Mazda 323 (BG) – Szybkie pytania

Mazda 323 1989–1994

Postprzez kryhu117 » 28 lut 2012, 14:12

Otóż to Mazda jest jak dla mnie najlepszym wyborem spośród wielu innych samochodów wkońcu JAPOŃCZYK!!! Każdy tutaj sie z tym zgodzi:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2011, 22:30
Posty: 15
Skąd: Niedzwiedz
Auto: Mazda 323 1.3 16v

Postprzez SebcioR » 28 lut 2012, 23:31

witam , wiem ze sie nie udzielam , ale mam pytanko ,
Przy sprezynac -35mm , felga 16" i opona 205/55
nie bedzie obcierac nigdzie ?


Pozdrawiam
Sebastian
SebcioR
 

Postprzez djakob » 29 lut 2012, 00:12

Jaki wyznacznik ET ?
205/55 – wydaje mi się, ze trochę przesadziłeś z grubością opon, będzie wysoko i brzydko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez SebcioR » 29 lut 2012, 01:10

et35.

Mam taki zestaw do wyrwania w dobrej cenie wiec stad moje pytanie a w opisie pomylka 205/50
SebcioR
 

Postprzez tekknoraver » 29 lut 2012, 09:20

ja do bg przymierzałem 205 chyba na 50 albo 55 i obcierało...zależy jakie et,ale raczej jak bedzie takie że nie będzie obcierać ,to raczej wtedy będzie wystawać poza obrys nadowzia..no i druga sprawa to jak djakob pisze,może to mało zgrabnie wyglądać ;)

edit...sory nie zauważyłem że napisałeś jakie et ;) T chyba standardowe jak u mazdy,czyli może przycierać,ja do swojej maks jakie mogłem włożyć to 195/55 ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez sebek-71 » 29 lut 2012, 10:30

Standardowe ET dla 323 jest 45, więc przy ET35 opona nie powinna obcierać(bardziej wysunięta).
Ale, to przy rozmiarze opony 195/55, a 205... hmm trzeba założyć i sprawdzić ;)
http://www.rozmiaryfelg.pl/mazda.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez SebcioR » 29 lut 2012, 17:10

wlozylem , sprawdzilem , obciera o amor :)
SebcioR
 

Postprzez Fedor » 29 lut 2012, 19:22

A propos byłem dzisiaj oglądać GT z linka który dawaliście wczoraj
http://otomoto.pl/mazda-323-mazda-130ko ... 01528.html

Parę informacji dla zainteresowanych, być może oszczędzą komuś drogi.
Z minusów co udało mi się wyhaczyć podczas wstępnych oględzin:
– lewy mechanizm szyb się "męczy"
– prawy nie działa w ogóle, nie wiadomo czy chodzi o sam mechanizm czy coś z elektryką
– szyber się nie otwiera, ale uchyla się (po kilku próbach), może wystarczy nasmarować i trochę go rozruszać
– nie działa tylna wycieraczka ani spryskiwacz (albo nie było płynu)
– prawe przednie nadkole mocno spróchniałe, ale i tak lepsze od lewego – poziome pęknięcie pokaźnej długości
– przednie kielichy trochę pordzewiałe ale nie ma tragedii
– fotel kierowcy ma luzy, może niedokręcony: boczki foteli podziurawione ale też nie ma tragi (kierowcy bardziej)
– liczne purchle i widoczne miejsca po malowaniu (szyber, nadkola itd)
– do auta chyba ktoś się włamywał bo jest ślad przy uszczelce szyby jakby ktoś tam coś wkładał

To tak na szybko pewnie jeszcze o czymś zapomniałem. Na liczniku bodajże 325000, cyferki prosto, nie wygląda na kręcony. Zimówki do wiosny pojeżdżą. Półka z tyłu bez dziur na głośniki, jest cup holder, gaz w kole zapasowym, wszystkie światła palą włącznie z tymi na boczkach po otwarciu drzwi, lusterka działają, nawiew grzeje mocno, silnik wydaje się chodzić równo (nie jechałem). Kiera mała sportowa – imo do wymiany chyba że ktoś lubi. W bagażniku trochę połamanego plastiku i brakujące śrubki (pierdoły). Tylne kielichy widziałem tylko od góry prawy (właśnie przez połamany plastik), mocowanie poduszki bez większej rdzy. Podłoga to niewiadoma. Tapicerka ok, poza tymi dziurami w fotelach.
Cena? jak dobrze pogadasz to gość puści za 2000.
Myślę, że ogólnie fura dla kogoś kto jest w temacie jeśli chodzi o sprawy warsztatowe i nie boi się przebiegu.
Lepiej nie przyjeżdżać w ciemno, bo autem jeździ żona typa, więc najlepiej przedzwonić czy Mazda jest aktualnie na terenie komisu.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 15:57
Posty: 146
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00

Postprzez sebek-71 » 29 lut 2012, 20:03

No na fotach, to ładnie wygląda, ale dobrze, że ktoś to w realu sprawdził <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1148 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR sedan

Postprzez tekknoraver » 29 lut 2012, 23:00

Dzięki za info <spoko> purchle na zdjęciach widać tylko w standardowych miejscach ;) Moze opisz to na ogólnym albo w polecanych/niepolecanych samochodach?Spryskiwacz może nie działać bo może po prostu go już tam nie ma,wiadomo jak to w BG lubią "znikać" ;) a plastiki połamane w bagażniku to też norma...niestety ma swoje lata autko i swoje też już tam przewiezło :) W hatchbacku można dość łatwo zglądnąć do tylnych kielichów,w miejscu gdzie pasy wchodzą jest taki mały element który można wyciągnąć bez rozbierania niczego i widać,tylko poświecić sobie jeszcze czymś trzeba :)
Fedor Ty tak dla forumowiczów je obejżałeś czy też szukasz GT? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Fedor » 1 mar 2012, 14:21

Z tym dostępem do kielichów to wiem ale że widziałem że i tak nie wezmę tej fury to juz nie chciałem gościowi rozbierać elementów.
Byłem sprawdzić z ciekawości i dlatego że czytałem że ktoś z was był zainteresowany a że nie mam daleko to można powiedzieć sama przyjemność :) Ujmę to tak, poluję na GT (ale bez wielkiego ciśnienia) odkąd posiadam swoją Maździnkę w dieslu, która to kiedys była właśnie GTkiem, ale został wymieniony silnik i tak już ją kupiłem. No więc patrzę od ponad roku na ogłoszenia i juz wiem że znalezienie w miarę zdrowego okazu w Polsce graniczy z cudem. W Niemczech łatwiej ale i ceny wyższe.

Wrzuciłem do działu BG bo to BG, ale jeśli checie to można opis dać do odpowiedniego topicu – proszę o linka to go tam skopiuję.
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 15:57
Posty: 146
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BG GTX '90
Focus MK1 1.8 TDDi '00

Postprzez tyla » 2 mar 2012, 19:10

Panowie mam szybkie pytanie : jak sciagnac ten plastik ?

http://imageshack.us/photo/my-images/163/boczekw.jpg/

I czy macie jakies patenty na sciaganie kierownicy bo odkrecilem ta nakretke (21) i nie umiem jej wybic z wieloklinu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez smile » 2 mar 2012, 19:16

Ten element plastikowym klinem powinien zejść :) Bardzo przydatne narzędzia do rozbierania elementów wnętrza.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez patryk240 » 2 mar 2012, 20:29

tyla napisał(a):Panowie mam szybkie pytanie : jak sciagnac ten plastik ?

http://imageshack.us/photo/my-images/163/boczekw.jpg/

I czy macie jakies patenty na sciaganie kierownicy bo odkrecilem ta nakretke (21) i nie umiem jej wybic z wieloklinu

Ja po prostu palcami ściągam ten plastik ale możesz podwadzić śrubokrętem a co do kierownicy to puknij mocniej szarpnij i zejdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tyla » 4 mar 2012, 04:05

Kierownica dalej nie chce zejsc :/ stukam i pukam i nic. Moze jest jakis pierscien zabezpieczajacy gdzies ?
Jutro jeszcze sprobuje.

A tak przy okazji to kupie od kogos albo zamienie sie za panel sterowania lusterkami elektrycznymi wiecej tutaj:

viewtopic.php?f=14&t=132727
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez patryk240 » 4 mar 2012, 10:59

mi też nie chciała to złapałem ją za dwa ramienia lewe prawe i szarpnąłem i zeszło i niema żadnego pierścienia ani zabezpiecznia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez Hanczak » 4 mar 2012, 12:02

Łapiesz za lewą i prawą stronę kierownicy, a następnie raz prawą raz lewą stroną lekko szarpiesz do siebie i od siebie – musi zejść :)
Moja była czerwona strzała
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 18:39
Posty: 75
Skąd: Zawiercie/Katowice
Auto: Było:323F BG '89 1.8 SOHC + SGI
Jest: PUG 206 GTI 2.0 138KM

Postprzez bogdanpwik » 5 mar 2012, 15:44

witam, jaki jest zamontowany sterownik do Mazdy 323 BG 1,6 8 zaw, lub od jakiego modelu podejdzie
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 gru 2011, 18:37
Posty: 4

Postprzez tekknoraver » 5 mar 2012, 22:19

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez djakob » 6 mar 2012, 00:26

Hanczak napisał(a):Łapiesz za lewą i prawą stronę kierownicy, a następnie raz prawą raz lewą stroną lekko szarpiesz do siebie i od siebie – musi zejść :)


dokładnie tak, ściągałem te kierownice z 3x i nigdy nie miałem problemów :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323