Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez grek3 » 16 sty 2012, 11:55

No właśnie z ciekawostek dodam że w moim zatartym silniku też sitko było czyste a jednak źle uszczelnione wtryskiwacze zrobiły swoje!!! :P
http://uslugi.nie-spamuj.eu
Ostatnio edytowano 29 cze 2014, 16:15 przez grek3, łącznie edytowano 2 razy
Nawigacja GPS http://gps.wroclaw.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 09:20
Posty: 6
Auto: Mazda 6 cdti 2.0 121 żrebaczków 2007r

Postprzez Kety » 16 sty 2012, 13:44

grek3 napisał(a):No właśnie z ciekawostek dodam że w moim zatartym silniku też sitko było czyste

Dziwne. To moze przyczyna zatarcia silnika byla inna? Moze pompa przestala tloczyc olej albo jego poziom byl za niski a lampka sie nie zapalila? Tak sobie gdybam bo nie moge sobie wyobrazic jak nieszczelne podkladki moga bezposrednio spowodowac zatarcie silnika (pomijajac oczywiscie zalepienie smoka, bo w twoim przypadku byl czysty)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez grek3 » 16 sty 2012, 14:22

Olej dopiero co zmieniałem razem z filtrem oleju oczywiście dexelia niskosiarkowa. Podczas defektu stan oleju był na bagnecie przy literce F. No mechanik tłumaczy że ten syf spod spryskiwaczy zassany do pompy prawdopodobnie pozatykał kanaliki i działał jak piasek dla silnika a reszty nie trudno się domyślić. Z tego co gdzieś wyczytałem filtr oleju jest dopiero po smoku i pompie. Ale szczerze mówiąc też mi to nie daje spokoju... :D
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 11:14 przez grek3, łącznie edytowano 1 raz
Nawigacja GPS http://gps.wroclaw.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 09:20
Posty: 6
Auto: Mazda 6 cdti 2.0 121 żrebaczków 2007r

Postprzez Myjk » 16 sty 2012, 14:42

grek3, a powiedz mi, jakim cudem Diesel z 2007 może mieć 72tkm? :P Ja zacząłem swoim (produkcja luty 2007) jeździć w marcu 2008 (odbiór z salonu) i już mam naklepane ponad 83 tkm -- a jeżdżę w sumie tyle co kot napłakał (raz tylko we Włoszech byłem, a tak tylko po Wawie).

Skądinąd byłem ostatnio u Jaksy -- doktor osłuchał i auto chodzi jak pszczółka. Nawet DPF czysty, jak nówka. Olej wymieniam co 20tkm (Jaksa się za głowę złapał jak usłyszał) i jakoś silnik żyje. Gazu mu nie żałuję, wystarczy spojrzeć na moje spalanie (zdrowo powyżej 8/100).

Zatem? Twoje auto stało w garażu przez kolejne zimy, czy dziadek do kościoła nim jeździł? Podaj swój VIN, to się sprawdzi ile to auto ma faktycznie naleciane -- bo aż się wierzyć nie chce, że po takim przelocie silnik się skończył.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez grek3 » 16 sty 2012, 15:23

oto mój vin: JMZGY19T661405827 sam jestem ciekaw ale silnik sprawował się tak jakby te 72000 były realne (cichutki, dynamiczny, płynna praca) a miałem wcześniej okazję jeździć innymi. Ponadto wnętrze auta również nie wskazywało wielkich przebiegów. Ale nie neguję może kręcony licznik albo jakaś zawirowana historia samochodu...
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 11:13 przez grek3, łącznie edytowano 1 raz
Nawigacja GPS http://gps.wroclaw.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 09:20
Posty: 6
Auto: Mazda 6 cdti 2.0 121 żrebaczków 2007r

Postprzez Hubix » 16 sty 2012, 21:15

Ja mam 180 tys najechane i podejrzewam, że nie odczuł byś różnicy w pracy między moim silnikiem a Twoim. Płynność pracy, dźwięk, moc to kiepski wyznacznik stanu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mpvKA » 17 sty 2012, 21:57

Zapytam jeszcze o coś. Pisaliście że po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się jakiś dym, u mnie go nie ma, jest czysto ale gdy przyłożę rękę czuję na niej podmuch powietrza, czy to jest OK? I ta kontrolka oleju jeszcze mnie zastanawia, przy zimnym silniku, po nocy gaśnie po ok 1-2 sek. a przy rozgrzanym gaśnie momentalnie. Zrozumcie laika, przerażający choć bardzo pożyteczny i dobry wątek, za co dziękuję autorowi.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez Hubix » 18 sty 2012, 00:56

Powietrze ma dmuchać.

Kontrolka ciśnienia OK moim zdaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mpvKA » 18 sty 2012, 22:57

Dzięki wielkie, to na razie tyle moich problemów, tak czy inaczej w poniedziałek wymiana

Dodano 23.01.2012 – poniedziałek
Już po wymianie, okazało się że któryś z poprzednich właścicieli już to robił, smok nie był zapchany, więc jestem zadowolony? prawie, dlaczego prawie? otóż właściciel warsztatu zamówił ori podkładki ale te z rantem, z forum dowiedziałem się że najnowsze podkładki są bez tego rantu i są właśnie o ten rant mniejsze. Czy to problem? powinny trochę wytrzymać skoro są nowe i już "ulepszone". A tak w ogóle dlaczego MAZDA ASO sprzedaje podkładki, poprzedniej generacji? Mam nadzieję że będzie OK
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez Piotrus » 13 lut 2012, 01:05

Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez darekpaw » 14 lut 2012, 22:35

Jak się dba o samochód to taka przypadłość nie robi problemu i dizelek dobrze się sprawuje.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 13:06
Posty: 53
Skąd: Piotrków Tryb
Auto: mazda 6 2006r.kombi dizelek 143km. Maj 2019 do CX 7 z 2010r. dizelek.Sierpień2023 cx5 2.5 benzyna 2017r.

Postprzez xlord » 17 lut 2012, 22:49

Myjk napisał(a):...Ja zacząłem swoim (produkcja luty 2007) jeździć w marcu 2008 (odbiór z salonu) i już mam naklepane ponad 83 tkm -- a jeżdżę w sumie tyle co kot napłakał (raz tylko we Włoszech byłem, a tak tylko po Wawie). ...

...


Myjk, a Ty skoro tak tylko po mieście, to przez ten czas bąki pod blokiem kręcisz z nudów? :D
Moja śmiga od października 2008 i to głównie w trasie – taka praca oraz wakacje na południu jewropy i teściów mam na południu polski, więc trochę pokręcę się po DK. Robię jakieś 25 kkm rocznie. To ni dużo ni mało – średnio, a mam natrzepane w ciągu tych trzech lat z hakiem 80 kkm. Fakt, ze śmieciami nie jeżdżę, na zakupy tez chodzę na piechotę do pobliskiego robaka i raz na tydzień do roboty też komunikacją miejską nie pogardzę. Gdzie i po co Ty Myjk jeździsz, że takie dystanse po mieście wykręcasz?

ps. poniżej apetyt mojej Madzi po 80198 km robi wrażenie... nie?!
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez xlord » 17 lut 2012, 23:13

Czas na pewne sprostowania odnośnie smoków, misek i temu podobnych.
Otóż zrobiłem trochę rozeznania wśród ludzi, którzy więcej czasu spędzają w warsztacie niż na forum i...:
– potwierdzają oni skuteczność metody badawczej nakazującej odkręcenie korka olejowego i obserwację wydzielin silnikowych drogą powyższą, jako metodę oceny wstępnej stanu gada.
– negują wpływ częstotliwości zmian oleju (w okresie równym lub częstszym do zalecanego przez producenta) na ewentualne zwiększenie prawdopodobieństwa zapychania się smoka.
– negują wypowiedź jednego z Kolegów, że wadliwe podkładki występują w modelach z lat 2002-07. Zgodnie z oświadczeniem, jakkolwiek wewnątrzkoncernowym, ale zawsze oświadczeniem, sami nie wiedzą, gdzie i w jakim czasie bubla montowali.

Ze swojej strony uważam, że jeśli serwisujemy auto w ASO i to ASO wyznacza nam wizytę kolejną za określony czas lub dystans za jedynym zastrzeżeniem, przekroczenia poziomu oleju w MO, to ASO odpowiada za sprawdzenie ewentualności zapchania smoka (temat świetnie znany nie tylko forumowiczom, ale również szefom ASO i MMP). W przypadku jeśli w okresie międzyprzeglądowym smok się zapcha, a silnik zatrze, należy udać się do tegoż ASO i zlecić im wymianę/remont silnika na ich koszt. W sytuacji odmowy, udajemy się do sądu właściwego dla naszego miejsca zamieszkania itd. Sprawa jest z góry wygrana, bo przestrzegamy zaleceń warsztatu opiekującego się naszym autem i to warsztat łamie warunki umowy handlowej, jaką jest protokół przeglądowy.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez Kety » 18 lut 2012, 17:00

Dobrze napisane Xlord.
U mnie wymienilem podkladki jak zaczal dmuchac z korka wlewu oleju. Bylo najechane 260tys na oryginalnych podkladkach "kwiatkach". Smok czysty...
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez tomek0074 » 19 lut 2012, 23:44

nie ma zadnych smokow ani czegos innego,jezdze mazda 6 (2003r) i jeszcze niczego nie dotknalem poza wymiana oleju od trzech lat,Przy minus -10 troche terkocza zawory i to wszystko.Lac rope i jezdzic ot-to wszystko.Cala tajemnica.
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 00:13
Posty: 7

Postprzez smile » 19 lut 2012, 23:54

tomek0074 napisał(a): tomek0074

Żebyś się nie przekonał jaka prawda jest bolesna kiedy przyjdzie wymieniać silnik... Lać oliwę do głowy...
Dla swojego świętego spokoju na uruchomionym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy spaliny stamtąd nie uchodzą... Nawet w czynnościach obsługowych w ASO jest, że należy co którąś wymianę oleju zdemontować miskę olejową i skontrolować smok olejowy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Swoop » 20 lut 2012, 00:58

OK, widzę, że temat się rozwiną i trzeba będzie też zabrać się za robotę :)

czy o takie podkładki chodzi?

http://allegro.pl/podkladki-pod-wtryski ... 00023.html

do tej pory olej wraz z filtrem (zwykle Knecht albo oryginał Mazdy) wymieniałem co roku nie zależnie od przebiegu, a latam ostatnio 85% po mieście znaczy tam i z powrotem ...

dodam jeszcze, że oleju nie bierze wcale :)
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez tedy111 » 2 mar 2012, 23:57

Witam wszystkich, jestem nowy na forum więc na początku prosiłbym o wyrozumiałość ale do rzeczy od 2 dni stałem sie włascicielem mazdy 6 2.0 140km 158000km sprowadzona z danii, auto zostało sprawdzone przez mojego szefa w dunskim serwisie mazdy ktory notabene jest dunczykiem ale nie ma zadnego związku z tym autem ja go tylko poprosilem zeby zadzwonil do serwisu i zapytal o przebieg i naprawy blacharskie, następnie ja to samo zrobilem w polsce i wszystko sie potwierdziło więc przebieg prawdziwy ale jak dzisiaj przeczytałem ze te silniki potrafią sie zatrzec to mi rece opadły i nie wiem co teraz, w niedziele wyjezdzam na miesiąc auto bedzie w garazu ale zaraz po powrocie idzie na wymiane oleju i sprawdzenie smoka ale co jeszcze mam sprawdzic zebym mógł spokojnie i bez stresu jezdzic tym autem bo jestem załamany po przeczytaniu tego tematu,jeszcze jak ktoś mógłby mi podac namiary na dobrego mechanika od mazdy w trójmiescie a najlepiej w gdyni to byłbym wdzięczny pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odpowiedz bo normalnie zaczynam sie bac jezdzic tym autem i po 2 dniach mysle czy go nie sprzedac
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 23:23
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 140km 2008

Postprzez bieski » 3 mar 2012, 00:05

tedy111 napisał(a):mazda 6 2.0 140km 2008


Nie masz sie czego obawiać. Ten problem dotyczył głównie pierwszej generacji modelu. Ty z tego co widze masz trzecia. Spij spokojnie :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tedy111 » 3 mar 2012, 00:11

kurde bieski to mnie troche uspokoiłes, bynajmniej spokojnie noc przespie bo wydałem troche kasy na auto a tu taki niewypal, jestes pewny ze w moim roczniku juz to sie nie zdarza?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2012, 23:23
Posty: 23
Skąd: Gdynia
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 140km 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6