Diesel w zimie

Postprzez kryso » 4 lut 2012, 13:07

Witam, ja cały tydzień walczę z Mazdą i obecnymi mrozami. Niestety muszę przyznać, że poniosłem klęskę i mocno się na Madzi zawiodłem. Objawy takie jak obszernie wcześniej opisywane, odpalam, jadę 2km auto zaczyna się dusić i gaśnie. Wczoraj wymieniłem filtr paliwa na Knechta KC 100, dolany depresator K2 i dotankowany do pełna V-Power. W blaszanym garażu przez noc chodził piecyk gazowy przez co rano temp w garażu była -12 (na zewnatrz -22). Pełen nadziei odpaliłem Madzię bez problemu, i wybrałem się na rekonesans..i co ?... standard .. 2km jazdy, hopki, żabki, gaśnięcie. Co 200 metrów podpompowanie pompką na filtrze paliwa i jakoś wróciłem do garażu. DRAMAT!
Wcześniej miałem focusa, nie było garażu, jeździł na Ultimate bez żadnych dodatków, NIGDY nie miałem najmniejszych problemów w mrozy takie jak teraz.
Czy rozmieszczenie przewodów doprowadzających paliwo jest tu tak beznadziejnie rozwiązane ? czemu przy -12 jazda jest niemożliwa? Dodatek do paliwa i V-Power mają gwarantować do -30 brak parafiny i co ? Sitko sam czyściłem rok temu bo ciężko paliła, teraz odpala ale nie jedzie! Konkluzja jest taka, że Mazda nie okazała się samochodem na który mogę zawsze liczyć bo tą temperaturę nie zaliczam do szczególnych warunków (-12 w blaszaku).
Czy jedyną opcją gwarantującą jazdę w zimie jest ciepły garaż? podgrzewacz paliwa? Doradźcie coś bo mi już ręce i nogi opadają.
... owoc żywota Twojego je ZUS
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2010, 18:00
Posty: 44 (1/1)
Skąd: Bochnia/Kraków
Auto: M6 GY '04 MZR-CD 136PS Sport Exclusive

Postprzez frytas » 4 lut 2012, 13:31

Wszystkie nasze problemy z odpalaniem tudzież z jazdą wynikają z niskiej temperatury i to jest oczywiste, gdyż takie rzeczy nie dzieją się na co dzień przy temp. na plusie. W twoim przypadku mogłeś zapowietrzyć układ paliwowy, wprowadź tak jak proponowałeś samochód do ciepłego garażu i poczekaj kilka godzin, a wszystko wróci do normy. <ok>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 14:03
Posty: 27
Skąd: EOP
Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004

Postprzez Grzyby » 4 lut 2012, 14:56

frytas napisał(a):W twoim przypadku mogłeś zapowietrzyć układ paliwowy, wprowadź tak jak proponowałeś samochód do ciepłego garażu i poczekaj kilka godzin, a wszystko wróci do normy.

Na 99,999% problem się powtórzy :P

Ja ze swojej strony mogę polecić opcję podgrzewacza (dodatkowego ofc).
Ciekawi mnie czy podobne problemy mają osoby które mają fabryczny podgrzewacz na filtrze paliwa (było trochę takich wersji). Dla osoby niewtajemniczonej fabryczny podgrzewacz nie jest zauważalny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bieski » 4 lut 2012, 15:14

Grzyby napisał(a):Ciekawi mnie czy podobne problemy mają osoby które mają fabryczny podgrzewacz na filtrze paliwa


Tylko przy odpalaniu :P Przy -16 troche gazu trzeba depnąć :)
Czkawek i zabek nie mam :) Więc jakoś on tam działa.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez JohnnyB » 4 lut 2012, 16:07

też mam podgrzewacz i garażuje auto, dziś jak odpalałem przy minus 12 w garażu (na zewnątrz było coś około -23), to odpaliła bez zająknięcia, ale świece grzały dłużej i faktycznie kontrolki od trakcji świeciły się odrobinę dłużej. Żadnych problemów w trakcie jazdy nieodnotowano,
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez MasterB » 4 lut 2012, 16:18

Orientujecie się może ile kosztuje założenie takiego podgrzewacza?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez skull » 4 lut 2012, 16:58

takich problemów jak tu koledzy opisujecie to nie mam ze swoją Madzią,jak stała ostatnio na mrozach -20 lub więcej po nocy odpalała od strzała i chodziła bez problemu,tylko głośno klepała przez parę sekund na początku.Filtr zmieniałem po kupnie auta jak było jeszcze ciepło, filtr Knecht.Szczerze to nie pamiętam czy podgrzewacz paliwa był jak wymieniałem filtr.Tylko na tych mrozach jak się jeździ mam wrażenie,że głośniej pracuje zwłaszcza jak schodzi z obrotów jakieś dziwne rezonanse słychać <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez dobrzyn22 » 4 lut 2012, 16:58

masz fotorelację z dołożenia podgrzewacza-może tam jest odpowiedź ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mazdi » 5 lut 2012, 15:56

Wczoraj dolałem dodatek zapobiegający wydzielaniu się parafiny w oleju napędowym w niskich temperaturach, blokowaniu filtra i przewodów paliwowych o nazwie Black Arrow – Diesel Skydd.
Wspominano wyżej o dodatkach, ale bez większych rezultatów.
Dziś samochód o dziwo dał się użytkować bez większych problemów, bez gaśniecia, bez "żabki".
Jutro będę jeszcze testował o poranku niemniej jednak przydałoby się kilka dodatkowych opinii od innych użytkowników. Nalałem 1 nakrętkę (od butelki 0,5 l) na 10l ON.
Poniżej zdjęcie specyfiku:
Klik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez Grzyby » 5 lut 2012, 18:28

Wszystkie depresatory mają sens stosowania TYLKO jako profilaktyka.
Jak już w paliwie wytrąci się syf to nic nie dadzą.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez flove » 5 lut 2012, 19:13

to moja druga zima z Madzią o o ile w tamtym roku nie było żadnych niespodzianek o tyle ostatni tydzień to był koszmar z rozruchem ... aku kręcił ale za cholerę silnik nie chciał zaskoczyć – ostatecznie wymieniłem filtr paliwa i dziś Madzia odpaliła za pierwszym razem bez zbędnego "kręcenia" ... cóż ... trzeba sobie rzeczywiśćie wyrobić nawyk zamiany filtra paliwa przed zimą ;)
M6 ... a potem długo, długo nic ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 11:46
Posty: 4
Skąd: Otwock
Auto: M6 2003 / CiTD 2.0 / 136 KM

Postprzez Mazdi » 5 lut 2012, 19:25

Grzyby napisał(a):Jak już w paliwie wytrąci się syf to nic nie dadzą.

Więc trzeba dolewać tuż przed tankowaniem no chyba, że w zbiornikach na stacjach jest już z "wytrąconym syfem" i tankujemy czystą parafinę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2010, 21:10
Posty: 113 (13/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GG LF 2005 147KM

Postprzez kubsztyk » 5 lut 2012, 22:10

Wydaje mi się, że w większości albo 100% stacji paliw zbiorniki są umieszczone w ziemi, a tam panuje temperatura kilka – kilkanaście stopni wyższa niż temperatura powietrza. Więc wg mnie taki przypadek można wykluczyć.
Druga sprawa, że jak się naleje tego depresatora nawet i po zatankowaniu i przejedzie się kilka kilometrów, to raczej powinien się on zmieszać z paliwem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez deluge » 5 lut 2012, 22:56

ja profilaktyczne lałem STP z antyżlem od listopada i nic nie dało :)
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez flove » 6 lut 2012, 10:45

ale te wszystkie "uzdatniacze" mają sens tylko wtedy gdy:

– leje się je podczas tankowania (tak jak pisali koledzy wcześniej)
– leje się je do podstawowego ON

w przypadku wszystkich verve arctic, shelli v-power itd to raczej nie ma uzasadnienia ponieważ e te paliwa zdaje się że są już uzdatnione tymi specyfikami ... mimo to słyszałem o przypadkach np. dolewania wody do najwyższego shella ... cóż na stacjach pracują tylko ludzie .... mają wiadra etc ;)
M6 ... a potem długo, długo nic ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 11:46
Posty: 4
Skąd: Otwock
Auto: M6 2003 / CiTD 2.0 / 136 KM

Postprzez maromarcin » 6 lut 2012, 11:00

wczoraj – wies na mazurach – godzina 7 rano – mrozu -29 stopni – mazda zagadala za drugim razem – moze i by za pierwszym odpalila – ale nie meczylem jej dlugo

w czwartek wymieniony byl filtr paliwa – zalalem prawie 50 litrow arktycznego z shela i dodatek k2 – nie zabkowala, wszystko ładnie chodzi
aby do wiosny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez nieznamsie » 6 lut 2012, 11:20

jak nie urok to akumulator http://www.youtube.com/watch?v=6q1eq_Qw1Es

Denerwują mnie te temperatury
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 01:35
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 121KM 2002

Postprzez dobrzyn22 » 6 lut 2012, 14:01

coś długo Ci te świece się grzeją chyba <co?> dobre 12 sekund... u mnie przy -18 grzeją się max może 4 sekundy...Choć nie jestem pewien,czy to ma duże znaczenie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hubix » 6 lut 2012, 14:33

U mnie też grzeją tak z 5 sekund.

Ja dolałem środek do paliwa firmyu Kleen Flo czy jakoś tak i nie ma żabki. Palił świetnie tylko potem szarpał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Damiano » 6 lut 2012, 15:07

Koledzy spróbujcie założyć filtr paliwa innej firmy niż Knecht :)
(Szczegóły w innym wątku – bo są 2 a nawet ze 3 o tym samym problemie) ;)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6