Kupno Mazdy z silnikiem 2,5 – pytania

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez szumki44 » 13 lut 2012, 04:25

ta mazda juz z 4 miesiace na allegro widniala.. daj sobie spokoj z tym automatem bo dlugo nim sie nie nacieszysz. Bagnet oleju od skrzyni musi byc gdzies nieopodal skrzyni.
Sprawdzenie oleju w automatach zawsze bylo 2 miarowe czyli na zimnym i na sieplym silniku.
Miarka tez jest 2 miarowa.
Jezeli slyszysz niepokojace chrumpniecie przy zmianie biegu na wsteczny to odpusc sobie. moze to byc pierdolka jak zawsze ale u nas ciezko z naprawa automatow bo nie maja wiedzy mechanicy i zawsze kaza kupic druga skrzynie. pozatym te skrzynie w mazdach nie sa dobrej jakosci i maja tendencje do psucia sie bo w polsce nie stac ludzi na zmiane oleju w skrzyni co 30 000km bo tak powinno sie robic 2 zmiany oleju silnikowego 1 zmiana oleju w automacie i by bylo ok. olej dobry kosztuje sporo bo ok 45 zl za litr a pelna zmian oleju to ok 7 l. i kolejna rzecz to taka ze szkoda brac tego autka w automacie bo traci sie zabawe z jazdy . automat w aucie typu limuzyna badz w jakims innym ale nie w coupe. Sa i zalety ze mniej sie skupiasz na biegach i jazda staje sie szybsza i bezpieczniejsza . ale i tez ma wady jak chcesz miec go na obrotach badz spalic gume tak zwana . Mialme automaty mialem manualne i powiem ci ze w coupe odpuscil bym sobie... co do mx-a skrzynie manual masz w cenie do 50 do 500 zl :) a automata dostac to bedzie gorzej w dobrym stanie.

Ostanie co napisze to ze chrumpnie przy wrzuceniu wstecznego to nie wina oleju tylko przekladni :) olej powoduje ze bedzie sie slizgac badz za wolno bedzie biegi zmieniac i wogole ze ruszy:) wszelkiego typu chrumpniecia i strzaly to wina mechaniczna typu sprzegla przekladnie itp. najgorzej jak padnie uklad planetarny :D

Podsumowujac automat w mx-6 to bedzie porazka dla ciebie ze wzgledu na koszty serwisu bo autko nie wyglada zadbanie tym bardziej skrzynia bedzie niezadbana bo olej raczej nie byl wymienany w niej reguladnie. 2 autko te to nie jest ciekawe bo bylo tuningowane i smigane prze kogos mlodego wiec i wszysto po pupie dostalo...

Moje zdanie ... odluz 3000pln dozbieraj kolejne tyle i kup od 1 z forumowiczow zadbanego mx-a i wyjdziesz na tym lepiej.. bo tu bedziesz mial problem ze skrzynia niebawem pozniej wez go maluj calego bo rdza zabiera sie za niego juz . Bo jak go kupisz to zaczneisz narzekac ze mx-6 to kiepskie i sypiace sie auto . A to nie jest prawda ja nienarzekam :) a swojego nie oszczedzam przy jedzie . Ten to strata kasy mowie ci ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez l3mur91 » 13 lut 2012, 07:47

To jest właśnie to o co mi chodziło. RZECZOWA odpowiedź na pytanie. ;)
Masz duuże piwo na jakimś zlocie jak się spotkamy. <faja>


Mam więcej pieniążka na auto, ale to było względnie blisko mnie, "za tanio" i tak się zainteresowałem. ;)
Wynegocjowałem jeszcze lepszy pieniądz, ale ta kontrolka mnie irytowała i dlatego powstał ten temat który odpowiedział na moje najważniejsze pytanie.

