Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
Rusze znow temat:/ choc nie chce, ale mmusze:/ kiedys tam chyba z 3-4 m-ce temu wymienilem sonde fajnie ladnie pieknie, autko zaczelo znow palic na 100km ile trzeba:) a w tym miesiacu znow sie cos zje..lo:/ Ktos kiedys napisal mi na forum ze jesli odpene sonde automatycznie przeplywka jakby nie dziala, nie wiem czy to prawda czy nie. bledy sprawdzalem i czysto na kompie. jak ją sprawdzic?? aaa najwazniejsze auto jakby deliktanie poszarpuje siedzac z boku nie czuc tego(nie jak zepsuty aparat) jutro odepne sonde i bede widzial jak sie zachowuje, choc obstawiam ze startu przeplywke. ale chce tez wiedziec jakie wasze zdanie. jesli juz bede musial jednak podjade gdzie trzeba i podmienie przeplywke.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Czy ktoś wie w jaki sposób jest podawany sygnał do obrotomierza oraz prędkościomierza
tzn zmienne napięcie lub rezystancja oraz jakiś fragment z manuala na ten temat
tzn zmienne napięcie lub rezystancja oraz jakiś fragment z manuala na ten temat
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
[quote="Majki88"]Czy ktoś wie w jaki sposób jest podawany sygnał do obrotomierza oraz prędkościomierza
tzn zmienne napięcie lub rezystancja oraz jakiś fragment z manuala na ten temat[/quote
Obrotomierz to standardowo dostaje impulsy z aparatu zapłonowego – podejrzewam falę prostokątną o niezbyt dużym wypełnieniu i amplitudzie ok 12V
Prędkościomierz to już inna "bajka" – też tam jest sygnał "częstotliwościowy" ale nie powiem o jakiej amplitudzie. Sygnał ten chyba jest generowany przez czujnik w skrzyni albo przez moduł ABSu
tzn zmienne napięcie lub rezystancja oraz jakiś fragment z manuala na ten temat[/quote
Obrotomierz to standardowo dostaje impulsy z aparatu zapłonowego – podejrzewam falę prostokątną o niezbyt dużym wypełnieniu i amplitudzie ok 12V
Prędkościomierz to już inna "bajka" – też tam jest sygnał "częstotliwościowy" ale nie powiem o jakiej amplitudzie. Sygnał ten chyba jest generowany przez czujnik w skrzyni albo przez moduł ABSu
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Prędkościomierz to już inna "bajka" – też tam jest sygnał "częstotliwościowy" ale nie powiem o jakiej amplitudzie. Sygnał ten chyba jest generowany przez czujnik w skrzyni albo przez moduł ABSu
Moduł ABS'u raczej odpada, nie wszystkie BA go miały.
zops.na.allegro.pl <– 5% rabatu przy zakupach przez forum
-
like a shadow
- Od: 13 maja 2008, 16:22
- Posty: 2161 (14/6)
- Skąd: Krk / Ostr
- Auto: 323f BA Z5 '96
323 GTX BG BPT 4WD '89
co do pytania wyżej
przejrzałem schematy i podrzucam odpowiednie strony rzućcie w nie okiem i podpowiedzcie
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 3&index=24
to według schematów sygnał do obrotomierza wychodzi z aparatu Z5, a z PCM czyli kompa silnika w KF
pin 15 (W) w Z5D
pin 43 (W) KFD
Z5
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 1&index=32
KF
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 3&index=10
i kolejna część pin 42 (W)
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 0&index=39
a do prędkościomierza z impulsatora w skrzyni
przejrzałem schematy i podrzucam odpowiednie strony rzućcie w nie okiem i podpowiedzcie
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 3&index=24
to według schematów sygnał do obrotomierza wychodzi z aparatu Z5, a z PCM czyli kompa silnika w KF
pin 15 (W) w Z5D
pin 43 (W) KFD
Z5
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 1&index=32
KF
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 3&index=10
i kolejna część pin 42 (W)
http://mazda323f.gportal.hu/picview.php ... 0&index=39
a do prędkościomierza z impulsatora w skrzyni
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):to według schematów sygnał do obrotomierza wychodzi z aparatu Z5, a z PCM czyli kompa silnika w KF
W jednym i drugim modelu silnikowym wydaje mi się, że sygnał wychodzi z aparatu zapłonowego bo nim steruje ECU silnika.
Sygnał ten też w sumie znajdziesz na złączu diagnostycznym.
Majki88 napisał(a):do prędkościomierza z impulsatora w skrzyni
Nie jestem pewien czy to jest impulsator czy też "ceweczka" bo na schemacie mało jasno jest to narysowane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czy mogę do Mazdy 323C 1,3 BA kupić przewody paliwowe o średnicy 6mm, czyli takiej samej, jak hamulcowe? Czy średnica w ogóle ma jakieś znaczenie?
BaRTaSs napisał(a):Czy mogę do Mazdy 323C 1,3 BA kupić przewody paliwowe o średnicy 6mm, czyli takiej samej, jak hamulcowe? Czy średnica w ogóle ma jakieś znaczenie?
na moje oko to ma znaczenie bo przewody hamulcowe wytrzymuja wieksze cisnienei niz paliwowe zastosowanie przewodów paliwowych do układu hamulcowego wydaje mi sie troszke ryzykowne ,ale na odwrót może i zda to egzamin.Ale czy jest sens? warto kupic nowe to nie sa drogie żeczy ew, z metra mozna kupic przew. i samemu koncówki zarobic.
scrabi
Witam wszystkich
Mam taki problem bo musze robic niestety silnik w swojej 323f 1.5 16V97r Moje pytanie jest takie jakie byly by koszty wiadomo+/– ile by kosztowalo w przyblizeniu jesli chcialbym zmienic silnik na wiekszy troche 1.8 lub 2.0.Ile bym musial rzeczy wymienic na 1.8 albo na 2.0 V6. I jak z awaryjnoscia tych silnikow bo to tez ma znaczenie
Prosilbym o konkretne odpowiedzi i sensowne jakie hehe 
- Od: 31 sie 2011, 10:43
- Posty: 6
- Skąd: Kielce
- Auto: 323F 1.5 16V 97r
323F 1.6 16V 02r
Racjonalnie było by wymienić na 1,8 z BA.
Koszt byłby uzależniony od tego ile czasu i swojej pracy na to poświęcisz.
Na silnik z osprzętem i wiązką może wystarczyć 1000zł + jakiś tam immobiliser i drobne pierdoły, jeżeli wszystko zrobisz sam to to wszystko w temacie.
Jeżeli jednak miałbyś to powierzyć to koszty mogą znacznie przewyższyć wartość Twojego samochodu.
A jeżeli chodzi o silnik KF to napewno taniej będzie kupić cały BA KF i nawet cokolwiek w nim zrobić niż robić BA KF z BA Z5.
Koszt byłby uzależniony od tego ile czasu i swojej pracy na to poświęcisz.
Na silnik z osprzętem i wiązką może wystarczyć 1000zł + jakiś tam immobiliser i drobne pierdoły, jeżeli wszystko zrobisz sam to to wszystko w temacie.
Jeżeli jednak miałbyś to powierzyć to koszty mogą znacznie przewyższyć wartość Twojego samochodu.
A jeżeli chodzi o silnik KF to napewno taniej będzie kupić cały BA KF i nawet cokolwiek w nim zrobić niż robić BA KF z BA Z5.
Ja chcialbym sam sie pobawic przy tym ale niestety nie mam za bardzo gdzie i po drugie nie mam tez na to czasu teraz sesja i w marcu obrona magisterki wiec zalezaloby mi na czasie a samochod jest mi bardzo potrzebny dojazdy do pracy na uczelnie tez i na inne przyjemnosci
Najprawdopodobnie bede oddawal do mechanika zeby mi to zrobil w calosci. To w taki razie jak mowisz ze koszty moga byc takie wysokie to wydaje mi sie dobrym rozwiazaniem kupic jakiegos rozbitka i przelozyc to co potrzebne a reszte sprzedac
Dobry pomysl z tym rozbitkiem czy nie bardzo bo juz sam nie wiem hehe
- Od: 31 sie 2011, 10:43
- Posty: 6
- Skąd: Kielce
- Auto: 323F 1.5 16V 97r
323F 1.6 16V 02r
Pamiętaj i nie zapomnij.
Jak będziesz kupował silnik to razem z wiązką i komputerem od jednego auta, nie kupuj np 2,0 z po liftowej, wiązki z przed liftowej a kompa jeszcze z innego, bo Ty/mechanik będzie miał problem, bo kilka rzeczy mu się nie będzie zgadzało.
Silnik i osprzęt + robocizna wyniesie koło 2000-2500zł.
Hazu – Dla czego robić Z5 na KF to taki problem, jak masz wszystko co potrzeba to chyba nie problem.Ja mam zamiar tak właśnie zrobić
Jak są jakieś komplikacje to pisz, wiedza zawsze mnie/koledze się przyda.
Jak będziesz kupował silnik to razem z wiązką i komputerem od jednego auta, nie kupuj np 2,0 z po liftowej, wiązki z przed liftowej a kompa jeszcze z innego, bo Ty/mechanik będzie miał problem, bo kilka rzeczy mu się nie będzie zgadzało.
Silnik i osprzęt + robocizna wyniesie koło 2000-2500zł.
Hazu – Dla czego robić Z5 na KF to taki problem, jak masz wszystko co potrzeba to chyba nie problem.Ja mam zamiar tak właśnie zrobić
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Główna komplikacja to wymiana co najmniej całego układu napędowego mocowań itd. = koszt
A aby przerobić całe auto to jeszcze zwrotnice i hamulce do wymiany co najmniej = koszt
Z doświadczenia wiem ze taniej kupić całe auto i ewentualnie coś w nim naprawić niż przerabiać.
Ja przerabiałem xedosa 1,6 na 1,8 następnie na 2,0v6 i ostatecznie na 2,5v6 i z nim praktycznie nie było większych problemów.
Za to w BA miałem tylko wymienić skrzynię automat na manual a ostatecznie kompletnie całą instalację musiałem wymienić a i tak problemów było jeszcze parę.
A co do wiązki silnika (nieważne czy KF czy BP) to ważne jest aby kupić wiązkę kompatybilna z instalacją nadwozia.
Bo z własnego doświadczenia wiem że co najmniej po lifcie i przed liftem była całkiem inna instalacja nadwozia (inaczej podpięta wiązka silnika oraz inne układy elektryczne.)
Np. w przypadku silnika BP po lifcie były inne elementy osprzętu silnika, a nawet przed liftem były dwa rodzaje aparatów zapłonowych.
Więc jak by nie wykręcać aby przerobić BA Z5 na BA KF trzeba kupić drugie auto BA KF z silnikiem na chodzie.
Wtedy będzie przynajmniej pewność że nie zabraknie części.
A aby przerobić całe auto to jeszcze zwrotnice i hamulce do wymiany co najmniej = koszt
Z doświadczenia wiem ze taniej kupić całe auto i ewentualnie coś w nim naprawić niż przerabiać.
Ja przerabiałem xedosa 1,6 na 1,8 następnie na 2,0v6 i ostatecznie na 2,5v6 i z nim praktycznie nie było większych problemów.
Za to w BA miałem tylko wymienić skrzynię automat na manual a ostatecznie kompletnie całą instalację musiałem wymienić a i tak problemów było jeszcze parę.
A co do wiązki silnika (nieważne czy KF czy BP) to ważne jest aby kupić wiązkę kompatybilna z instalacją nadwozia.
Bo z własnego doświadczenia wiem że co najmniej po lifcie i przed liftem była całkiem inna instalacja nadwozia (inaczej podpięta wiązka silnika oraz inne układy elektryczne.)
Np. w przypadku silnika BP po lifcie były inne elementy osprzętu silnika, a nawet przed liftem były dwa rodzaje aparatów zapłonowych.
Więc jak by nie wykręcać aby przerobić BA Z5 na BA KF trzeba kupić drugie auto BA KF z silnikiem na chodzie.
Wtedy będzie przynajmniej pewność że nie zabraknie części.
Hazu napisał(a):Główna komplikacja to wymiana co najmniej całego układu napędowego mocowań itd. = koszt
A aby przerobić całe auto to jeszcze zwrotnice i hamulce do wymiany co najmniej = koszt
Ok a powiedz mi, ponieważ mam BA Z5 i BA KF(RHD) i planował bym przekładkę silnika ze wszystkim co popadnie. Mocowania silnika Z5 są inne niż KF (chodzi mi o poduchy silnika czy są w innych miejscach).
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
mocowania w karoserii są takie same więc o to się nie martw, reszta części się różni
ale jak Hazu powiedział przy swapie z rzędówki na v-kę to dużo części potrzeba tak jak ja robiłem swap
a przy przekładce RHD na LHD lub na odwrót (nie pamiętam) trzeba przedłużyć wiązkę silnika o jakieś 15-20 cm
ale jak Hazu powiedział przy swapie z rzędówki na v-kę to dużo części potrzeba tak jak ja robiłem swap
a przy przekładce RHD na LHD lub na odwrót (nie pamiętam) trzeba przedłużyć wiązkę silnika o jakieś 15-20 cm
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):o dużo części potrzeba tak jak ja robiłem swap
Może mi ktoś napisać jakich części, czy o nie też się nie muszę martwić jak posiadam całego dawcę
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości