Czym sie rozni SUV od terenowki?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Tomash » 28 lis 2005, 10:21

Mam taki maly klopot... Te autka jak dla mnie nie roznia sie za wiele, a chcialbym wiedziec gdzie sie konczy SUV a zaczyna sie terenowka, zeby nie bylo niedomowien. Tylko prosze, nie smiejcie sie...
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Fiveopac » 28 lis 2005, 10:30

SUVem po asfalcie terenówką po bezdrożach. Suv to takie duze cos co niezapuszcza sie w teren.
Ale najlepiej poznasz gdy w zabłoconych butach wejdziesz na miejsce pasazera do badanego auta. W suv'ie wyjdziesz szybciej niz wszedles hahaha
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Crimer » 28 lis 2005, 10:53

Fiveopac napisał(a):Ale najlepiej poznasz gdy w zabłoconych butach wejdziesz na miejsce pasazera do badanego auta. W suv'ie wyjdziesz szybciej niz wszedles

dokładnie, to jest zasadnicza różnica hahaha hahaha
Obrazek
Mazda Xedos 9 – jeszcze zawita...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2004, 19:43
Posty: 861
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3

Postprzez Tomash » 28 lis 2005, 11:13

Dzieki Panowie! Czyli SUV to bedzie taka " bulwarowa terenowka ", polansowac sie wieczorem troche na deptaku i bron Boze, zeby w wieksza kaluze pomimo napedu na cztery kola. Powiedzmy taka RAV 4. W teren to juz raczej konkret czyli Land Rovery, Pajero, gdzie sa i kangury i wciagarka. Dobrze kombinuje?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez brii » 28 lis 2005, 12:53

tak :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fiveopac » 28 lis 2005, 15:26

Doskonale kombinujesz :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Piotrek » 28 lis 2005, 15:40

SUVy to takie lansowe fury typu Cayenne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Tomash » 28 lis 2005, 15:57

Z mojego punktu widzenia? SUV ma jedna zalete – mozna sprzedac i kupic sobie ze dwie terenowki i jeszcze na paliwo zostanie :P Oczywiscie w ramach zdrowego rozsadku. Slyszalem, ze podobno przygotowanie auta na offroad tez kosztuje no i byle czym tez nie warto jechac bo mozna nie wrocic o wlasnych silach.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez Italiano » 28 lis 2005, 19:43

W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Pablo » 28 lis 2005, 23:23

Podstawowe cechy prawdziwej terenówki to po pierwsze rama, po to by po podjechaniu na większy krawężnik auto w pałąk sie nię zgieło ;) ;)
Po drugie autko do upalania w terenie powinno mieć tak oczywistą rzecz jak napęd 4x4.
To czy dołączany czy stały, to juz rzecz mniej ważna.
Po trzecie reduktor. Bez tego w zasadzie w większy piach nie masz co jechać. większa piaszczysta górka i stoisz.

Cechy prawdziwego SUV-a
Po pierwsze – wszelkiej maści połyskujące chromem rurki, kangurki, progi itp duperele, które zgubisz na pierwszym kamieniu, drzewie i które ślicznie szybują w powietrzu przy próbie wyciągania auta z opresji.
;) ;) . W rasowe terenówce nie ma czegoś takiego jak kangurek, a jak juz jest to z rurki grubościennej przynajmniej 4-5 mm grubości. Najczęściej stosuje sie jednak budowane od podstaw zderzaki.

Ja własnie dzisiaj sprzedałem gościowi co to terenówke z meśka ML chce robić ;) ;), moje "śliczne" chromowane progi, a sam zabieram sie za coś porządnego, tak żeby dało sie za to chociaż auto podnieść, bez obawy ze sie urwie.

Poza tym reszta np. blokady dyfra to juz właściwie dodatki, pożyteczne ale dodatki. Solidne 4x4, reduktor, rama i możesz nieźle w terenie nawywijać
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Tomash » 29 lis 2005, 00:51

Kurcze, dzieki Panowie za linka i za informacje. Pelen profesjonalizm. Teraz juz jestem duzo madrzejszy
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez LaCosaNostra » 4 gru 2005, 20:52

ja ostatnio mam okazje czasem pojezdzic takim SUVikiem. samochód full wypas. w srodku wygoda jak w samolocie (business class), a na zewnatrz... tez odjazd. Tylko cholerstwo pali ponad 20stke w miescie :|
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 13:15
Posty: 47
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V

Postprzez Fiveopac » 4 gru 2005, 23:26

LaCosaNostra napisał(a):ja ostatnio mam okazje czasem pojezdzic takim SUVikiem. samochód full wypas. w srodku wygoda jak w samolocie (business class), a na zewnatrz... tez odjazd. Tylko cholerstwo pali ponad 20stke w miescie