I albo właściciel udaje, że nie wie co jest 5, albo faktycznie nie wie i będzie miał ogrooomny problem z sprzedażą.... no chyba, że wyjmie żaróweczkę od HOLD'a przyjedzie taki głąb jak ja i kupi z miejsca, bo sam bym tak zrobił, kupiłbym już wczoraj gdyby się to ustrojstwo nie paliło <glupek2>
Szczwany Szubrawiec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2009, 17:04
Posty: 1501 (3/1)
Skąd: Lodz

Postprzez szumki44 » 17 lut 2012, 04:16

heh pomieszane tematy :D najlepiej stwierdzic czy 2.5 czy 2.0

lubisz zapierd... i nie patrzysz sie na LPG i na paliwo brac v6
lubisz zapierd i miec lpg i smigo jedzic bierz 2.0

roznica bedzie w przyjemnosci dzwieku zabawie i we wszystkim :) ale troche taniej w naprawach wrazie co :) ja zaluje ze mam 2.0 bo brak akustyki v-ki na paliwo nie patrze :) chce zaoszczedzic biore bez obrazy spider :P chiczuaczento z LPG haha :) najlepiej 900 cc:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 17 lut 2012, 12:05

szumki44 napisał(a):heh pomieszane tematy :D najlepiej stwierdzic czy 2.5 czy 2.0

lubisz zapierd... i nie patrzysz sie na LPG i na paliwo brac v6
lubisz zapierd i miec lpg i smigo jedzic bierz 2.0

roznica bedzie w przyjemnosci dzwieku zabawie i we wszystkim :) ale troche taniej w naprawach wrazie co :) ja zaluje ze mam 2.0 bo brak akustyki v-ki na paliwo nie patrze :) chce zaoszczedzic biore bez obrazy spider :P chiczuaczento z LPG haha :) najlepiej 900 cc:)

Ja też oszczędzam i dlatego M zimą stoi w garażu, a ja w tym czasie odkładam nowe graty i czekam na sezon :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez siegu » 17 lut 2012, 13:43

>>> Kupuję Mazdę
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez noxes » 18 lut 2012, 14:11

Uwaga nie chcę zakładać nowego tematu więc przyłaczę się do tego z nadzieją uzyskania szybkiej odpowiedzi
Sprawa wyglada następująco, mam możliwość kupna 626GE z silnikiem 2.5V6 Ciężko odpala, ale myślę, że to sprawa do ogarnięcia. Interesuje mnie natomiast sprawa silnika, jak go sprawdzić żeby nie kupić jakiegoś bubla. Chodzi mi głównie o ukryte usterki których nie można dostrzec gołym okiem. Pytanie to skierowane jest do posiadaczy 2.5 V6 i do ludzi którzy wiedza więcej o tym silniku niż ja. :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Gib » 18 lut 2012, 23:39

Zmierz kompresję :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Beny » 19 lut 2012, 10:42

i posłuchaj czy silnik nie stuka,na zimnym po odpaleniu moga stuknąć popychacze,później powinny ucichnać,jesli nie można z tym jeździć ale jest to denerwujące.
Czasami pomaga zmiana oleju,naprawa jest kosztowna.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez szumki44 » 19 lut 2012, 20:09

Beny napisał(a):i posłuchaj czy silnik nie stuka,na zimnym po odpaleniu moga stuknąć popychacze,później powinny ucichnać,jesli nie można z tym jeździć ale jest to denerwujące.
Czasami pomaga zmiana oleju,naprawa jest kosztowna.
to kwestia tez tego zaworka pompy oleju :P

i najlepiej noxes pozostaw go na 15 min odpalonego na jalowym .. badz daj mu tak po garach zeby byl rozgrzany do tem kiedy sie wiatraki zalaczaja ... i niech pochodzi powyzej 10 min wtedy zobaczysz czy pracuje rowno. nie przerywa czasami na sekundki itp...

na rozgrzanym silniku wpierdziel pedal w podloge do odcinki na 2 sekundy i zobacz czy nie zyga olejem z tlmumika tzn dymi :)

odkrec korek oleju zobacz jak wyglada podspodem czy czysto .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Gib » 19 lut 2012, 23:36

U mnie na korku maź biała, od miesiąca robie 8 km dziennie albo nawet i wogolę nie jeżdżę, silnik trup?
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez nemi » 20 lut 2012, 10:00

Gib napisał(a):U mnie na korku maź biała, od miesiąca robie 8 km dziennie albo nawet i wogolę nie jeżdżę, silnik trup?

Raczej norma. Budyń się lubi zbierać przy krótkich odcinkach i znika po dłuższej trasie.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Gib » 20 lut 2012, 10:57

Nemi ja wiem, tylko po co wogóle zaglądać pod korek w poszukiwaniu mazi, skoro to niczego nie dowodzi. Jest natomiast sposób na wykrycie na bagnecie motodoktora tylko nie pamiętam dokładnie jaki, podobno jest inny kolor nieco oleju (widmo) ale co i jak to nie potrafię opisać.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto