Problem z Webasto po wymianie filtra paliwa i płynu chłodzącego.
Sebaaaaaaa7 napisał(a):A pod którą wtyczke podpinają się,bo ja byłem w serwisie webasto i szukali żóltego przewodu zakończonego wtyczką ale u mnie go niema.
ja ci powiem ze powinien byc z tyłu zegarka jak go odkrecisz to bedziesz miał kostke podłączoną do zegarka i zobacz ile tam dochodzi kabelków jak 3 to jeden jest serwisowy jak pamietam to ten dolny w kostce (ja mam zielony przedłużenie żóltego) a jak go tam to ten kabelek powinien byc koło webasta ale czeba zdemontowa filtr paliwa to wtedy jest łatwiejszy dostęp do sterownika webasta gdzie sterownik znajduje sie u góry na webascie i tam jest kostka gdzie przychodzi napiecie i kabel zasil. palnika pomki paliw i obiegu wody i tam powinien napewno byc chyba ze go ktoś wyrwał pochamsku . A z drugiej strony serwis powinien wiedziec takie cos jak nie ma to podłancza na krutko do kostki umnie tak sprawdzalibo tez niewiedzieli czy to był ten kabel ale okazało ze to ten.
- Od: 14 lut 2007, 20:52
- Posty: 60
- Skąd: Syrynia
- Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków
syberek1 napisał(a):NO i chodzi![]()
![]()
trzeba wyjąć bezpiecznik na odpalonym silniku odczekać chwile włożyć i tak kilka razy aż zacznie normalnie śmigać ja dla pewności pompowałem paliwko pompką na filtrze po kilku próbach z bezpiecznikiem webasto chodzi
![]()
Czy webasto ciągle chodzi? Czy po uruchomieniu poprzez wyciąganie bezpiecznika problem z webasto zniknął?
-
mwykowski
po odpaleniu pieca płomykiem na zegarze huczy przez 1min następnie wyświetla się F a później F-- pompa wody sprawdzona i jest sprawna, może ktoś wypowiedzieć się kto już miał podobną usterka i jak ją usuną ?czytałem różne wątki ale żaden nie wprowadza konkretnej odpowiedzi.
Sprawdzałem dziś pompkę paliwa po daniu prądu z akumulatora pompka pracuje niestety przy włączonym webasto z zegara z pompki nie dochodzą żadne odgłosy
Sprawdzałem dziś pompkę paliwa po daniu prądu z akumulatora pompka pracuje niestety przy włączonym webasto z zegara z pompki nie dochodzą żadne odgłosy
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Witam wszystkich. Ja mam podobny problem.
Podczas mrozów rozszczelniła mi się chłodnica, płyn chłodniczy zaczął z niej wyciekać. Zleciłem więc wymianę chłodnicy, co wiązało się z wymianą płynu chłodniczego. Po wymianie chłodnicy i płynu przestało pracować mi Webasto. Dodam, że posiadam najprostszy jego typ, tzn. to które załącza się przy temperaturze 7 stopni lub mniejszej i na jego włączanie oraz wyłącznie nie mam wpływu. Od kiedy mam Madzię, Webasto pracowało bez zarzutu, nigdy nie zauważyłem jakichś przerw w jego pracy, więc to że teraz nie działa wiąże tylko z tym że wymieniana była chłodnica. Piszecie żeby wyciągnąć bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie Webasto, zastanawia mnie tylko to że jedni użytkownicy piszą żeby zrobić to na uruchomionym silniku, jedni na zgaszonym. Prosiłbym też wyjaśnić mi nieścisłości dotyczące, jaki to jest bezpiecznik, ponieważ mam diagram Webasto na którym widać jakieś bezpieczniki, ale gdzie tak naprawdę znajdują się te które mam wyciągnąć? A może macie jakiś inny sposób rozwiązania mojego problemu? Dziękuję za wszystkie wskazówki i pozdrawiam.
Podczas mrozów rozszczelniła mi się chłodnica, płyn chłodniczy zaczął z niej wyciekać. Zleciłem więc wymianę chłodnicy, co wiązało się z wymianą płynu chłodniczego. Po wymianie chłodnicy i płynu przestało pracować mi Webasto. Dodam, że posiadam najprostszy jego typ, tzn. to które załącza się przy temperaturze 7 stopni lub mniejszej i na jego włączanie oraz wyłącznie nie mam wpływu. Od kiedy mam Madzię, Webasto pracowało bez zarzutu, nigdy nie zauważyłem jakichś przerw w jego pracy, więc to że teraz nie działa wiąże tylko z tym że wymieniana była chłodnica. Piszecie żeby wyciągnąć bezpiecznik odpowiedzialny za zasilanie Webasto, zastanawia mnie tylko to że jedni użytkownicy piszą żeby zrobić to na uruchomionym silniku, jedni na zgaszonym. Prosiłbym też wyjaśnić mi nieścisłości dotyczące, jaki to jest bezpiecznik, ponieważ mam diagram Webasto na którym widać jakieś bezpieczniki, ale gdzie tak naprawdę znajdują się te które mam wyciągnąć? A może macie jakiś inny sposób rozwiązania mojego problemu? Dziękuję za wszystkie wskazówki i pozdrawiam.
-
soyer.tomstar
dobrzyn22 napisał(a):syberek1 napisał(a):NO i chodzi![]()
![]()
trzeba wyjąć bezpiecznik na odpalonym silniku odczekać chwile włożyć i tak kilka razy aż zacznie normalnie śmigać ja dla pewności pompowałem paliwko pompką na filtrze po kilku próbach z bezpiecznikiem webasto chodzi
![]()
pytam bo w innym poście było napisane że na wyłączonym, więc wole się upewnić. A tak na marginesie to dlaczego po wymianie płynu lub chłodnicy się nie załącza, z czym ma to związek. Po drugie dlaczego kilkakrotne wyciągnięcie i włożenie bezpiecznika pomaga?
-
soyer.tomstar
soyer.tomstar napisał(a):pytam bo w innym poście było napisane że na wyłączonym, więc wole się upewnić. A tak na marginesie to dlaczego po wymianie płynu lub chłodnicy się nie załącza, z czym ma to związek. Po drugie dlaczego kilkakrotne wyciągnięcie i włożenie bezpiecznika pomaga?
często się zdarza ze webasto się zapowietrzy po wymianie płynu a jak się uruchomi zapowietrzone to zadziała zabezpieczenie przed przegrzaniem lub co gorsza spali się palnik i wyskoczy mu błąd a żeby skasować to trzeba zrobić reset przez wyciągniecie bezpiecznika bez znaczenia czy na zgaszonym czy załączonym
- Od: 14 lut 2007, 20:52
- Posty: 60
- Skąd: Syrynia
- Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków
To i jeszcze ja się zapytam z racji, że temperatura już dość wysoka a moje webasto ma się załączać przy temp poniżej 7 st. Otóż u mnie cały czas się ono włącza, nie ważne czy +10 czy +20 (termometr pokładowy). Wyłącza się normalnie kiedy silnik się nagrzeje + kilkanaście/kilkadziesiąt minut, ale uruchamia się po każdym uruchomieniu silnika... Niby nic nie szkodzi ale zawsze trochę więcej drogocennej ropy połknie.
Co może być za to odpowiedzialne?
edit.
Ach i jeszcze dodam (jeżeli może mieć to jakiś związek), że zimą zmieniałem filtr paliwa. Po wymianie tej webasto startowało znacznie szybciej niż poprzednio i w dodatku ze dwa czy trzy razy pojawiło się obfite dymienie spod auta co wcześniej nigdy nie miało miejsca (choć wiem, że dymienie to normalny objaw).
Co może być za to odpowiedzialne?
edit.
Ach i jeszcze dodam (jeżeli może mieć to jakiś związek), że zimą zmieniałem filtr paliwa. Po wymianie tej webasto startowało znacznie szybciej niż poprzednio i w dodatku ze dwa czy trzy razy pojawiło się obfite dymienie spod auta co wcześniej nigdy nie miało miejsca (choć wiem, że dymienie to normalny objaw).
- Od: 14 sie 2010, 15:24
- Posty: 26
- Skąd: Sokółka - woj. Podlaskie
- Auto: Mazda 6 2.0d 136 KM XII.2003r.
a ja mam pytanko czy mozna jakos samemu sprawdzic czy webasto dziala?? teraz sa juz dodatnie temp i w sumie sie nie powinno zalaczac, ale jak kupowalem Mazdzinke to byla jeszcze zima i przy pierwszym odpaleniu nie bylo zadnego dymu z pod auta co mnie zdziwilo
nie pamietm jak szybko sie w kabince nagrzalo wiec nie wiem czy dziala czy nie
) dzieki
- Od: 17 kwi 2013, 16:17
- Posty: 13
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 2.0 MZR-CD 2009 140 KM
była już kilkakrotnie o tym mowa. Musisz schłodzić czujnik temperatury który jest z przodu przy chłodnicy przy zderzaku do temperatury mniejszej niż 7 stopni (może być coś w sprayu nawet dezodorant) wtedy piec powinien się załączyć.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Witam, mam podobny problem, otóż wygląda to tak, gdy odpale webastyna pracować akto to po chwili wywala literkę F-- i po chwili wyłącza się nawiew i po kolejnej krótkiej chwili webasto się wyłącza. Dodam też, gdy zaświecą mi się kontrolki od silnikai chyba od kontroli trakcji to webasto Nie odpala. Jedynie się zaświeci i nic pod maską nie słychać żeby webasto pracowało.. robiłem reset po przez odpięcie klemy jak i wyciągałem kilkukrotnie bezpiecznik heater. Po resecie komputera webasto zaczyna pracować ale znowu później wywala F-- i dwie kontrolki się zapalają.
- Od: 11 wrz 2016, 16:39
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 Diesel 2004r.
a więc szklana kula w dłoń i patrzymy, aha szklana kula pokazuje kup kabelek za 25zł i zdiagnozuj piec lub niech kto inny zdiagnozuje bo niema co gdybać
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6