Wymiana rozrządu V6 – czy wymieniać całość ?
1, 2
W serwisie mazdy powiedzieli mi że należy wymienić oprócz paska trzy rolki oraz napinacz.Rolki dwie po 300zł i jedna za 500zł. Napinacz za 700zł albo coś wtym stylu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia czy żeczywiście należy to wszystko wymieniać czy też chcą mnie naciągnąć. A w ogóle ile taki rozrząd wytrzyma jeszcze po terminie (zbliża się magiczne 180tys. kilometrów wymiana co 90tys. a zakładam że niemcy wymienili pasek przy 90 tys.))
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, 23:32 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
-
Gość
Bogdan_V6 napisał(a):zbliża się magiczne 180tys. kilometrów wymiana co 90tys. a zakładam że niemcy wymienili pasek przy 90 tys.))
Wymieniaj. Koszt rozrzad jest niewspolmiernie mniejszy niz remont silnika.
U mnie wymiana rozrzadu wyniosl ok 1000zl, obylo sie bez wymiany napinacza hydraulicznego.
Rozrzad mazda zaleca wymianieac co 100 tys ale dla swietego spokoju, jesli swiezo kupiles auto, powinnes go wymienic.
Less roof, more fun


Rolki możesz zostawić na własną odpowiedzialność – jednak moim zdaniem nie ma sensu ryzykowac drugiej takiej samej roboty jak padnie któraś rolka. Jak sam tego nie robisz to nie wymieniając rolek zaoszczędzisz na częściach a później jak padnie rolka wydasz jeszcze raz kasę za robociznę. Lepiej wymienić komplet i mieć święty spokój
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
dowiedz sie dokładniej, ale z tego co słyszłem są to bezkolizyjne silniki, w razie zerwania paska nic grożnego sie nie dzieje. ale lepiej jeszcze sie wstrzymaj , niech sie inni wypowiedzą na forum, sam jestem ciekaw jak to jest naprawde.
!!

:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
iiyama napisał(a):w razie zerwania paska nic grożnego sie nie dzieje
He he....Jak już kiedyś pisałem – ciemna noc w lesie na mazurach, do najbliższego domu 15 km, nie ma Ciebie kto ściągnąć....Faktycznie warto ryzykować
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
iiyama napisał(a):dowiedz sie dokładniej, ale z tego co słyszłem są to bezkolizyjne silniki, w razie zerwania paska nic grożnego sie nie dzieje. ale lepiej jeszcze sie wstrzymaj , niech sie inni wypowiedzą na forum, sam jestem ciekaw jak to jest naprawde.
Chcialbys sprawdzic ta bezkolizyjnosc?? Bo ja niespecjalnie...ryzykowna zabawa

Less roof, more fun


Silnik jest bezkolizyjny nie ma sie co przejmować, rolki i napinacz można kupic w JC no i pasek rorządu też choć lepiej wybrać jakiś "markowy" choć ja mam już 70tyś po wymianie i wszystko jest ok zalecam wymiane całości czyli rolki i napinacza hudraulicznego (podobno wytrzymuja 200tyś km ) ale trzeba być pewnym że był wcześniej wymieniany, zwróć uwage też na uszczelniacze wałków rozrzadu kosztuja po 15zł warto je wymienić bo moga byc już "twarde" jeśli już nie ciekna. A i jeśli ci stuka silnik to wymień sobie też sprężynki na wałkach rozrzadu, z którego roku jest mazda 95????. Robocizna
na PW gdzie mieszkasz
??? A rozrzad wymieniam co 100tyś bez stresowo
Jakieś pytania
????? 

Jakieś pytania
Mniam GTR
1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
witam ja tez pytalem o to na forum, z cena cie nie oklamali nie naciagaja cie poprostu taka jest, ja nie wymienilem rozrzadu tez mi mowili ze jest bezkolizyjny narazie mam przejechane 138tys , a auto tez z niemiec takze wymienie pozniej. Pozdrawiam
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
Dobrze piszesz tylko te uszczelniacze proponuję oryginalnekrzynio323f napisał(a):uszczelniacze wałków rozrzadu kosztuja po 15zł warto je wymienić
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
tomekrvf napisał(a):He he....Jak już kiedyś pisałem – ciemna noc w lesie na mazurach, do najbliższego domu 15 km, nie ma Ciebie kto ściągnąć....Faktycznie warto ryzykować
Faktycznie pisałeś: w moim topicu o DITD, ale ciemna noc na mazurach z fajną dziewczyną może być całkiem przyjemna
Wskazówki dla ludzi z troszkę mniejszą wyobraźnią piszących kolejny raz" nic się nie stanie" – silnik może zgasnąć np na przejeździe kolejowym lub podczas wyprzedzania TIRa
Wniosek – naprawy przeprowadzaj profesjonalnie – nie narażaj siebie lub innych na niebezpieczeństwo.

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 323 2.0 DiTD. Wymieniłem cały komplet jakieś 1000zł (detal). Mnie uczyniło to znacznie taniej bo pracuje w hurtowni JC w Bydgoszczy. Ale dość nasłuchałem sie o tych nieszczesnych hydraulikach. Wytrzymują jakieś 130tys. (od nowego). I podobnie jest w innych autach: Mazdach np. 626 2,5 V6, Mitsubishi 18 GDI. Niewarto na tym oszczedzac. Pozdrawiam
- Od: 12 sty 2011, 22:39
- Posty: 12
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04
Karlos_N napisał(a):Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 323 2.0 DiTD.
Oby jak najdłużej
Karlos_N napisał(a):Wymieniłem cały komplet jakieś 1000zł (detal). Mnie uczyniło to znacznie taniej bo pracuje w hurtowni JC w Bydgoszczy.
(...)
Niewarto na tym oszczedzac. Pozdrawiam
Jaki kupiłeś pasek w JC
Aha: Jak pracujesz w JC to daj znać kiedy wreszcie sprowadzicie do Polski (były ale się zmyły
Nie uwierzę, że uszczelka pod pokrywę zaworów to część, którą tylko mądrzy japończycy potrafią wyprodukować – w końcu nie tylko japońskie autka mamy na drogach i nie wszystkim innym cieknie spod pokrywy olejowej.

Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
magicadm...Nie ma co się czepiać kogoś osobiście...jak i to nie miejsce na zadawanie tego typu pytania, gdyż Karlos tylko stwierdził, że tam pracuje...a nie odpowiada za jakość części które firma sprowadza. Kolejna sprawa...to taka, że jeśli nie masz zaufania do zamienników...to załóż osobny wątek....a nie wcinaj się w temat wymiany rozrządu z takimi podtekstami sugerującymi, że zamienniki to szmelc.
Sorki za to wszystko, ale nie powinniśmy wszystkiego sprowadzać do takiego niskiego poziomu.
A teraz na temat. Wymiana polega na całości...( komplet ). W innym wypadku jeździ się na własną odpowiedzialność. Koszty ewentualnej naprawy będą podwójne...więc raczej nie warto się bawić w cząstkowe wymiany.
Sorki za to wszystko, ale nie powinniśmy wszystkiego sprowadzać do takiego niskiego poziomu.
A teraz na temat. Wymiana polega na całości...( komplet ). W innym wypadku jeździ się na własną odpowiedzialność. Koszty ewentualnej naprawy będą podwójne...więc raczej nie warto się bawić w cząstkowe wymiany.
Ostatnio edytowano 1 gru 2005, 23:41 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Mozesz się zdziwić wszyscy jadą na zamiennikach tylko nie są tak wrazliwi na wycieki jak My mazdziarzemagicadm napisał(a):nie wszystkim innym cieknie spod pokrywy olejowej.

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
farciarz napisał(a):Karlos tylko stwierdził, że tam pracuje...a nie odpowiada za jakość części które firma sprowadza. Kolejna sprawa...to taka, że jeśli nie masz zaufania do zamienników...to załóż osobny wątek....
Nie mam zastrzeżeń do firmy JC, ani do ich asortymentu – sam często u nich kupuję
Przecież napisałem, że czekam na uszczelkę pod pokrywę zaworową z JC.
Przyczepiłem się TYLKO paska z JC – koledzy z FORUM skutecznie przestrzegali nas wszystkich przed montażem w DITD czegokolwiek innego niż UNITTA z ASO. Chyba, że UNITTĘ zaczęło importować JC
Link do dyskuji o paskach:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=8657&postdays=0&postorder=asc&highlight=mitsuboshi&start=0
Osoby, które poczuły się urażone moją wypowiedzią jak zwykle przepraszam
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Założyłem pasek Contitecha ponieważ ma całkiem przyzwoitą cene a paski Mitsuboshi są juz dłuższy czas niedostępne i nie ja za to odpowiadam. Przyznam jednak że wiele Mazd wypusciliśmy z paskiem Mitsuboshi i nie miałem nigdy z nimi problemu. Przypominam że paski zrywają sie w tym modelu z winy utraty sprawności napinacza hydraulicznego wskutek wycieków. Wątku uszczelek nie poruszam. Pozdrawiam
- Od: 12 sty 2011, 22:39
- Posty: 12
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04
Tez osobiście jestem za wymianą paska razem z napinaczami, chodź mam mazde 323f na jednym wałku i wychodzi mi to troszkę taniej.
Co do zamienników to jest tak samo jak z wymianą samego paska
Nie wiadomo czy wytrzyma, ale do oryginałów tez nie ma się 100% pewności, zawsze się coś może stać.
A co do uszczelki pod przykrywkę zaworów to chyba nie jest to az taka wielka sprawa
około 50zl uszczelka z japonii
Przy moim ohc dałem jakieś 40zl
i jest fajna gumowa i ogólnie spoko 
Co do zamienników to jest tak samo jak z wymianą samego paska
A co do uszczelki pod przykrywkę zaworów to chyba nie jest to az taka wielka sprawa
- Od: 24 lis 2005, 14:15
- Posty: 40
- Skąd: Bełchatów
MI W SKLEPIE POWIEDZIELI ZE MAJA TYLKO PASEK I JEDNA ROLE NAPINAJĄ, NIC WIECEJ NIE IDZIE?
323F 1,6 16V 93R
323F 1,6 16V 93R
-
grave
AHA I JESCZE JEDNO
PODOBNO SA DW RODZAJE "GATTES UNITTA"
SZERSZY ZA 110 I WEZSZY ZA 70ZŁ
KTORY KUPIC?
323F 1,6 16V 89-94R
PODOBNO SA DW RODZAJE "GATTES UNITTA"
SZERSZY ZA 110 I WEZSZY ZA 70ZŁ
KTORY KUPIC?
323F 1,6 16V 89-94R
-
grave
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość