Mazda CX-5 w Polsce od 91 900 zł

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Paweł » 8 lut 2012, 20:09

leotdi napisał(a):nawiasem, nie przeceniajcie wartości 4x4 w CX5. Znam to z praktyki użytkując haldexa 4. Na śliskim (pod spodem lód) jest nawet gorszy od FWD (miałem już takie 2 sytuacje stresujące). Śnieg kopny – ok, śliski (brudny) asfalt – ok. Jednakpermanentny (stały) napęd 4x4 (subaru czy audi) to inna melodia.

Jeśli napęd będzie działał tak samo, jak ten zastosowany w CX-7, a najprawdopodobniej jest to niemal identyczna konstrukcja, to nie ma mowy, żeby na lodzie cokolwiek napędzanego na jedną oś miało lepszą trakcję. Oczywiście trzeba pamiętać, że w porównaniu do podsterownego FWD przesada w użyciu gazu i kierownicy może skończyć się poślizgiem bokiem.

leotdi napisał(a):W dodatku w CX5 jest ograniczony zakres od 100:0 do 50:50 (w haldexie jest od 90:10 do 10:90).

Podany w broszurze podział od 100:0 do 50:50 dotyczy sytuacji kiedy koła obydwu osi mają tą samą przyczepność. Jednak jeśli przód znajdzie się na lodzie, to poprzez "sztywne" spięcie osi cały moment trafi na tył (~0:100). Co więcej, tylna oś jest niemal przez cały czas dołączona, a komputer rozłącza ją całkowicie tylko podczas manewrów i po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Nie ma więc obaw o nagłe zadziałanie napędu AWD i nerwowe zachowanie podczas jazdy.

***

Rozwiązanie Mazdy z aktywnym rozdziałem momentu składa się z przedniej przekładni chłodzonej wodą (poza CX-5), stale napędzanego wału, sprzęgła wielotarczkowego mechanicznie reagującego na najmniejszą różnicę prędkości przedniej i tylnej osi (zasada działania identyczna do szpery 2-drożnej), szeregowo dostawionego sprzęgła wielotarczkowego sterowanego elektromagnesem przez komputer oraz tylnego dyfra, który w przypadku Mazdy6 MPS jest dodatkowo wyposażony w LSD.

Komputer na bieżąco analizuje sposób jazdy i sytuację w jakiej znajduje się samochód, biorąc pod uwagę dane m.in. ze skrętu kierownicy, obrotów i obciążenia silnika, przyspieszeń wzdłużnych i poprzecznych, obrotu wokół pionowej osi, prędkości poszczególnych kół i etc. W zależności od sytuacji, na podstawie wypadkowej z trzech zaprogramowanych charakterystyk (normal, stability oraz sporty) dobierane jest zblokowanie elektromagnetycznego sprzęgła, decydującego o stopniu przeniesienia momentu na tylną oś. W ten sposób układ sterowania, oprócz zapewnienia napędu na prostej drodze, wspomaga kierowcę w ruszaniu na śliskiej nawierzchni, a także podczas wejściowej i wyjściowej fazy zakrętu.

Mieliśmy możliwość testować CX-7 w zimowych warunkach (relacja na stronie klubowej wkrótce) i ku mojemu zaskoczeniu samochód zachowuje się jak ze stałym napędem na wszystkie koła – praca systemu dla kierowcy jest niewyczuwalna. Przy włączonym TCS'ie samochód nawet na lodzie rusza jakby był przyklejony (oczywiście w mocno ograniczonym tempie) – bez wstępnych uślizgów, czy hałasu walczących z kołami hamulców. Po wyłączeniu kontroli trakcji obydwie osie zrywają przyczepność w tym samym momencie, a auto z miejsca zaczyna przyjemnie poruszać się lekkim bokiem ;). Zdaje sobie sprawę, że ze względu na brak blokad zabawa kończy się wraz z oderwaniem więcej niż jednego koła od podłoża lub przegrzaniem międzyosiowego sprzęgła, ale na co dzień to rozwiązanie ma sens.

P.S. Pozwoliłem sobie na powyższy opis, będąc pod wrażeniem działania tego "niemęskiego" systemu i lekturze na jego temat. Może nie jest on toporny i bezwzględny, ale przesiadka z CX'a do FWD lub RWD i jazda po śniegu lub mokrym asfalcie jest sporym przeżyciem ;). W mojej opinii spełnia on swoją rolę do tego stopnia, że nie można mu niczego zarzucić.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez leotdi » 8 lut 2012, 20:31

Mogę zrozumieć twój wywód, ale stały napęd jest niezrównany. Poznałem już b.dobrze Haldex 4 generacji -wady i zalety- w różnych warunkach i o różnych porach roku, i przez ten okres wiem jedno, jestem jeszcze bardziej ostrożny niż to ma miejsce w przypadku FWD :D

Choć jak napisałem wcześniej – na mokrym, śliskim, brudnym asfalcie – rewelacja. To samo z kopnym czy twardym śniegiem – rewelacja. Mam obawy tylko do sytuacji drogowych z lodem pod spodem. I tyle.

Oczywiście lepiej mieć takie AWD jak w CX5 ... niż go nie mieć.
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez leotdi » 10 lut 2012, 13:27

test Video od AUTO BILD 4x4
CX-5 vs. Tiguna vs. Subaru XV vs. Range Rover Evoque

http://www.autobild.de/videos/video-cx- ... 62732.html
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez Paweł » 10 lut 2012, 14:20

Ciekawy link.

Podsumowując, według tuby VAG'a Tiguan będący mistrzem klasy, golfem w klasie, wzorem w klasie, solidnością i nowoczesnością, o włos wygrywa z Mazdą CX-5. Wiem, że w AutoBildzie lubią również i Mazdę, ale sądząc po tym "teście", CX nie ma w przedstawionych autach konkurencji :). Mam nadzieję, że już niedługo będziemy mogli to sprawdzić.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez leotdi » 10 lut 2012, 15:40

sprawdzę również – wtedy będę miał porównanie :)

To co mi się podoba w tiguanie to widoczność. Zauważyłem z filmu, że CX5 ma bardziej pochylone szyby a zwłaszcza tylną, ale dzięki temu jest dlla mnie dużo ładniejsza :)

Nawiasem – w Niemczech już 1.000 osób -nie widząc / nie testując- podpisało umowy na zakup CX5. Aktualnie do Europy płynie statek załadowany CX5 (ost. znajdował się na wysokości Malezj).
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez leotdi » 13 lut 2012, 14:57

Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez leotdi » 14 lut 2012, 09:47

Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez KONRADD » 14 lut 2012, 10:55

Dla mnie super :) :)
Efekt powinien być taki jak z Premacy kiedy wchodziła na rynek.
Jestem ciekawy co w takim razie stanie się z CX7 i CX9 ;)
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 23:06
Posty: 96 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 9 2.0 -V6 2000r

Postprzez Paweł » 14 lut 2012, 11:38

Masz na myśli europejskie Premacy produkowane od 1999 roku? Wierzę, że będzie lepiej, bo Premacy to bardzo fajne auto, przestronne jak na kompakt, z możliwością aranżacji przestrzeni pasażerskiej/bagażowej, nie posiadające w swoim czasie bezpośredniej konkurencji, ale jednak niedocenione. Mazda produkowała jej wielokrotnie mniej niż 323 i 626/6, a nawet nie tyle, co MX'ów i RX-ósemek.

O następcach CX-7 i CX-9 jeszcze nic nie słychać, ale z wolna dobiega kres ich generacyjnego żywota – obydwa modele zostały zaprezentowane 5 lat temu. Sądzę, że po nowej szóstce i MX-piątce poznamy plan Mazdy dotyczący ich segmentu. Mimo spekulacji jakoby spora CX-5 miała kolidować w palecie Mazdy z CX-7, osobiście widzę w przyszłości miejsce dla każdej z nich. Duży SUV (CX-9) w ofercie, to konieczność żeby istnieć na rynku amerykańskim, ale jednocześnie to auto zbyt wielkie, żeby sprzedawało się w Europie jak obecnie CX-7...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez KONRADD » 14 lut 2012, 15:27

Zgadzam się iż Premacy nie zostało docenione w europie a zarazem w Niemczech ma bardzo dobrą opinie.
CX5 wprowadza wiele nowinek jednoczesnie co nie zdarza się często nawet w innych markach.Znając obecną sytuacje rynkową wiele będzie się pisało że jest za droga a ja jestem zdania , dobry towar powinien się cenić. Mazdzie nigdy nie zależało aby być autem dla każdego
:D
Czekam z nierpliwością na oficjalną prezentacje :–) abym mógł sprawdzić auto na drodze :)
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 23:06
Posty: 96 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 9 2.0 -V6 2000r

Postprzez Radex » 19 lut 2012, 01:03

<czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez smile » 19 lut 2012, 11:46

heh :) Wypas jednym słowem :) <jupi> <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez leotdi » 21 lut 2012, 13:47

ależ tyłeczek ;) przepiękny.
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez polak900 » 22 lut 2012, 16:48

dzisiaj siedziałem salonie Mcx5, była to najbardziej wypasiona wersja.
piękne auto z zewnątrz, środek wszystko mięciutkie, wykończone skórą boki, jakość na bardzo wysokim poziomie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez leotdi » 23 lut 2012, 13:14

www.mazda.ru

tam CX5 jużod dawna sprzedają – można sobie przykładowo skonfigurować i wydrukować do pdf-u.
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2012, 11:38
Posty: 46

Postprzez Gu1iwer » 23 lut 2012, 14:19

No tak i system BOSE jako pakiet , a u nas – chcesz dobre granie bierz full wersję. Ciekawe jak w kosztach wyszłoby ściągnięcie od nich auta.
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 21:54
Posty: 20
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2009 BL

Postprzez polak900 » 23 lut 2012, 14:53

dobre granie, przecież to zwykły zestaw BOSE bez rewelacji
chcesz dobre granie to zainwestuj w porządne audio
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez Gu1iwer » 23 lut 2012, 15:27

polak900 napisał(a):dobre granie, przecież to zwykły zestaw BOSE bez rewelacji
chcesz dobre granie to zainwestuj w porządne audio


No wiem że dobre granie to rzecz względna :) , ale na pewno BOSE z subwooferem będzie grało lepiej od fabrycznego.
Trochę pewnie bym zainwestował , ale obawiam się że w razie jakichkolwiek problemów mazda będzie miała pretensje za niedozwolone przeróbki...
Początkujący
 
Od: 29 sty 2012, 21:54
Posty: 20
Skąd: Lubuskie
Auto: Mazda 3 1.6 diesel 2009 BL

Postprzez Paweł » 23 lut 2012, 15:55

Gu1iwer napisał(a):ale na pewno BOSE z subwooferem będzie grało lepiej od fabrycznego.

Podobnie jak w CX-7, nie ma subwoofera w CX-5. Nie przeszkadza to jednak dobremu brzmieniu tego zestawu – mowa o CX-7. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, że to jeden z najlepszych seryjnych systemów w klasie średniej. Jeśli ktoś nie ma ochoty wypruwać całego samochodu pod instalację car audio, to będzie bardzo zadowolony.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez KONRADD » 24 lut 2012, 11:48

W styczniu 2012 wyprodukowano 13098 szt CX5 z czego z Japoni wypłyneło 10818 szt. :D
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2008, 23:06
Posty: 96 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 9 2.0 -V6 2000r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto