Szarpie przy przyśpieszaniu
sprawdź czy masz przebicie na kablach bo jeśli nie masz to wymiana może twojego problemu nie rozwiązać .kable NGk to RC_ZE53- koszt na allegro 104 zł/109 zł+ wysyłka , robi też BERU w zestawie nr 0300891228 ZEF 1228 to 2 sztuki koszt gdzieś znalazłem to 45 euro, i robią też po sztuce nr.0302100345 R 348 , BERU jest polecane przez MAZDĘ, nie daj sobie wcisnąć innych firm np. Janmor , Sentech, ja się skusiłem założyłem i jak mnie pier....y to byłem w szoku nowe kable i wyjmując fajka oddzieliła się od kabla jakość pierwsza klasa. co do NGK to świece z Francji są gorszej jakości niż te z Japoni a kabli nie przerabiałem szukam do swojej BERU ale widzę że droga zabawa .daj znać co zakupisz i czy rozwiązało problem .
xedos1972
ja mialem kable i swiece beru jak kupilem auto z niemcowni,kable padly po ok roku ale nie wiem ile juz jezdzily w aucie.skusilem sie na boscha i porazka.NGK daja rade,a swieczki BERU pierwsza klasa.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Osobiście nie wymieniłem świec ani przewodów WN tym bardziej cewki a problem został rozwiązany
jak coś posiadam kpl. swiec NGK oryginał Japan 4szt.30pln(BKR5E-11)
jak coś posiadam kpl. swiec NGK oryginał Japan 4szt.30pln(BKR5E-11)
Było: 323BD-1.5 AT, 323BG-1.6, 323BJ-1.5, 323BJ-1.6 :–)
Witam
Wydaje mi się że autor opisuje problem podobny do mojego więc się podpinam.
Od paru tygodni mam taki problem w Mazdzie 323f 2000 r. z silnikiem 1.8.
Mazda ma gaz BRC. Na biegu jałowym silnik pracuje w miarę równo nagle obroty spadają i albo gaśnie albo się po chwili stabilizują. Robi to i na gazie i na benzynie. Kable wymieniane niecały rok temu razem ze świecami.
Nakręciłem dzisiaj film stojąc na luzie:
http://youtu.be/4c6KB8KJPYo
Proszę o rade bo już nie mogę tego znieść.
Wydaje mi się że autor opisuje problem podobny do mojego więc się podpinam.
Od paru tygodni mam taki problem w Mazdzie 323f 2000 r. z silnikiem 1.8.
Mazda ma gaz BRC. Na biegu jałowym silnik pracuje w miarę równo nagle obroty spadają i albo gaśnie albo się po chwili stabilizują. Robi to i na gazie i na benzynie. Kable wymieniane niecały rok temu razem ze świecami.
Nakręciłem dzisiaj film stojąc na luzie:
http://youtu.be/4c6KB8KJPYo
Proszę o rade bo już nie mogę tego znieść.
- Od: 5 kwi 2010, 19:10
- Posty: 10
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F 1.8 16v 2000r.
To przypadek jaki mialem w ubiegłym roku z autem kolegi. Przyczyna okazal sie CZUJNIK POLOZENIA WAŁU – taki błąd wywalil komp.
http://www.youtube.com/watch?v=zqlyj4NlHSk
http://www.youtube.com/watch?v=zqlyj4NlHSk
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
Ja mam szarpanie na dwójce w przedziale ok. 2000-2500 obrotów/min. Dzieje się tak mniej więcej od dwóch lat. Pojeździłem po mechanikach i każdemu wydawało się, że coś znajdował, ale po wymianie oczywiście nadal było tak samo... Sprawdziłem błędy, ale nic nie pokazały. Kupiłem nowy przepływomierz i nadal to samo. Dałem sobie w końcu spokój, bo człowiek nie ma kasy na paliwo a tutaj jeszcze na każdy nietrafiony pomysł mechaników trzeba dawać.
Od roku jeżdżę tak, aby przy zmianie z jedynki na dwójkę mieć ponad 2,5k obrotów. Głupie rozwiązanie, ale nic innego nie przychodzi mi na myśl
Od roku jeżdżę tak, aby przy zmianie z jedynki na dwójkę mieć ponad 2,5k obrotów. Głupie rozwiązanie, ale nic innego nie przychodzi mi na myśl
- Od: 17 wrz 2009, 23:04
- Posty: 35
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: 323F BJ 1.5 99'
sorry za może głupie pytanie ale jestem początkującym samoukiem, nie znam się jeszcze za bardzo na mechanice samochodowej,dlatego prosiłbym o jasne i konkretne wytłumaczenie. otóż podpowiadacie aby sprawdzić kable zapłonowe (WN). ale gdzie ja tych kabli mam szukać? na pokrywie zaworów są cewki zapłonowe, których fajki nachodzą na świece tak? w takim razie gdzie są te kable WN?
jeszcze raz sorki za tak banalne pytanie, ale liczą się chęci i zapał do nauki
jeszcze raz sorki za tak banalne pytanie, ale liczą się chęci i zapał do nauki
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
m4zd4 napisał(a):Ja mam szarpanie na dwójce w przedziale ok. 2000-2500 obrotów/min.
dokladnie tak samo mialem w BG dwa razy z rzedu-winne za kazdym razem byly kable WN.po prostu w tym przedziale obrotow na drugim biegu silnik jest bardziej obciazony dlatego akurat wtedy szarpie.na jedynce wydawalo sie ze jedzie normalnie,ale po wymianie kabli dopiero odczulem jakie auto bylo zmulone.niestety bywa tak ze nowokupione kable juz maja przebicie -wada produkcyjna i wtedy zonk
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jesli na swiecach sa bezposrednio cewki zapłonowe to kabli WN zwyczjanie NIE MA. Kable wystepuja w autach gdzie cewka zaplonowa znajduje sie gdzies w okolicy ale nie bezposrednio na swiecach tak jak w modelach BJ. Zasilenie cewki WN odbywa sie zwyklymi cienkimi przewodami z wiązki elektrycznej, ale tam szukac przyczyny nie ma sensu. Prosze mnie poprawic jesli sie myle.
Dokladnie takie rozwiazanie mialem kiedys w oplu corsa – kabli po prostu nie bylo
Dokladnie takie rozwiazanie mialem kiedys w oplu corsa – kabli po prostu nie bylo
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
jesli jest tak jak mowisz to oczywiscie masz racje,nie wiem jek jest w BJ ,po prostu w BG mialem taki przypadek j/w. a jak swieczki?ja jak wymienilem na NGK to byl spokoj na miesiac i znowu wrocilo,po wykreceniu swieczek wygladaly jakby mialy 150tys a nie 300km przejechane.dopiero BERU daly rade.od ponad roku spokoj.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
dziś byłem na wielickiej( w Krakowie) w jakiejś firmie Japan Parts i mają mi sprowadzić kable WN NGK( cena 140,00 PLN za komplet). w Poniedziałek je zmienię i zobaczymy czy problem z wolnymi obrotami zniknie:)
trochę cię na kasę skroili link na allegro lokalizacja Kraków
http://allegro.pl/przewody-ngk-rc-ze53- ... 77614.html

xedos1972
alan78 napisał(a):Jesli na swiecach sa bezposrednio cewki zapłonowe to kabli WN zwyczjanie NIE MA. Kable wystepuja w autach gdzie cewka zaplonowa znajduje sie gdzies w okolicy ale nie bezposrednio na swiecach tak jak w modelach BJ. Zasilenie cewki WN odbywa sie zwyklymi cienkimi przewodami z wiązki elektrycznej, ale tam szukac przyczyny nie ma sensu. Prosze mnie poprawic jesli sie myle.
Dokladnie takie rozwiazanie mialem kiedys w oplu corsa – kabli po prostu nie bylo
dzięki alan78 za konkretne i rzeczowe wyjaśnienie
http://zapodaj.net/83c53a9c19e3.jpg.html
Skoro nie mam u siebie kabli WN to czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tych cewek i/lub tych 2 kabli z fajką które wychodzą z cewek? Niestety koszt zakupu 2 cewek jest dość spory...
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
jak nie masz kabli zapłonowych a te dwa kable do cewek to co ? to są kable które kupuje się osobno nie są dostępne z cewką zapłonową a tak wyglądają kable do twojego silnika
http://allegro.pl/przewody-ngk-rc-ze53- ... 77614.html

xedos1972
xedos1972 napisał(a):jak nie masz kabli zapłonowych a te dwa kable do cewek to co ? to są kable które kupuje się osobno nie są dostępne z cewką zapłonową
no ok, myślałem że że cewki są w komplecie z kablami i fajkami. dzięki za podpowiedź
czy u was te kable też są owinięte jakąś dodatkową izolacja, coś w stylu jakby były oklejone taśmą izolacyjną?
sprawdzę je i dam znać co i jak
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość