Mazda MX-3 1.8 DOHC BP '93 by LeX

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Jacek176 » 19 paź 2011, 22:05

LeeeX napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Hastings (chyba jedyne pierścienie, poza OEMowymi Mazdy, które sprawdzają się w naszych silnikach):

Zapomniałeś o Riken'ach

Miałem je w czasie pierwszego remontu. Nie sprawdziły się. Ale to może przez nieodpowiednie docieranie :P

waldii napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Silnik pochałaniał duże ilości oleju i miał kompresje poniżej 12 barów. Za 3 razem docierałem na ostro no i silnik przestał brać olej a kompresja doszła do 15 barów.

to zrob jeszcze jeden remont i bedzie moze 18???? :]

Nie wiem co miała na celu ta głupia uwaga :|
Przy płaskich tłokach od wersji 128KM (a takie miałem podczas dwóch pierwszych remontów) nominalana kompresja powinna być 12.7 bara. Ja do tego miałem splanowaną głowicę o 1mm także powinno być jeszcze trochę wyżej a było poniżej 12. Za trzecim razem poszły tłoki o wysokiej kompresji stąd te 15 bo rozumiem, że tego miał się tyczyć ten sarkazm.

waldii napisał(a):idziesz doszpitala,masz operacje,wychodzisz no i fuuullll pi.zda przeciez.Po co rehabilitacje i takie tam zabawy ;) takze ja zalecam stara szkole docierania,bo hmmm silniki BP sa stare.W koncu to konstrukcja z poczatku lat 80tych

Czyli twierdzisz, że producent pierścieni to jakieś oszołomy i sami nie wiedzą co piszą na swojej stronie? :) Ja tam wolę stosować sę do ich zaleceń (zwłaszcza że u mnie sprawdziły się w praktyce) niż do legend przekazywanych z dziada pradziada (które w moim przypadku się NIE sprawdziły) :P
Ale wasze zabawki wasza sprawa. Chciałem tylko doradzić i podzielić sie swoimi doświadczeniami. Dla mnie koniec tematu.

P.S.: BP to konstrukcja z końca lat 80-tych (dokładnie z 1989r.) a nie z początku :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez waldii » 19 paź 2011, 22:14

waldii napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Silnik pochałaniał duże ilości oleju i miał kompresje poniżej 12 barów. Za 3 razem docierałem na ostro no i silnik przestał brać olej a kompresja doszła do 15 barów.

to zrob jeszcze jeden remont i bedzie moze 18???? :]

Nie wiem co miała na celu ta głupia uwaga :|
Przy płaskich tłokach od wersji 128KM (a takie miałem podczas dwóch pierwszych remontów) nominalana kompresja powinna być 12.7 bara. Ja do tego miałem splanowaną głowicę o 1mm także powinno być jeszcze trochę wyżej a było poniżej 12. Za trzecim razem poszły tłoki o wysokiej kompresji stąd te 15 bo rozumiem, że tego miał się tyczyć ten sarkazm.

no to nie pisz tutaj,ze to wina zlego docierania ;)


P.S.: BP to konstrukcja z końca lat 80-tych (dokładnie z 1989r.) a nie z początku :P[/quote]

taaa w 89roku to je pakowali do budy a silnik duuuzo wczesniej byl projektowany

koniec tematu i tyle
waldii
 

Postprzez Jacek176 » 19 paź 2011, 22:20

waldii napisał(a):no to nie pisz tutaj,ze to wina zlego docierania ;)

Napisałem skrótowo. Myślałem, że to jest poroste ale widzę, że jednak nie dla wszystkich.
Na standrdowych tłokach powinna być kompresja 12.7 (a nawet większa z powodu splanowanej głowicy) a była poniżej 12 (ok. 11.5 z tego co pamiętam). Dla mnie najbardziej prawdopodobną przyczyną takiego stanu rzeczy było nieprawidłowe docieranie EOT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez LeeeX » 19 paź 2011, 22:42

waldii, czekałem na to... już sam miałem ku.rwa dość... <rotfl>
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez Jacek176 » 19 paź 2011, 22:46

OK, przepraszam, że śmiałem podważyć ogólnie przyjęte normy. Proszę o przebaczenie za tak nie godne zachowanie.
Obiecuję, że już się nie będę wtrącał do tego kółka wzajemnej adoracji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tekkenfan » 20 paź 2011, 00:04

ale się spinacie ;) , jak dla mnie wszystko zależy co i na co było wymieniane bo jak bym wymieniał tylko pierścienie na Hastingsy to najprawdopodobniej bym się zastosował do zaleceń producenta i dał w palnik :P ale jeżeli doszłyby do tego panewki i inne duperele to najprawdopodobniej byłoby na spokojnie (o ile bym wytrzymał ;) ). Najwyżej by się jeszcze raz silnik rozebrało <lol> .
A tak w ogóle to ile km trwa docieranie na spokojnie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez LeeeX » 20 paź 2011, 06:59

tekkenfan napisał(a):A tak w ogóle to ile km trwa docieranie na spokojnie?


Około 1000km
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez tekkenfan » 20 paź 2011, 16:26

tylko tyle? i jeszcze nie dotarty? Ja bym miał dotarty po 2-3 dniach :P Myślałem, że będziesz docierał przez 3-5 kkm jak to co niektórzy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez LeeeX » 20 paź 2011, 18:01

Nie miałbyś, gdybyś miał padnięty uszczelniacz w skrzyni i czekał tydzień, aż przyjdzie :P
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez LeeeX » 21 paź 2011, 12:08

MAM NA SPRZEDAŻ SILNIK B6 ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW I KOMPUTEREM, PRZEBIEG FAKTYCZNY 160KKM, KTOŚ CHĘTNY? :) PONAD TO ZOSTAŁ MI PRZEDNI PRAWY ORI REFLEKTOR ORAZ LAMPY TYLNE :) CHĘTNYCH PROSZĘ O PW

PS. Teraz mogę śmiało powiedzieć, że w Madzi nic nie stuka i nie puka – ostatni winowajca został wymieniony :P
Obrazek
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez D4NI3L » 30 paź 2011, 19:08

Dzięki za fajny wypad na %%% <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Paco » 1 lis 2011, 20:59

Potrzebowałbym licznik wraz z kompletną linką prędkościomierza, posiadasz jeszcze na sprzedaż? ;>
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 20:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Postprzez foris » 10 gru 2011, 13:17

<serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 18:02
Posty: 137
Skąd: LUBLIN
Auto: mx-3 1.8 V6

Postprzez zemoj » 19 gru 2011, 18:05

Super MX! Jeden z najładniejszych jakie widziałem. Światła przód + tył robią olbrzymią robotę no i ten lakier... <serduszka> Wygląda jak by ktoś dzień i noc nad nim ze szmatką z woskiem siedział :D Super mody i pełen profesjonalizm. Nie przekombinowana jak wiele EC. Ciekaw jestem jak to lata :)

pozdrawiam
Ostatnio edytowano 19 gru 2011, 22:16 przez zemoj, łącznie edytowano 1 raz
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez D4NI3L » 19 gru 2011, 19:48

zemoj napisał(a):Wygląda jak by ktoś dzień i noc nad z nim ze szmatką z woskiem siedział


tak jak pisz :) ile razy go widzę to lśni jak mało który
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Adri@n » 18 lut 2012, 15:48

mozna prosic o jakas mala chociazby aktualizacje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 09:42
Posty: 344
Skąd: Elbląg, 3city
Auto: MX3 K8 '91 black

Postprzez LeeeX » 5 mar 2012, 00:26

No to proszę, mały update:



Nowe wtryski zawitały tydzień temu, a dziś doszło ECU ;)
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez mckoper » 5 mar 2012, 00:48

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez tekkenfan » 5 mar 2012, 01:42

to kiedy testujemy :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez zemoj » 5 mar 2012, 10:42

Soczyście :D
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3200 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy