Diesel w zimie

Postprzez Riki » 10 lut 2012, 01:48

grubby napisał(a):a jaką masz opinię o tych filtrach? Bo właśnie na VIC się przedwczoraj przesiadłem


Jest OK, mocno zbliżony do MAXXa, nieco inna konstrukcja niż KNECHT czy OE MAZDA. Zdaje egzamin, nie zapowietrza się, jest OK
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez deluge » 10 lut 2012, 09:06

No to pierwsze mrozy po wymianie knechta na filtrona. Sukces połowiczny. przy -18 mazda odpaliła bez problemów i nie zgasła. Było ok -18. Rozgrzanie auta i brak objawów żabki i tak sobie pojechałem do pracy. Na ostatniej prostej zaczęła się lekko dławić przy mocnym przyspieszaniu po dojeździe do pracy ok -20 na wysokości 1,2m. Mam wrażenie, że jest lepiej wcześniej potrafiła marudzić przy -12 ... albo chce aby było lepiej ;). Kolejny test po pracy, jak trochę odstoi w podobnym mrozie. Jednak na trasę bym się nie odważył ruszyć, bo jednak dławi się przy rozgrzanym silniku :/ Myślę jeszcze o spuszczeniu paliwa i zalaniu zwykłego diesla na bliskiej i porównanie zachowania. Tylko czy mi się będzie chciało ... ;)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez Hubix » 10 lut 2012, 10:02

Polecam:

Obrazek

Całkowicie wyeliminowałem tym problem zamarzającej ropy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Irek.k » 10 lut 2012, 10:34

Jako ciekawostka, nie zalecam bo osobiście nie testowałem.

Siostrzeniec jeżdżący ciężarówkami, przeważnie na Rosję, powiedział mi co leją do paliwa żeby im nie zamarzało. Tym cudownym (podobno) środkiem jest płyn hamulcowy.
Leją butelkę (nie dopytałem jakiej wielkości) na cały zbiornik (ok 500 litrów) przy tankowaniu.

Jeszcze raz powtórzę, nie lałem i nie zalecam lania, piszę to co wyłącznie słyszałem.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez kawy » 10 lut 2012, 10:46

rosyjskie diesle to wszystko przepalą :)
a ten Kleen-Flo to na jakiejś stacji dostałeś, na allegro dosyć mało tego. A przy okazji czy można jakoś stwierdzić, który z tych preparatów, bo jest ich przecież trochę, jest godny zaufania. Do tej pory lałem STP i jest ok w miarę.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2011, 17:53
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 136KM

Postprzez deluge » 10 lut 2012, 10:52

stp + knecht = żabka :) sprawdzone organoleptycznie

No to pierwsze mrozy po wymianie knechta na filtrona. Sukces połowiczny. przy -18 mazda odpaliła bez problemów i nie zgasła. Było ok -18. Rozgrzanie auta i brak objawów żabki i tak sobie pojechałem do pracy. Na ostatniej prostej zaczęła się lekko dławić przy mocnym przyspieszaniu po dojeździe do pracy ok -20 na wysokości 1,2m. Mam wrażenie, że jest lepiej wcześniej potrafiła marudzić przy -12 ... albo chce aby było lepiej ;). Kolejny test po pracy, jak trochę odstoi w podobnym mrozie. Jednak na trasę bym się nie odważył ruszyć, bo jednak dławi się przy rozgrzanym silniku :/ Myślę jeszcze o spuszczeniu paliwa i zalaniu zwykłego diesla na bliskiej i porównanie zachowania. Tylko czy mi się będzie chciało ... ;)


no i przejażdżka po 2 godzinach stania przy -14 – najmniejszego problemu z żabką
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez grubby » 10 lut 2012, 14:18

to może jeszcze moje wrażenia po zmianie z Knecht na VIC... paliwko zostało to samo (miałem pełny bak... żałowałem spuszczać ;) )
na początku trudno mi było ocenić zmianę filtru (we wtorek) bo w środę i czwartek było ciepło (jeno -12 w nocy i nawet -7 w dzień). Dziś jednak o 7:50 jak odpalałem autko było -15, a w nocy ponoć -18 jak nie lepiej.
Autko odpaliło na dotyk, webasto załączyło się prawidłowo... i pojechałem. Ani jednej żabki, ani zająknięcia.

A co by więcej powiedzieć to moim zdaniem silnik od razu po rozruchu ciszej pracował – nie było tych 5 sekund strasznego klekotania (co niektórzy też opisywali na początku tego wątku) – a jeszcze 3 dni temu na knechcie miałem tak samo... wiem że zaraz wszyscy powiedzą, że subiektywnie sobie wmawiam, że jest lepiej... :)
czy na to może mieć wpływ filtr? za mały przepływ paliwa może powodować to walenie na zimnym silniku?

odnośnie samego filtra... Knecht po tych moich przygodach pod maskę u mnie już nie zawita. Rozumiem teorie że może lepiej filtruje. Jednak nigdzie nie jest powiedziane że te filtry co dają większy przepływ zimnego (gęstszego) paliwa gorzej filtrują niechciane "brudy" – bo to nie jest taka prosta kwestia – bardzo dużo zależy od samej konstrukcji i użytego materiału do wkładu filtrującego.
Wg mnie dobry filtr to taki co odfiltrowuje substancje niechciane zapewniając odpowiedni przepływ substancjom prawidłowym . Tej i poprzedniej zimy Knecht tego niespełnił...
tej i poprzedniej zimy po zmianie filtra (bez wypompowywania paliwa) wszelkie problemy ustały...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez mpvKA » 10 lut 2012, 21:28

grubby napisał(a):to może jeszcze moje wrażenia po zmianie z Knecht na VIC...
grubby napisał(a):Autko odpaliło na dotyk, webasto załączyło się prawidłowo... i pojechałem. Ani jednej żabki, ani zająknięcia.


Świetna wiadomość, właśnie czekam na przesyłkę VIC'a.
Początkujący
 
Od: 13 sty 2012, 23:54
Posty: 15
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD
+++ BLACKBEAUTY +++
2003r

Postprzez dobrzyn22 » 10 lut 2012, 23:53

czy na to może mieć wpływ filtr? za mały przepływ paliwa może powodować to walenie na zimnym silniku?


Ja myślę,że może-w momencie zapłonu mieszanki możemy mieć do czynienia ze spalaniem stukowym z powodu niewłaściwych proporcji paliwa i powietrza-jeżeli się mylę,niech mnie ktoś "wyprostuje" ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 10 lut 2012, 23:55

Kleen Flo kupiłem w motoryzacyjnym za 8zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez ru35 » 10 lut 2012, 23:56

Moje zimowe wrażenia , przy – 20 po trzykrotnym grrzaniu nie zapala , rozrusznik kręci dośc ostro aku zdrowy i tak z 10 razy aż aku się poddaje . Więc biore VW T5 kable od spawarki i za gdzieś za 30 razem zapala . Ale jazda dalej jest bez żadnych żabek bocianów i itp. nie szarpie normalnie jedzie wręcz zap......la , ale jak jest – 12 to zapala od strzała i teraz pytanie czy to świece ?:
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez przemek_bsi » 11 lut 2012, 12:50

ru35 napisał(a):trzykrotnym grrzaniu nie zapala , rozrusznik kręci


Raz też tak miałem, nacisnąłem kilka razy czarny guzik na filtrze paliwa i silnik odpalił od razu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez Sagitt » 11 lut 2012, 14:31

Szybkie pytanie, jak wyczyścić filtr z parafiny? auto trochę przerywało więc go odkręciłem okazało się że jest tam pełno żelu i nie bardzo wiem jak go wyczyścić, na razie leży na kaloryferze.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez grubby » 11 lut 2012, 15:19

Sagitt napisał(a):Szybkie pytanie, jak wyczyścić filtr z parafiny? auto trochę przerywało więc go odkręciłem okazało się że jest tam pełno żelu i nie bardzo wiem jak go wyczyścić, na razie leży na kaloryferze.

odkręcić filtr, iść do sklepu, kupić nowy czysty, zamontować :)
nie jest to duży koszt, więc nie ryzykowałbym "czyszczenia" filtra.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Sagitt » 11 lut 2012, 15:34

Sory kolego, ale to nie jest odpowiedz na moje pytanie, nie mam zamiaru oszczędzać na filtrze, chciałem go po prosty wyczyścić, żebym mógł się chwilowo normalnie przemieszczać, a na dniach będę go wymieniał.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez grubby » 11 lut 2012, 18:53

rzeczywiście może za bardzo odpowiedź między wierszami przemyciłem... chodziło o to żeby jednak skłonić do kupna filtra niż takiej zabawy.
Oczywiście jeśli potrzebujesz właśnie tego jako szybkiej reanimacji to generalnie poza pozostawieniem do odtajenia i wylaniem wszystkich syfów ja bym filtra nie czyścił. ewentualnie można go ropą przepłukać.

ale jakieś większe czyszczenie chyba nie wchodzi w grę – raz filtr paliwa chyba nie jest rozbieralny (przynajmniej moje nie były :) ) dwa bałbym się uszkodzenia/poszarpania włókna filtrującego, żeby jakieś syfy nie poszły dalej do układu...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez kawy » 11 lut 2012, 21:21

pytanie laika: czy własnoręczna wymiana filtra paliwa jest tak banalna jak np. filtra powietrza czy na coś trzeba uważać (nie wiem, np. nie pryśnie mi w twarz ropą albo coś takiego)?
Początkujący
 
Od: 27 cze 2011, 17:53
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 136KM

Postprzez Grzyby » 11 lut 2012, 21:26

W zasadzie jest banalna.
Musisz mieć tylko klucze żeby odkręcić podstawę filtra i klucz do filtrów. Przydałoby się też imadło lub druga osoba do odkręcenia samego filtra.
Generalnie 30 minut roboty.

Niestety – upaprasz się ropą. Ale w twarz Ci nie pryśnie :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zboq » 13 lut 2012, 16:56

Pytanie do kolegów którym też klekocze na zimnym:
Czy jak odpalicie, to pojawia się wam niebieski dym z rury wydechowej na początku ??. U mnie tak dymi z 10s przynajmniej.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez bieski » 13 lut 2012, 17:13

zboq napisał(a):Czy jak odpalicie, to pojawia się wam niebieski dym z rury wydechowej na początku ??.

Początek problemów z turbina?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6