Wibracje kierownicy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez T_W » 29 sty 2012, 17:21

Mam ciagle problemy z wibracjami kierownicy. Zaczynaja sie od predkosci okolo 80 km/h.
Kola wywazane kilkakrotnie (raz w ciagu 10 dni wywazalem w 3 roznych firmach – kazda twierdzila ze kola nie byly wywazone poprawnie) – problem ciagle wystepuje (w wiekszym lub w mniejszym stopniu).
Wymieniane byla tarcze i klocki – bez wplywu na drgania.
Na felgach z oponami letnimi czy na innym zestawie (felgi + opony zimowe) – to samo.

Co innego oprocz niewywazonych kol moze byc powodem?

Dodam jeszcze ze od niedawna slysze cos jakby rytmiczne dudnienie ktore towarzyszy drganiom przy wiekszych predkosciach.

Bede wdzieczny za pomoc.

Tomek.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2010, 16:28
Posty: 19
Skąd: Norymberga

Postprzez polak900 » 29 sty 2012, 20:05

może maglownica <faja>
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2010, 20:00
Posty: 911 (1/2)
Auto: M6 GH 2.0 MZR DISI Ex+
Subaru Legacy 2.0 D MY10

Postprzez damianko » 29 sty 2012, 20:31

Ja w starym pasacie wyważałem UWAGA – półosie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez glowasiek » 30 sty 2012, 09:14

Na twoim miejscu sprawdzilbym rowniez wahacze i amory.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2010, 22:36
Posty: 1675 (3/6)
Skąd: z daleka
Auto: Mazda 6 GH sport

Postprzez kkaczor » 30 sty 2012, 12:43

Wybita końcówka drążka kierowniczego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez Enduro » 11 lut 2012, 15:55

dla wyeliminowania kól i opon polecam przemienic przednie kola z tylnymi,
jesli te wibracje pozostaną, to będzie wiadomo, że nie one je powodują
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kkaczor » 13 lut 2012, 12:14

Chyba, że tylne też nie są wyważone...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 10:14
Posty: 188 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GH 2009 sedan 2.0

Postprzez smile » 13 lut 2012, 12:20

damianko napisał(a):Ja w starym pasacie wyważałem UWAGA – półosie :)

W jaki sposób to robiłeś?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez damianko » 13 lut 2012, 13:35

smile napisał(a):W jaki sposób to robiłeś?


Zadzwoniłem do gościa który wyważa wały samochodowe bez wyjmowania z auta, spytałem czy ogranie wyważenie półosi. Powiedział że wyważał już takie rzeczy i ogarnął temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 21:26
Posty: 205
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 6 GH 2.2 163PS

Postprzez aron » 13 lut 2012, 21:39

wywazanie plus geometria i powinno pomoc
aron
 

Postprzez flippero » 13 lut 2012, 22:35

Cześć
Jest kilka możliwości. Jeżeli koła i tarcze wykluczyłeś, to pozostają półosie, łozyska w piastach i skrzyni (dyferencjał), końcówki zawieszenia, przekładnia kierownicza.
Diagnoza niełatwa ale możliwa.
Myślę że najlepiej wjechać na hamownię, i zerknąć od spodu pod obciążeniem co jest źródłem drgań.
Sukcesów życzę.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2011, 00:13
Posty: 16
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Mazda 6 GG 2.0 kombi 141KM benzyna+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6