Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie
Tak wersja GTA to ta benzynowa 2.0 GTA róźni się z tego że jest pakiet ospojlerowania i bardzo bogate wyposażenie. Chociaż na allegro jest są aktualnie dwie sztuki diesla 2.0 143PS. Ale mi chodzi tylko o benzyne. Na co zwrócić uwagę przy zakupie? Są w nich dwie skrzynie manualne. 5 i 6 stopniowa. W 5 stopniowej bieg piąty to nadbieg, jak jest to w 6 biegowej?
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Skoro w pięciostopniowej piątka to nadbieg, to w sześciostopniowej jest ponadnadbieg, logiczne 
Lepiej podejdź do zakupu na spokojnie, bo z takim podejściem zaraz wpakujesz się na minę.
Tu masz co potrzeba:
viewtopic.php?f=114&t=123472
Skrzynia 6MT była w 2.0 po lifcie w połowie 2006. Żadne nadbiegi, normalne przełożenia tyle, że w szóstce biegi masz trochę bliżej siebie.
Lepiej podejdź do zakupu na spokojnie, bo z takim podejściem zaraz wpakujesz się na minę.
Tu masz co potrzeba:
viewtopic.php?f=114&t=123472
Skrzynia 6MT była w 2.0 po lifcie w połowie 2006. Żadne nadbiegi, normalne przełożenia tyle, że w szóstce biegi masz trochę bliżej siebie.
Marcin1990 napisał(a):W 5 stopniowej bieg piąty to nadbieg, jak jest to w 6 biegowej?
5-stopniowa jest chyba przed liftem, jeśli nadbieg rozumiesz jako przełożenie <1, to obojętnie czy 5 czy 6 stopniowa skrzynia, to 2 ostatnie przełożenia się nadbiegami (przełożenie przekładni głównej jest to samo). Poszukaj na forum poradnika "świadomy zakup", polecam tez poprzeglądać broszury Mazdy, znajdziesz tam takie informacje jak np te przełożenia.
Chce sprawdzić każdą możliwą rzecz w aucie przed zakupem. A te łopatki w kolektorze często się psuły?
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Nie psują się tylko czasem zawieszają i czasem trochę hałasują nie łopatki tylko klapki sporadycznie po zgaszeniu niedogrzanego silnika trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiem .
MAZDA
TYPOWE USTERKI – Korozja nadwozia (różne modele, zwłaszcza „szóstka” I generacji), usterki centralnego zamka (model 2), niekiedy psuje się osprzęt w dieslach (najczęściej w 1.6, rzadziej w 2.0), przedwczesne zużycie sprzęgła, przednich amortyzatorów i błędy elektroniki (CX-7), zdarza się rozciągnięty łańcuch w benzyniaku 2.3 Turbo, wysokie zużycie oleju (RX-8
AKCJE NAPRAWCZE – Ogłoszone w 2011 r.: ryzyko awarii silniczka wycieraczek (model 3), możliwość usterki pompy paliwa (model 5).
RAPORT TÜV – Tu mało kto podskoczy Maździe: niezależnie od kategorii wiekowej auta tego japońskiego producenta zajmują czołowe miejsca w rankingu.
TESTY DŁUGODYSTANSOWE – Trzy samochody i trzy razy ocena celująca: Mazda 3 1.6, Mazda 5 2.0 CD, Mazda 6 1.8.
WARUNKI GWARANCJI – Mechaniczna: 3 lata/100 tys. km, perf.: 12 lat.
NASZYM ZDANIEM – Wysoka jakość, niska awaryjność. Mazda musi jeszcze tylko poprawić zabezpieczenie antykorozyjne. Poza tym nie mamy żadnych zastrzeżeń.
TYPOWE USTERKI – Korozja nadwozia (różne modele, zwłaszcza „szóstka” I generacji), usterki centralnego zamka (model 2), niekiedy psuje się osprzęt w dieslach (najczęściej w 1.6, rzadziej w 2.0), przedwczesne zużycie sprzęgła, przednich amortyzatorów i błędy elektroniki (CX-7), zdarza się rozciągnięty łańcuch w benzyniaku 2.3 Turbo, wysokie zużycie oleju (RX-8
AKCJE NAPRAWCZE – Ogłoszone w 2011 r.: ryzyko awarii silniczka wycieraczek (model 3), możliwość usterki pompy paliwa (model 5).
RAPORT TÜV – Tu mało kto podskoczy Maździe: niezależnie od kategorii wiekowej auta tego japońskiego producenta zajmują czołowe miejsca w rankingu.
