pan mechanik powinien się sprzedać na organy , był by z niego większy pożytek .

A ja sądzę, że dobrze wiedział o problemie ściągania tych samochodów. Kiedyś ściąganie było szeroko opisywane na tym forum. Nie wiem czy miał rację jeśli chodzi o darcie opon – pewnie nie.
viewtopic.php?f=60&t=36589&hilit=mazda+6+%C5%9Bci%C4%85ganie
Wojo napisał(a):Fakt kwestia sciagania na tym forum poruszana byla rekordowo ilosc razy, fakt jest jeden dla wszystkich chcacych kupic, tym co juz kupili, ci co dopiero beda kupowac, ci co sie zastanawiaja, juz sprzedali (zartowalem) – MAZDA nr 6 SCIAGA W PRAWO – ZAWSZE, chyba ze 1. ma dolozone lozsyka w gornych polkach mcphersona
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Riki » 13 mar 2012, 01:53

prezes83 napisał(a):bo z tyłu mam tarcze i nie będę miał ręcznego


Raz na rok wystarczy zajrzeć do zacisku i ręczny trzyma jak należy
:P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez prezes83 » 13 mar 2012, 09:38

Riki napisał(a):Raz na rok wystarczy zajrzeć do zacisku i ręczny trzyma jak należy

nawet raz na dwa wystarczy ;)
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Riki » 14 mar 2012, 01:38

prezes83 napisał(a):nawet raz na dwa wystarczy


No no :)
Zależy ile robisz rocznie ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Moto