Ustawienie świateł mijania.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez koras342 » 16 lut 2011, 18:52

witam. problem dotyczy prawidlowego ustawienia swiatel.tzn przy swiatlach mijania sa dwie śruby od regulacji problem dotyczy tego ze ktorej bym nie krecil to regulacja jest gora dół a nie ma regulacji prawo lewe . czy ktos wie o co chodzi ?? bylem na diagnostyce i nawet tam sa zieloni ;/ :(
Ostatnio edytowano 11 lut 2014, 19:53 przez Crenshaw, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa tematu.
pozdro koras :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 00:31
Posty: 12
Skąd: Sieradz
Auto: mazda xedos 6 2.0 v6 automat

Postprzez deejay27 » 16 lut 2011, 19:43

Sprawdz, czy nie jest lużna jak poruszasz nią,moze mocowanie byc oberwane i regulacja nie dziala prawidłowo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez koras342 » 16 lut 2011, 19:50

tzn co jest tam oberwane ?? hm jak bylo by oberwane to nie dzialalo by wcale
pozdro koras :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 00:31
Posty: 12
Skąd: Sieradz
Auto: mazda xedos 6 2.0 v6 automat

Postprzez jedrzej07 » 16 lut 2011, 23:52

ja tez tak mam. myslalem ze cos jest uszkodzone. ale okazalo sie ze jak sie reguluje jedna i druga to dziala rowniez na boki, tzn trzeba zintegrowac krecenie jedna i druga, i bedzie ok. Na diagnostyce mi chlopaki ustawili bez problemu
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Fedu » 18 lut 2011, 12:58

jedrzej07 napisał(a):Na diagnostyce mi chlopaki ustawili bez problemu

U mnie mieli problem i nie ustawili <glupek2> . Powiedział żebym jeździł z max do dołu bo będę oślepiał ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez koras342 » 18 lut 2011, 15:09

z tego wynika ze mam krecic obiema srubami na raz i bedzie git??
pozdro koras :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 00:31
Posty: 12
Skąd: Sieradz
Auto: mazda xedos 6 2.0 v6 automat

Postprzez jedrzej07 » 18 lut 2011, 18:02

naraz nie. Poprostu wybierz jeden kierunek i krec troche jedna, troche druga, nie pamietam juz ktora jest od kierunkow lewa prawa a ktora od gora dol. Ale jak mi ustawiali to najpierw klika obrotow ta od lewa prawa a potem ta druga ustawili odpowienia wysokosc, i tak kilka razy az dostroili.
Bo sruba od (lewa prawa) to nie skreca swiatel konketnie w jedna strone tylko tak jakby lekko po skosie, i dlatego widac tak jakby regulowala wysokosc. Przynajmnie u mnie tak bylo
Ale po kilku takich zabiegach jak napisalem wyzej udalo sie ustawic
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ZeroCool_m1 » 10 lip 2011, 18:53

Podłączam się pod temat. Czy ktoś może wrzucić fotkę z zaznaczonymi tymi śrubkami do regulacji lamp w xedosie? Bo przyglądałem się lampie od strony komory silnikowej, ale nie widziałem nic, co przypominałoby regulację. Przesiadłem się z mazdy 323F BG – tam sprawa była prosta, dwie śrubki – jedna lewo/prawo, druga góra/dół.

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez tubus2125 » 10 lip 2011, 21:25

viewtopic.php?f=127&t=113428&p=1913478&hilit=regulacja#p1913478 sposób regulacji
Obrazek
1-2 masz chyba od soczewki -mijania a 3-4 od świateł drogowych ale na 100% nie jestem pewien
2 to jest silniczek regulacji powinieneś go bez problemu namierzyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 20:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez Wojtek » 10 lip 2011, 23:25

watki polaczylem :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ZeroCool_m1 » 12 lip 2011, 11:55

Ok, może pytanie z lekka naiwne, ale co rozumiesz przez silniczek regulacji? Przeciez wszystkie śruby służą do regulacji, więc czym różni się ta oznaczona przez Ciebie jako nr 2?


I kwestia druga – nie polecacie jak rozumiem samodzielnej regulacji np. na drzwiach od garażu? Potrzebuję jedynie delikatnie podnieść światła do góry.

Problem w tym, że samochód kupiłem od chłopaka, który włożył do niego żarówki xenonowe. Na stacji diagnostycznej jak zobaczyli xenon to nie chcieli ustawiać. Ja chcę oczywiście wrócić do zwykłych żarówek, ale tył lampy jest trochę przerobiony i nie jest to takie łatwe – w przyszłym tygodniu dopiero jadę do elektryka. Do tego czasu muszę jakoś jeździć, a w nocy krótkie świecą po drodze i jest słaba widoczność. I stąd pytanie czy powinienem w ogóle brać się za samodzielne podnoszenie świateł?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez tubus2125 » 12 lip 2011, 19:54

nr 2 to jest silniczek automatycznej regulacji świateł – czyli sam reguluje góra duł po przekręceniu pokrętła od regulacji świateł w środku w samochodzie. a tą śrubą co wychodzi z niego regulujesz światła ręcznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 20:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez ZeroCool_m1 » 12 lip 2011, 21:15

Czyli innymi słowy śruba oznaczona nr 2 powinna regulować światła w pozycji góra/dół. Ok, wielkie dzięki :D

Ostatnie pytanie – jakie tam były żarówki wcześniej, zanim poprzedni właściciel włożył xenony? H4 czy H7?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez kociak » 12 lip 2011, 22:07

h1
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images45.fotosik.pl/246/0ba8b8712dce9563.jpg[/img][/url]
www.323-klub.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2008, 16:31
Posty: 257
Skąd: Łowicz/Warszawa
Auto: Było 323F BA Z5 94r.
Jest Xedos 6 V6

Postprzez rrrobson » 24 sie 2011, 15:18

Czy lampy angielskie mają jakieś charakterystyczne oznakowanie na obudowie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez Wojtek » 24 sie 2011, 15:28

rrrobson napisał(a):Czy lampy angielskie mają jakieś charakterystyczne oznakowanie na obudowie ?

moze bys poszukal? :>
viewtopic.php?f=127&t=122458
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rrrobson » 24 sie 2011, 15:31

Ups... Sorry i dzięki za link ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2011, 19:16
Posty: 282 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3 2.0 LPG 2005 r.

Postprzez enio » 24 sie 2011, 20:17

To i ja się podepnę. Po wymianie jednej lampy pojechałem na ustawienie świateł i jest lekka lipa. Tak przynajmniej mi się wydaje. Przy załączeniu "długich" jest wyraźna przerwa w strumieniu światła tzn między "krótkimi" a "długimi"
Pytanie czy panowie ze stacji kontroli spaprali regulacje i czy tak ma być?
Przy okazji zapytam i regulację przeciwmgłowych. Czy taka w ogóle istnieje? Jak włączę to jedno wyraźnie oświetla pobocze a drugie wygląda jak by nie działało a działa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2008, 13:24
Posty: 50
Skąd: Poznań/Zielona Góra
Auto: Mazda Xedos 6 2.0

Postprzez tubus2125 » 24 sie 2011, 21:50

co do halogenów to jest możliwość regulacji
ale do tz długich to nie mam pojęcia jak ma być
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2009, 20:42
Posty: 207
Skąd: skierniewice
Auto: volvo 850

Postprzez sylwo » 24 lut 2012, 23:39

Wydaje mi się że jest tak:
od strony śrub 3 i 4 są gwinty a po przeciwnej stronie odbłyśnika "długich" jest zawias.
Na przykładzie prawej lampy – kręcimy śrubą 3 w prawą wiec światło przesuwa się w prawy górny róg. Następnie kręcąc 4 w prawą, światło przesuwa się w prawą stronę i wraca na swój poziom (wysokości).

Moja teza ale potwierdzę (chyba) ją niedługo po rozebraniu lampy. Będzie regeneracja odbłyśników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6