Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez wesolek » 19 gru 2011, 11:57

witam mam mazde 626 ditd 101KM z 1998 roku silnik rf2a bez przepływki. nie wiem tylko za bardzo gdzie sie wpiąć, gdyż w temacie nikt tego dokładnie nie opisał i nie zobrazował odnośnie mojego modelu silnika bez przepływomierza. Poniże są zdjęcia moich kostek. powiedzcie w którą kostke i które kable mam sie wpiąć. pozdrawiam.
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 23:03
Posty: 12
Skąd: WŁOCŁAWEK

Postprzez kierownik » 19 gru 2011, 12:13

u Ciebie by to wyglądało, że na SPV wpinasz się do czerwonego (z kropką?), na BS do pomarańczowego, ale nie zapomnij, żeby sprawdzić najpierw kabelkiem z rezystorem czy obroty podskoczą i spadną od razu do standardowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wilk28 » 27 gru 2011, 15:33

Po zastosowaniu oporniczków 100Ohm + 50Ohm auto faktycznie lepiej się zbiera turbo zaczyna już od 1500tys. wkręcać. Test na obwodniczce od 80-120 na 5 biegu z 3 osobami wykazało 11,29sek i 11,05sek. Więc jestem zadowolony niedługo pojadę na hamownię to zobaczę ile mi wypluję koników i w planach mam zamontować przełącznik
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez serwojtas » 9 lut 2012, 14:06

Witam,
Potrzeuje pomocy czy dobrze wpiałem oporniki. Zastosowałem opcje 2x100 i podpiołem
jak poniżej na zdjeciach – czyli przy SPV kabel niebieski, przy przepływce pomarańczowy. Efekt jest taki że zapalam auto obroty wskakują na 2500 i tak cały czas sie utrzymują. Silnik Rf4

Obrazek

Obrazek
Ostatnio edytowano 9 lut 2012, 15:58 przez serwojtas, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2009, 20:28
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0DITD r.2001 RF4

Postprzez alk80 » 9 lut 2012, 14:17

nie sugeruj się tak bardzo kolorami co kolejnością przewodu we wtyczce

ps. twoje obrazki nie korbią
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez gallu82 » 11 lut 2012, 20:53

ja dałem 47ohm (RF2A) i dwie podkładki mam pod wastegate, silnik mi się dwa razy szybciej nagrzewa niż przed montazem oporników, to normalne?? <co?>
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez alk80 » 11 lut 2012, 21:28

gallu82 napisał(a): silnik mi się dwa razy szybciej nagrzewa niż przed montazem oporników, to normalne?? <co?>
jeśli tak jest faktycznie to znaczy że pompa dużo więcej podlewa ropką, tzn że więcej ropki idzie na zagrzanie (zmarnowanie),
być może że teraz jeździsz dynamiczniej, chętniej (mocniej) wciskasz pedał gazu tym samym szybciej zagrzewa się silnik
tak czy siak możesz to odczuć na spalaniu

a może to jest efekt placebo <co?>

:) grunt że modyfikacje przyniosły zwiększenie zadowolenia z jazdy :)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez gallu82 » 11 lut 2012, 23:23

z tego co wyczytałem to 47 ohm generalnie nie powinno mieć wpływy na spalanie... ale zobaczymy najwyżej będe mu kradł po jednym oporniku, mam kilka sztuk dwuwatowych chyba 235 ohm sztuka. <czarodziej> mazda generalnie zbierała mi się niezle z tym że była nieco słabsza do 2000rpm. a jej predkość max wynosiła 150km/h :( jutro postaram sie sprawdzic Vmax
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez serwojtas » 12 lut 2012, 13:05

wracając do mojego pytania powyżej, czy podłączenie przedstawione na zdjęciach jest ok?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2009, 20:28
Posty: 9
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0DITD r.2001 RF4

Postprzez venom200 » 18 lut 2012, 20:02

a probował ktos tej metody w mazdzie 6 143 km diesel
mazda 6 143 km 2006
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 20:12
Posty: 91 (1/1)
Skąd: toruń
Auto: Mazda 6 GJ 2,0 165 KM

Postprzez tomi84 » 26 lut 2012, 14:49

Witam

Mam pytanko jak wyglada sprawa w Ditd 110 KM.
Zakładając żę założe oporniki:
1. Czy można uzyskać około 140 KM bez kopcenia?
2. Czy ktoś już podnosił moc z 110 na 140 KM i jak wygląda sprawa spalaniem?

Nie dawno miałem rozbieraną i czyszczoną (regenerowana) pompę denso i po tym zabiegu mam wrażenie że lepiej przyspiesza i mniej pali, miło by było jeszcze polepszyć trochę osiągi.

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 17:08
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Jest M6 GY '04 CiTD
Audi A3 '00 TDI
Była: 626 GF '01 DiTD
323F BA '96 Z5
Fiat Punto II '00 1,9D
VW Golf '94 1,8 GT
Opel Corsa '94 1,2i

Postprzez Neonixos666 » 26 lut 2012, 15:04

tomi84 napisał(a):1. Czy można uzyskać około 140 KM bez kopcenia?

bez ruszenia turbo raczej nie możliwe
tomi84 napisał(a):2. Czy ktoś już podnosił moc z 110 na 140 KM i jak wygląda sprawa spalaniem?

Mi udało się uzyskać 136KM ale spalanie do mały nie należało tak że nie będzie to ekonomiczny mod.

Niestety opornik nie jest po to aby uzyskiwać dużą moc, polecam ustawienie 2x100 nie będzie dymienia, opóźnienia w spadku obrotów, a polepszy się zakres niskich tym samym użytecznym obrotów. Nie polecam wyciągania na opornikach ile się da bo to grozi zdjęciem głowicy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomi84 » 26 lut 2012, 15:27

Neonixos666 napisał(a):Mi udało się uzyskać 136KM ale spalanie do mały nie należało tak że nie będzie to ekonomiczny mod.

Ale ty miałeś moc wyjściową 101KM o ile się nie myle?
Jak to się ma ten opornik do mocy 101KM w 323 a 110KM w 626?
Czy przyrost mocy jest proporcjonalny do mocy fabrycznej?

Neonixos666 napisał(a):Nie polecam wyciągania na opornikach ile się da bo to grozi zdjęciem głowicy :D


Jak coś to bym podłączył na przełączniku.
Jak to mówią "co za dużo to nie zdrowo".
A uszczelkę pod głowicą ci wydmuchało przy ustawieniu na 136KM czy 117KM ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 17:08
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Jest M6 GY '04 CiTD
Audi A3 '00 TDI
Była: 626 GF '01 DiTD
323F BA '96 Z5
Fiat Punto II '00 1,9D
VW Golf '94 1,8 GT
Opel Corsa '94 1,2i

Postprzez Barthez » 26 lut 2012, 16:11

tomi84 napisał(a):Ale ty miałeś moc wyjściową 101KM

a Ty jaką masz moc wyjściową? byłeś na rolkach?
ja przed remontem pompy miałem 82, po remoncie 99 (90 seria), po pierwszych strojeniach ok 110 a doszedłem do ok 130 (chyba 128)
zacznij od hamowni ;) abyś wiedział co masz w silniku a nie na papierku w domu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez kierownik » 26 lut 2012, 17:03

tomi84 napisał(a):Ale ty miałeś moc wyjściową 101KM o ile się nie myle?
Jak to się ma ten opornik do mocy 101KM w 323 a 110KM w 626?
Czy przyrost mocy jest proporcjonalny do mocy fabrycznej?

ustawiłem tak jedną BJ 90 KM (na opornikach 37 Ohm, zaślepiony EGR, wyczyszczony dolot) że idzie równo z 626 101 KM z takim samym rezystorem, ale bez zaślepionego EGR'a. jak się "wyłączyło" rezystorek w 626 to BJ ją brała spokojnie.
w 626 nie czuć aż tak przyrostu jak w 323 – nie wiem czemu tak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez alk80 » 26 lut 2012, 19:32

kierownik napisał(a):w 626 nie czuć aż tak przyrostu jak w 323 – nie wiem czemu tak.
323 – mniejsza masa własna i tu jest sedno
no i chyba to że jest trochę inaczej zestopniowana skrzynia biegów
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez kierownik » 26 lut 2012, 20:22

może i mniejsza masa (100 kg?) w 323, ale wyjściowo większa moc w 626 o ponad 10% w przypadku testowanych egzemplarzy. a w paru 626 już robiłem i jak już pisałem nie czuć tego tak jak w 323
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tomi84 » 26 lut 2012, 20:47

Barthez napisał(a):a Ty jaką masz moc wyjściową? byłeś na rolkach?

Nie nie byłem, ale masz racje z rolkami.
Mam zamiar się wybrać bo jak pisałem wyżej po regeneracji pompy przyspieszenie wzrosło.
A z mocą wyjściową to właśnie chodziło mi o KM które teoretycznie powinien mieć silnik.

A jeżeli chodzi o oporniki to:
kierownik napisał(a):może i mniejsza masa (100 kg?) w 323, ale wyjściowo większa moc w 626 o ponad 10% w przypadku testowanych egzemplarzy. a w paru 626 już robiłem i jak już pisałem nie czuć tego tak jak w 323


A jeżeli 626GF po lifcie miały Ditd 101KM i mocniejszy 110 KM.
Czy w słabszej i mocniejszej wersji na tych samych opornikach w równym stopniu
przybedzie mocy lub momentu obrotowego?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 17:08
Posty: 157 (0/1)
Skąd: Bielsko - Biała
Auto: Jest M6 GY '04 CiTD
Audi A3 '00 TDI
Była: 626 GF '01 DiTD
323F BA '96 Z5
Fiat Punto II '00 1,9D
VW Golf '94 1,8 GT
Opel Corsa '94 1,2i

Postprzez kierownik » 26 lut 2012, 21:02

tomi84 napisał(a):A jeżeli chodzi o oporniki to:

kierownik napisał(a):może i mniejsza masa (100 kg?) w 323, ale wyjściowo większa moc w 626 o ponad 10% w przypadku testowanych egzemplarzy. a w paru 626 już robiłem i jak już pisałem nie czuć tego tak jak w 323



A jeżeli 626GF po lifcie miały Ditd 101KM i mocniejszy 110 KM.
Czy w słabszej i mocniejszej wersji na tych samych opornikach w równym stopniu
przybedzie mocy lub momentu obrotowego?


tego nie wiem – nie jeździłem żadną na hamownię żeby porównać. tylko testy 1:1 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 27 lut 2012, 01:09

Oporniki, boxy to już przeżytek, trzeba coś bardziej konkretnego wykombinować i mam nadzieję że już niedługo uda się coś takiego stworzyć :D .

Jeśli chodzi o wyciąganie mocy to nie polecam tego bez chociażby wskazań EGT bo to bardzo ważny parametr w dieslach, może ona mam podpowiedzieć w którą stronę należy iść. Poza tym obowiązkowo odniesienie doładowania i inny IC bo seryjny raczej przy większych ciśnieniach nie będzie spełniał swojej roli. O katach nie wspominam bo wiadomo że najlepiej się ich pozbyć, dobre wyczyszczenie dolotu oraz kanałów w głowicy z usunięciem recyrkulacji spalin by nie zasyfiał na nowo. Wystrojenie odpowiednie i nadzieja na pęknięcie 150KM bliska. Niestety wtryski dwusprężynowe nie dadzą poszaleć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje