
Sprężyny progresywne JAMEX
Jeśli nie masz kasy na H&R czy Eibacha to weź MTSy i na pewno będziesz zadowolony. Ja osobiście za tę cenę nie mogę wymagać od nich nic więcej. Są okej, ja nie narzekam i uważam, że to były dobrze wydane pieniądze. Marka to nie zawsze wszystko 

- Od: 23 lis 2010, 00:32
- Posty: 148
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Była: Mazda 323F BA GT
2.5 V6 KL-ZE... J-Spec '96
Jest: Mazda MX-5
1.8 10 Anniversary
Ja mam Jamex-y dużo ludzi mówiło że to szajs czy coś w tym stylu.Ja jestem zadowolony mam je chyba z 2lata 
Ja MTS-y wywaliłem po ponad roku, strasznie dobijały na nowych amorkach
aczkolwiek na zakrętach i równej nawierzchni dawały jako tako radę. Nie są specjalnie twarde -może dlatego potrafiły ładnie dobić
Generalnie nie polecam dobre jedynie do zdjęć i to wszystko... Jak w przyszłości odbije mi znowu aby glebę sobie zafundować to na pewno będą to H&R 
- Od: 6 cze 2008, 20:30
- Posty: 233
- Skąd: Zabrze
- Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r
Z racji że na nie jednym zawieszeniu miałem okazję jeździć napiszę kilka słów i obalę kilka mitów
Zacznijmy od pierwszego obniżenia
Jamex + ori KYB – czyli teoretycznie -35/-35 . W praktyce auto siada niżej , a tył dużo niżej . I u mnie np źle to wyglądało bo wizualnie było widać ze tył jest niżej .
Co do komfortu – zbliżony bardzo do serii , miękko i wygodnie .
Z racji że przód był wyżej rok później kupiłem zestaw firmy MeganRacing
I tak przechodzimy do drugiego obniżenia
MeganRacing/Jamex + ori KYB – czyli – 50/(teoretyczne -35) . Przód wyrównuje się z tyłem i staje się o wiele twardszy i mniej wygodny . Co jednak przekłada się na lepsze i bardziej dokładne prowadzenie auta
Komfort z przodu odczuwalnie twardszy .
Kolejnym krokiem był i wciąż jest Gwint
Trzecie obniżenie
Zestaw Gwintowanego zawieszenia D2 w wersji street z regulacją twardości , kątów , dobicia i innych parametrów
Obniżenie śmiem twierdzić nie ograniczone , Ja w chwili obecnej mam jakieś -140/-120 względem serii i zostaje sporo pola do popisu , auto można położyć na ziemi .
Komfort-Twardo , ale przyjemność z prowadzenia nie do opisania .
Teraz chciałbym obalić parę mitów i bajek
1 . Nigdy nie można brać wyników pomiarów sprawności amortyzatorów na jakimkolwiek obniżeniu . Poprostu zmniejszamy skok amortyzatora i długość jego pracy i to daje nie miarodajny , zawsze dobry wynik . Owszem można sprawdzić wizualnie czy amortyzator nie leje .
2 . Strzelanie i odpadanie plastików . Od kilku lat śmigam na bardzo dużych glebach i nigdy nie odpadł mi żaden plastik w aucie nie mówiąc juz o jakimś stukaniu czy tym podobne .
Mam nadzieje że tym postem komuś pomogłem i uświadomiłem
Pozdro
Zacznijmy od pierwszego obniżenia
Jamex + ori KYB – czyli teoretycznie -35/-35 . W praktyce auto siada niżej , a tył dużo niżej . I u mnie np źle to wyglądało bo wizualnie było widać ze tył jest niżej .
Co do komfortu – zbliżony bardzo do serii , miękko i wygodnie .
Z racji że przód był wyżej rok później kupiłem zestaw firmy MeganRacing
I tak przechodzimy do drugiego obniżenia
MeganRacing/Jamex + ori KYB – czyli – 50/(teoretyczne -35) . Przód wyrównuje się z tyłem i staje się o wiele twardszy i mniej wygodny . Co jednak przekłada się na lepsze i bardziej dokładne prowadzenie auta
Komfort z przodu odczuwalnie twardszy .
Kolejnym krokiem był i wciąż jest Gwint
Trzecie obniżenie
Zestaw Gwintowanego zawieszenia D2 w wersji street z regulacją twardości , kątów , dobicia i innych parametrów
Obniżenie śmiem twierdzić nie ograniczone , Ja w chwili obecnej mam jakieś -140/-120 względem serii i zostaje sporo pola do popisu , auto można położyć na ziemi .
Komfort-Twardo , ale przyjemność z prowadzenia nie do opisania .
Teraz chciałbym obalić parę mitów i bajek
1 . Nigdy nie można brać wyników pomiarów sprawności amortyzatorów na jakimkolwiek obniżeniu . Poprostu zmniejszamy skok amortyzatora i długość jego pracy i to daje nie miarodajny , zawsze dobry wynik . Owszem można sprawdzić wizualnie czy amortyzator nie leje .
2 . Strzelanie i odpadanie plastików . Od kilku lat śmigam na bardzo dużych glebach i nigdy nie odpadł mi żaden plastik w aucie nie mówiąc juz o jakimś stukaniu czy tym podobne .
Mam nadzieje że tym postem komuś pomogłem i uświadomiłem
Pozdro
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Wpadła mi w oko "nowość" (?) od Jamexa –
http://allegro.pl/jamex-sprezyny-obniza ... 43622.html springi -60/40 do BA. Od paru tygodni jeżdżę z konieczności na Eibachach z przodu -35 i jest okrutnie wyżej niż tył ( springi Personal Identity -40 ), dlatego nie powiem zainteresowała mnie ta opcja.
Dla zainteresowanych treść maila:
Witam
Różnią się.
Niedawno na prośbę klienta zmierzyłem obie spręzyny, -60mm jest przy tej samej grubości drutu niższa o 2 cm.
Proszę o zachowanie ciągłości korespondencji.
Pozdrawiamy
Dars Tuning
www.darstuning.com.pl
tel. 58 552 18 52