TESTY DŁUGODYSTANSOWE – Trzy samochody i trzy razy ocena celująca: Mazda 3 1.6, Mazda 5 2.0 CD, Mazda 6 1.8.
WARUNKI GWARANCJI – Mechaniczna: 3 lata/100 tys. km, perf.: 12 lat.
NASZYM ZDANIEM – Wysoka jakość, niska awaryjność. Mazda musi jeszcze tylko poprawić zabezpieczenie antykorozyjne. Poza tym nie mamy żadnych zastrzeżeń.
Co to wszystko ma do opinii na temat BK
?
Wczoraj miałem akcję pod tytułem spryskiwacz reflektorów się wysunął i nie chciał się schować 
się podgrzało się schowało
ale moje pytanie brzmi czy znacie sposób żeby użyć spryskiwaczy szyby bez sprysków reflektorów
U mnie włączają się prawie każdorazowo. Może ja czasem wcale nie chce ich używać

się podgrzało się schowało
ale moje pytanie brzmi czy znacie sposób żeby użyć spryskiwaczy szyby bez sprysków reflektorów

a) przełączyć światła na postojowe
b) nie trzymać za długo dźwigni spryskiwania (ale i tak nie unikniesz pierwszego pryskania po uruchomieniu silnika)
c) wyjąć bezpiecznik od spryskiwaczy reflektorów.
Też mnie spryskiwacze irytowały, więc korzystam z rozwiązania c). Tylko zastanawiam się, czy sobie w ten sposób nie wyłączyłem jednocześnie kontrolki poziomu płynu do spryskiwaczy.
Może kiedyś wepnę się w obwód i zrobię sobie dodatkowy pstryczek w kabinie.
b) nie trzymać za długo dźwigni spryskiwania (ale i tak nie unikniesz pierwszego pryskania po uruchomieniu silnika)
c) wyjąć bezpiecznik od spryskiwaczy reflektorów.
Też mnie spryskiwacze irytowały, więc korzystam z rozwiązania c). Tylko zastanawiam się, czy sobie w ten sposób nie wyłączyłem jednocześnie kontrolki poziomu płynu do spryskiwaczy.
Może kiedyś wepnę się w obwód i zrobię sobie dodatkowy pstryczek w kabinie.
dzięki za porady, opisy i starania:) Kusi mnie ta GTA bo już spać przez nią nie mogę;P Muszę ją mieć:)
w GTA chlapacze to są i nadkola czy musze szukać ori, bo nie chciałbym brzydkich uniwersalnych. Klapki u każdego słychać czy co w którymś odelu i od czego można je uszkodzić?
w GTA chlapacze to są i nadkola czy musze szukać ori, bo nie chciałbym brzydkich uniwersalnych. Klapki u każdego słychać czy co w którymś odelu i od czego można je uszkodzić?
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Witam,
jestem przed zakupem Mazdy 3 (ew. 6) "w benzynie".
Spotkałem się z opinią człowieka handlującego Mazdami, że najlepsze silniki w "trójkach" to 1.6. Zależałoby mi na mocniejszym – te 105 koni to trochę mało, a spotkałem się z opinią, że 2.0 są awaryjne.
Prawda?
jestem przed zakupem Mazdy 3 (ew. 6) "w benzynie".
Spotkałem się z opinią człowieka handlującego Mazdami, że najlepsze silniki w "trójkach" to 1.6. Zależałoby mi na mocniejszym – te 105 koni to trochę mało, a spotkałem się z opinią, że 2.0 są awaryjne.
Prawda?
W sumie jedyne awarie jakie się zdarzają to awaria systemu VRIS w kolektorze. Nie jest to jednak bardzo częste, a nawet jak się zdarzy to taka awaria nie ma żadnych poważnych konsekwencji.
Osobiście bardzo polecam 2.0.
Temat łącze z tym o opiniami o modelu BK. Tam szukaj innych opinii i informacji o tym autku i silniku.
Osobiście bardzo polecam 2.0.
Temat łącze z tym o opiniami o modelu BK. Tam szukaj innych opinii i informacji o tym autku i silniku.
ciaho napisał(a):Prawda?
na forum często pojawiają się jeszcze awarie termostatu, ale to nie jest jakiś miażdżący koszt.
Często to może zbyt duże słowo ale fakt było kilka takich przypadków. Jednak termostat padnie w końcu w każdym aucie, a koszt w przypadku M3 to około 200 zł z tego co kojarzę.
niby z czym?dzux napisał(a):1.6 rządzi
Czasem faktycznie brakuje mu tej mocy. Mam pytanko kojarzy ktoś czy jakieś akcje serwisowe przeprowadzała Mazda dla BK z 2005r?
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości