Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Wojtek » 5 lut 2012, 16:26

Jarrod napisał(a):Witam wszystkich
Chciałbym poznać waszą opinię/radę
Przeglądając posty o dpf zastanawiam się jak potraktować problem z moim autkiem (2.0 mzr cd 140 km) .

a to autko, to nie jest czasem nastepna generacja M6, czyli GH? :>
Twoj profil pokazuje auto z 2010r... czyli powinna byc na gwarancji...

ps. nie kombinuj, tylko jedz na komputer... tylko IDS ... w ASO ...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Jarrod » 5 lut 2012, 18:25

Oczywiście jutro do serwisu z samego rana
Przez 180 km jazdy nie było zadnych ewidentnych spadków mocy , po 100 km zapaliła się kontrolka check engine bez zadnych zmian w sposobie pracy silnika , dpf dalej miga i w instrukcji jest napisane ze jak miga to moc silnika jest ograniczana przez procesor...autko jest na gwarancji i tylko dlatego zdecydowałem się zaryzykować jazdę. Sam silnik pracuje raczej ok ..... Ale jestem raczej laikiem w tym temacie.
Zobaczymy co powiedzą i ile .... W serwisie
Filtr dpf też powinien być na gwarancji .. Nieprawdaż ?
Pozdrawiam
Jarrod
 

Postprzez smile » 5 lut 2012, 19:55

Jarrod napisał(a):Filtr dpf też powinien być na gwarancji .. Nieprawdaż ?

Owszem, jeśli rozsypie się z winy producenta to gwarant ponosi koszta, jeśli przyczyni się użytkownik – a jazda z mrugającą kontrolką DPF i silnika to ewidentne przyczynienie, nie mówiąc już o dolewaniu benzyny.
Dlaczego nikt nie kożysta z darmowego asistance mazda? Dlaczego nie o dzwonicie w momencie awarii do swojego serwisu ( gdzie kupiłeś auto lub je serwisujesz ) o porade w stylu " stało się to i to, co mam robić? " ? Przecież to nie boli... "to" to znaczy myślenie.
I uzupełnij profil skąd jesteś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez maestro » 8 lut 2012, 08:19

Witajcie, zapaliła mi się w Madzi 3 kontrolka DPF.
Przegladałem forum i oznacza to iz "katalizator" chce sie wypalic.
Pytanie, jak go wypalac i gdzie? Czy wybrac sie na trase i jaka predkoscia jechac/obroty itp?
Prosze o jakies wskazowki jak pozbyc sie wlaczonej kontrolki DPF. Czy obejdzie sie bez wizyty w serwisie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2012, 10:11

idziesz na łatwiznę...przejdź do 1 strony tego wątku,a tam masz wszystkie potrzebne Ci informacje(a do tego podane na tacy odpowiednie odnośniki) <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 8 lut 2012, 14:03

maestro napisał(a):przez maestro » dzisiaj, 07:19
Witajcie, zapaliła mi się w Madzi 3 kontrolka DPF.Przegladałem forum i oznacza to iz "katalizator" chce sie wypalic.Pytanie, jak go wypalac i gdzie? Czy wybrac sie na trase i jaka predkoscia jechac/obroty itp?Prosze o jakies wskazowki jak pozbyc sie wlaczonej kontrolki DPF. Czy obejdzie sie bez wizyty w serwisie?


Ale jak to? 323 1,7D nie miały DPF...
Skąd mamy wiedzieć o jakim modelu dokładnie mowa?! Uzupełnij / zaktualizuj dane w profilu –> Jakie auto i skąd...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez maestro » 8 lut 2012, 15:01

smile napisał(a):Ale jak to? 323 1,7D nie miały DPF...
Skąd mamy wiedzieć o jakim modelu dokładnie mowa?! Uzupełnij / zaktualizuj dane w profilu –> Jakie auto i skąd...
maestro napisał(a):Witajcie, zapaliła mi się w Madzi 3 kontrolka DPF.


Poprawiono ze starej mazdy na nową :–)
maestro napisał(a):Witajcie, zapaliła mi się w Madzi 3 kontrolka DPF.

Info o modelu jest :D w profilu też poprawione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez smile » 8 lut 2012, 15:08

maestro napisał(a):Info o modelu jest w profilu też poprawione.

To jeszcze dopisz skąd jesteś w profilu i będzie <spoko>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez maestro » 8 lut 2012, 15:13

smile napisał(a):
maestro napisał(a):Info o modelu jest w profilu też poprawione.

To jeszcze dopisz skąd jesteś w profilu i będzie <spoko>

Gotowe. Mógłbyś udzielić mi rad ? Bo widzę ze orientujesz sie w tym temacie (podpis).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2012, 19:54

dobrzyn22 napisał(a):idziesz na łatwiznę...przejdź do 1 strony tego wątku,a tam masz wszystkie potrzebne Ci informacje(a do tego podane na tacy odpowiednie odnośniki) <czytaj>


a czego jeszcze nie wiesz <co?> :> <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 8 lut 2012, 19:57

maestro napisał(a):przez maestro » dzisiaj, 14:13

A jesteś w stanie włączyć odbieranie wiadomości prywatnych? To ułatwi kontakt...

A sprawa jest prosta jeśli kontrolka DPF się świeci a nie mruga.
Jeżeli się świeci to wyjedz na obwodnicę, zapnij 4 lub 5 bieg i jedź z taką prędkością aby obroty silnika były minimum 2000 obr/min – proponuję 2300 obrotów i zapiąć tempomat przy tym wszystkim aby sobie jechać jednostajnie. Tak jedziesz dopóki kontrolka nie zgaśnie (zazwyczaj 10 kilometrów w takich warunkach wystarcza), jeśli zgaśnie to utrzymujesz takie warunki jeszcze przez około 10 minut jazdy aby dopalić resztki sadzy ( po zgaśnięciu możesz nawrócić i wracając znów utrzymywać obroty powyżej 2000 obr/min.).
Jeżeli kontrolka DPF zaczyna mrugać bez podpięcia komputera się nie obejdzie bo regeneracje są wstrzymane.
dobrzyn22 napisał(a):a czego jeszcze nie wiesz

Mi też się czasem nie chcę / nie mam czasu przekopywać 90 stron chaotycznych wpisów... Może można to jakoś uporządkować pozostawiając tylko wartościowe wpisy?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 8 lut 2012, 20:16

Mi też się czasem nie chcę / nie mam czasu przekopywać 90 stron chaotycznych wpisów... Może można to jakoś uporządkować pozostawiając tylko wartościowe wpisy?


Tak,tylko akurat w przypadku tego pytania wszystko jest jak na dłoni na pierwszych stronach(tak jak napisałem wcześniej).

PS. uporządkować można,ale uwierz,że jest to mega pracochłonne(osobiście nie mogę tego zrobić w tym dziale),a moderatorzy mają na bieżąco sporo pracy.Dlatego staram się pilnować porządku na bieżąco(ale jak widać-wielu by chciało odpowiedź mieć podaną na tacy,bo się czytać nie chce)

PS.2.
wartościowe wpisy

tu też jest problem,bo to co dla jednego jest nic nie warte-dla innego jest ważną informacją...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez maestro » 8 lut 2012, 22:58

smile napisał(a):
maestro napisał(a):przez maestro » dzisiaj, 14:13

A jesteś w stanie włączyć odbieranie wiadomości prywatnych? To ułatwi kontakt...

A sprawa jest prosta jeśli kontrolka DPF się świeci a nie mruga.
Jeżeli się świeci to wyjedz na obwodnicę, zapnij 4 lub 5 bieg i jedź z taką prędkością aby obroty silnika były minimum 2000 obr/min – proponuję 2300 obrotów i zapiąć tempomat przy tym wszystkim aby sobie jechać jednostajnie. Tak jedziesz dopóki kontrolka nie zgaśnie (zazwyczaj 10 kilometrów w takich warunkach wystarcza), jeśli zgaśnie to utrzymujesz takie warunki jeszcze przez około 10 minut jazdy aby dopalić resztki sadzy ( po zgaśnięciu możesz nawrócić i wracając znów utrzymywać obroty powyżej 2000 obr/min.).
Jeżeli kontrolka DPF zaczyna mrugać bez podpięcia komputera się nie obejdzie bo regeneracje są wstrzymane.
dobrzyn22 napisał(a):a czego jeszcze nie wiesz

Mi też się czasem nie chcę / nie mam czasu przekopywać 90 stron chaotycznych wpisów... Może można to jakoś uporządkować pozostawiając tylko wartościowe wpisy?


PW włączone.
Dzieki za rade, teraz pozostaje poszukac "obwodnicy" xD
Bo obecnie jestem na Mazowszu blisko krajowej siódemki (połączenie Wawa-Gdańsk) ...
I ciezko bedzie znalezc cos na wypalenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez smile » 9 lut 2012, 00:03

maestro napisał(a):Dzieki za rade, teraz pozostaje poszukac "obwodnicy" xDBo obecnie jestem na Mazowszu blisko krajowej siódemki (połączenie Wawa-Gdańsk) ...I ciezko bedzie znalezc cos na wypalenie.


Nie musi być obwodnica ale to się najlepiej sprawdza bo jest długa i prosta :) Generalnie muszą być spełnione dwa warunki jednocześnie:
1. Prędkość samochodu powyżej 40 km/h
2. Obroty silnika powyżej 2000 obr/min
Więc może być mniejszy bieg, np 3. ale ważne są obroty silnika i prędkość auta.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 9 lut 2012, 00:44

I najlepiej mieć do tego oczywiście dobra ropę w baku z dodakiem tego typu –> http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+DPF+ ... rator.html
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dyzioo » 9 lut 2012, 11:38

smile napisał(a):Mi też się czasem nie chcę / nie mam czasu przekopywać 90 stron chaotycznych wpisów.


Uwierz mi że tych stron było by o wiele mniej jakby nie było postów typu:

smile napisał(a):To jeszcze dopisz skąd jesteś w profilu i będzie <spoko>


do tego skopiowany tekst z poprzedniego posta....to wszystko zabiera miejsce i nie chce się ludziom czytać 90 stron bzdur, z czego 30 stron jest do rzeczy.

Dal moderatorów : Nie aktywujcie konta na forum jak nie ma pełnych danych... zaoszczędzimy wiele stron pisania jakie auto, skąd, jaki przebieg, rocznik..itp....(zapewne mój post nie powinien być w tym dziale)

Pozdro600
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez maestro » 9 lut 2012, 22:20

Panowie, zakupiłem już Mazdę 3 z migajaca ikonka DPF i nie wiem czy sie swiecila wczesniej stale czy nie.
Co mam w takim wypadku robic? Udac sie koniecznie do ASO ?
Mazda nie stracila mocy i obrotow.
Dzwonilem do ASO i powiedzieli aby pulsacyjna DPF przepalic powyzej 100km/h i obroty odpowiednie. Inni mowia znowu aby sie udac do ASO... Jak wiec mam postapic?
Od niedawna mam mazde 3 (2 dni), w starej mazdzie 323, nie bylo az takich skomplikowanych kontrolek:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez Wojtek » 9 lut 2012, 22:29

maestro napisał(a): Udac sie koniecznie do ASO ?
Mazda nie stracila mocy i obrotow.

1. skasuj inspekcje...
2. odczytaj kody bledow (moze byc ELM327)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez maestro » 12 lut 2012, 21:08

W ASO powiedzieli mi ze jak miga ikona DPF (zolta) to trzeba wypalic jazda filtr czasteczek stalych lub udac sie do ASO, a jak jest stala DPF to nie jezdzic bo filtr zapachany...

Jak to jest wiec z miganiem i swieceniem stalym ikonki DPF ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez dobrzyn22 » 12 lut 2012, 21:17

Jak to jest wiec z miganiem i swieceniem stalym ikonki DPF ?

odwrotnie niż Ci powiedzieli ;)
Ostatnio edytowano 12 lut 2012, 22:29 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5239 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Rob-ert i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6