Witam,
szukając nie znalazłem satysfakcjinującej odpowiedzi wsrod postow zamieszczonych w tych tematach.
Problem tkwi w tym, ze spalanie mojej mazdy wynosi – o zgrozo – ponad 10 l/100 km benzyny. Zdaje sobie sprawe, ze jest zima, ale taki wysoki wynik, to chyba nienormalna sytuacja zwazywszy, ze nie mam ciezkiej nogi i silnik niewielki (1.5). Slyszalem, ze ten typ lubi duze obroty, wiec biegi wrzucalem przy 3k, probowalem tez z 2,5, jak i 2k i w kazdej wersji byl ten sam efekt – spalanie na nienormalnym poziomie. Codziennie pokonuje ok. 70 km (50 % miasto, 50 % poza). Staram sie prowadzic eko jazde, tj. hamowanie silnikiem, pod gorke ze stala predkoscia, jak najszybciej wrzucac wyzszy bieg i mozliwie jechac ze stala predkoscia...wszystko na marne, spalanie wciaz takie samo.
Ponadto zauwazylem, ze na zimnym silniku obroty utrzymuja sie na poziomie (1,5k), kiedy silnik sie zagrzeje na jalowym biegu wynosza przez chwile 700, zeby potem skoczyc na 200 i sytuacja sie powtarza w nieskonczonosc. 1,5 k za duzo, 200 zdecydowanie za malo.
Acha, jeszcze jedno – kiedy postoi sie kolo samochodu, to wyraznie czuc zapach benzyny. Tak jakby nie spala sie jak nalezy?
Jak sadzicie- co moze byc powodem owych sytuacji?
Moje typy:
spalanie – sonda lambda, przeplywomierz, swiece
skaczace obroty – silniczek krokowy
Bylbym wdzieczny za rzucenie jakimis cenami, co do ewentualnych kosztow przy naprawie, bo jestem w tym zielony.
Z gory wielkie dzieki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam!
Spalanie + skaczące obroty.
Strona 1 z 1
ebi napisał(a): sonda lambda, przeplywomierz
to są moje typy ale bardziej na sondę
U mnie podobna sytuacja, jeszcze nierozwiązana...
Na Start najlepiej odczytać błędy ECU...
Na Start najlepiej odczytać błędy ECU...
Leasing samochodów dla firm http://www.twoj-leasing.pl/
- Od: 30 gru 2011, 18:36
- Posty: 86
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda Mx3 1.6 16V DOHC '96
co do spalania to za to odpowiada sonda lambda tak jak Neonixos666 napisał , to ona mierzy zawartość tlenu w spalinach i wysyła sygnał do sterownika silnika a ten dobiera parametry , przepływomierz natomiast mierzy ilość przepływanego powietrza i też wysyła info do ECU , skaczące obroty to silniczek krokowy to on reguluje obroty wraz obciążeniem silnika jeśli staranne czyszczenie nie pomaga to pozostaje wymiana . opis czyszczenia jest na forum.
xedos1972
a czy wzrost spalania może być spowodowany regulacją obrotów (wprowadziłem auto w tryb awaryjny) i podkręciłem je troszkę, w sumie to i tak utrzymuja się na poprzednim poziomie ale spalanie wzrosło. Auto pali 10,2 litra więc chyba sporo jak na 1.3 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości