Fabryczny podgrzewacz paliwa

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2011, 23:28

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 16 lis 2011, 23:35

no super pięknie, ale jak się to ma do nagrzewnicy? czy ja czegoś nie rozumiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2011, 23:39

tak tylko rzuciłem co można zamontować.

Bez sensu jest podpinać ogrzewanie paliwa pod nagrzewnice bo zanim ona będzie ciepła to silnik sam sobie ogrzeje paliwo. Rurki od filtra do pompy chyba specjalnie idą tak a nie inaczej żeby je ogrzać. a sam filtr należy wymieniać, lać dobre paliwo do tego dodatek na ostre mrozy i nie powinno nic się dziać w zimę.

Można ewentualnie podciągnąć jakąś rurkę pod kolektor wydechowy ale to też nie wiem czy ma sens.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 16 lis 2011, 23:43

Neonixos666 napisał(a):tak tylko rzuciłem co można zamontować.

i ten sposób jest całkiem ok, ale z kablami bym powalczył żeby tak to nie raziło w oczy

Neonixos666 napisał(a):Można ewentualnie podciągnąć jakąś rurkę pod kolektor wydechowy ale to też nie wiem czy ma sens.

już ten sposób kolegi thy jest lepszy – grzeje jeszcze przed odpaleniem auta (jeśli dobrze wyczytałem) więc chyba nawet lepszy niż ori :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2011, 23:50

kierownik napisał(a):nawet lepszy niż ori :D


tym ori podgrzewaczem to się mazda nie popisała. Ten podgrzewacz u kolegi zdaje egzamin lecz musimy mieć sprawny akumulator bo zapewne pobiera trochę prądu a jak wiadomo przy -25 ma to znaczenie bo co z tego że podgrzejemy paliwo jak aku siądzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez malkolm » 10 lut 2012, 13:28

odgrzeję kotleta :)
ktoś pisał że podgrzewacz sterowany jest ciśnieniem, gdzie znajduje się czujnik sterujący?? czy jest on wbudowany w filtr??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 10 lut 2012, 22:48

malkolm napisał(a):odgrzeję kotleta :)
ktoś pisał że podgrzewacz sterowany jest ciśnieniem, gdzie znajduje się czujnik sterujący?? czy jest on wbudowany w filtr??


sterowany jest podciśnieniem, budowę masz opisaną w citd
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 11 lut 2012, 17:15

Sebaaaaaaa7 napisał(a):A czy ktoś wie pod jakim bezpiecznikiem jest podgrzewacz filtra paliwa w maździe 6.

skrzynka bezpiecznikowa pod maską,bezpiecznik : FUEL PUMP
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mircho » 11 lut 2012, 22:03

Czy grzałkę załącza tylko podciśnienie czy też temperatura ? Jeśli samo podciśnienie, to przy brudnym filtrze (bo np. niewymieniany) będzie grzało w lato. Trochę bez sensu
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez kierownik » 12 lut 2012, 15:38

mircho napisał(a):Czy grzałkę załącza tylko podciśnienie czy też temperatura ? Jeśli samo podciśnienie, to przy brudnym filtrze (bo np. niewymieniany) będzie grzało w lato. Trochę bez sensu

tylko podciśnienie.
jak ma grzać w lato na brudnym filtrze, to może znak, że nadeszła pora na jego wymianę? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez malkolm » 12 lut 2012, 22:04

tylko pytanie skąd będziesz wiedział że grzeje i że już jest zabrudzony??
ostatnio jak w mojej padace zabiło filtr to chwilę przed padnięciem zaświeciła się kontrolka od wody w filtrze :)
jutro czyszczenie zbiornika, i mam nadzieję że dotrze już podstawka z podgrzewaczem, no i nowy tani filtr, może w końcu ruszy korniszonek :)
a tak dla ciekawości robiłem test dwóch paliw , zwykłego ON z orlrnu i tego droższego z lotosu, różnica jest ogromna na korzyść tego drugiego.
z orlenowskiego 1/3 to parafina która nawet przy 0 stopniach nie rozpuszcza się
przy tym z lotosu przy -25 stopniach zrobiło się około 10% parafiny ale już przy -15 wszystko się rozpuściło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2012, 00:42

moim zdaniem bez sensu porównywać staje paliw bo w drugim krańcu Polski ten wynik może być odwrotny, ja tam zimą tylko leje ON z Orlenu i nie mam żadnych problemów z paliwem ani w tym roku ani w poprzednich zimach. Nie trzeba patrzeć na marki tylko z każdej stacji z okolicy bierzemy trochę paliwa i robimy test w butelkach, wynik przełoży się na to na jakiej stacji tankować zimą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mircho » 13 lut 2012, 10:00

A ja myślę że nawet na tej samej stacji będzie różne paliwo w zależności od dostawy.
Z tego, co wiem dodatki zapobiegające wytrącaniu parafiny dodaje się na stacjach. Najbardziej niebezpieczny okres jest zaraz po tym jak wyskoczy pierwszy mróz, bo później to paliwo może iść z dodatkami już z mieszalni. Kolega mówił że na początku mrozów na Shellu zamarzły pistolety i nie mógł zatankować.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez laminator » 13 lut 2012, 11:03

Ja powiem na moim doswiadczeniu.Jak kupilem mazda do lalem bp ultimatum i moja druga zima i problem.Mechanik kazal wlac benzyne do wroci do zycia i wrocila ale mysle ze nie poto place 6zl zeby mi paliwo zamarzlo wiec kupilem obudowe z podgrzewaczem
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez Neonixos666 » 13 lut 2012, 12:27

laminator napisał(a):wiec kupilem obudowe z podgrzewaczem


która i tak nie chroni przed galaretą w baku. Jeśli paliwo jest odpowiednie to nie trzeba podgrzewacza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 13 lut 2012, 12:34

Już bym wolał kupić uniwersalny podgrzewacz STANADYNE ( 190 zł ), bo fabryczny jest sterowany podciśnieniem a ten temperaturą.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez laminator » 14 lut 2012, 20:24

Zobacze jak sie zachowuje.Na razie mam inny problem z madzia jak wyjechalem z garazu
.To cos sie z sprzeglem stalo cieplo madzi nie pomoglo i madzia uziemiona
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez ewemarkam » 16 lut 2012, 23:44

Panowie u Siebie na szczęście mam podgrzewacz fabryczny. Nie miałem żadnych problemów z paliwem czy jazdą dalsza. A jak wymieniłem świece to pali jakby było lato. Swoja droga akumulator też u mnie nie jest mały 95Ah i 720A prądu rozruchowego. Tankuje na Tesco i raz na Shelu (taka promocja). Chyba najlepszym rozwiązaniem było by owiniecie filtra paliwa drutem oporowym. A na tym forum gdzieś widziałem jak ktoś zmodyfikował filtr dokładając tam po prostu opornik dużej mocy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6