"My się mrozu nie boimy,podgrzewacze założymy" Klinika Mazda Ochojec radzi :

Postprzez tadziol » 3 lut 2012, 22:49

owszem,jak najbardziej punkt zasilania jest OK.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez YgooR » 3 lut 2012, 22:54

Jak się da można przerobić zaślepkę na wtyczkę i będzie w pełni automatyczny podgrzewacz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tadziol » 3 lut 2012, 22:56

YgooR napisał(a):Jak się da można przerobić zaślepkę na wtyczkę i będzie w pełni automatyczny podgrzewacz :)

masz na myśli tek kubek ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez kierownik » 3 lut 2012, 22:57

tadziol napisał(a):
YgooR napisał(a):Jak się da można przerobić zaślepkę na wtyczkę i będzie w pełni automatyczny podgrzewacz :)

masz na myśli tek kubek ??

chyba kolegom chodziło o Twój patent na podgrzewanie i zasilenie go z wtyczki zaślepionej jak ktoś nie miał podgrzewacza ori...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 3 lut 2012, 22:59

aha.....bo już się pogubiłem w tych wynalazkach <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez YgooR » 3 lut 2012, 23:04

kierownik napisał(a):chyba kolegom chodziło o Twój patent na podgrzewanie

To już opatentowane ? <glupek2>
kierownik napisał(a):asilenie go z wtyczki zaślepionej jak ktoś nie miał podgrzewacza ori...

Dokładnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez mucek37 » 4 lut 2012, 21:33

A gdyby tak przed nawinięciem rurki miedzianej wsypać do niej jakiś piasek to może by się tak nie spłaszczyła? Muszę przyznać, że pomysły pierwsza klasa...
Nie wiem, ale się Was dopytam, zrobię, jak zrobię, to napiszę jak zrobiłem.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2010, 17:14
Posty: 16 (0/1)
Auto: Mazda 323 F BJ 2.0 DITD 1999 r.
Mazda Premacy 1.8 ; 2004 r.

Postprzez tadziol » 4 lut 2012, 22:26

jeżeli chcesz zastosować piasek,to końce rurki muszą zostać zaślepione przed rozpoczęciem nawijania.
jest prostszy sposób:
woda z mydlinami,napełniamy rurkę i zamrażamy w zamrażalniku/lodówce.wyciągamy,nawijamy szybko i czekamy.....lód sam się rozpuści i wypłynie woda.....
mydło po to,żeby lód był "elestyczniejszy"
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Riki » 7 lut 2012, 01:43

Przednie pomysły :D

Choć przy sprawnej pompie i układzie wtryskowym etc...– DiTD pali i jeździ przy -30 bez problemów ze Skyydem w baku :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Agmus1 » 7 lut 2012, 18:41

A ja mam wątpliwości co do stosowania tego opornika. Dlatego że ma ~5om, napięcie 14V, 0,4V przybliżony spadek na instalacji. Prąd jaki płynie to 2,8 ampera!! Moc nominalna rezystora 5W ciepłe powiedział bym. Moc wydzielana przy zasilaniu 14V to 39W. Radził bym uważać, rezystory te jak się je przegrzewa to pękają i się rozsypują. Wiem z autopsji, może narobić sporego bałaganu. Pomysł ciekawy nie powiem.

Zrobię off topic nie wie ktoś jak działa oryginalny podgrzewacz w maździe, dopiero jak zacznie paliwo przepływać? Bo chciałem zmierzyć opór i sobie nie pomierzyłem. Jak miałem wyjęty cały filtr.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 08:07
Posty: 16
Skąd: Piotrków Trybunalski.
Auto: Mazda 323f 2.0 ditd

Postprzez tadziol » 7 lut 2012, 19:01

Agmus1 napisał(a):Radził bym uważać, rezystory te jak się je przegrzewa to pękają i się rozsypują.

bardzo dziękuję za komentarz,ale nieco rozwieję Twe wątpliwości....
rezystor ów nie nagrzeje się aż tak,aby się rozsypać,ponieważ cały czas opływa go paliwo o temperaturze znacznie poniżej zera.
poprę to prostym przykładem:grzałka nurkowa do wody lub każda inna np.do bojera nie spali się dopóki będzie zanurzona w cieczy,jeżeli włączymy ją "w powietrzu",to za chwilę będzie czerwona,a potem się spali.

Riki napisał(a):Choć przy sprawnej pompie i układzie wtryskowym etc...– DiTD pali i jeździ przy -30 bez problemów ze Skyydem w baku

widzisz....Ty poprawiasz paliwo,a ja sposób dostarczenia do pompy :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez say » 7 lut 2012, 23:26

Agmus1 napisał(a):jak działa oryginalny podgrzewacz w maździe, dopiero jak zacznie paliwo przepływać? Bo chciałem zmierzyć opór i sobie nie pomierzyłem. Jak miałem wyjęty cały filtr.
Jeśli dobrze pamiętam...gdy paliwo jest gęstsze trzeba większego podciśnienia w filtrze, podgrzewacz reaguje właśnie na jego wzrost. Dopiero wtedy się włącza. Znawcy poprawcie mnie jeśli się mylę.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez tadziol » 8 lut 2012, 19:24

say napisał(a):Znawcy poprawcie mnie jeśli się mylę.

moderator nigdy się nie myli <spoko> a i w powyższym całą prawdę w Swych kilku słowach ujął <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 8 lut 2012, 20:04

Jest tylko jedno ale ...
Podciśnienie powinno być "badane" na wylocie filtra, a podgrzewanie paliwa na wlocie do filtra.
Czy tak jest w oryginalnych podgrzewaczach mazdy?
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 8 lut 2012, 20:13

Irek.k napisał(a):Podciśnienie powinno być "badane" na wylocie filtra

i tak jest.
Irek.k napisał(a):a podgrzewanie paliwa na wlocie do filtra.

a tu niespodzianka....włączający się podgrzewacz "przepuszcza" paliwo "obok" filtra jednocześnie je podgrzewając
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 8 lut 2012, 20:19

Czyli mam rozumieć, że podgrzewane paliwo nie jest filtrowane?
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 8 lut 2012, 20:23

dobrze rozumiesz,paradoks nie ??
ale żeby zachować dopływ paliwa do pompy niestety tak to musi działać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 8 lut 2012, 20:31

No to przed następną zimą pozbywam się go.
Przed wcześniejszym rozebraniem i upewnieniem się że tak jest. ;)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez tadziol » 8 lut 2012, 20:42

Irek.k napisał(a):No to przed następną zimą pozbywam się go.

a co on Ci przeszkadza?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Irek.k » 8 lut 2012, 21:20

No jak? Puszcza zimą nieprzefiltrowane paliwo do pompy (nie cały czas oczywiście).
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6