323F BG 1,6 8v analiza spalin

Postprzez Felipe83 » 2 lut 2012, 19:22

Witam
Problem mam od kiedy mam tą Mazde. Początkowo swap silnika z 1,6 16v na 1,6 8v, później remont tej jednostki napędowej ze względu na znaczne zużycie oleju. I tak przebujałem się już ok 30k km.
Od samego początku jest problem ze spalinami, przekroczone normy, tak że czuć nieprzepaloną benzynę z rury wydechowej, dodatkowo samochód skrajnie szarpie przy zmianie biegów (szczególnie 1-2-3 bieg).
Jadąc na biegu 1 lub 2 i nie dodając gazu obroty potrafią spaść do 300-500 praktycznie na granicy zgaśnięcia, przy czym auto jedzie raz szybciej raz wolniej, co irytuje mnie bo nim buja . Czasem, ale nie zawsze obroty biegu jałowego lubią sobie pofalować. Jakie mogą być tego przyczyny? Do tej pory wymieniłem:
– silnik + jego remont :E
– przewody i świece
– kopułkę i palec
– Pomiar stopnia sprężenia bdb

Dzisiaj udało mi się podjechać na analizę spalin, a oto wyniki:
Obrazek

Pan od analizy powiedział mi, że mieszanka jest zbyt uboga. Przeszukałem forum i gdyby tak było nalot na świecach byłby biały, zbyt bogata czarny. Po sprawdzeniu świec, u mnie okazuje się że jest ok – kolor bursztynowy.

Nie wiem co tu jeszcze można sprawdzić. Jakiś czas temu mierzyłem miernikiem sonde lambde wyniki były ok, ale z 2 strony czy jeżeli silnik palił olej przez jakieś 4k km czy jej nie osmolił i nie uszkodził to samo dotyczy kata.
Przepływomierz też sprawdzałem, aparat zapłonowy przy użyciu lampy stroboskopowej regulowałem.
Nic nie przynosi skutku, może analiza spalin podpowie coś naszym ekspertom?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 17:42
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BG 1,6 8v '92

Postprzez lukaszbroda » 3 lut 2012, 09:27

o ile sie nie myle przy silniku 8 zaworowym kata nie bylo.katy byly dopiero montowane w 91 roku jak wchodzily jednostki 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 17:52
Posty: 156
Skąd: krotoszyn-wlkp
Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II

Postprzez Felipe83 » 3 lut 2012, 10:37

Kat jest. Jak pisałem miałem swapa. Rocznik '92.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 17:42
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BG 1,6 8v '92

Postprzez sebek-71 » 3 lut 2012, 11:47

Na początek sprawdź błędy(zworka TEN-GND)w kostce diagnostycznej(dioda FEN-B+)
może coś wyjdzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 17:04
Posty: 1144 (1/19)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lewy323s » 3 lut 2012, 12:02

Mam ten sam silnik oryginalnie. Katalizator ma (a właściwie miał bo się rozpadł i została sama puszka), a rocznik '89. Podejrzewam, że katalizator masz już zużyty i żadne badanie analizatorem nie ma sensu. To szarpanie to u mnie też występuje, ale kto to widział, żeby jeździć na dwójce bez gazu na 1 tys. obr? Leciutko gaz 1200 obr i problemu nie ma. Również polecam sprawdzenie błędów. A o falujących obrotach to ja Ci mogę całą opowieść wygłosić a dalej sobie z tym nie poradziłem. To jest ból tych silników, który dotyka każdy z większym przebiegiem. Ja stawiam, że problemem jest czujnik położenia przepustnicy. Podmieniałem już przepustnicę i silniczki krokowe. Poprawę zaobserwowałem jedynie przy próbie regulacji wspomnianego czujnika, jednak idealnie nie jest. Będe jeszcze próbował kolejną przepustnicę założyć. Pokazywało mi błąd sondy- kupiłem nową, błąd był dalej, zniknął dopiero po wielokrotnym (!) kasowaniu pamięci komputera. Jak się okazało nowa sonda nie zmieniła ani spalania, ani obrotów.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez Felipe83 » 3 lut 2012, 16:32

Witam ponownie
Odczytałem kody błędów po resecie:
Cyfra 2 (pozycja jedności): Impuls świetlny o długości 0.4 sekundy, z 0.4 sekundową przerwą.
Przerwa, lampka gaśnie na 4.0 sekundy.
3 krótkie zapalenia po czym przerwa na 4 sec.
03 Brak sygnału z czujnika Halla (silniki SGC, DOHC).

lewy323s a próbowałeś z tym?
viewtopic.php?f=118&t=105125
Jak dla mnie już wszystko jasne w temacie. Mam jeszcze 2 niekompletny aparat zapłonowy, z 2 spóbuję sklecić jeden, o wynikach poinformuję.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 17:42
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BG 1,6 8v '92

Postprzez Felipe83 » 10 lut 2012, 11:30

Witam
Odświeżam temat. Rozebrałem aparat zapłonowy. Okazuje się że jest tam czujnik optyczny. Przeczyściłem go, złożyłem, ustawiłem zapłon. Obroty przestały falować, jednak wciąż występuje błąd 03. Gdyby to był czujnik Halla z tego co szukałem w Google miałbym problem z odpalaniem, silnik by gasł co jakiś czas, brak przyspieszenia w pewnej skali obotów jednak pali na doyk w ciągu max 2sec, silnik nie gaśnie przyspieszenie aż do odcięcia jak testowałem. Sonde raczej też wykluczam średnie spalanie po mieście latem to 8-8,5l na trasie 6,5, teraz zimą po mieście ok 10,5 ( odcinki po 6km). Jednak nadal mieszanka jest za uboga i śmierdzi strasznie tymi spalinami. Podłączyłem Aparat od 323F BG 16v błędu nie wykrywał, ale silnik nie odpalił ponieważ jest tam czujnik halla a nie optyka jak u mnie. Jakieś pomysły jak pozbyć się tego problemu czyli smrodu z rury wydechowej? Może zaryzykować wymianę całego aparatu zapłonowego, czy przyczyna jest inna?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2008, 17:42
Posty: 23
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BG 1,6 8v '92

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323