Dla zainteresowanych treść maila:
Witam
Różnią się.
Niedawno na prośbę klienta zmierzyłem obie spręzyny, -60mm jest przy tej samej grubości drutu niższa o 2 cm.
Proszę o zachowanie ciągłości korespondencji.
Pozdrawiamy
Dars Tuning
www.darstuning.com.pl
tel. 58 552 18 52
Bartku wszystko ok, tyle ze na seryjnych amortyzatorach czym niżej obniżysz, tym ich wytrzymałość jest krótsza. Tak bynajmniej
twierdzi część ze speców od zawieszeń. Dlatego tez,
ok 40mm jest taka bezpieczna granicą..
twierdzi część ze speców od zawieszeń. Dlatego tez,
ok 40mm jest taka bezpieczna granicą..
Czy ktoś może znalazł jakieś dedykowane springi do 323F BA z KF
Z Eibacha znalazłem do 1.5 i 1.8 i obniżają 30 mm
a z H&R nie ma, tylko do BG i mają błędy w katalogach z oznaczeniami generacji
Z Eibacha znalazłem do 1.5 i 1.8 i obniżają 30 mm
a z H&R nie ma, tylko do BG i mają błędy w katalogach z oznaczeniami generacji
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
mógłbym was poprosić o jakieś linki do tych springów co mówicie
Będę wdzięczny
Będę wdzięczny
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Dominator napisał(a):Ma ktoś jeszcze u siebie Jamexy kto zakładał je do dwóch, trzech lat wstecz? obecnie dość cicho w tym temacie, wiec pytanie jak z ich jakością i zawieszeniem?Warto zakładać? (mile widziane opinie również na temat innych spręzyn)
ja mam 5 lat – farba z nich schodzi, ale nie siadają z czasem i komofort nadal jest przyzwoity.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
mam takie jamex-y i latam na tym juz z 20 tys i nie dzieje sie nic niechcianego wiec ja polecam ..w tym pułapie cenowym to dobry wybór ,,, mam tez taki komplet do sprzedania ew pytnie na Priv
Posiadam wszystkie czesci do Mx-6 KL i FS E-spec i A-spec
- Od: 1 maja 2012, 10:41
- Posty: 48
- Skąd: Włoszczowa/Tychy
- Auto: Mazda Mx-6,, Ls'' KL-DE A-spec 93'
a co myslicie na temat jamexow do mojej 626? tzn chce dac 35/35 i czy siadzie rowno? montowal ktos kiedys?
przykladowa aukcja o jakie mi chodzi:
http://moto.allegro.pl/sprezyny-obnizaj ... 76775.html
mam sedana, 1.8 benzyne, model GF
przykladowa aukcja o jakie mi chodzi:

mam sedana, 1.8 benzyne, model GF
- Od: 23 wrz 2012, 20:01
- Posty: 24
- Auto: 626 1.8 2001r
Z własnego doświadczenia powiem: dołóż trzy/cztery stówki i kup coś lepszego
.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje