Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez rafał88 » 25 sty 2012, 20:26

Rusze znow temat:/ choc nie chce, ale mmusze:/ kiedys tam chyba z 3-4 m-ce temu wymienilem sonde fajnie ladnie pieknie, autko zaczelo znow palic na 100km ile trzeba:) a w tym miesiacu znow sie cos zje..lo:/ Ktos kiedys napisal mi na forum ze jesli odpene sonde automatycznie przeplywka jakby nie dziala, nie wiem czy to prawda czy nie. bledy sprawdzalem i czysto na kompie. jak ją sprawdzic?? aaa najwazniejsze auto jakby deliktanie poszarpuje siedzac z boku nie czuc tego(nie jak zepsuty aparat) jutro odepne sonde i bede widzial jak sie zachowuje, choc obstawiam ze startu przeplywke. ale chce tez wiedziec jakie wasze zdanie. jesli juz bede musial jednak podjade gdzie trzeba i podmienie przeplywke.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Hazu » 27 sty 2012, 23:51

Auto poszarpuje bo masz niesprawny układ zapłonowy.
A jeżeli masz niesprawny układ zapłonowy to i błędy sondy będą się pojawiać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez rafał88 » 28 sty 2012, 13:04

juz mi ta odp nie byla potrzebna a i tak jest bledna. poszla mi przeplywka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez lesiux » 28 sty 2012, 19:41

poszła Ci przepływka i nie miałeś błędu na kompie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafał88 » 28 sty 2012, 20:29

Ale nie tak calkiem. ten drucik wewnatrz jest wygiety, nie wiem czemu tak sie narobilo:/
ale juz nowa jedzie takze problem praktycznie z glowy:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Majki88 » 2 lut 2012, 20:09

Czy ktoś wie w jaki sposób jest podawany sygnał do obrotomierza oraz prędkościomierza
tzn zmienne napięcie lub rezystancja oraz jakiś fragment z manuala na ten temat
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lut 2012, 10:02

[quote="Majki88"]Czy ktoś wie w jaki sposób jest podawany sygnał do obrotomierza oraz prędkościomierza
tzn zmienne napięcie lub rezystancja oraz jakiś fragment z manuala na ten temat[/quote

Obrotomierz to standardowo dostaje impulsy z aparatu zapłonowego – podejrzewam falę prostokątną o niezbyt dużym wypełnieniu i amplitudzie ok 12V
Prędkościomierz to już inna "bajka" – też tam jest sygnał "częstotliwościowy" ale nie powiem o jakiej amplitudzie. Sygnał ten chyba jest generowany przez czujnik w skrzyni albo przez moduł ABSu
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Michał88 » 3 lut 2012, 15:26

Marek 161BD081 napisał(a):Prędkościomierz to już inna "bajka" – też tam jest sygnał "częstotliwościowy" ale nie powiem o jakiej amplitudzie. Sygnał ten chyba jest generowany przez czujnik w skrzyni albo przez moduł ABSu

Moduł ABS'u raczej odpada, nie wszystkie BA go miały.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
like a shadow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 16:22
Posty: 2161 (14/6)
Skąd: Krk / Ostr
Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89

Postprzez Majki88 » 3 lut 2012, 20:40

co do pytania wyżej
przejrzałem schematy i podrzucam odpowiednie strony rzućcie w nie okiem i podpowiedzcie

http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 3&index=24
to według schematów sygnał do obrotomierza wychodzi z aparatu Z5, a z PCM czyli kompa silnika w KF
pin 15 (W) w Z5D
pin 43 (W) KFD
Z5
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 1&index=32

KF
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 3&index=10

i kolejna część pin 42 (W)
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 0&index=39

a do prędkościomierza z impulsatora w skrzyni
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lut 2012, 23:21

Majki88 napisał(a):to według schematów sygnał do obrotomierza wychodzi z aparatu Z5, a z PCM czyli kompa silnika w KF

W jednym i drugim modelu silnikowym wydaje mi się, że sygnał wychodzi z aparatu zapłonowego bo nim steruje ECU silnika.
Sygnał ten też w sumie znajdziesz na złączu diagnostycznym.

Majki88 napisał(a):do prędkościomierza z impulsatora w skrzyni

Nie jestem pewien czy to jest impulsator czy też "ceweczka" bo na schemacie mało jasno jest to narysowane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez BaRTaSs » 5 lut 2012, 16:16

Czy mogę do Mazdy 323C 1,3 BA kupić przewody paliwowe o średnicy 6mm, czyli takiej samej, jak hamulcowe? Czy średnica w ogóle ma jakieś znaczenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 23:03
Posty: 76 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Była: Mazda 323C BA 1.3 + LPG '94
Była: Mazda 323F BA 1.5 + LPG '95
Jest: Mazda 3 BK LF 2.0 sedan + LPG '05

Postprzez scrabi » 5 lut 2012, 20:38

BaRTaSs napisał(a):Czy mogę do Mazdy 323C 1,3 BA kupić przewody paliwowe o średnicy 6mm, czyli takiej samej, jak hamulcowe? Czy średnica w ogóle ma jakieś znaczenie?


na moje oko to ma znaczenie bo przewody hamulcowe wytrzymuja wieksze cisnienei niz paliwowe zastosowanie przewodów paliwowych do układu hamulcowego wydaje mi sie troszke ryzykowne ,ale na odwrót może i zda to egzamin.Ale czy jest sens? warto kupic nowe to nie sa drogie żeczy ew, z metra mozna kupic przew. i samemu koncówki zarobic.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Zmarek » 10 lut 2012, 23:42

Witam wszystkich :D Mam taki problem bo musze robic niestety silnik w swojej 323f 1.5 16V97r Moje pytanie jest takie jakie byly by koszty wiadomo+/– ile by kosztowalo w przyblizeniu jesli chcialbym zmienic silnik na wiekszy troche 1.8 lub 2.0.Ile bym musial rzeczy wymienic na 1.8 albo na 2.0 V6. I jak z awaryjnoscia tych silnikow bo to tez ma znaczenie :D Prosilbym o konkretne odpowiedzi i sensowne jakie hehe :D
Początkujący
 
Od: 31 sie 2011, 10:43
Posty: 6
Skąd: Kielce
Auto: 323F 1.5 16V 97r
323F 1.6 16V 02r

Postprzez Hazu » 11 lut 2012, 00:02

Racjonalnie było by wymienić na 1,8 z BA.
Koszt byłby uzależniony od tego ile czasu i swojej pracy na to poświęcisz.

Na silnik z osprzętem i wiązką może wystarczyć 1000zł + jakiś tam immobiliser i drobne pierdoły, jeżeli wszystko zrobisz sam to to wszystko w temacie.

Jeżeli jednak miałbyś to powierzyć to koszty mogą znacznie przewyższyć wartość Twojego samochodu.

A jeżeli chodzi o silnik KF to napewno taniej będzie kupić cały BA KF i nawet cokolwiek w nim zrobić niż robić BA KF z BA Z5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Zmarek » 11 lut 2012, 02:51

Ja chcialbym sam sie pobawic przy tym ale niestety nie mam za bardzo gdzie i po drugie nie mam tez na to czasu teraz sesja i w marcu obrona magisterki wiec zalezaloby mi na czasie a samochod jest mi bardzo potrzebny dojazdy do pracy na uczelnie tez i na inne przyjemnosci :D Najprawdopodobnie bede oddawal do mechanika zeby mi to zrobil w calosci. To w taki razie jak mowisz ze koszty moga byc takie wysokie to wydaje mi sie dobrym rozwiazaniem kupic jakiegos rozbitka i przelozyc to co potrzebne a reszte sprzedac :D Dobry pomysl z tym rozbitkiem czy nie bardzo bo juz sam nie wiem hehe
Początkujący
 
Od: 31 sie 2011, 10:43
Posty: 6
Skąd: Kielce
Auto: 323F 1.5 16V 97r
323F 1.6 16V 02r

Postprzez radar88 » 11 lut 2012, 11:33

Pamiętaj i nie zapomnij.
Jak będziesz kupował silnik to razem z wiązką i komputerem od jednego auta, nie kupuj np 2,0 z po liftowej, wiązki z przed liftowej a kompa jeszcze z innego, bo Ty/mechanik będzie miał problem, bo kilka rzeczy mu się nie będzie zgadzało.
Silnik i osprzęt + robocizna wyniesie koło 2000-2500zł.

Hazu – Dla czego robić Z5 na KF to taki problem, jak masz wszystko co potrzeba to chyba nie problem.Ja mam zamiar tak właśnie zrobić ;) Jak są jakieś komplikacje to pisz, wiedza zawsze mnie/koledze się przyda.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Hazu » 11 lut 2012, 12:07

Główna komplikacja to wymiana co najmniej całego układu napędowego mocowań itd. = koszt
A aby przerobić całe auto to jeszcze zwrotnice i hamulce do wymiany co najmniej = koszt

Z doświadczenia wiem ze taniej kupić całe auto i ewentualnie coś w nim naprawić niż przerabiać.

Ja przerabiałem xedosa 1,6 na 1,8 następnie na 2,0v6 i ostatecznie na 2,5v6 i z nim praktycznie nie było większych problemów.

Za to w BA miałem tylko wymienić skrzynię automat na manual a ostatecznie kompletnie całą instalację musiałem wymienić a i tak problemów było jeszcze parę.


A co do wiązki silnika (nieważne czy KF czy BP) to ważne jest aby kupić wiązkę kompatybilna z instalacją nadwozia.

Bo z własnego doświadczenia wiem że co najmniej po lifcie i przed liftem była całkiem inna instalacja nadwozia (inaczej podpięta wiązka silnika oraz inne układy elektryczne.)

Np. w przypadku silnika BP po lifcie były inne elementy osprzętu silnika, a nawet przed liftem były dwa rodzaje aparatów zapłonowych.


Więc jak by nie wykręcać aby przerobić BA Z5 na BA KF trzeba kupić drugie auto BA KF z silnikiem na chodzie.
Wtedy będzie przynajmniej pewność że nie zabraknie części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez radar88 » 11 lut 2012, 14:33

Hazu napisał(a):Główna komplikacja to wymiana co najmniej całego układu napędowego mocowań itd. = koszt
A aby przerobić całe auto to jeszcze zwrotnice i hamulce do wymiany co najmniej = koszt


Ok a powiedz mi, ponieważ mam BA Z5 i BA KF(RHD) i planował bym przekładkę silnika ze wszystkim co popadnie. Mocowania silnika Z5 są inne niż KF (chodzi mi o poduchy silnika czy są w innych miejscach).
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Majki88 » 12 lut 2012, 07:58

mocowania w karoserii są takie same więc o to się nie martw, reszta części się różni
ale jak Hazu powiedział przy swapie z rzędówki na v-kę to dużo części potrzeba tak jak ja robiłem swap
a przy przekładce RHD na LHD lub na odwrót (nie pamiętam) trzeba przedłużyć wiązkę silnika o jakieś 15-20 cm
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez radar88 » 12 lut 2012, 13:54

Majki88 napisał(a):o dużo części potrzeba tak jak ja robiłem swap

Może mi ktoś napisać jakich części, czy o nie też się nie muszę martwić jak posiadam całego dawcę ??
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323