Mazda3 (BK) – Opony letnie (dyskusja)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez z00nk » 17 lut 2012, 14:22

Panowie! Pytanko mam.

Czy do seryjnych alu 17' (Mazda 3 , 2.0) podejda kapcie w przedziale szer. od 205 do 255 ?

Dzieki.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez radzi89 » 17 lut 2012, 14:47

205 jak najbardziej tak, zakładanie 255 to już byłaby głupota i igranie z bezpieczeństwem, inna sprawa, że d M3 taka opona nawet nie wejdzie.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez z00nk » 17 lut 2012, 15:10

radzi89 napisał(a):205 jak najbardziej tak, zakładanie 255 to już byłaby głupota i igranie z bezpieczeństwem, inna sprawa, że d M3 taka opona nawet nie wejdzie.


Dziękówa
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2011, 23:27
Posty: 31
Skąd: Małopolska
Auto: M3 • 2.0 TS • '04

Postprzez radzi89 » 17 lut 2012, 15:12

Na fabryczną felgę szukaj czegoś w rozmiarach 205/50/17, 215/45/17 i ewentualnie 225/45/17 :)
Uszeregowane wedle kolejności polecenia :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez aRcek » 18 lut 2012, 23:35

ooooooo 215/45/17 tansze od 205/50/17 ja nie mogę co za świat! w życiu bym się nie spodziewał niech mi ktoś wyjaśni na logikę czemu
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez radzi89 » 19 lut 2012, 10:06

205/40/17 to jest dramat :D profil jest tak niski, że ciężko się na tym jeździ. Kiedyś miałem takie opony w Golfie i byłem załamany :D
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 19 lut 2012, 10:12

radzi89 napisał(a):Kiedyś miałem takie opony w Golfie

sądziłem że masz lepszy gust :D

Ponawiam pytanie co mi poradzicie cichego? Czy mam sam szukać? :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 19 lut 2012, 10:25

Na ContiSportach jest dość cicho ale jakoś nigdy nie skupiałem się na tym parametrze więc nie będę doradzał :D

( Mój Golfik był super fajny :D żałuję, że go już nie ma, nia palił prawie nic, napęd na 4 koła, a przyśpieszał jak MPS ;D )
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 19 lut 2012, 10:51

a wyglądał jak wóz drabiniasty :D

Chyba kupie continentale jakieś, teraz miałem sportcontact 2 i trochę huczało ale co do przyczepności nie mogę narzekać :]
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez radzi89 » 19 lut 2012, 11:09

Kiedyś znajdę fotki to wstawię :P Ładny był, chyba jedna z ładniejszych 4 jakie widziałem :P
Co do oponek to z tego co wiem Sporty3 są właśnie poprawione pod względem trakcji, głośności i ścieralności :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez lukaszm » 24 lut 2012, 14:11

akostarek napisał(a):
Maja-Mazda napisał(a):Co mi poradzicie?

powyżej masz dwa testy opon letnich, w 2012 sporo firm będzie wprowadzać nowe modele, w drugiej połowie roku wejdą naklejki z informacjami o własnościach użytkowych opony, więc jest to wg mnie dostosowanie oferty do kryteriów tych badań.
w tych dwóch testach b.dobrze wypadają nowe Continental Premium Contact 5, ale w PL nie widziałem ich jeszcze < 400 zł


ale koleżanka szuka opon zimowych :) proponuje zmienić nazwę tematu poprzez na
Dobór opon letnich/zimowych – opony letnie/zimowe do Mazdy 3 BK
gdyż i tak wałkujemy w temacie o obu rodzajach opon
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez akostarek » 24 lut 2012, 15:20

lukaszm napisał(a):ale koleżanka szuka opon zimowych :)

Maja-Mazda napisał(a):Jesienią kupiłam Mazdę i potrzebuję letnich opon a więc Waszej pomocy.

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez lukaszm » 24 lut 2012, 15:55

faktycznie przeczytałem tylko końcówkę. :) sorry
Maja-Mazda napisał(a):Rozmiar opon zimowych: 205/55 R 16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez Maja-Mazda » 24 lut 2012, 20:44

Nooooo... ja letnich szukać ;)


dzięki za porady
Początkujący
 
Od: 24 lut 2012, 11:32
Posty: 10
Auto: Mazda3
1,6 HDI
2006r.

Postprzez tomek-waw » 24 lut 2012, 20:47

Niech Maja uzupełni profil o miejsce zamieszkania. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez akostarek » 1 mar 2012, 09:48

marcin255 napisał(a):http://www.oponeo.pl/dane-opony/falken- ... 17-93-y-xl

też maja dobrą opinię

nie chcę być monotematyczny :P ale obstawiam, że taki bieżnik po jednym sezonie będzie huczał jak umierające łożysko. Niestety taką tendencję ma zawieszenie m3, a kiepskie wygłuszenie tylko potęguje efekt wyząbkowanych opon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 1 mar 2012, 11:36

Dlaczego maja po 1 sezonie się wyząbkować ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tomek-waw » 1 mar 2012, 11:47

Umówmy się, że 80% przypadków ząbkowania to skutek niesprawnych amortyzatorów i niewłaściwego ciśnienia w oponach.

Ząbkowanie opon – jakie czynniki wpływają na to zjawisko?

Rzeźba bieżnika – ryzyko ząbkowania zwiększa się wraz z odległością między klockami bieżnika
Twardość mieszanki – twarde opony będą miały większą tendencję do ząbkowania i hałasowania
Ciśnienie w oponach – zawyżone ciśnienie powoduje zwiększenie ryzyka ząbkowania
Stan zawieszenia i amortyzacja auta – uszkodzone zawieszenie i zużyte amortyzatory również zwiększają ryzyko ząbkowania
Styl jazdy kierowcy – gwałtowne przyśpieszanie i hamowanie będzie potęgowało zjawisko ząbkowania na osiach nienapędzanych. Natomiast szybka jazda po krętych drogach będzie zacierać ślady ząbkowania.
<lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez akostarek » 1 mar 2012, 12:02

tak jak pisałem – szerokie klocki, nie zamknięty bieżnik itd, to wszystko sprzyja ząbkowaniu.
Można to teoretycznie wyeliminować stosując "rotację" opon co sezon, ale jazda z wyząbkowanym przodem to ponoć też nic fajnego

sporo jest o tym artykułów w sieci, zresztą czytając opinie tej opony też dość często pojawi się info o ząbkowaniu.
Co mam na myśli pisząc bieżnik zamknięty:
Obrazek
na oponie po lewej jest typowe zabezpieczenie przed ząbkowaniem. Brak tego nie musi przesądzać czy oponę wyząbkuje czy nie, ale jak co 5ty komentarz brzmi "strasznie huczy, szybko ząbkuje" to jest chyba wszystko w temacie. Teraz mialem na tyle jeszcze fabryczne ER30, co ktoś wsiadał do samochodu to musiałem tłumaczyć, że to nie łożysko. Przy niektórych prędkościach ciężko było usłyszeć w samochodzie co kto mówi... Zresztą był chyba spory temat o tym na forum

Dzi@dek napisał(a):Umówmy się, że 80% przypadków ząbkowania to skutek niesprawnych amortyzatorów i niewłaściwego ciśnienia w oponach.

nie zgodzę się z tym 80% ;p większy udział już chyba mają koleiny ;)
Ostatnio edytowano 1 mar 2012, 12:13 przez akostarek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez marcin255 » 1 mar 2012, 12:13

akostarek napisał(a):Można to teoretycznie wyeliminować stosując "rotację" opon co sezon


Ja tak zawsze robię – wy nie ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323