Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Hazu » 12 lut 2012, 14:26

Jak masz cały samochód to mechanicznie nic Ci nie będzie brakować.
Ale sprawdź jeszcze dokładnie jak podłączona jest wiązka silnikowa pod sterownikiem (ile wtyczek) oraz przy skrzynce bezpieczników pod maską (tu różnią się czasem wtyczki).
Ale i tak w takiej sytuacji jak masz anglika na części to najwyżej dokupisz właściwą wiązkę silnika od europejczyka i odejdzie Ci problem ze zbyt krótką wiązką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Marek 161BD081 » 12 lut 2012, 14:40

Mam dwa nietypowe pytania o nagrzewnicę w "efce":
– czy nagrzewnica posiada w sobie jakiś zaworek zwrotny?
– czy w konstrukcji nagrzewnicy (nie widziałem jej więc nie wiem) istniałaby możliwość jakiegoś skróconego obiegu płynu z pominięciem wymiennika?

Pozdrawiam!
Marek
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Hazu » 12 lut 2012, 14:47

Układ nagrzewnicy nie posiada zaworka zwrotnego ani żadnego innego zaworu.

Pominąć nagrzewnicę możesz po prostu po przez jej pominiecie (odłącz nagrzewnicę i przewody połącz rurką)
Albo wykonaj połączenie bezpośrednio na przewodach przy silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 12 lut 2012, 14:59

Hazu napisał(a):Jak masz cały samochód to mechanicznie nic Ci nie będzie brakować.
Ale sprawdź jeszcze dokładnie jak podłączona jest wiązka silnikowa pod sterownikiem (ile wtyczek) oraz przy skrzynce bezpieczników pod maską (tu różnią się czasem wtyczki).
Ale i tak w takiej sytuacji jak masz anglika na części to najwyżej dokupisz właściwą wiązkę silnika od europejczyka i odejdzie Ci problem ze zbyt krótką wiązką.

Osobiście miałem cichy plan aby przełożyć całą wiązkę silnika + samochodu, ponieważ w Europejczyku mam tylko przednie szyby el, brak grzania luster, brak el anteny, brak klimy a w angolu to mam, czy to dobry pomysł ?? Szukanie wiązki el z po FL może być problemem, mało kto rozbiera te auta po '98 w wersji 2,0.
I jeszcze jedno pytanko, mam drugi silnik (KF) z X6 lecz on jest z roku '95 więc ma czujnik położenia wału, w tym aucie (angliku) czujnika już nie ma, jak można połączyć silnik z czujnikiem z instalacją bez takiego czujnika ?? Z tego co mi wiadomo po FL czujnik jest w aparacie zapłonowym (dobrze chyba kojarzę) a przed FL czujnik jest przy (kole pasowym) tak to się chyba nazywa. Dla czego tak bym chciał to zrobić – KF w X6 nie bierze takiej ilości oleju co ten co mam w BA...
Przepraszam że zadaję milion pytań, lecz czym więcej wiem tym lepiej będę przyszykowany na swapa
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 12 lut 2012, 16:50

radar88 napisał(a):Osobiście miałem cichy plan aby przełożyć całą wiązkę silnika + samochodu, ponieważ w Europejczyku mam tylko przednie szyby el, brak grzania luster, brak el anteny, brak klimy a w angolu to mam, czy to dobry pomysł


Główne wiązki w mazdach zawsze mają wyjścia na wszystkie możliwe bajery.

Więc to co Ci brakuje to sprawa końcowych wiązek (w tym przypadku wiązki drzwi)

Ja przekładałem kompletne instalacje w xedosie i w 323f (łatwiej było w xedosie bo miałem na to dowolną ilość czasu i auto stało na miejscu).

Jak masz Ba poliftową, tak jak ja miałem, to uważaj bo nawet bo różnić po lifcie było masę, nawet silnik wycieraczek mimo że miał gniazdo takie samo o mało nie spalił mi przełącznika (inne piny we wtyczce)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 12 lut 2012, 18:00

Więc najlepiej przełożyć samą wiązkę silnika z ECU, do drzwi i innych rzeczy dołożyć przewody.
Zapytam jeszcze, czy wiązka silnika to osobna broszka niż pozostałość (czyt. szyby, radio,regulacja ogrzewania itp) czy coś trzeba przerabiać, jak tak to jak wiele przewodów/instalacji trzeba przerabiać ?
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 12 lut 2012, 20:40

Nie trzeba przerabiać wiązek w drzwiach , jak masz właściwe wiązki to je wymieniasz i dokładasz el lusterka szyby itd, może jeszcze jakiś przekaźnik i ma działać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 12 lut 2012, 20:45

Hazu napisał(a):Nie trzeba przerabiać wiązek w drzwiach , jak masz właściwe wiązki to je wymieniasz i dokładasz el lusterka szyby itd, może jeszcze jakiś przekaźnik i ma działać.

No to super, piękna sprawa.

Ostatnie moje pytanie:
Jak ciężko jest przerobić instalację el silnika, dużo jest z tym dłubania ??

Wiem zadaję milion pytań <lol>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 12 lut 2012, 20:48

Jak wyjmiesz silnik to szybko wymienisz,

Do silnika jest dwie wiązki.

Jedna od komputera a druga praktycznie tylko zasilająca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 12 lut 2012, 20:51

Czyli nic ciężkiego, no oprócz tego że muszę przedłużyć wiązkę o te 15-20 cm
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez gandi » 12 lut 2012, 21:24

Chlopaki eni wiecie ile moze zejsc rury kwasówki czy jakiejkowiel innej do wyspawania calego wydechu?
Wygladalo by to nastepujaco, zaczynalo sie od kryzy przy tlumiku drgan w tym byl by tlumik przelotowy i na koncu mugen. ile rury by zeszlo? tylko interesuja mnie w miare precyzyjne odpowiedzi :) BO kupilem 2 metry kwasówki i heh obawiam sie ze mi braknie ;/;/
Obrazek KL-DE 2.5 V6 166km '94
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2010, 23:38
Posty: 78
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323f '94 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Majki88 » 13 lut 2012, 16:14

gandi jak ja u siebie robiłem wydech właśnie od tej plecionki do końca to wyszło jakieś 1.5m plus kilka kolanek 90* i 45* i w tym jeszcze jest katalizator i tłumik końcowy
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez michalszarpak » 13 lut 2012, 20:09

Witam

Czy w 323f BA da się bez problemu przerobić reflektor przedni z manualnego na sterowany elektrycznie (przez silniczek)? Chodzi mi o sam reflektor bo resztę kabli i pokręteł w samochodzie mam.

Czy oprócz zakupu samego silniczka do regulacji coś jeszcze będzie potrzeba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2011, 19:59
Posty: 80
Skąd: Sobibór
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 GT B+LPG

Postprzez MareckiGTI » 17 lut 2012, 19:21

Do manual nie dolozysz silniczka chyba ze wspawasz mocowanie silnika. Najszybciej jest kupic lampy z angola z regulacja elektryczna, w lampach powymieniac tuby z naszych starych lamp poskladac i powinno dzialac.
Ps. sory za bledy.
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2010, 13:29
Posty: 129
Skąd: Chełm
Auto: 323F BA 1.8 i BG 1.6

Postprzez kacior123 » 21 lut 2012, 14:36

Witam
Zauważyłem że auto kolegi a mianowicie nissan sunny ma czasowy regulator prędkości wycieraczek (chyba od 2s do 20s)i moje pytanie jest następujące: czy da się coś takiego "przeszczepić" do mazdy?
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 17:37
Posty: 9
Auto: Mazda 323f 1995r. 1,8L BA

Postprzez adamax4 » 22 lut 2012, 09:55

kacior123 napisał(a):Witam
Zauważyłem że auto kolegi a mianowicie nissan sunny ma czasowy regulator prędkości wycieraczek (chyba od 2s do 20s)i moje pytanie jest następujące: czy da się coś takiego "przeszczepić" do mazdy?


Podobno się da. Od 626 można wziąć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Czester503 » 25 lut 2012, 18:14

przeglądając alledrogo trafiłem na klape od cetki z spoilerem posterta (tak to sie pisze?? :D )
może którys właściciel cetki dogada się z sprzedającym i kupi sam spoiler ;) ;)
http://allegro.pl/mazda-323c-323-c-94-98-hb-klapa-tylna-z-szyba-i2095459238.html
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 17:29
Posty: 62
Skąd: LKR || Kraśnik
Auto: [*]Mazda 323 BG 1.6 16V 93r USDM

Postprzez Fryta86 » 28 lut 2012, 21:38

Macie coś takiego jak podświetlenie wewnątrz zamka w drzwiach?
U mnie nie ma lub nie działa, a w 323F ba od Ojca wydobywa się z tej dziurki w którą wkłada się kluczyk delikatne światło – zdziwiłem się...
W każdej jest coś takiego???
...i nie ma tam żadnej blaszki która zaślepia ten otwór po wyjęciu kluczyka – no chyba że się zapiekła w pozycji otwartej. No ale może nie ma skoro jest światło.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez Pikselzg » 28 lut 2012, 22:05

Ja mam podświetlenie kluczyka <czarodziej>

Pytanko: podejdzie mi tłumik z Z5 do BP ? Środkowy i końcowy czy różnią się one ? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2010, 04:03
Posty: 116
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda BA 323f 1.8

Postprzez lesiux » 29 lut 2012, 12:34

ja światełka nie mam ale w 626 znajomy ma jak podniesie klamkę.

Co do tłumika to chyba rury mają inną średnicę ale głowy nie dam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323