Jezdzilem takim, i musze powiedziec ze zawieche to ma twarda jak mx3 . Nie wiem czy na tym polega komfort... wynagradza to bezowa skora i drewienko. Niesamowitym bajerem jest kamera z tyly ktory podczas cofanai przelacza glowny ekran na widok do tylu z kamery panoramicznej. Na ekranie sa zaznaczone obrysy auta i przewidywane tory skretu, bardzo przydatne dla kobiet ;P . Szczegolnei ze nawet w nocy wszystko bylo widac. Miliony schowkow i srednie zuzycie paliwa na poziomie 14 l na trasie <lol>
NAjwiekszy plus tego auta to ...niesamowity respekt na drodze. To auto ma najpierwszeństwo zaraz po walcu drogowym hahaha
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez LaCosaNostra » 5 gru 2005, 02:10

Fiveopac napisał(a):Jezdzilem takim, i musze powiedziec ze zawieche to ma twarda jak mx3 . Nie wiem czy na tym polega komfort... wynagradza to bezowa skora i drewienko.

no ja mam inne doświadczenia. Ten samochód tak płynnie i bezkonfliktowo łyka "leżących policjantów"– niemal trudno zauwazyc ze sie przez coś przejeżdza.
Fiveopac napisał(a): Niesamowitym bajerem jest kamera z tyly ktory podczas cofanai przelacza glowny ekran na widok do tylu z kamery panoramicznej. Na ekranie sa zaznaczone obrysy auta i przewidywane tory skretu, bardzo przydatne dla kobiet ;P . Szczegolnei ze nawet w nocy wszystko bylo widac.

no niezły bajer. Akurat ten model ktorym jezdzilem tego nie mial. Ma za to naprawde fantastyczne nagłośnienie + firmowe (bo promowane znakiem Lexusa) odtwarzacz DVD- monitor jest przymocowany nad glowami pasazerow, w razie potrzeby "obniża sie" ku dołowi.

Gdyby tylko te cudo nie zuzywalo tyle paliwa. No ale z drugiej strony ile ma spalac silnik o pojemności 3.3 litra i 233KM? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 13:15
Posty: 47
Skąd: BIAŁYSTOK
Auto: Mazda 626 GF 2.0 16V

Postprzez b2 » 5 gru 2005, 13:04

ogólnie całe te SUVY mnie śmieszą, nie cierpię tych aut.
wyjątek: infiniti FX (chodzi mi głównie o stylistykę)
stwierdziłem, że jest cudne. ale tylko ten. reszta żenada do lansu na bulwarze.
jedyna słuszna terenówka to aro, niva lub uaz :]
Ostatnio edytowano 19 gru 2005, 09:35 przez b2, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Pablo » 5 gru 2005, 18:52

oj b2, co do SUV ów to się zgadzam ale co do prawdzicych terenówek to już niekoniecznie. aro, niva i uaz to chyba jak lubisz ciągle pod autem leżeć a na klasyczną terenówkę wyprawową się już toto nie nadaje.
Poza tym mały rozstaw, też w wielu przypadkach jest wadą.
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez b2 » 5 gru 2005, 19:41

ale są tanie i nie ma kwiku jak się lakier przerysuje o krzaczory :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Bimbak » 5 gru 2005, 19:49

b2 napisał(a):ale są tanie i nie ma kwiku jak się lakier przerysuje o krzaczory

w maluchu też kwiku nie ma jak go choćby przedachujesz ale to nie terenówka :P
A tak serio to mi sie patrole podobają :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Pablo » 5 gru 2005, 19:52

E tam, kwestia podejścia, czy raczej celu do jakiego kupujesz auto. :)
Niektórzy, zwłaszcza początkujący, z "drogimi" brykami, jeżdżą w teren autami oklejonymi folią ale wygląda to śmiesznie, choć fakt że dobrze robionej foli prawie nie widać.
Wcześniej czy później, w miarę załapania bakcyla, folia idzie w kąt, rys przybywa, auto szlachetnieje i jest git :), a jak kogoś bolą rysy na lakierze, to znaczy że na ofrołdowca sie nie nadaje ;)

Poza tym w rasowych terenówkach lakier jest dużo twardszy i odporniejszy na rysy, tak ze trzeba naprawdę solidnym krzaczorem przejechać.
Moja piewsza imprezka 4x4, przejazd przez miejsce gdzie na piechote by nie wlazł, dźwięk gałęzi jadącej po lakierze i.... mam to juz za sobą. Podrapie sie? to za kilka lat sie pomaluje. Nie po to kupuje sie takie auto, żeby świeciło lakierem i chromowanymi rurkami.No chyba że po to ;)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez b2 » 5 gru 2005, 20:05

Pablo napisał(a): Nie po to kupuje sie takie auto, żeby świeciło lakierem i chromowanymi rurkami.No chyba że po to


czyli wracamy do tematu SUV i innych pseudo terenówek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto