ucze1102 napisał(a):na temat spalania można napisać książkę wszystko zależy od stylu jazdy i pokonywanej trasy czy miasta, ja podałem średnie spalanie jakie mam u siebie tak żeby apollo miał porównanie (dodatkowo ja jeżdżę z kompletem pasażerów)
I to mi wszystko wyjaśniło
ucze1102 napisał(a):to też jest pojęcie względne, bo ja na co dzień kręcę KF-a max do 4 tys no i to nie jest przecież katowanie, a ktoś może powiedzieć że KF-em można całkiem komfortowo jeździć już w przedziale 2-3 tys
Zgadzam się w pełni z Twoją wypowiedzią.
ucze1102 napisał(a):I wracając do pierwszego cytatu spalanie które podajesz jest jak najbardziej realne i do osiągnięcia, ale mi jakoś nie wychodzi
Sztuka EcoDrivingu
 , tak naprawdę, w mieście pomijam 3 bieg, jeżdżę 1,2,4 (30-35mph (50-55km/h) na trasę jak wyjeżdżam 1,2,3-5, mocy jest pod dostatkiem, w Z5 to już się nie udaje Apollo napisał(a):że nie za duży w sumie samochodzik zamknie się spokojnie w 8 l na 100 km
Benzyny, owszem, coś takiego będzie w zimę, w lato wiadomo, silnik się szybciej nagrzewa.
Apollo napisał(a):– Martwi mnie tylko ten ewentualnie występujący apetyt na olej. Ciężko to stwierdzić przy zakupie proszę o info. co konkretnie jest za to odpowiedzialne i jaki jest koszt naprawy tej usterki.
Jest tu temat o picu oleju, opinie są różne...nowy temat klik trochę tego dotyczy.
Apollo napisał(a):– I jak to jest z przebiegiem dla tych silników ile z Wam znanych informacji one wytrzymują bo np. w Alfie w benzyniaku miałem przebieg 249 i silniczek chodził jak ta lala a w dislu tyle samo – nom ale tam to on się dopiero dotarł. Kumpel na zlocie miał w dislu 560 tyś i sobie chwalił.
Jak trafisz na zadbany silnik, i będziesz przy nim robił systematycznie wymiany, polata jeszcze długo, ja w X9 mam ponad 300kkm, pali na dotyk, mocy nie brakuje.
Apollo napisał(a):– Nic nie piszecie o typowych usterkach dla tego modelu – czyżby ich nie było na co (poza typowym rzeczami) warto zwrócić dodatkową uwagę?
Szczerze, korozja,jeżeli po bum to czy podłużnice i reszta wygląda ok...silnik...mój np puszcza oliwę z pokryw zaworów(uszczelka),falują obroty (sprawa nie wyjaśniona), tulejki od drążka zmiany biegów, lubią się wyrobić...wiadomo zawieszenie (polskie drogi). I najważniejsze, przed zakupem sprawdź jak wyglądają miejsca mocowań amortyzatorów w bagażniku, czasami można dostać szoku. Poczytaj trochę opinii, może coś tam znajdziesz więcej.
Pozdrawiam


 zawieszenie proste, czesci tanie i ogolnie dostępne  

  we wrześniu ubiegłego roku i mam ją 5 miesiąc. Kupiłem auto z przebiegiem 192 tyś generalnie jak na ten przebieg wnętrze i z zewnątrz zadbana. Dziś jest już 201 tyś czyli prawie 10 tys zrobione głównie po mieście. Ogólnie auto nigdy mnie nie zawiodło, większych problemów nie ma. Mechanicznie cały czas wszystko sprawne. Od kupna naprawy ograniczały się tylko do wymiany klocków, końcówki drążków kierowniczych czy uszczelki pod głowicą (jakimś cudem ktoś u mnie zakładając uszczelkę tak zdziałał, że się podwinęła i przepuszczała płyn). Ciężkim elementem do zgryzienia są niestety ceny części zamiennych które wyraźnie są droższe od cen do innych mazd czy golfów 3 czy 2. Przykładowo cena tulejki na wahaczu – 100zł, amortyzator tył KYB – 340zł bilstein – 320zł 
  'e:D


