"My się mrozu nie boimy,podgrzewacze założymy" Klinika Mazda Ochojec radzi :
Jak się da można przerobić zaślepkę na wtyczkę i będzie w pełni automatyczny podgrzewacz 
tadziol napisał(a):YgooR napisał(a):Jak się da można przerobić zaślepkę na wtyczkę i będzie w pełni automatyczny podgrzewacz
masz na myśli tek kubek
chyba kolegom chodziło o Twój patent na podgrzewanie i zasilenie go z wtyczki zaślepionej jak ktoś nie miał podgrzewacza ori...
kierownik napisał(a):chyba kolegom chodziło o Twój patent na podgrzewanie
To już opatentowane ?

kierownik napisał(a):asilenie go z wtyczki zaślepionej jak ktoś nie miał podgrzewacza ori...
Dokładnie
A gdyby tak przed nawinięciem rurki miedzianej wsypać do niej jakiś piasek to może by się tak nie spłaszczyła? Muszę przyznać, że pomysły pierwsza klasa...
Nie wiem, ale się Was dopytam, zrobię, jak zrobię, to napiszę jak zrobiłem.
jeżeli chcesz zastosować piasek,to końce rurki muszą zostać zaślepione przed rozpoczęciem nawijania.
jest prostszy sposób:
woda z mydlinami,napełniamy rurkę i zamrażamy w zamrażalniku/lodówce.wyciągamy,nawijamy szybko i czekamy.....lód sam się rozpuści i wypłynie woda.....
mydło po to,żeby lód był "elestyczniejszy"
jest prostszy sposób:
woda z mydlinami,napełniamy rurkę i zamrażamy w zamrażalniku/lodówce.wyciągamy,nawijamy szybko i czekamy.....lód sam się rozpuści i wypłynie woda.....
mydło po to,żeby lód był "elestyczniejszy"
A ja mam wątpliwości co do stosowania tego opornika. Dlatego że ma ~5om, napięcie 14V, 0,4V przybliżony spadek na instalacji. Prąd jaki płynie to 2,8 ampera!! Moc nominalna rezystora 5W ciepłe powiedział bym. Moc wydzielana przy zasilaniu 14V to 39W. Radził bym uważać, rezystory te jak się je przegrzewa to pękają i się rozsypują. Wiem z autopsji, może narobić sporego bałaganu. Pomysł ciekawy nie powiem.
Zrobię off topic nie wie ktoś jak działa oryginalny podgrzewacz w maździe, dopiero jak zacznie paliwo przepływać? Bo chciałem zmierzyć opór i sobie nie pomierzyłem. Jak miałem wyjęty cały filtr.
Zrobię off topic nie wie ktoś jak działa oryginalny podgrzewacz w maździe, dopiero jak zacznie paliwo przepływać? Bo chciałem zmierzyć opór i sobie nie pomierzyłem. Jak miałem wyjęty cały filtr.
- Od: 19 paź 2009, 08:07
- Posty: 16
- Skąd: Piotrków Trybunalski.
- Auto: Mazda 323f 2.0 ditd
Agmus1 napisał(a):Radził bym uważać, rezystory te jak się je przegrzewa to pękają i się rozsypują.
bardzo dziękuję za komentarz,ale nieco rozwieję Twe wątpliwości....
rezystor ów nie nagrzeje się aż tak,aby się rozsypać,ponieważ cały czas opływa go paliwo o temperaturze znacznie poniżej zera.
poprę to prostym przykładem:grzałka nurkowa do wody lub każda inna np.do bojera nie spali się dopóki będzie zanurzona w cieczy,jeżeli włączymy ją "w powietrzu",to za chwilę będzie czerwona,a potem się spali.
Riki napisał(a):Choć przy sprawnej pompie i układzie wtryskowym etc...– DiTD pali i jeździ przy -30 bez problemów ze Skyydem w baku
widzisz....Ty poprawiasz paliwo,a ja sposób dostarczenia do pompy
Jeśli dobrze pamiętam...gdy paliwo jest gęstsze trzeba większego podciśnienia w filtrze, podgrzewacz reaguje właśnie na jego wzrost. Dopiero wtedy się włącza. Znawcy poprawcie mnie jeśli się mylę.Agmus1 napisał(a):jak działa oryginalny podgrzewacz w maździe, dopiero jak zacznie paliwo przepływać? Bo chciałem zmierzyć opór i sobie nie pomierzyłem. Jak miałem wyjęty cały filtr.
Pozdrawiam
Irek.k napisał(a):Podciśnienie powinno być "badane" na wylocie filtra
i tak jest.
Irek.k napisał(a):a podgrzewanie paliwa na wlocie do filtra.
a tu niespodzianka....włączający się podgrzewacz "przepuszcza" paliwo "obok" filtra jednocześnie je podgrzewając
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6