Wymiana rozrządu V6 – czy wymieniać całość ?

Postprzez Gość » 21 lis 2005, 10:07

W serwisie mazdy powiedzieli mi że należy wymienić oprócz paska trzy rolki oraz napinacz.Rolki dwie po 300zł i jedna za 500zł. Napinacz za 700zł albo coś wtym stylu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia czy żeczywiście należy to wszystko wymieniać czy też chcą mnie naciągnąć. A w ogóle ile taki rozrząd wytrzyma jeszcze po terminie (zbliża się magiczne 180tys. kilometrów wymiana co 90tys. a zakładam że niemcy wymienili pasek przy 90 tys.))
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, 23:32 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Gość
 

Postprzez Fiveopac » 21 lis 2005, 11:27

Bogdan_V6 napisał(a):zbliża się magiczne 180tys. kilometrów wymiana co 90tys. a zakładam że niemcy wymienili pasek przy 90 tys.))



Wymieniaj. Koszt rozrzad jest niewspolmiernie mniejszy niz remont silnika.
U mnie wymiana rozrzadu wyniosl ok 1000zl, obylo sie bez wymiany napinacza hydraulicznego.
Rozrzad mazda zaleca wymianieac co 100 tys ale dla swietego spokoju, jesli swiezo kupiles auto, powinnes go wymienic.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez tomekrvf » 21 lis 2005, 11:29

Rolki możesz zostawić na własną odpowiedzialność – jednak moim zdaniem nie ma sensu ryzykowac drugiej takiej samej roboty jak padnie któraś rolka. Jak sam tego nie robisz to nie wymieniając rolek zaoszczędzisz na częściach a później jak padnie rolka wydasz jeszcze raz kasę za robociznę. Lepiej wymienić komplet i mieć święty spokój
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez iiyama » 21 lis 2005, 13:57

dowiedz sie dokładniej, ale z tego co słyszłem są to bezkolizyjne silniki, w razie zerwania paska nic grożnego sie nie dzieje. ale lepiej jeszcze sie wstrzymaj , niech sie inni wypowiedzą na forum, sam jestem ciekaw jak to jest naprawde.!!!!
:) mx-3, 323F BA, M6 GG ASpec, Seat Ibiza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 10:20
Posty: 437 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: ASZ+

Postprzez tomekrvf » 21 lis 2005, 14:50

iiyama napisał(a):w razie zerwania paska nic grożnego sie nie dzieje

He he....Jak już kiedyś pisałem – ciemna noc w lesie na mazurach, do najbliższego domu 15 km, nie ma Ciebie kto ściągnąć....Faktycznie warto ryzykować
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Fiveopac » 21 lis 2005, 15:14

iiyama napisał(a):dowiedz sie dokładniej, ale z tego co słyszłem są to bezkolizyjne silniki, w razie zerwania paska nic grożnego sie nie dzieje. ale lepiej jeszcze sie wstrzymaj , niech sie inni wypowiedzą na forum, sam jestem ciekaw jak to jest naprawde.!!



Chcialbys sprawdzic ta bezkolizyjnosc?? Bo ja niespecjalnie...ryzykowna zabawa <lol>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez krzynio » 21 lis 2005, 16:18

Silnik jest bezkolizyjny nie ma sie co przejmować, rolki i napinacz można kupic w JC no i pasek rorządu też choć lepiej wybrać jakiś "markowy" choć ja mam już 70tyś po wymianie i wszystko jest ok zalecam wymiane całości czyli rolki i napinacza hudraulicznego (podobno wytrzymuja 200tyś km ) ale trzeba być pewnym że był wcześniej wymieniany, zwróć uwage też na uszczelniacze wałków rozrzadu kosztuja po 15zł warto je wymienić bo moga byc już "twarde" jeśli już nie ciekna. A i jeśli ci stuka silnik to wymień sobie też sprężynki na wałkach rozrzadu, z którego roku jest mazda 95????. Robocizna :D na PW gdzie mieszkasz ????? A rozrzad wymieniam co 100tyś bez stresowo hahaha

Jakieś pytania ??????? <faja>
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Piotrek 2005 » 21 lis 2005, 16:44

witam ja tez pytalem o to na forum, z cena cie nie oklamali nie naciagaja cie poprostu taka jest, ja nie wymienilem rozrzadu tez mi mowili ze jest bezkolizyjny narazie mam przejechane 138tys , a auto tez z niemiec takze wymienie pozniej. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Postprzez Jaksa » 22 lis 2005, 00:06

krzynio323f napisał(a):uszczelniacze wałków rozrzadu kosztuja po 15zł warto je wymienić
Dobrze piszesz tylko te uszczelniacze proponuję oryginalne :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 23 lis 2005, 23:52

tomekrvf napisał(a):He he....Jak już kiedyś pisałem – ciemna noc w lesie na mazurach, do najbliższego domu 15 km, nie ma Ciebie kto ściągnąć....Faktycznie warto ryzykować


Faktycznie pisałeś: w moim topicu o DITD, ale ciemna noc na mazurach z fajną dziewczyną może być całkiem przyjemna :D


Wskazówki dla ludzi z troszkę mniejszą wyobraźnią piszących kolejny raz" nic się nie stanie" – silnik może zgasnąć np na przejeździe kolejowym lub podczas wyprzedzania TIRa

Wniosek – naprawy przeprowadzaj profesjonalnie – nie narażaj siebie lub innych na niebezpieczeństwo. <glupek2>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 24 lis 2005, 09:21

magicadm napisał(a):fajną dziewczyną może być całkiem przyjemna

No chyba że jest -20stC i już wam się kończy energia :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez eurotim » 1 gru 2005, 21:01

Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 323 2.0 DiTD. Wymieniłem cały komplet jakieś 1000zł (detal). Mnie uczyniło to znacznie taniej bo pracuje w hurtowni JC w Bydgoszczy. Ale dość nasłuchałem sie o tych nieszczesnych hydraulikach. Wytrzymują jakieś 130tys. (od nowego). I podobnie jest w innych autach: Mazdach np. 626 2,5 V6, Mitsubishi 18 GDI. Niewarto na tym oszczedzac. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 22:39
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04

Postprzez magicadm » 1 gru 2005, 23:10

Karlos_N napisał(a):Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 323 2.0 DiTD.


Oby jak najdłużej :D :D :D
Karlos_N napisał(a):Wymieniłem cały komplet jakieś 1000zł (detal). Mnie uczyniło to znacznie taniej bo pracuje w hurtowni JC w Bydgoszczy.
(...)
Niewarto na tym oszczedzac. Pozdrawiam


Jaki kupiłeś pasek w JC ??? Niepękającą UNITTĘ czy pękający zamiennik (MITSUBOSHI itp???

Aha: Jak pracujesz w JC to daj znać kiedy wreszcie sprowadzicie do Polski (były ale się zmyły :| uszczelki pod klawiaturę zaworów (detal w JC ok. 25 zł, w ASO ok 80 zł)

Nie uwierzę, że uszczelka pod pokrywę zaworów to część, którą tylko mądrzy japończycy potrafią wyprodukować – w końcu nie tylko japońskie autka mamy na drogach i nie wszystkim innym cieknie spod pokrywy olejowej. <jelen>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez farciarz » 1 gru 2005, 23:33

magicadm...Nie ma co się czepiać kogoś osobiście...jak i to nie miejsce na zadawanie tego typu pytania, gdyż Karlos tylko stwierdził, że tam pracuje...a nie odpowiada za jakość części które firma sprowadza. Kolejna sprawa...to taka, że jeśli nie masz zaufania do zamienników...to załóż osobny wątek....a nie wcinaj się w temat wymiany rozrządu z takimi podtekstami sugerującymi, że zamienniki to szmelc.

Sorki za to wszystko, ale nie powinniśmy wszystkiego sprowadzać do takiego niskiego poziomu. :D

A teraz na temat. Wymiana polega na całości...( komplet ). W innym wypadku jeździ się na własną odpowiedzialność. Koszty ewentualnej naprawy będą podwójne...więc raczej nie warto się bawić w cząstkowe wymiany.
Ostatnio edytowano 1 gru 2005, 23:41 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Jaksa » 1 gru 2005, 23:39

magicadm napisał(a):nie wszystkim innym cieknie spod pokrywy olejowej.
Mozesz się zdziwić wszyscy jadą na zamiennikach tylko nie są tak wrazliwi na wycieki jak My mazdziarze <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 1 gru 2005, 23:58

farciarz napisał(a):Karlos tylko stwierdził, że tam pracuje...a nie odpowiada za jakość części które firma sprowadza. Kolejna sprawa...to taka, że jeśli nie masz zaufania do zamienników...to załóż osobny wątek....


Nie mam zastrzeżeń do firmy JC, ani do ich asortymentu – sam często u nich kupuję :) – Tym bardziej, że mają też wiele częsci tych samych co w ASO tylko w lepszej cenie :D

Przecież napisałem, że czekam na uszczelkę pod pokrywę zaworową z JC.

Przyczepiłem się TYLKO paska z JC – koledzy z FORUM skutecznie przestrzegali nas wszystkich przed montażem w DITD czegokolwiek innego niż UNITTA z ASO. Chyba, że UNITTĘ zaczęło importować JC :)

Link do dyskuji o paskach:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=8657&postdays=0&postorder=asc&highlight=mitsuboshi&start=0

Osoby, które poczuły się urażone moją wypowiedzią jak zwykle przepraszam
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez eurotim » 5 gru 2005, 12:21

Założyłem pasek Contitecha ponieważ ma całkiem przyzwoitą cene a paski Mitsuboshi są juz dłuższy czas niedostępne i nie ja za to odpowiadam. Przyznam jednak że wiele Mazd wypusciliśmy z paskiem Mitsuboshi i nie miałem nigdy z nimi problemu. Przypominam że paski zrywają sie w tym modelu z winy utraty sprawności napinacza hydraulicznego wskutek wycieków. Wątku uszczelek nie poruszam. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 22:39
Posty: 12
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 136KM '04

Postprzez BraTeK » 5 gru 2005, 13:00

Tez osobiście jestem za wymianą paska razem z napinaczami, chodź mam mazde 323f na jednym wałku i wychodzi mi to troszkę taniej.

Co do zamienników to jest tak samo jak z wymianą samego paska :P Nie wiadomo czy wytrzyma, ale do oryginałów tez nie ma się 100% pewności, zawsze się coś może stać.

A co do uszczelki pod przykrywkę zaworów to chyba nie jest to az taka wielka sprawa :P około 50zl uszczelka z japonii :) Przy moim ohc dałem jakieś 40zl :) i jest fajna gumowa i ogólnie spoko :P
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2005, 14:15
Posty: 40
Skąd: Bełchatów

Postprzez grave » 7 gru 2005, 10:51

MI W SKLEPIE POWIEDZIELI ZE MAJA TYLKO PASEK I JEDNA ROLE NAPINAJĄ, NIC WIECEJ NIE IDZIE?
323F 1,6 16V 93R
grave
 

Postprzez grave » 7 gru 2005, 10:58

AHA I JESCZE JEDNO
PODOBNO SA DW RODZAJE "GATTES UNITTA"
SZERSZY ZA 110 I WEZSZY ZA 70ZŁ
KTORY KUPIC?
323F 1,6 16V 89-94R
grave
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323