Opiłki metalu w oleju.

Postprzez lukasz2387 » 8 lut 2012, 19:35

Witam.
Zauważyłem kilka tygodni temu, opiłki metalu osiadające na bagnecie. Wymieniłem olej i filtr prawie natychmiast, ale znów się pokazały <płacze> . Nie są co prawda jakieś 'duże' ale jednak są. Co najgorsze, przejechałem po zmianie oleju ok. 2tys km, a ich ciągle przybywa :( Nie wiem co mam myśleć, może sitko ssaka jest zanieczyszczone, a może to już koniec pierścieni? Przy zmianie oleju, wymieniałem płyn chłodniczy i korek, bo był już nie sprawny. Niestety dostępny był tylko 0.6 a nie 1.1 Od tamtej pory nie mogę odpowietrzyć dobrze układu, codziennie rano dolewam płynu, robi się podciśnienie i dosłownie czuć na korku, a pod nim zawsze pusto, to co wleje pod korek pojawia się w zbiorniczku :(
W zbiorniczku nic nie bombluje, trzymałem go na 3000-4000obr/min przez ok.5 minut i niema żadnych bąbelków. Przewód górny oczywiście twardy, ogrzewanie działa dosyć słabo, wiadomo nie odpowietrzony układ.
Ostatnio stał kilka dni, nie ruszany i po odpaleniu przez 2-3min, zakopcił gęstym, chyba dymem. Wiadomo na dużych mrozach może być mylące. Na końcówce tłumika osiadł się biały nalot. A sam dym był gryzący.
Moje pytanie, czy te rzeczy mogą być ze sobą powiązane? Jeśli nie, to jaka może być przyczyna tych opiłków?


Pozdro
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 8 lut 2012, 19:41

w sumie można to wszystko ze sobą połączyć czyli przegrzanie, stwardnienie gumek uszczelniaczy i zamęczenie pierścieni tudzież panewek. W sumie to trochę naciągane jest, ale wszystko jest mozliwe.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 8 lut 2012, 20:13

Faktycznie przegrzałem go delikatnie, ale to było niecałe dwa lata temu, w lato. A to wszystko, jak i brak możliwości odpowietrzenia układu, pojawiło się na początku grudnia.
Czyli innej opcji niema, jak remont? Może wyczyszczenie miski i ssaka + nowy olej i filtr, może pomóc....
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 8 lut 2012, 20:37

lukasz2387 napisał(a):Może wyczyszczenie miski i ssaka + nowy olej i filtr, może pomóc....

wątpie w to aby to pomoglo, filtr oleju powinien wyłapać opiłki, a skoro ich nie wyłapuje to musi byc ich dużo, kontolka oleju normalnie gasnie? Nie ma jakiś dziwnych stuków z silnika? Remont? Ciekawe czy jest co remontować...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 8 lut 2012, 20:53

silnik pracuje normalnie, niema żadnych stuków itp. Czasami kontrolka oleju wolniej gaśnie, ale mam czujnik delikatnie rozszczelniony. Na dniach go wymienię i zobaczę co jest. Czyli głowica i pierścienie mogą być <dupa> Ciekawe co z tulejami w bloku, może się stać...
lukasz2387
 

Postprzez mark.87 » 8 lut 2012, 21:29

Glowica moze byc ok, bardziej obstawiał bym ze panewki moze scierac albo ze ktoras sie okrecila i ja piluje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez lukasz2387 » 8 lut 2012, 21:37

Jest jakiś sposób, na sprawdzenie oprócz rozbiórki lub zatarcia? Nie chcę pchać połowy wartości auta w silnik ;) tym bardziej że, mam blacharkę do roboty...
lukasz2387
 

Postprzez mark.87 » 8 lut 2012, 22:10

no raczej bez rozbiorki nic nie stwierdzisz co jest uszkodzone,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 9 lut 2012, 12:42

zmien korek. z odpowiednim cisnieniem otwarcia . Bo jak tylko zalepisz otwor wlewu chlodnicy to automatycznie bedzie ci sie grzac silnik bo cisnienia roboczego nie bedzie .. plyn zacznie parowac i wszystko ucieka do zbiorniczka wyrownawczego. przerabialem to juz... wymienilem korek i uklad odpowietrzony idealnie..

Co do opilkow to zdejmij miske zdejmij plaster wymyj wyczysc wszystko dokladnie idealnie. i zobacz co sie dzieje od spodu w silniku. wtedy kombinuj dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez jacekasot » 11 lut 2012, 00:35

miałem podobny przypadek w moim fs'ie. Opiłków nie było na bagnecie ale były na dnie miski, do tego część powbijała się w smog olejowy. pochodziły one z panewek. Silnik niestety został zezłomowany, nie było już czego ratować :(
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 11 lut 2012, 11:39

jacekasot napisał(a):smog

smog to moze być w powietrzu co najwyżej :D
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 11 lut 2012, 12:01

nie wiem dokładnie jak to się zwie ale chyba wiecie o co chodzi :D a jak nie to niech ktoś wytłumaczy, bo ja nie wiem jak się to poprawnie nazywa :(
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez lukasz2387 » 11 lut 2012, 12:59

Na razie opiłków nie przybywa, wręcz jakby było ich mniej. Muszą to być panewki, oleju prawie nic nie ubyło po 1000km. Remontu nie będę robił, bo jest nie opłacalny. Ale i tak powoli szykuję się na wymianę silnika i rozglądam się za innym.

Wie ktoś czy podejdzie bez zbędnych kombinacji, motor z modelu GF 1.8 90KM? :)
Pozdro.
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 11 lut 2012, 14:36

lukasz2387 napisał(a):Wie ktoś czy podejdzie bez zbędnych kombinacji, motor z modelu GF 1.8 90KM?

Nie podejdzie. Inna elektryka silnika.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 11 lut 2012, 20:58

A dokładniej.... wiązką elektryczną i komputerem? Wiem, że gdzieś jest na forum, ale... :)
Pozdr.
lukasz2387
 

Postprzez noxes » 11 lut 2012, 21:49

występują miedzy innymi takie różnice jak, brak aparatu zapłonowego w GF, co za tym idzie w GE jest brak czujnika położenia wałka rozrządu, inne kostki do przepływomierza i w ogóle inna instalacja elektryczna komory silnika.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz2387 » 25 lut 2012, 18:27

Jestem pewny że to nie pierścienie, wymieniłem delikatnie rozszczelniony czujnik ciśnienia oleju i po 800km nic oleju nie ubyło. Więc to pewnie panewka :( Orientuje się ktoś czy można tą panewkę, lub panewki wymienić od dołu po zdjęciu miski?

Za wymianę silnika powiedzieli 800-900zł, dwa dni pracy :| do tego silnik 700-900zł i części, rozrząd, pompa itp. Razem ok. 2000zł :|
lukasz2387
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6