Fabryczne akcesoria (opinie i porady)
Hehe, no to wychodzi na to, że faktycznie tylnych chlapaczy nie da się zamontować. Anndora sprawdziła 5 rożnych kompletów na tył i żaden nie pasował przez to, że wersja Kirei ma te sportowe zderzaki z tyłu. Przednie pasują ok, ale tyłu nie da się założyć. Zamiast zwrotu kasy zdecydowałem się na folię na tylny zderzak. Tyłek Madzi będzie niestety dalej wiecznie brudny, ale przynajmniej zderzak trochę osłonę.
Co do użyteczności chlapaczy, to nie zgadzam się z powyższymi opiniami. Mam chlapacze z przodu od kilku dni i boki drzwi, jak rownież progi, są zdecydowanie czystsze. Wcześniej wystarczyło w deszczu 5km przejechać, a drzwi były do połowy w błocie.
Co do użyteczności chlapaczy, to nie zgadzam się z powyższymi opiniami. Mam chlapacze z przodu od kilku dni i boki drzwi, jak rownież progi, są zdecydowanie czystsze. Wcześniej wystarczyło w deszczu 5km przejechać, a drzwi były do połowy w błocie.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
- Od: 11 sty 2012, 22:17
- Posty: 129
- Skąd: Skawina
- Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse
bigboy177 napisał(a):Hehe, no to wychodzi na to, że faktycznie tylnych chlapaczy nie da się zamontować. Anndora sprawdziła 5 rożnych kompletów na tył i żaden nie pasował przez to, że wersja Kirei ma te sportowe zderzaki z tyłu.
Czyli tak jak mówiłem – wrzuć wkońcu zdjęcie jak te przednie wyglądają! I nie jest jakoś tak dziwnie, że sąna przedzie a na tyle nie?

bigboy177 napisał(a):Zamiast zwrotu kasy zdecydowałem się na folię na tylny zderzak. Tyłek Madzi będzie niestety dalej wiecznie brudny, ale przynajmniej zderzak trochę osłonę.
Tylko potem wstaw auto do garażu przynajmniej na jeden dzień i chroń przed mrozem kilka dni.
bigboy177 napisał(a):Wcześniej wystarczyło w deszczu 5km przejechać, a drzwi były do połowy w błocie.

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Sorki za post pod postem, ale zamontowałem tempomat, nakładki na progi oraz podświetlenie powitalne (wszstko w ASO, bo gwarancja). W moim wątku zdjęcia. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=128024&start=0
Generalnie – polecam.
Tempomatem jestem zachwycony – super sprawa. Dołożyli cały panel z przyciskami – podświetlane jak reszta osprzętu więc wygląda perfekcyjnie – dokładnie tak jak montowany fabrycznie. Na konsoli między zegarami zapala się kontrolka CRUSIE (pomarańczowa i zielona w zależności od stanu – znaczy musiała tam być i czekać na upgrade).
Podświetlenie powitalne ładnie świeci – nie jest prawdą, że za słabo jak gdzieś ktoś pisał – jest idealnie.
Nakładki na progi (przednie podświetlane) również wyglądają elegancko – warto je robić na raz z podświetleniem powitalnym, ponieważ są zasilane z tej samej wiązki i jest mniejszy koszt instalacji.


Wcześniej zamontowałem też podstopnicę i nakładki na pedały.

Dodam, że żona kazała mi to wszystko zamontować, kazała mi to też napisać...
Generalnie – polecam.
Tempomatem jestem zachwycony – super sprawa. Dołożyli cały panel z przyciskami – podświetlane jak reszta osprzętu więc wygląda perfekcyjnie – dokładnie tak jak montowany fabrycznie. Na konsoli między zegarami zapala się kontrolka CRUSIE (pomarańczowa i zielona w zależności od stanu – znaczy musiała tam być i czekać na upgrade).
Podświetlenie powitalne ładnie świeci – nie jest prawdą, że za słabo jak gdzieś ktoś pisał – jest idealnie.
Nakładki na progi (przednie podświetlane) również wyglądają elegancko – warto je robić na raz z podświetleniem powitalnym, ponieważ są zasilane z tej samej wiązki i jest mniejszy koszt instalacji.


Wcześniej zamontowałem też podstopnicę i nakładki na pedały.

Dodam, że żona kazała mi to wszystko zamontować, kazała mi to też napisać...
Ostatnio edytowano 27 mar 2012, 22:26 przez KMBak, łącznie edytowano 2 razy
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
No to ja się pochwalę zapowiadanymi wcześniej chlapaczami. Ostatecznie, po negocjacjach kosztowało mnie to 418zł. Zaraz po montażu umyłem auto i przy obecnej aurz sprawdziłem skuteczność. Bez chlapaczy po przejechaniu paru kilometrów boki auta , przy mokrej nawierzchni były utytłane i pochlapane, co mnie wnerwiało, bo mycie szło nadaremno
. Obecnie wszystko się zmieniło. Boki są suchutkie bez żadnych zacieków
. Jestem zadowolony z zakupu
, pozdrawiam.











- Od: 30 paź 2010, 10:19
- Posty: 44
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Czarna Perła
KMBak, widzę, że "ostro dokładasz do pieca" 
Markopolo13, na tle ciemnego lakieru te czarne, dość subtelne chlapacze, nie wyglądają nawet tak źle a skoro jeszcze spełniają swoje zadanie to "malina" i...kołpaczki równie gustowne

Markopolo13, na tle ciemnego lakieru te czarne, dość subtelne chlapacze, nie wyglądają nawet tak źle a skoro jeszcze spełniają swoje zadanie to "malina" i...kołpaczki równie gustowne


Zmiana oponek na letnie i przy okazji założenie mazdowskich zatyczek na zaworki. Mała rzecz a cieszy





- Od: 30 paź 2010, 10:19
- Posty: 44
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Czarna Perła
Piszczy?? Sądziłem że to tylko wizualnie coś zmienia? Końcówkę zakładałeś w salonie czy dokupywałeś gdzie indziej. Wolałbym by ta końcówka nie wydawała żadnego dodatkowego dźwięku.
-
PurpleRain
PurpleRain napisał(a):Piszczy?? Sądziłem że to tylko wizualnie coś zmienia? Końcówkę zakładałeś w salonie czy dokupywałeś gdzie indziej. Wolałbym by ta końcówka nie wydawała żadnego dodatkowego dźwięku.
No jak troszke przycisne gazu "mruka ala subaru" a tak ogolnie to chyba silnik 2.2 pracuje inaczej glosem mi silnik VW przypomina, od Mazdy 6 GH sie rozni. A silnikami 1.6 diesla w mazdzie 3 nie jezdzilem/ nie slyszalem.
Wyglad tez inny, rura fajniej wyglada niz standardowa, ostatnio porownywalem bo za Mazda 3 jechalem.
Troszke podobny silnik: http://www.youtube.com/watch?v=xMwGSl4u73U Tutaj masz na Video.
Trochę już tłumików, wydechów i innych tego typu spraw przerobiłem i jestem prawie pewien, że końcówka nie zmieni Ci dźwięku 
Sama końcówka to może być nakładka na rurę – dosłownie ozdobna – tak jest u mnie.
Są jednak też końcówki, które zaburzają wylot spalin tworząc efekty dźwiękowe – jak dla mnie głupota – ale to tylko moje zdanie...
Są jednak też końcówki, które zaburzają wylot spalin tworząc efekty dźwiękowe – jak dla mnie głupota – ale to tylko moje zdanie...

-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Moja Magdalena dostała na "dzień Kobiet" 320 litrów dodatkowej przestrzeni bagażowej.
Fabryczne wyposażenie to może i nie jest, ale jakby ktoś z Was się zastanawiał nad box'em to jest już przetestowane
W ASO nie były dostępne modele nad którymi się zastanawiałem, wręcz stanowisko ASO (nie pierwszy już raz zresztą) było co najmniej dziwne... Mianowicie, zalecają używać tylko to, co mają na stanie albo mogą sprowadzić. No, ale tu nie o tym ma być.
Decydując się na bagażnik dachowy stałem przed dylematem (pomijam cenę, oczywiście poza ASO jest duuużo taniej
) czy brać zalecany przez ASO BDA1-V4-701 czy dobrany zestaw na stronie
Wybrałem zestaw ze strony:
– Thule Rapid Fixpoint Xt 753 – niskie stopy
– Belka Thule AeroBar 861 – 120cm alu
– Zestaw dopasowujący 3069 Fixpoint XT
– 6206B Thule Motion 600 – czarny połysk
Dlaczego taki?
Na zalecanym przez ASO bagażniku nie zamontował bym tego box'a oraz dwóch uchwytów na rower:
– Thule ProRide 591
ponieważ belki są krótsze, może i ładnie wyglądają, pięknie kończą się w stopach i nic nie odstaje, ale nie jeździ się codziennie z takim "garbem". Nie wiem, ale być może są na nich też mniejsze opory powietrza podczas jazdy.
Podczas jazdy z wybranym przeze mnie zestawem zaobserwowałem następujące rzeczy/anomalie/zjawiska(?) etc.:
– przy jeździe z samymi belkami, od prędkości ok. 90km/h zaczyna "gwizdać";
– przy jeździe z box'em, od prędkości ok. 120km/h zaczyna huczeć, auto jest bardziej podatne na boczne wiatry ale nie "gwiżdże" od 90km/h;
– spalanie wzrosło o ok. 0,7l/100km.
– bardzo dobrze komponuje się z Magdaleną, pomimo wcześniejszych obaw, że może być za długi.
P.S. Zdjęcia wkrótce, auto po podróży mi się ubrudziło
a na forum jest mnóstwo "ślicznotek" 
Fabryczne wyposażenie to może i nie jest, ale jakby ktoś z Was się zastanawiał nad box'em to jest już przetestowane
W ASO nie były dostępne modele nad którymi się zastanawiałem, wręcz stanowisko ASO (nie pierwszy już raz zresztą) było co najmniej dziwne... Mianowicie, zalecają używać tylko to, co mają na stanie albo mogą sprowadzić. No, ale tu nie o tym ma być.
Decydując się na bagażnik dachowy stałem przed dylematem (pomijam cenę, oczywiście poza ASO jest duuużo taniej
- Kod: Zaznacz cały
www.thule.com
Wybrałem zestaw ze strony:
– Thule Rapid Fixpoint Xt 753 – niskie stopy
– Belka Thule AeroBar 861 – 120cm alu
– Zestaw dopasowujący 3069 Fixpoint XT
– 6206B Thule Motion 600 – czarny połysk
Dlaczego taki?
Na zalecanym przez ASO bagażniku nie zamontował bym tego box'a oraz dwóch uchwytów na rower:
– Thule ProRide 591
ponieważ belki są krótsze, może i ładnie wyglądają, pięknie kończą się w stopach i nic nie odstaje, ale nie jeździ się codziennie z takim "garbem". Nie wiem, ale być może są na nich też mniejsze opory powietrza podczas jazdy.
Podczas jazdy z wybranym przeze mnie zestawem zaobserwowałem następujące rzeczy/anomalie/zjawiska(?) etc.:
– przy jeździe z samymi belkami, od prędkości ok. 90km/h zaczyna "gwizdać";
– przy jeździe z box'em, od prędkości ok. 120km/h zaczyna huczeć, auto jest bardziej podatne na boczne wiatry ale nie "gwiżdże" od 90km/h;
– spalanie wzrosło o ok. 0,7l/100km.
– bardzo dobrze komponuje się z Magdaleną, pomimo wcześniejszych obaw, że może być za długi.
P.S. Zdjęcia wkrótce, auto po podróży mi się ubrudziło
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Z mojego doświadczenia proponuję Ci od razu wyciąć z jakiejś miękkiej gumy podkładki pod fixpoint'y coby uchronić lakier przed przetarciami. Dlaczego? U siebie po pierwszym sezonie po zdjęciu bagażnika zauważyłem, że jest lekko starty lakier i na ten (zakończony sezon) wyciąłem ze zwykłej dętki podkładki, które dociąłem na kształt fixpointa. Nic nie było widać, a nie zauważyłem by rys przybyło 
Niby fixpointy są one dedykowane i oczywiście pasują ale:
Po pierwsze – wykonane są z dosyć twardej gumy, która na mrozie jeszcze bardziej twardnieje (wprawdzie nie wspominasz o nartach, ale możesz też je wozić w boxie), a rowery będą powodować na pewno większe ruchy bagażnika niż narty,
Po drugie – fixpoint montowany jest niestety tylko jedną śrubą i najwidoczniej nie ma aż tak idealnego docisku i dopasowania do dachu. Przypuszczam, że w te niedopasowania dostaje się pył, piasek, który dodatkowo działa jak tarka przy ruchach bagażnika.
Zaś co do samego bagażnika to poniżej jest wątek, gdzie zamieściłem zjdęcia belki 108cm bo uważam, że sugerowana przez "podpowiadacz" ze strony Thule belka 120 cm jest za długa. Ale to szczegół zalezny od gustu:)
Niby fixpointy są one dedykowane i oczywiście pasują ale:
Po pierwsze – wykonane są z dosyć twardej gumy, która na mrozie jeszcze bardziej twardnieje (wprawdzie nie wspominasz o nartach, ale możesz też je wozić w boxie), a rowery będą powodować na pewno większe ruchy bagażnika niż narty,
Po drugie – fixpoint montowany jest niestety tylko jedną śrubą i najwidoczniej nie ma aż tak idealnego docisku i dopasowania do dachu. Przypuszczam, że w te niedopasowania dostaje się pył, piasek, który dodatkowo działa jak tarka przy ruchach bagażnika.
Zaś co do samego bagażnika to poniżej jest wątek, gdzie zamieściłem zjdęcia belki 108cm bo uważam, że sugerowana przez "podpowiadacz" ze strony Thule belka 120 cm jest za długa. Ale to szczegół zalezny od gustu:)
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3820 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Proszę o wszelkie opinie na temat czujników parkowania oferowanych przez mazdę. Numer katalogowy C841-V7-290K.
Jakie mają wady i zalety?
Mam możliwość wybrania dodatku do auta w salonie, skłaniam się ku wspomnianym czujnikom.
Warto? Spora ingerencja w zderzak
Myślę, iż będzie to najrozsądniejszy wybór z akcesoriów, kwestia ich jakości i działania…
Jakie mają wady i zalety?
Mam możliwość wybrania dodatku do auta w salonie, skłaniam się ku wspomnianym czujnikom.
Warto? Spora ingerencja w zderzak
Myślę, iż będzie to najrozsądniejszy wybór z akcesoriów, kwestia ich jakości i działania…
- Od: 5 kwi 2008, 16:05
- Posty: 285 (30/1)
- Skąd: Warszawa/Lublin
- Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość