trwałość sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez klajgus » 1 lut 2012, 21:25

A ja bym chciał żeby już mi padło sprzęgło :| mam już powoli dosyć tego "drżenia czy szarpania" podczas ruszania z zbyt małym gazem, mam wadliwa tarcze sprzęgła- zbyt twarda, problem już opisywany i przerabiany na forum, ale niestety moje sprzędło poza tym defektem chodzi OK a nie mam serca psuć je celowo bądź wymieniać puki się nie ślizga :(
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez kokusia123 » 10 lut 2012, 20:52

Grzyby napisał(a):
kokusia123 napisał(a):Książka nie z jakimiś przekładanymi lub doczepianymi kartkami,sprawdziłem zszywki,numery książki itp.

:| A nie wpadło Ci do głowy żeby sprawdzić w ASO które serwisowało auto?

Wczoraj dzwoniłem do serwisu do Włoszech ostatniego wbitego w książkę serwisową i wystarczyło podać cztery ostanie liczby Vin.
Dowiedziałem się że przebieg z książki serwisowej i data jej podbicia jest jak najbardziej Oryginalna!! :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2012, 12:41
Posty: 22
Auto: Mazda 6 Sport exclusive , kombi . 2.0 136KM 2004r,

Postprzez Grzyby » 11 lut 2012, 11:09

kokusia123 napisał(a):Wczoraj dzwoniłem do serwisu ....
Dowiedziałem się że przebieg z książki serwisowej i data jej podbicia jest jak najbardziej Oryginalna!!

Rychło w czas :P Takie rzeczy załatwia się przed zakupem.
Ciekawe czy byłbyś dzisiaj taki zadowolony z siebie gdyby się okazało, że aktualny przebieg auto miało 4 lata temu :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez siebek » 14 mar 2012, 21:51

U mnie na liczniku prawie 232000km i od zakupu słychać chrobotanie na biegu jałowym, które ustępuje po wciśnięciu sprzęgła. Oprócz tego od czasu do czasu zdarza się, że ruszając pod górkę obciążonym samochodem sprzęgło się ślizgnie. Dlatego za dwa tygodnie będąc w Polsce postanowiłem wymienić komplet sprzęgła póki nie jest za późno ;)
Sprzęgło już praktycznie zamówione, ale mam pytanie odnośnie robocizny. Ile to kosztuje? Dzwoniłem do ASO w Kielcach i powiedzieli mi 900zł za samą robociznę. Chciałem zapytać Was wszystkich ile płaciliście za wymianę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez maarec » 15 mar 2012, 09:51

ja nie wymieniałem – gdyż przy remoncie silnika – sprawdzali mi stan – i był ok oczywiście metodą "na oko" + pomiar grubości tarczy. Mija 2000km i zauważam czasem "szarpanie" przy ruszaniu – a dokładnie nie do końca płynne ruszenie – o ślizganiu nie ma mowy.

jako, że ciągam przyczepę 1250kg to zastanawiam się czy by go jednak nie wymienić.

odnośnie wymiany – masz ochotę – rób w ASO. Mój mechanik w zależności od auta bierze od 200 do 400zł. – oczywiście w benzynie – bez 2-masy.
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2011, 10:12
Posty: 167
Skąd: Częstochowa
Auto: ford cmax

Postprzez mzebrows » 10 wrz 2016, 09:59

W mojej madzi sprzęgło działa ciężko odkąd ją kupiłem(będzie z 7 lat) ale już do tego przywykłem. Dziś pojawił się pierwszy poważny problem. Jak wciskam mocno gaz to obroty idą w górę szybciej niż zwykle, po czym spadają w dół i wtedy idą już normalnie. Trochę wygląda to tak, jak bym w pierwszej fazie miał wciśnięte sprzęgło a potem je puścił. Czy to sprzęgło pada?

Całość widać na filmiku: https://youtu.be/J1kkKukpqes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Postprzez sebekle » 10 wrz 2016, 18:18

tak. to jest brak okładziny na sprzęgle
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez mzebrows » 11 wrz 2016, 18:27

@ sebekle -dzięki za odpowiedź. Mechanik potwierdził Twoją diagnozę! Niestety trzeba było wyłożyć 900zł za naprawę ale cóż – 260tys km przebiegu zrobiło swoje;). Sprzęgło było doszczętnie zajechane, nie miało okładziny i szorowało już tymi metalowymi nitami;) Aż dziw, że auto tak dobrze się sprawowało i po mieście to nawet tego problemu nie odczuwałem. Mechanik założył sprzęgło firmy Valeo, autko chodzi idealnie i po raz pierwszy odkąd je kupiłem sprzęgło działa leciuchno tak jak powinno!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 09:28
Posty: 111 (6/0)
Auto: Mazda 6 2007r 2.0 LPG 147KM GY

Były:
Mazda 626 98r 2.0 LPG 115 GW
VW Polo 98r 1.4
Daewoo Tico
Fiat 126p

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6