Panel środkowy – jak zdemontować.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez blazej001 » 19 lut 2012, 13:49

Witam, chce założyć nowe radio i mam problem ze zdjęciem panelu środkowego. Czy może ktoś mi troszke pomóc? Co mam podważyć? Co odkręcić? Wiem już że pod popielniczką jest jedna śruba. Nie chce uszkodzić panelu wiec wole zapytać.

Foto panelu o którym mowa

<Obrazek
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 13:35
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r

Postprzez umcyk » 19 lut 2012, 14:34

te plastyki sa mocowane na blaszkach. wyjmij popielniczke i zapalniczke i od spodu probuj delikatnie odciagac. mozesz sprobowac podwazyc pod nawiewami czyms malutkim i od gory sciagac.
Chyba ze chodzi Ci o tunel pomiedzy fotelami. To masz po jego bokach dwie sruby w jego tylnej czesci, potem wkladasz palucha w szczeline skad wychodzi dzwignia hamulca recznego i energicznie ja wyciagasz; ukaza Ci sie srubki, odkrecasz a potem to juz wszystko bedzie jasne
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2007, 21:44
Posty: 659 (0/10)
Skąd:
Auto: umcykowoz:)
626 GF 2.0 115KM rok 2000
Pb + LPG

Postprzez lucas83 » 19 lut 2012, 15:16

Często do montażu radia nie trzeba zdejmować środkowego panela. Wystarczy wyjąć schowek, trzyma się on na takich plastikowych kołkach wmontowanych w jego boki, więc trzeba te boki lekko do siebie podgiąć i wyciągnąć całość. Później wsadzasz rękę w dziurę po schowku, odpinasz z tyłu kostkę od radia i ewentualnie antenę, wypychasz je i montujesz nowe :) W ten sposób wymieniałem fabryczne radio u siebie. Plusem było to, że fabryczna jednostka miała zaślepki po bokach, więc wystarczyło je zdjąć, włożyć w otwory cienki śrubokręt, podważyć uchwyty, troszkę wysunąć radio a później zabawa ze schowkiem. Sprawdź, czy to radio masz zamontowane w półkieszeni. Jeśli tak, to zaopatrz się w klucze do półkieszeni (takie płaskie blaszki) i w ten sposób oszczędzisz sobie roboty z demontażem tego panela.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez blazej001 » 19 lut 2012, 22:18

Dzieki za info, jak sie juz zabiore za to, to postaram sie zrobic jakies foto dla szczegółowego opisu i wrzucic je na forum ;)
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 13:35
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r

Postprzez grzech_z » 20 lut 2012, 10:02

lucas83 napisał(a):Często do montażu radia nie trzeba zdejmować środkowego panela. Wystarczy wyjąć schowek, trzyma się on na takich plastikowych kołkach wmontowanych w jego boki, więc trzeba te boki lekko do siebie podgiąć i wyciągnąć całość. Sprawdź, czy to radio masz zamontowane w półkieszeni. Jeśli tak, to zaopatrz się w klucze do półkieszeni (takie płaskie blaszki) i w ten sposób oszczędzisz sobie roboty z demontażem tego panela.


luc – piszesz o schowku bocznym, czy tym nad radiem? Ja polecam wyjęcie tego nad radiem. Ostatnio też wymieniałem radyjko i z tego bocznego schowka nie ma takiego ładnego dostępu.
Co do wyjęcia kluczykami to musisz najpierw zdjąć ramkę z radyjka – też jest na zatrzaskach.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 20 lut 2012, 10:32

Piszę o schowku bocznym. Dostęp jest prosty, tylko tak jak pisałem: najpierw trzeba radio lekko wysunąć :) Tamtędy wyjmowałem też pozostałe dwa panele, czyli w moim przypadku panel sterowania klimatyzacją i komputer. Obyło się bez najmniejszych problemów oraz bez demontażu panela środkowego. U kolegi faktycznie może pomóc wyjęcie tej półki nad radiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez grzech_z » 20 lut 2012, 10:53

lucas83 napisał(a):Piszę o schowku bocznym. Dostęp jest prosty, tylko tak jak pisałem: najpierw trzeba radio lekko wysunąć :) Tamtędy wyjmowałem też pozostałe dwa panele, czyli w moim przypadku panel sterowania klimatyzacją i komputer. Obyło się bez najmniejszych problemów oraz bez demontażu panela środkowego. U kolegi faktycznie może pomóc wyjęcie tej półki nad radiem.


Na początku też próbowałem zamontować radyjko przy pomocy bocznego schowka i się napieprzyłem bo wiązka kabli właziła pomiędzy blachę do przykręcania radia a samo radio. Dopiero wyciągnięcie komputerka znad radia rozjaśniło problem. Tak że od niego zacznij:)
Ja nad radiem mam akurat ten minikomputerek bo klima manualna. Przy okazji policzyłem kabelki w komputerku i chyba mogę spróbować podłączyć ten od bogatszej wersji :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez blazej001 » 20 lut 2012, 16:33

a ten schowek to tak poprostu do siebie pociągnąc? On jest też tylko na wcisk?? Nie chce nic urwać...
Początkujący
 
Od: 18 lut 2012, 13:35
Posty: 26
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r

Postprzez grzech_z » 20 lut 2012, 16:52

blazej001 napisał(a):a ten schowek to tak poprostu do siebie pociągnąc? On jest też tylko na wcisk?? Nie chce nic urwać...


U mnie komputerek był na zatrzaskach i wyszedł, pewnie ten schowek też tak ma bo i po co miałby być przykręcany?
Najlepiej zabawy z plastikami wychodzą jak autko stoi w ciepłym garażu albo jest ciepłe po jeździe, zziębnięte plasticzki lubię się łamać.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 20 lut 2012, 21:44

Ewentualnie przy braku garażu można zabrać się za robótkę uprzednio ogrzewając wnętrze np. podczas jakiejś krótkiej trasie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 20 lut 2012, 21:54

najlepszym rozwiązaniem jest ogrzanie auta i zrobienie browca – łapy się tak nie trzęsą i delikatność opuszków palców wzrasta <rotfl> <rotfl> <rotfl>

generalnie zanim zaczniesz coś ściągać na silę to wyjmij popielniczkę i za nią jest śrubka , po odkręceniu powoli odpinać panel zaczynając od dołu (pamiętaj o wypięciu wtyczki zapalniczki)

w fabrycznych nie dłubanych panelach każde z urządzeń jest jeszcze przytrzymane o ile pamiętam przez metalowe ramki (chyba ze już mi się Japończyki mylą)
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 21 lut 2012, 09:47

Skoro już jesteśmy w panelu środkowym to powiedzcie, by wymienić żarówki to trzeba zdejmować w manualu ten moduł z pokrętłami czy można to po wyjęciu radia od góry jakoś? Co jeszcze powinno być podświetlane bo u mnie świeci zegarek i radyjko – reszta po paluszku :D
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez maxim_wawa » 21 lut 2012, 14:34

panel A/C czy klimatronik
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez lucas83 » 21 lut 2012, 14:57

panel A/C czy klimatronik


Maxim, obudź się! Przecież napisał, że panel z pokrętłami...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 21 lut 2012, 15:08

lucas83 napisał(a):
panel A/C czy klimatronik


Maxim, obudź się! Przecież napisał, że panel z pokrętłami...


true

a wiec zeby wymienic zarowki w panelu A/C nei trzeba go wycoagac

trzeba zdemonotwac to co jest nad nim, wycisknac przyciski A/C i ogrzewania szyby do przodu i pod spodem sa gniazda zarowek T5 takie jak w popielniczce tylko trzeba miec chude paluchy zeby tam siegnac
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez grzech_z » 21 lut 2012, 15:34

maxim_wawa napisał(a):a wiec zeby wymienic zarowki w panelu A/C nei trzeba go wycoagac
trzeba zdemonotwac to co jest nad nim, wycisknac przyciski A/C i ogrzewania szyby do przodu i pod spodem sa gniazda zarowek T5 takie jak w popielniczce tylko trzeba miec chude paluchy zeby tam siegnac


Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba a paluszkami jakoś dojdę :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez lucas83 » 21 lut 2012, 17:07

Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba


Czyżby Kolega bał się późniejszego ustawiania wszystkich linek nawiewu? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez maxim_wawa » 21 lut 2012, 17:46

lucas83 napisał(a):
Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba


Czyżby Kolega bał się późniejszego ustawiania wszystkich linek nawiewu? ;)


linki linkami – gorzej jak przy odpinaniu lub zapinaniu zlamie sie ząbek blokady
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez frud » 26 lut 2012, 13:01

maxim_wawa napisał(a):
lucas83 napisał(a):
Dzięki wielkie, najważniejsze, że demontować tego nie trzeba


Czyżby Kolega bał się późniejszego ustawiania wszystkich linek nawiewu? ;)


linki linkami – gorzej jak przy odpinaniu lub zapinaniu zlamie sie ząbek blokady

Zawsze można wyłamane ząbki uzupełnić plastikowymi kołkami rozporowymi takimi co z reguły wsadza sie do sciany, wkreca wkręty i wiesza szafki lub obrazki... sprawdzone..druciarstwo pełną geba ale trzyma linki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez gslaw » 27 lut 2012, 12:25

Sam panel demontuje się bardzo łatwo i szybko. Tak jak pisali koledzy. Najpierw wyjąć zapalniczkę i popielniczkę. Odkręcić śrubę za popielniczką. Następnie cienkim płaskim śrubokrętem, można przez cienką szmatkę, luzujemy zatrzaski panelu – jest ich chyba z pięć dookoła. Ja zaczynam od lewej strony, góra i prawa strona z gniazdem zapalniczki. Uwaga gniazdo jest zespolone z panelem więc nic przy nim nie kombinuj, wyciągnie się razem z panelem na kablach, to samo jest z oświetleniem popielniczki. Odpinasz kable i panel jest zdemontowany.
Dla ciekawostki dodam, że za popielniczką w głębi jest taka balach konstrukcyjna i można do niej zamontować (podwiesić) radio CB. Trzeba tylko użyć śrubek samokontrujących bo zwykłe odkręcają się po jakimś czasie od wibracji.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2011, 01:04
Posty: 115
Skąd: Ciechanów
Auto: 626 gf 2001 2.0 136km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6