Wysokie spalanie – 10L/100km w silniku 1,6 16V

Postprzez Mireq » 15 lut 2012, 20:50

wdzę, że podpowiedzi zaczynają być coraz bardziej abstrakcyjne, ale nie wykluczone, chyba zacznę obwąchiwać auto i coś znajdę. Jeśl chodzi o pływak to raczej wpływ jego na ilość wlewanego czyli przepalonego paliwa po danym dystansie jest nie istotny. Sytuację całą urozmaici fakt, że w przyszłym tygodniu będzie zagazowana, ciekawi mnie jaki wówczas osiągnie wynik na LPG.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez tradeitdamn » 15 lut 2012, 21:26

ale macie prpblemy. u mnie srednia teraz w mrozy to 10.9 :) i co? nic. ffwd >>
Przez miasto jak samoloteeeeeeem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2010, 22:39
Posty: 303 (8/1)
Skąd: Kraków/NH

Postprzez gt44 » 16 lut 2012, 00:11

trochę to spalanie za wysokie, przy "normalnej" jeździe...
jeżeli sprawdziłeś i wszystko jest OK z silnikiem, lambdą itd., to szukałbym większych oporów toczenia (już zresztą akostarek o tym wspomniał) tj. sprawdziłbym czy zaciski hamulcowe/klocki nie są zapieczone, łożyska kół, półosie napędowe, linkę hamulca ręcznego; sprawdzałeś czy koła nie są zbyt gorące?
Ciśnienie w oponach to chyba zbyt banalne i zauważyłbyś gołym okiem, ale może w połączeniu z powyższymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 23:19
Posty: 138
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07

Postprzez radzi89 » 16 lut 2012, 00:50

Moja przy tej pogodzie ( mróz i śnieg ) też pali więcej, jakieś 1- 2 litry więcej niż latem ale uważam, że to normalne zjawisko :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Mireq » 16 lut 2012, 08:34

Dzisiaj mam ją odebrać po kolejnych 5 dniach nieobecności, przyjrzę się uwagom, zatankuję i zrobię kolejne próby, jedna rzecz jeszcze mi przychodzi do głowy, mianowicie trochę słychać mi wydech głośniej niż powinno, choć gdyby miało to mieć wpływ na sondę chyba byłoby widać na komputerze, ale na wszelki wypadek pojadę to sprawdzić i ew. załatać. Zgadzam się że zimą będzie palić więcej, ale u mnie jakby warunki otoczenia nie mają większego wpływu na spalanie, wg zużycia ja mam zimę cały rok :).
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez -Walu$- » 16 lut 2012, 11:26

U mnie falowaly nieco obroty i spalanie zamiast aktualnych 11.5 mialem na poziomie 13-14 litrow.Silnik 2.0.Zanim potwierdzono mi w ASO,ze to sonda lambda nie pracuje tak jak powinna(oscyloskop),odwiedzilem 4 rozne miejsca i wszedzie mowili,ze jest ok.Zdarza ci sie,ze auto sie dlawi?
http://fightrankings.files.wordpress.com/2011/05/ztjfx2.gif
viewtopic.php?f=332&t=127106 <<>> moja M3
When we were kids,belonging felt good,But having respect,that feels even better..
2 DIE 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 13:25
Posty: 261 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M3 BK'06 TopSport 2.0-150km

Postprzez Mireq » 16 lut 2012, 11:51

No właśnie wszystko działa jak trzeba, jedynie po wyjęciu akumulatora wolne obroty falowały, ale z tego co wiem to normalne zjawiko bo sterownik na nowo się kalibruje. Mam natomiast trochę inne pytanie do wszystkich urzytkowników tego samego silnika, czy też na zimnym wyraźnie odczuwacie zmianę wałka (jak efekt turbo) natomiast jak już trochę się rozgrzeje wogóle nie występuje to zjawisko?
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez akostarek » 16 lut 2012, 16:15

tak się powinna zachowywać Twoja lambda (pierwsza)
Obrazek

Może warto to sprawdzić w innym warsztacie, gdzie CI nie sprawdzą 145 czujników hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez tomek-waw » 16 lut 2012, 18:36

Ja bym sprawdził jedną ważną rzecz. Obrazek
Ciężko będzie ale:
– paliwo "nadmiar powracający" do zbiornika, czy aby na pewno tam wraca czy jest uszkodzony przewód w którymś miejscu i wraca ale na jezdnię.
Na postoju niby powinno być to widoczne ale niekoniecznie.
Więcej już oprócz wcześniejszych propozycji kolegów do głowy mi nie przychodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez lukaszm » 16 lut 2012, 22:44

hmm ale uszkodzony przewód paliwowy w tak długim okresie spowodowałoby go chyba rozerwanie przecież jakiś ciśnienie jest w tym przewodzie? Paliwo wraca tym samym przewodem którym dociera do silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez tomek-waw » 16 lut 2012, 22:47

Powrót jest bezciśnieniowy. Jest to drugi przewód paliwowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Mibay » 17 lut 2012, 13:54

Szczerze mówiąc, 450KM to praktycznie u mnie norma na 1.6 16V. Poruszam się głównie po mieście, raz na jakiś czas trasa. Mam tak od kąt jeżdzę madzią, czyli 2 lata. Przez ten czas zero jakichkolwiek objawów. Brak falowania obrotów, dławienia itp etc...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Jericho » 17 lut 2012, 14:41

Mam podobnie jak kolega Mibay, w lecie 100% miasto to w porywach do 500 km zrobię na baku.

Mireq napisał(a):czy też na zimnym wyraźnie odczuwacie zmianę wałka (jak efekt turbo) natomiast jak już trochę się rozgrzeje wogóle nie występuje to zjawisko?

To jest norma, u mnie też tak jest.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2011, 09:17
Posty: 454 (0/2)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 MZR

Postprzez Mibay » 17 lut 2012, 17:10

Ja dzień w dzień robię 4 km do pracy. Więc praktycznie silnik się nie dogrzewa. Cały czas ruch miejski. Teraz jeszcze te wysokie temperatury. Jeżdżę dosyć dynamicznie. Więc podobna sytuacja. Hmm jeśli chodzi o ten wałek, mam identycznie. Pytałem się kiedyś na forum, i też koledzy mówili ze tak mają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 15:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez adasko_m1 » 17 lut 2012, 20:42

Hej, też jestem uzytkownikiem takiego modelu i tez mam wysokie spalanie , podobne do twojego przy mniejszych mrozach było 10l,realne nie na podstawie kompa, bo tam pokazuje 8,5lfajnie by bylo gdyby tak było) a przy tych większych było 10,5 l, narazie jeszcze nic z tym nie robiłem , poczekam do wiosny zobacze jak wtedy będzie, ale szczerze to myslałem że będzie mniej paliła, mam ją 2 mce ,i narazie to jedyna wada tego auta, tak jak mówię poczekam jeszcze i na wiosnę cos pomyślę w tej sprawie.
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2011, 18:09
Posty: 34
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 3, 1,6 benz sedan 2006r

Postprzez Mireq » 17 lut 2012, 23:29

Dziękuję Wam za kolejne posty, jak widzę zdania są podzielone dla jednych to zdecydowanie za dużo, a teraz że to normalne, ponieważ nikt kogo znam nie ma takiej Mazdy miałem nadzieję tutaj otrzymać jakąś odpowiedź i poniekąd tak się dzieje, ponieważ Wasze wnioski i sugestie i informacje są dla mnie istotne. Jak pisałem wcześniej otrzymałem piękny wyrduk z serwisu z wynikami przeprowadzonych analiz i parametrów, podobno porównywali je z nowym silnikiem i nic się nie różnią, czyli jakby się cieszyć, ale... Jutro czeka mnie trasa Tychy-Wrocław-Tychy więc będzie kolejna okazja do zrobienia pomiaru, a we wtorek powinien już być po instalacji gazu, zobaczę jaki tutaj będzie wynik.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2012, 11:14
Posty: 23
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 3 BK benzyna 1,6 16V 105KM 2008r

Postprzez kveldulv » 18 lut 2012, 16:12

Jeśli można to podczepię się pod temat. Szybkie 2 pytanka:
1. Jakiś czas temu po odpaleniu zimnego auta (przy dość dużych mrozach) włączyło mi się coś dziwnego. Dźwięk jakby z kokpitu (raczej nie spod maski), taki buczenie, a spalanie na komputerze wręcz ogromne. Wartości po 30, 40 przy spokojnej jeździe. Co to mogło być? Po paru minutach się wyłączyło i spalanie wróciło do normy. Tylko raz miałem to buczenie.
2. Czy wymiana rozrządu i pompy wody mogła mieć jakiś wpływ na spalanie? Bo ostatnio dość mocno ono wzrosło. Wprawdzie są mrozy, ale wydaje mi się, że przed wymianą rozrządu nie miałem wartości spalania na komp. po kilkanaście albo 20.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 lip 2011, 13:46
Posty: 29
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd

Postprzez lukaszm » 18 lut 2012, 18:47

Mireq raport ze spalania masz w moim podpisie, jeżdżę po mieście codziennie dojeżdżam do pracy 3km w jedną stronę, co 2 weekend trasa 50km w jedną stronę, prócz tego gdzieś co 2 miesiąc wyjazd po 230km w jedną stronę tak jakoś się rozkłada moja jazda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez szakal » 19 lut 2012, 18:18

kveldulv napisał(a):Jeśli można to podczepię się pod temat. Szybkie 2 pytanka:

2. Czy wymiana rozrządu i pompy wody mogła mieć jakiś wpływ na spalanie? Bo ostatnio dość mocno ono wzrosło. Wprawdzie są mrozy, ale wydaje mi się, że przed wymianą rozrządu nie miałem wartości spalania na komp. po kilkanaście albo 20.

a czy w tym silniku nie ma czasem łańcuszka który jest przewidziany na cały okres eksploatacji silnika??

U mnie spalanie jak w stopce, nie powiem żeby było małe, ale raczej jeżdżę dynamicznie tzn nie patrze na spalanie w sensie że nie przycisnę mocnej bo z baku wysysa za szybko. Ostatnio na trasie przy full załadunku wyszło nawet w okolicach 9l/100km ale droga była dobra i pogoda to się hulało nawet średnio 140-150km/h
Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 paź 2011, 13:05
Posty: 4
Auto: `08 Mazda 3 Sedan Sakata 1,6petrol

Postprzez marcin255 » 19 lut 2012, 19:06

szakal napisał(a): a czy w tym silniku nie ma czasem łańcuszka który jest przewidziany na cały okres eksploatacji silnika??


szakal napisał(a):Mazda 3 BK, 1.6 mz-cd


wymiana co 240 tys.km
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323