Mazda6 Diesel Kręci, nie odpala

Postprzez sulfar » 23 lut 2012, 08:24

Enduro napisał(a):
sulfar napisał(a):Dziękuję <spoko> i pozdrawiam. ...

przyznaje , że to wyjątkowa korzystna forma kontaku na forum, jesli mozna komus za pomocą klawiatury pomóc, no ale takj jej jest cel generalnie, wg. mnie..
powodzenia :D
E.


No to Mazdzi złożona i zasuwam :D ale mi się morda cieszy, coś magicznego jest w tym samochodzie że ilekroć coś się spier..... mam ochotę ją sprzedać, ale jak wraca do formy znowu ją Kofam! <serduszka>

Jeszcze raz dziękuję Enduro za pomoc, taka pomoc dla mnie osobiście jest wystarczająca bo sam przy niej grzebie, pewnie będąc pośrednikiem pomiędzy mechanikiem a forum już ten kontakt może być utrudniony. W weekend sprawdzę ten klin na kole rozrządu od strony vacum.

A i właśnie po złożeniu auta przy 2-2,5 tys obrotów odzywa się vacum pompa, o co biega?
Początkujący
 
Od: 30 cze 2010, 21:13
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD

Postprzez smile » 23 lut 2012, 10:19

W jaki sposób się ona "odzywa"?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez janko1kierowca » 23 lut 2012, 11:18

Panowie prośba jaki jest koszt wymiany rozrządu komplet dzieki za odpowiedz
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 17:07
Posty: 18
Skąd: poznań
Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel

Postprzez Riki » 23 lut 2012, 13:39

janko1kierowca napisał(a):Panowie prośba jaki jest koszt wymiany rozrządu komplet dzieki za odpowiedz


Zależy gdzie........ widzę, że jesteś z Poznania.
Zadzwoń sobie do p. Macieja Gawlaka nr jest w poradniku dot. silników diesla. Człokiek z Zaniemyśla ale robiąc rozrządy...... sie nie namyśla wiele tylko robią jak należy.

P.s
Wątek o serwisach jest w innym dziale forum (tak na przyszlosc :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 23 lut 2012, 13:54

smile napisał(a):W jaki sposób się ona "odzywa"?

pewnie grzechocze, co oznacza wytarcie lopatek.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez davider » 29 lut 2012, 21:25

witam Panowie :) z racji że miałem dzis trochę czasu postanowiłem sam poszukać problemu w mojej Madzi, gdyz wszyscy znajomi mechanicy rozkładali ręce a nie mam zamiaru wydawać fortuny na mechaników naciągaczy którzy zaczną mi wymieniać wszystkie części w samochodzie bez rezultatu :P

rozebrałem lewą strone silnika od strony vacum ( nie bylo latwo..) moim oczom ukazał sie zerwany klin na kole napędzającym vacum i pompę wspomagania...

i teraz pytanie co z tym zrobić? może nawiercę resztki klina pozostałe w tym kole i wbije nowy :D no bo chyba kupno nowego koła jest niepotrzebne?

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez Enduro » 1 mar 2012, 00:18

davider napisał(a):...moim oczom ukazał sie zerwany klin na kole napędzającym vacum i pompę wspomagania...
... i wbije nowy :...

to najlepiej wbij tam trzpien ale nie ori. tylko ze stali szlachetnej, aby podobna awaria juz nigdy wiecej...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez davider » 1 mar 2012, 18:36

właśnie co skończyłem. Wszystko złożone Madzia śmiga jak szalona :D nawierciłem ten klin i wstawiłem nowy :]
mam nadzieje że to juz koniec problemów i teraz będzie tylko przyjemna jazda :) mimo wszystko kocham ten samochód <serduszka>
dzięki wszystkim za wszystko, bardzo mi pomogliście <spoko>
POZDRO!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2012, 18:36
Posty: 30
Skąd: Okolice Zawiercia ;)
Auto: Mazda6 2.0 121 KM rok 2002

Postprzez zagiell » 3 cze 2012, 12:00

Z racji iż nie znalazłem podobnego problemu, zakładam nowy temat.
Znajomy sprowadził sobie Mazdę 6 hatchback z 2006 roku. W pojeździe uszkodzony był przedni zderzak. Poduszki nie wystrzelone, czujnik cały, błędu poduszek nie było. Samochód nie odpalał. Po podpięciu komputera diagnostycznego, zostały wykryte błędy:
B1320 – niedomknięte lewe przednie drzwi (problem usunięty, błąd skasowany)
B1318 – niskie napięcie akumulatora (wymieniony akumulator, błąd skasowany)
C1119 – nie jestem pewny co oznacza ten błąd, gdyż nie znalazłem jego znaczenia w instrukcji na forum, jednak błąd został wykasowany
B1342 – wg instrukcji awaria mikrokomputera PJB (co to jest?), błąd mimo kasowania, pojawia się cały czas
P0628 – mechanik mówił o błędzie pompy paliwa i że błąd wykasował, ale patrząc na instrukcję z forum, ten błąd mówi o problemie z zaworem SCV

A teraz co się dzieje z samochodem:
Po przekręceniu kluczyka zapalają się oraz znikają te kontrolki które powinny, poza kontrolką "check" ta świeci się cały czas. Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci, jednak samochód nie odpala.po podaniu paliwa z zewnętrznego źródła (z pleka – cokolwiek to znaczy :) ) samochód odpala normalnie, silnik pracuje równo i cicho.

Zostało zmierzone ciśnienie na listwie wtryskowej, w pompie (oba parametry w normie) i jeszcze coś zostało sprawdzone (nie pamiętam dokładnie co), w każdym bądź razie z tego co pamiętam diagnoza mechanika brzmi, że paliwo nie dociera do wtrysków, czyli tak jakby uszkodzony był sterownik pompy.
Przeszukałem allegro i gdyby chodziło o silnik RF5C, to obstawiałbym uszkodzenie sterownika pompy wtryskowej, jednakże nie znalazłem takowego sterownika do pompy w silniku RF7J. W przypadku kompletnych pomp wtryskowych, w zestawie sprzedawane są pompa oraz czujnik/zawór SCV (czujnik niskich obrotów). Czy w tym przypadku on może powodować problem nie uruchamiania się silnika?

W najbliższym czasie auto ma być jeszcze raz podpięte pod komputer (mechanik nie ma go na miejscu) i zobaczymy co teraz pokaże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez dobrzyn22 » 3 cze 2012, 12:41

najwyraźniej kolega słabo szukał.
Tu jest odpowiedni wątek:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=125898&hilit=check+nie+odpala

Proszę moderatora o połączenie z istniejącym
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez zagiell » 3 cze 2012, 13:21

Zapomniałem dodać, rozrząd jest w porządku, ponieważ został sprawdzony, a po odpaleniu z zewnętrznym źródłem paliwa silnik pracuje bez problemu. A ten temat przeglądałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Postprzez Wojtek » 3 cze 2012, 14:09

kosz
Ostatnio edytowano 5 cze 2012, 00:02 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 3 cze 2012, 14:13

Wojtek napisał(a):
zagiell napisał(a):po odpaleniu z zewnętrznym źródłem paliwa silnik pracuje bez problemu.

to jeszcze napisz, w ktorym miejscu podlaczyles sie tym zewnetrznym zrodlem ;)

raczej przy pompie wtrysk. bo tam jest najlepsze dojscie a i przez to eliminujemy dolegliwosci filtra paliwa, w ktorym to zalega brud itp.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zagiell » 3 cze 2012, 14:32

Dopytam jeszcze w którym miejscu dokładnie było to podpięte. Spróbuje się też dowiedzieć co jeszcze dokładnie zostało sprawdzone oraz jakie wartości ciśnienia były na sprawdzanych podzespołach. Filtr paliwa był sprawdzany i był czysty. Samochód ma stosunkowo nieduży przebieg, bo ok. 136 tys. km, książkę serwisową i nie widać po nim zbyt wielkich oznak zużycia – powiedziałbym że jest bardzo zadbany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

PostTen post został usunięty przez bieski 5 cze 2012, 00:49.
Powód: Na prośbę autora

Postprzez tadziol » 3 cze 2012, 14:52

zagiell napisał(a):po podaniu paliwa z zewnętrznego źródła (z pleka – cokolwiek to znaczy :) ) samochód odpala normalnie, silnik pracuje równo i cicho.

czy chodziło Ci o plak ?? kosmetyk samochodowy do tapicerek,znany też jako uniwersalny samostart ??
jego podanie do kolektora ssącego wspomaga rozruch silnika spalinowego....
o nim pisałeś ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

PostTen post został usunięty przez bieski 5 cze 2012, 00:49.
Powód: Na prośbę autora

Postprzez tadziol » 3 cze 2012, 15:38

Wojtek napisał(a):
tadziol napisał(a):czy chodziło Ci o plak

nie no... jezeli plakiem ktos nazywa zewnetrzne zrodlo paliwa... to ja wysiadam... hahaha
ps. jak mozna podlaczyc takie zrodlo do silnika?


zagiell napisał(a):Przy próbie odpalenia rozrusznik kręci, jednak samochód nie odpala.po podaniu paliwa z zewnętrznego źródła (z pleka – cokolwiek to znaczy :) ) samochód odpala normalnie, silnik pracuje równo i cicho.


to jak miszczu.....wysiadasz ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

PostTen post został usunięty przez bieski 5 cze 2012, 00:49.
Powód: Na prośbę autora

Postprzez zagiell » 3 cze 2012, 15:58

Silnik był uruchamiany na plaku tak jak pisaliście. Paliwo do pompy wtryskowej dociera, dociera również do wtrysków, jednak wygląda to tak, jakby wtryski nie dostawały impulsu do otwarcia przez co się nie otwierają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2012, 11:45
Posty: 231 (0/1)
Skąd: Częstochowa/Kłobuck
Auto: Mazda 6 GH 2010r. 2.0 ON 140KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6