626 GF, 2.0L 115 KM, 97' – dymi na biało

Postprzez tadziomaru1 » 4 mar 2012, 14:47

Ale z tego wykresu widać też, że producent zaleca także oleum 10W :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gregory » 4 mar 2012, 17:24

Dokładnie 5W30 lu 10w30 inne niet, u mnie można powiedzieć że zmiana oleju na zalecany zlikwidowała całkowicie poranne dymienie.
Marko91
O Ceramizerach np. masz tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=329&t=17687
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Marko91 » 4 mar 2012, 18:12

tadziomaru1 napisał(a):Ale z tego wykresu widać też, że producent zaleca także oleum 10W :D



no masz rację tadziomaru1 10W.. ale 5W30 jest tak samo syntetyczny jak 10W30 <glupek2>
10W30 a nie 10W40 !! :D no chyba że się mylę w co wątpie :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez tadziomaru1 » 5 mar 2012, 22:30

Zarówno 5W jak i 10W może być syntetyczny lub półsyntetyczny. :)
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gregory » 5 mar 2012, 22:52

Według mnie nie, 5W30 tylko syntetyk, 10W30 tylko półsyntetyk
Chyba że moja wiedza jest zła, to tadziomaru1 podaj przykłady.

edit; schodzimy z tematu, ciekawe dlaczego ten dym tylko po dłuższym postoju?
Jakoś nacieka na górną część tłoków i po odpaleniu jest tak dużo że się wypala, czy jak?
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez rumunn95 » 6 mar 2012, 16:26

chodzi pewnie o uszczelniacze (ktore przepuszczaja) i prowadnice zaworow a ze w trakcie nagrzewania metal sie rozszerza to niweluje luzy w prowadnicy i oleju nie puszcza . Dobrze kombinuje ?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tadziomaru1 » 6 mar 2012, 23:22

Gregory napisał(a):Według mnie nie, 5W30 tylko syntetyk, 10W30 tylko półsyntetyk
Chyba że moja wiedza jest zła

Jest zła. Jest dużo olejów 5W półsyntetycznych, np Quaker State, który mam zamiar wlać. Z 10W w pełni syntetycznych np Amsoil, który wlał tu kiedyś któryś z Kolegów, także Total, czy Agip.
Ostatnio edytowano 10 mar 2012, 13:50 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 1 raz
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Gregory » 7 mar 2012, 00:33

Fakt, człowiek uczy się całe życie <glupek2>
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2012, 12:11
Posty: 356 (0/2)
Skąd: Krzeszów nad Sanem/Rzeszów/Paris
Auto: 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM+LPG
Mondeo MK3 2004 2.0 145KM+LPG
było: 323F 1990r. BG 1.6+LPG 88KM
Scudo 1999r. 1.9TD 92KM
Laguna 1995r. 1.8+LPG 90KM

Postprzez Admir » 7 mar 2012, 01:40

Zalecany do Mazd Dexelia czy Elf 5W/30 to quasi syntetyki, a właściwie półsyntetyki i w niczym to nie przeszkadza. U mnie 10W się nie sprawdza. Na 5W jest ok nie dymi i mniej bierze oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 10:23
Posty: 86
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0

Postprzez lucas83 » 7 mar 2012, 08:01

Jest dużo olejów 5W półsyntetycznych, np Qaker State, który mam zamiar wlać.


Maxlife się nie sprawdził? U mnie zbliża się powoli "termin ważności" oleju. Do tej pory jeździłem na Mobilu 10W40, przy ostatniej wymianie zdecydowałem się na Maxlife 10W40. Tak się zastanawiam, czy nie zaryzykować i tym razem nie zalać czegoś z półki 5W30. No i czy będzie to bezpieczne po tym jak do tej pory używany był 10W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 7 mar 2012, 21:31

Nigdy nie jeździłem na Maxlife <lol> . Ostatnio jak wymieniałem olej to przebieg był 92tys, więc uznałem, że na Maxlife jeszcze za rano <lol> . Wlałem Valvoline, ale Durablend 10w40, do Suzzie Valvoline 5W30 Supersyn. Na Quaker State jeździłem kiedyś, dawno temu, później o nim zapomniałem, był trudno dostępny. Kupiłem nowy samochód w salonie, więc trzy lata gwarancji i serwis w ASO. Po tym przeszedłem na Castrola, później Mobila, które w tamtych czasach były jeszcze nie podrabiane. Teraz ktoś tu na forum przypomniał o Quaker. Spróbuję może wlać 5W, ale 40, półsyntetyk (przebieg 101tys). Polecam też Tobie taki.
Ostatnio edytowano 10 mar 2012, 13:51 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 2 razy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez lucas83 » 8 mar 2012, 08:47

A myślałem, że jeździłeś, skoro tak bardzo zachwalałeś (sam się na niego skusiłem po Twoich opisach) ;) Czyli obecnie jeśli po Maxlife 10W40 zalałbym jakiś dobry 5W40, to nie powinno nic złego się stać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez tadziomaru1 » 9 mar 2012, 19:13

Polecałem ten olej, bo używa go w swoich samochodach Lukano, który założył wątek o spotach radomskich. Na jednym z pierwszych moich spotów rozmawialiśmy o olejach i po tej właśnie rozmowie a także ze względu na wiedzę jaką posiadam przeszedłem w moich autach na Valvoline, choć jeszcze nie Maxlife ze względu na przebiegi. Było to półtora roku temu, chciałem na coś przejść z Mobila i byłem zdecydowany właśnie na Valvoline, ocena Lukano dodatkowo mnie w tym utwierdziła, ponieważ mam bardzo duże zaufanie do tego Kolegi, zajmuje się on tymi rzeczami od dawna i naprawdę wie co mówi, no i moja wiedza zgadza się z jego opiniami.
Czy jeśli przejdziesz z 10W40 na 5W40 nic się nie stanie nie mogę Ci zagwarantować. Jak duże co do takich zmian mam wątpliwości może potwierdzić to, że w mojej przy przebiegu 92 tys bałem sie wlać 5W, bo kupiłem ją zalaną 10W i jednak znowu zalałem taki, ale Valvoline. Zdziwiło mnie ( i też wq..iło) że poprzedni właściciel wlał 10W, ale po zagłębieniu sie w specyfikacje i tabele producentów doszedłem do wniosków, że 5W i 10W są na równi zalecane do tych silników, a poprzedni właściciel wlał 10W bo tam gdzie mieszka zimy są krótkie i lekkie a lata cieplejsze i właśnie ta gęstość wydała się odpowiednią. Uznałem, że pojeżdżę trochę na świerzym 10W i spróbuję wlać 5W40. Myślę, że będzie to półsyntetyk, może Quaker State, do którego mam chęć wrócić po dwudziestu już latach, bo był dobry i wypróbowany przeze mnie i mojego brata. Dodam jeszcze, że nie widzę żadnego sensu w robieniu płukanek silnika, wręcz przeciwnie.
Ostatnio edytowano 10 mar 2012, 13:51 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 1 raz
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez flinio » 9 mar 2012, 23:54

Również nie popieram płukanki silnika. Przy ostatniej wymianie oleju zalałem płukankę VALVOLINE ENGINE FLUSH i po niej silnik częściej puszcza niebieskie bąki z rana, Na pewno to nie wina oleju, bo któryś raz z rzędu zalewam ten sam VALVOLINE maxlive 10w40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2009, 14:51
Posty: 111
Skąd: Radom
Auto: MaZdA 626GF 2.0 1998

Postprzez shake_all » 12 mar 2012, 15:15

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć (a najlepiej przesłać zdjęcie) jak wygląda ten zaworek PVC na pokrywie zaworów? Już któryś raz zaglądam do swojej madzi 2.0 115KM i go nie widzę, Może w moim egzemplarzu go w ogóle nie ma? To jest możliwe?
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 20:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez lucas83 » 12 mar 2012, 15:54

Nie jest to możliwe pod warunkiem, że nikt nic dziwnego nie kombinował przy silniku. Tu masz fotkę Kolegi z forum (co prawda inny silnik, ale zawór wygląda identycznie i takiego musisz u siebie szukać):

http://images35.fotosik.pl/129/caae2fe8e614aeb0.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez umcyk » 12 mar 2012, 22:14

shake_all napisał(a):Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć (a najlepiej przesłać zdjęcie) jak wygląda ten zaworek PVC na pokrywie zaworów? Już któryś raz zaglądam do swojej madzi 2.0 115KM i go nie widzę, Może w moim egzemplarzu go w ogóle nie ma? To jest możliwe?

moze CI to wyjasni
Obrazek
to jest to cos miedzi napisami MAZDA i DOHC 16 VALVE
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez shake_all » 14 mar 2012, 10:07

super wielkie dzięki :)
z tego co kojarzę to jednak mam ten zaworek :) po południu zajrzę.
Oczywiście szukałem czegoś innego.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 20:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez tadziomaru1 » 14 mar 2012, 19:40

Wiedzieliśmy :D
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez Baku86 » 18 mar 2012, 14:33

to i ja sie dolacze. chociaz mam troszke inny problem niz tytule bo u mnie po nocy po odpaleniu dymi przez moment na taki delikatny niebieski. wiem ze wszyscy powiedza ze bierze olej. ale po sprawdzaniu stanu na bagnecie nie wiedac zeby ubywalo, jedynie co to wydaje mi sie ze delikatnie mi wody ubywa w ukladzie chlodzenia, tylko nie wiem czy to odparowuje czy gdzies ucieka, wie ktos co moze byc ze kopci na delikatny niebieski przez doslownie 15sekund?a pozniej juz jest ok i jak sie postoi na swiatlach czy w korku poi ruszeniu nie ma niebieskiej chmury(co przy braniu oleju jest dosc czeste)
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2011, 23:26
Posty: 134
Skąd: Łódzkie - ELA :D
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6