Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
Jak masz cały samochód to mechanicznie nic Ci nie będzie brakować.
Ale sprawdź jeszcze dokładnie jak podłączona jest wiązka silnikowa pod sterownikiem (ile wtyczek) oraz przy skrzynce bezpieczników pod maską (tu różnią się czasem wtyczki).
Ale i tak w takiej sytuacji jak masz anglika na części to najwyżej dokupisz właściwą wiązkę silnika od europejczyka i odejdzie Ci problem ze zbyt krótką wiązką.
Ale sprawdź jeszcze dokładnie jak podłączona jest wiązka silnikowa pod sterownikiem (ile wtyczek) oraz przy skrzynce bezpieczników pod maską (tu różnią się czasem wtyczki).
Ale i tak w takiej sytuacji jak masz anglika na części to najwyżej dokupisz właściwą wiązkę silnika od europejczyka i odejdzie Ci problem ze zbyt krótką wiązką.
Mam dwa nietypowe pytania o nagrzewnicę w "efce":
– czy nagrzewnica posiada w sobie jakiś zaworek zwrotny?
– czy w konstrukcji nagrzewnicy (nie widziałem jej więc nie wiem) istniałaby możliwość jakiegoś skróconego obiegu płynu z pominięciem wymiennika?
Pozdrawiam!
Marek
– czy nagrzewnica posiada w sobie jakiś zaworek zwrotny?
– czy w konstrukcji nagrzewnicy (nie widziałem jej więc nie wiem) istniałaby możliwość jakiegoś skróconego obiegu płynu z pominięciem wymiennika?
Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Układ nagrzewnicy nie posiada zaworka zwrotnego ani żadnego innego zaworu.
Pominąć nagrzewnicę możesz po prostu po przez jej pominiecie (odłącz nagrzewnicę i przewody połącz rurką)
Albo wykonaj połączenie bezpośrednio na przewodach przy silniku.
Pominąć nagrzewnicę możesz po prostu po przez jej pominiecie (odłącz nagrzewnicę i przewody połącz rurką)
Albo wykonaj połączenie bezpośrednio na przewodach przy silniku.
Hazu napisał(a):Jak masz cały samochód to mechanicznie nic Ci nie będzie brakować.
Ale sprawdź jeszcze dokładnie jak podłączona jest wiązka silnikowa pod sterownikiem (ile wtyczek) oraz przy skrzynce bezpieczników pod maską (tu różnią się czasem wtyczki).
Ale i tak w takiej sytuacji jak masz anglika na części to najwyżej dokupisz właściwą wiązkę silnika od europejczyka i odejdzie Ci problem ze zbyt krótką wiązką.
Osobiście miałem cichy plan aby przełożyć całą wiązkę silnika + samochodu, ponieważ w Europejczyku mam tylko przednie szyby el, brak grzania luster, brak el anteny, brak klimy a w angolu to mam, czy to dobry pomysł
I jeszcze jedno pytanko, mam drugi silnik (KF) z X6 lecz on jest z roku '95 więc ma czujnik położenia wału, w tym aucie (angliku) czujnika już nie ma, jak można połączyć silnik z czujnikiem z instalacją bez takiego czujnika
Przepraszam że zadaję milion pytań, lecz czym więcej wiem tym lepiej będę przyszykowany na swapa
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Osobiście miałem cichy plan aby przełożyć całą wiązkę silnika + samochodu, ponieważ w Europejczyku mam tylko przednie szyby el, brak grzania luster, brak el anteny, brak klimy a w angolu to mam, czy to dobry pomysł
Główne wiązki w mazdach zawsze mają wyjścia na wszystkie możliwe bajery.
Więc to co Ci brakuje to sprawa końcowych wiązek (w tym przypadku wiązki drzwi)
Ja przekładałem kompletne instalacje w xedosie i w 323f (łatwiej było w xedosie bo miałem na to dowolną ilość czasu i auto stało na miejscu).
Jak masz Ba poliftową, tak jak ja miałem, to uważaj bo nawet bo różnić po lifcie było masę, nawet silnik wycieraczek mimo że miał gniazdo takie samo o mało nie spalił mi przełącznika (inne piny we wtyczce)
Więc najlepiej przełożyć samą wiązkę silnika z ECU, do drzwi i innych rzeczy dołożyć przewody.
Zapytam jeszcze, czy wiązka silnika to osobna broszka niż pozostałość (czyt. szyby, radio,regulacja ogrzewania itp) czy coś trzeba przerabiać, jak tak to jak wiele przewodów/instalacji trzeba przerabiać ?
Zapytam jeszcze, czy wiązka silnika to osobna broszka niż pozostałość (czyt. szyby, radio,regulacja ogrzewania itp) czy coś trzeba przerabiać, jak tak to jak wiele przewodów/instalacji trzeba przerabiać ?
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Hazu napisał(a):Nie trzeba przerabiać wiązek w drzwiach , jak masz właściwe wiązki to je wymieniasz i dokładasz el lusterka szyby itd, może jeszcze jakiś przekaźnik i ma działać.
No to super, piękna sprawa.
Ostatnie moje pytanie:
Jak ciężko jest przerobić instalację el silnika, dużo jest z tym dłubania
Wiem zadaję milion pytań

]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Czyli nic ciężkiego, no oprócz tego że muszę przedłużyć wiązkę o te 15-20 cm
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Chlopaki eni wiecie ile moze zejsc rury kwasówki czy jakiejkowiel innej do wyspawania calego wydechu?
Wygladalo by to nastepujaco, zaczynalo sie od kryzy przy tlumiku drgan w tym byl by tlumik przelotowy i na koncu mugen. ile rury by zeszlo? tylko interesuja mnie w miare precyzyjne odpowiedzi
BO kupilem 2 metry kwasówki i heh obawiam sie ze mi braknie ;/;/
Wygladalo by to nastepujaco, zaczynalo sie od kryzy przy tlumiku drgan w tym byl by tlumik przelotowy i na koncu mugen. ile rury by zeszlo? tylko interesuja mnie w miare precyzyjne odpowiedzi

- Od: 15 sie 2010, 23:38
- Posty: 78
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE
gandi jak ja u siebie robiłem wydech właśnie od tej plecionki do końca to wyszło jakieś 1.5m plus kilka kolanek 90* i 45* i w tym jeszcze jest katalizator i tłumik końcowy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Witam
Czy w 323f BA da się bez problemu przerobić reflektor przedni z manualnego na sterowany elektrycznie (przez silniczek)? Chodzi mi o sam reflektor bo resztę kabli i pokręteł w samochodzie mam.
Czy oprócz zakupu samego silniczka do regulacji coś jeszcze będzie potrzeba?
Czy w 323f BA da się bez problemu przerobić reflektor przedni z manualnego na sterowany elektrycznie (przez silniczek)? Chodzi mi o sam reflektor bo resztę kabli i pokręteł w samochodzie mam.
Czy oprócz zakupu samego silniczka do regulacji coś jeszcze będzie potrzeba?
- Od: 10 lip 2011, 19:59
- Posty: 80
- Skąd: Sobibór
- Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG
Do manual nie dolozysz silniczka chyba ze wspawasz mocowanie silnika. Najszybciej jest kupic lampy z angola z regulacja elektryczna, w lampach powymieniac tuby z naszych starych lamp poskladac i powinno dzialac.
Ps. sory za bledy.
Ps. sory za bledy.
- Od: 9 maja 2010, 13:29
- Posty: 129
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6
kacior123 napisał(a):Witam
Zauważyłem że auto kolegi a mianowicie nissan sunny ma czasowy regulator prędkości wycieraczek (chyba od 2s do 20s)i moje pytanie jest następujące: czy da się coś takiego "przeszczepić" do mazdy?
Podobno się da. Od 626 można wziąć.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
przeglądając alledrogo trafiłem na klape od cetki z spoilerem posterta (tak to sie pisze??
)
może którys właściciel cetki dogada się z sprzedającym i kupi sam spoiler
http://allegro.pl/mazda-323c-323-c-94-98-hb-klapa-tylna-z-szyba-i2095459238.html
może którys właściciel cetki dogada się z sprzedającym i kupi sam spoiler

- Od: 15 sie 2009, 17:29
- Posty: 62
- Skąd: LKR || Kraśnik
- Auto: [*]Mazda 323 BG 1.6 16V 93r USDM
Macie coś takiego jak podświetlenie wewnątrz zamka w drzwiach?
U mnie nie ma lub nie działa, a w 323F ba od Ojca wydobywa się z tej dziurki w którą wkłada się kluczyk delikatne światło – zdziwiłem się...
W każdej jest coś takiego???
...i nie ma tam żadnej blaszki która zaślepia ten otwór po wyjęciu kluczyka – no chyba że się zapiekła w pozycji otwartej. No ale może nie ma skoro jest światło.
U mnie nie ma lub nie działa, a w 323F ba od Ojca wydobywa się z tej dziurki w którą wkłada się kluczyk delikatne światło – zdziwiłem się...
W każdej jest coś takiego???
...i nie ma tam żadnej blaszki która zaślepia ten otwór po wyjęciu kluczyka – no chyba że się zapiekła w pozycji otwartej. No ale może nie ma skoro jest światło.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości