Gaśnie na mrozie po odpaleniu TDVI – filtr paliwa?

Postprzez gallu82 » 31 sty 2012, 21:20

na czym polega test przelewowy wtryskiwaczy??
mechanicy to tez ludzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 21:40
Posty: 45
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F DITD RF2A

Postprzez smile » 31 sty 2012, 21:41

gallu82 napisał(a):na czym polega test przelewowy wtryskiwaczy??


[youtube]http://youtu.be/o7vv1DkKOzY[/youtube]

A jak wkleić film z jutjuba aby działał?? <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 31 sty 2012, 21:59

smile napisał(a):Co do układu paliwowego – test przelewowy wtryskiwaczy,

w DITD ?
a jak to wykonać ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 31 sty 2012, 22:15

tadziol napisał(a):w DITD ?a jak to wykonać??


Fakt, w DITD jest to trudniejsze, należało by uruchomić silnik bez pokrywy zaworów. Ja u siebie odpalałem silnik bez pokrywy zaworów, byłem ciekaw czy przelewy paliwa są szczelne bo składałem na starych uszczelnieniach. Były szczelne i wcale tak bardzo po silniku i szybie przedniej olejem nie chlapie jak by się mogło zdawać, troszkę owszem... :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 22:17

a wystarczy tylko w przelewy dmuchnąć ustami i już widać czy są szczelne czy nie <lol>

ostry jesteś że uruchamiasz silnik bez pokrywy, szkoda że mnie nie było to bym trochę przy gazował <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez smile » 31 sty 2012, 22:20

A widzisz, ja do ust nie biorę... :P :P :P
Przegazował kolega :]
Wrażenia bezcenne :)

A tak na poważnie to o dmuchaniu nie wiedziałem / nie pomyślałem.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 31 sty 2012, 22:23

a jak się ma dmuchanie do testu przelewowego?
sprawdzamy szczelność przelewów czy kondycję wtrysków ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2012, 22:24

smile napisał(a):A tak na poważnie to o dmuchaniu nie wiedziałem / nie pomyślałem.


No, bo zrobię kartkówkę z instrukcji wymiany podkładek przelewowych :P

Tadziol chodzi o sprawdzenie szczelności podkładek przelewowych :P

wróćmy do tematu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 31 sty 2012, 22:27

gallu82 napisał(a):na czym polega test przelewowy wtryskiwaczy??

tak zaczął
Neonixos666 napisał(a):a wystarczy tylko w przelewy dmuchnąć ustami i już widać czy są szczelne czy nie <lol>

ostry jesteś że uruchamiasz silnik bez pokrywy, szkoda że mnie nie było to bym trochę przy gazował <lol>

a tak kończycie <lol>
dobra już <spoko> koniec OT <cisza>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 1 lut 2012, 10:15

tadziol napisał(a):w dniu dzisiejszym została pobrana próbka paliwa z GF/RF o w/wym objawach.paliwo renomowanej stacji i dodatki.próbka spędzi noc w samotności na dworze a jutro zrobię foto i załączę.zobaczymy jak wygląda...


Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy :)
Tadziol – czekamy na foto :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2012, 10:20

smile napisał(a):Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy :)
Tadziol – czekamy na foto :)


Ja obstawiam konsystencje częściowo roztopionego masła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez foytek » 1 lut 2012, 11:12

witam wszystkich.U mnie problem zapychania filtra i przewodów pojawia sie co roku.W tym postanowiłem sie zabezpieczyc i w listopadzie zmieniłem filtr paliwa na Knechta,w grudniu zalałem "słynne"FORTE,w ubiegły weekend sprawdzałem świece bo spalił sie bezpiecznik od świec(mechanik az sie zdziwił ,że madzia zapaliła bez świec przy -14.) Niestety zawaliłem i zatankowałem normalną rope na Orl...ie no i jestem w czarnej d...ie. Nie chce liczyć na łaskawość losu i pewnie będę musiał spuścić ropkę z baku.Czy można to jakoś zrobić domowym sposobem,mam garaż-niestety nieogrzewany z kanałem,czy muszę skorzystać z pomocy specjalisty. Dodam,że poza notorycznym zimowym zamarzaniem paliwa nie mam z autkiem żadnych problemów technicznych
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez kierownik » 1 lut 2012, 11:28

w baku tam nie masz raczej korka spustowego, więc tylko ściągnąć na dole węża gumowego na łączeniu wąż-bak, następnie rurka do środka i ssij maleńki :D
a pytanie czy musisz to spuszczać? nie lepiej wyciągnąć filtr paliwa, zmienić lub przepłukać świeżą ropką i poskładać, a do baku dolać czegoś odpowiedniego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2012, 11:34

mój mechanik ma fajną pompkę pod aku która wysysa ładnie paliwo z baku i to bardzo szybko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 1 lut 2012, 11:38

Neonixos666 napisał(a):mój mechanik ma fajną pompkę pod aku która wysysa ładnie paliwo z baku i to bardzo szybko.

kolega pisał o domowe sposoby, więc podpowiedziałem żeby possał :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez foytek » 1 lut 2012, 12:08

do paliwa wlałem depresator Xeramic diesel protector,po konsultacjach z innymi dolalem tez benzyny i miksolu. Wszystko to pomogło doraźnie bo silnik odpala bez problemu,ale dopóki się nie nagrzeje to po przygazowaniu do ok2tys.obr/min dławi go i nie ciągnie. Raczej w ciemno obstawiam winę paliwa bo pracuje jako kierowca i takie samo paliwo unieruchomiło wczoraj kilka "naszych "ciężarówek.Problemów nie miały tylko te starsze(bez pompowtryskiwaczy),gdzie oprócz depresatorów dodawana była benzyna w proporcjach min 10% ON.Ja dla madzi nie chce byc az tak brutalny,dlatego wolałbym spuścić ropkę ,żeby wykorzystać ją po ociepleniu a teraz po prostu zatankować i jechać bez obawy ,że stanę gdzieś na drodze
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez kierownik » 1 lut 2012, 12:13

czyli nadal obstawiałbym filtr. w tamtym roku ratowałem tak jedno DiTD – po wyczyszczeniu filtra i dolaniu Xeramix'a problem się nie pojawił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez tadziol » 1 lut 2012, 12:33

smile napisał(a):Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy :)
Tadziol – czekamy na foto :)


foto już jest,ale wrzucę po południu....

Neonixos666 napisał(a):
smile napisał(a):Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy :)
Tadziol – czekamy na foto :)


Ja obstawiam konsystencje częściowo roztopionego masła.


i się nie pomyliłeś <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez foytek » 1 lut 2012, 12:48

wlasnie bylem odpalic madzie.Termometr pokazywal -13 i po podwojnym podgrzaniu swiec odpalil na pół obrotu wału.Potem sie podziele czy nie zgasł na trasie.Na razie pyrka sobie na wolnych obrotach
No i d...a. ujechałem jakieś 3km i przy próbie przygazowania powyżej 2tys. madzia zgasła. Po paru minutach odpaliła i jakoś wróciłem do domu. W miare rowno zaczeła chodzić dopiero jak złapała optymalną temperaturę.Nie wiem już co robić bo wg mnie czyszczenie filtra nie pomoże skoro w baku mam galaretę
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 20:44
Posty: 34
Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001

Postprzez tadziol » 1 lut 2012, 18:45

cholera.... <glupek2>
pomyliłem wątki.....
obiecane foto: po prawej stronie pojemnika ukośnie wytrącona parafina.
ostatnie zdjęcie to próba filtracji......jak widzicie nieudana :(
dobre paliwo hahaha
Obrazek
By tadziolc at 2012-02-01
Obrazek
By tadziolc at 2012-02-01
Obrazek
By tadziolc at 2012-02-01
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron