Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)

Postprzez Neonixos666 » 29 sty 2012, 15:44

właśnie po to sa te przerwy aby komp wiedział w jakim jest pompa położeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 29 sty 2012, 17:30

Irek.k napisał(a):ale są też cztery "długie" sygnały generowane przez te cztery przerwy między zębami.

to nie 4 długie,ale 4 momenty braku sygnału.....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mikolaj1122 » 22 lut 2012, 23:44

Witam, podoba mi się ten wątek i chciałbym coś zasugerować, uważam że to może troche rozjaśnić, te sygnały z koronki w pompie są po to, aby dokładniej PCM mógł zadać moment wtrysku dla każdego cylindra poprzez odpowiednie wysterowanie zaworu. Myślę, że wazne sa wlasnie małe przerwy a nie 4 "większe" [img]http://img41.imageshack.us/img41/2579/krtkiesygnay.jpg[/img]. dopiero się zagłebiam w temat wiec prosze o sprostowanie jeśli się myle
mikolaj1122
 

Postprzez barszczu » 25 lut 2012, 19:20

Witam! Mam pytanie: Czy w pompie wtryskowej są jakieś filtry (filterki, sitka) paliwa? Jeśli są to czy trzeba je czyścić, bądź wymieniać?
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez Riki » 25 lut 2012, 19:32

barszczu napisał(a):Czy w pompie wtryskowej są jakieś filtry (filterki, sitka)


Są – sitka.

Ja się do tego nie dotykam, część osób sobie czyści. Uzywam chemi FORTE ADFC do odczyszczania układu wtryskowego i zmieniam filtr co 10.000km więc jest czysto..

Szczegóły –> odsyłam do poradnika
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez tadziol » 26 lut 2012, 10:09

Riki napisał(a):Ja się do tego nie dotykam, część osób sobie czyści. Uzywam chemi FORTE ADFC do odczyszczania układu wtryskowego i zmieniam filtr co 10.000km więc jest czysto..

filtry/sitka są trzy:
na samym wejściu paliwa do pompy,na zaworze FSO i ostatni w zaworze nadmiarowym,regulującym ciśnienie wstępne w pompie.
ten ostatni filtr "łapie" wszystkie nieczystości pochodzące z wnętrza pompy i chemia nie za bardzo da radę go odczyścić.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez barszczu » 26 lut 2012, 10:56

Dzięki za odpowiedzi. Byłoby jeszcze dobrze jakby ktoś napisał czy te siteczka należy czyścić (co ile), jak się to robi, no i fajnie byłoby zobaczyć na zdjęciu gdzie dokładnie te siteczka się znajdują. Pozdro!
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez mikolaj1122 » 2 mar 2012, 23:44

przy wymianie filtra co 10 000km wiecej nieczystości sie dostanie do ukladu niz gdyby go nie wymieniac, takie jest moje zdanie, a co do czyszczenia sitek przy zaworach w pompie to chyba az zbytnia nadgorliwosc
mikolaj1122
 

Postprzez Neonixos666 » 3 mar 2012, 09:59

mikolaj1122 napisał(a):przy wymianie filtra co 10 000km wiecej nieczystości sie dostanie do ukladu niz gdyby go nie wymieniac, takie jest moje zdanie, a co do czyszczenia sitek przy zaworach w pompie to chyba az zbytnia nadgorliwosc


A to ciekawa teoria, szczególnie na zimę :D owszem im brudniejszy filtr tym gorzej cokolwiek może przez niego przejść jednak gdy jest on dość mocno zabrudzony to wytwarza się podciśnienie i niejako brud jest przeciskany przez filtr i już nie jest tak kolorowo. Sitek ja bym się tak mocno nie czepiał ale jeśli już robimy coś przy pompie to warto je skontrolować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Jasiu19 » 3 mar 2012, 18:57

A ja mam takie pytanie :) czego autor wątku użył do czyszczenia ukochanej pompy ? :D
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez tadziol » 4 mar 2012, 12:47

Jasiu19 napisał(a):A ja mam takie pytanie :) czego autor wątku użył do czyszczenia ukochanej pompy ? :D

czystego ON,gorącej wody i sprężonego powietrza.
oczywiście za wyjątkiem TCV,SCV i FSO <oczko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maybach29 » 10 mar 2012, 19:02

Witam!

Mam takim problem w moim aucie 626 2.0 ditd ciągle ten sam błąd 0216 i auto wkręca się max do 3-3,5tys i przerywa ,dymi jak .............obr po chwili wywala kontrolkę silnika i auto kompletnie nie jedzie ,wymienione sterownik silnika ,filtr paliwa ,zawór tcv podmieniany ,w końcu wyrwałem pompę wtryskową <oczy> mam pytanie odkręciłem na dole pompy zaślepki ,tam gdzie jest sprężyna i tłoczek przestawiacza kąta wtrysku ,powinien się poruszac lekko bez oporu ? W mojej pompie żeby go ruszyc to trzeba użyc naprawdę dużej siły ....proszę o podpowiedz bo już wyc się chce <co?>
Początkujący
 
Od: 29 lut 2012, 16:41
Posty: 5

Postprzez tadziol » 13 mar 2012, 20:36

maybach29 napisał(a):W mojej pompie żeby go ruszyc to trzeba użyc naprawdę dużej siły

i prawidłowo.
maybach29 napisał(a):proszę o podpowiedz bo już wyc się chce

nie wyj,tylko sprawdź filtr w pompie wtryskowej na wejściu paliwa.jest dosyć głęboko i nie widać go dokładnie,ale po objawach stawiam na jego solidne zasyfienie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2012, 20:50

0216 to Injection Timing Control Circuit Malfunction

jeśli TCV był wymieniony to albo przestawiacz w syfie cały albo zbyt małe ciśnienie wewnątrz pompy co zauważył Tadziol karząc sprawdzić sitko na wejściu. Na pewno coś nie tak z kątem wtrysku, wynika z tego że jest bardzo opóźniony dlatego nie wkręca się na obroty i dymi zapewne na biało-niebiesko.

Mam racje Tadziol? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 13 mar 2012, 22:07

kandydujesz na mojego asystenta ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 13 mar 2012, 23:09

tadziol napisał(a):kandydujesz na mojego asystenta ??


upewniam się pytając kogoś kto ma praktyczną wiedzę na ten temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 16 mar 2012, 18:43

Neonixos666 napisał(a): zauważył Tadziol karząc sprawdzić sitko na wejściu.

zasyfione sitko na wejściu,to podwaliny wielu problemów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2012, 23:49

A ja mam fajne pytanko :)

czy jeśli dali byśmy pompę przepływową przed pompą wtryskową to mogło by to zachwiać regulacją czasu wtrysku z powodu za wysokiego ciśnienia wewnątrz pompy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kamil_111 » 26 mar 2012, 00:15

Raczej nie da się wytworzyć wyższego ciśnienia w pompie gdyż zaworek na powrocie ustala to ciśnienie i po prostu nadmiar paliwa poleci powrotem a ciśnienie nie wzrośnie (tak mi się wydaje :P ).
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 11:21
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Auto: 323f ditd 2002r.

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2012, 00:21

kamil_111 napisał(a):Raczej nie da się wytworzyć wyższego ciśnienia w pompie gdyż zaworek na powrocie ustala to ciśnienie i po prostu nadmiar paliwa poleci powrotem a ciśnienie nie wzrośnie (tak mi się wydaje :P ).


do jakiegoś momentu masz rację bo zawór upuści paliwo problem może być gdy i on nie wyrobi i właśnie co wtedy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6