Gaśnie na mrozie po odpaleniu TDVI – filtr paliwa?
tadziol napisał(a):w DITD ?a jak to wykonać??
Fakt, w DITD jest to trudniejsze, należało by uruchomić silnik bez pokrywy zaworów. Ja u siebie odpalałem silnik bez pokrywy zaworów, byłem ciekaw czy przelewy paliwa są szczelne bo składałem na starych uszczelnieniach. Były szczelne i wcale tak bardzo po silniku i szybie przedniej olejem nie chlapie jak by się mogło zdawać, troszkę owszem...
a wystarczy tylko w przelewy dmuchnąć ustami i już widać czy są szczelne czy nie
ostry jesteś że uruchamiasz silnik bez pokrywy, szkoda że mnie nie było to bym trochę przy gazował

ostry jesteś że uruchamiasz silnik bez pokrywy, szkoda że mnie nie było to bym trochę przy gazował

smile napisał(a):A tak na poważnie to o dmuchaniu nie wiedziałem / nie pomyślałem.
No, bo zrobię kartkówkę z instrukcji wymiany podkładek przelewowych
Tadziol chodzi o sprawdzenie szczelności podkładek przelewowych
wróćmy do tematu
gallu82 napisał(a):na czym polega test przelewowy wtryskiwaczy??
tak zaczął
Neonixos666 napisał(a):a wystarczy tylko w przelewy dmuchnąć ustami i już widać czy są szczelne czy nie![]()
ostry jesteś że uruchamiasz silnik bez pokrywy, szkoda że mnie nie było to bym trochę przy gazował
a tak kończycie

dobra już


tadziol napisał(a):w dniu dzisiejszym została pobrana próbka paliwa z GF/RF o w/wym objawach.paliwo renomowanej stacji i dodatki.próbka spędzi noc w samotności na dworze a jutro zrobię foto i załączę.zobaczymy jak wygląda...
Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy
Tadziol – czekamy na foto
smile napisał(a):Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy
Tadziol – czekamy na foto
Ja obstawiam konsystencje częściowo roztopionego masła.
witam wszystkich.U mnie problem zapychania filtra i przewodów pojawia sie co roku.W tym postanowiłem sie zabezpieczyc i w listopadzie zmieniłem filtr paliwa na Knechta,w grudniu zalałem "słynne"FORTE,w ubiegły weekend sprawdzałem świece bo spalił sie bezpiecznik od świec(mechanik az sie zdziwił ,że madzia zapaliła bez świec przy -14.) Niestety zawaliłem i zatankowałem normalną rope na Orl...ie no i jestem w czarnej d...ie. Nie chce liczyć na łaskawość losu i pewnie będę musiał spuścić ropkę z baku.Czy można to jakoś zrobić domowym sposobem,mam garaż-niestety nieogrzewany z kanałem,czy muszę skorzystać z pomocy specjalisty. Dodam,że poza notorycznym zimowym zamarzaniem paliwa nie mam z autkiem żadnych problemów technicznych
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
w baku tam nie masz raczej korka spustowego, więc tylko ściągnąć na dole węża gumowego na łączeniu wąż-bak, następnie rurka do środka i ssij maleńki 
a pytanie czy musisz to spuszczać? nie lepiej wyciągnąć filtr paliwa, zmienić lub przepłukać świeżą ropką i poskładać, a do baku dolać czegoś odpowiedniego?
a pytanie czy musisz to spuszczać? nie lepiej wyciągnąć filtr paliwa, zmienić lub przepłukać świeżą ropką i poskładać, a do baku dolać czegoś odpowiedniego?
mój mechanik ma fajną pompkę pod aku która wysysa ładnie paliwo z baku i to bardzo szybko.
Neonixos666 napisał(a):mój mechanik ma fajną pompkę pod aku która wysysa ładnie paliwo z baku i to bardzo szybko.
kolega pisał o domowe sposoby, więc podpowiedziałem żeby possał
do paliwa wlałem depresator Xeramic diesel protector,po konsultacjach z innymi dolalem tez benzyny i miksolu. Wszystko to pomogło doraźnie bo silnik odpala bez problemu,ale dopóki się nie nagrzeje to po przygazowaniu do ok2tys.obr/min dławi go i nie ciągnie. Raczej w ciemno obstawiam winę paliwa bo pracuje jako kierowca i takie samo paliwo unieruchomiło wczoraj kilka "naszych "ciężarówek.Problemów nie miały tylko te starsze(bez pompowtryskiwaczy),gdzie oprócz depresatorów dodawana była benzyna w proporcjach min 10% ON.Ja dla madzi nie chce byc az tak brutalny,dlatego wolałbym spuścić ropkę ,żeby wykorzystać ją po ociepleniu a teraz po prostu zatankować i jechać bez obawy ,że stanę gdzieś na drodze
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
czyli nadal obstawiałbym filtr. w tamtym roku ratowałem tak jedno DiTD – po wyczyszczeniu filtra i dolaniu Xeramix'a problem się nie pojawił.
smile napisał(a):Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy
Tadziol – czekamy na foto
foto już jest,ale wrzucę po południu....
Neonixos666 napisał(a):smile napisał(a):Jesteśmy ciekaw jak próbka paliwa wygląda po nocy
Tadziol – czekamy na foto
Ja obstawiam konsystencje częściowo roztopionego masła.
i się nie pomyliłeś

wlasnie bylem odpalic madzie.Termometr pokazywal -13 i po podwojnym podgrzaniu swiec odpalil na pół obrotu wału.Potem sie podziele czy nie zgasł na trasie.Na razie pyrka sobie na wolnych obrotach
No i d...a. ujechałem jakieś 3km i przy próbie przygazowania powyżej 2tys. madzia zgasła. Po paru minutach odpaliła i jakoś wróciłem do domu. W miare rowno zaczeła chodzić dopiero jak złapała optymalną temperaturę.Nie wiem już co robić bo wg mnie czyszczenie filtra nie pomoże skoro w baku mam galaretę
No i d...a. ujechałem jakieś 3km i przy próbie przygazowania powyżej 2tys. madzia zgasła. Po paru minutach odpaliła i jakoś wróciłem do domu. W miare rowno zaczeła chodzić dopiero jak złapała optymalną temperaturę.Nie wiem już co robić bo wg mnie czyszczenie filtra nie pomoże skoro w baku mam galaretę
- Od: 15 mar 2010, 20:44
- Posty: 34
- Skąd: Tyczyn-Podkarpacie
- Auto: mazda 323f(bj) DiTD r.2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości