Fabryczne akcesoria (opinie i porady)

Mazda3 2008–2013

Postprzez Bari » 23 lis 2011, 20:00

Stan13a napisał(a):Założyłem w ASO tempomat do diesla . Koszt 950 zł.


Rozumiem, że jest to koszt z robocizną? Czy długo Ci grzebali przy aucie? Też się zastanawiam nad założeniem tempomatu bo samochodem podróżuję głównie w trasie i przydałoby mi się coś takiego:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez Tytan » 24 lis 2011, 17:44

Tempomat fantastyczna sprawa i to nawet do użytku na polskiej ruchliwej trasie. Polecam :)
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez KMBak » 24 lis 2011, 18:45

A jak tempomat ma się do zużycia paliwa? Chyba auto powinno być w trasie jeszcze ekomomiczniejsze, prawda?
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez radzi89 » 24 lis 2011, 18:58

Teoretycznie tak, a w praktyce spali minimalnie wiecej , bo tempomat za wszelka cene bedize chcial utrzymac zapisana predkosc.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Tytan » 25 lis 2011, 10:14

Zgadzam się z radzi89 według moich obserwacji spalanie rzeczywiście jest minimalnie większe ale wygoda to rekompensuje.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez wercyngetoryx » 26 lis 2011, 11:41

A wg moich obserwacji spalanie jest nieznacznie mniejsze :) ... Nie mam ciężkiej nogi i staram się delikatnie operować gazem, ale to i tak jest nic w porównaniu z tym, jak robi to tempomat. Taka rola tempomatu, by utrzymać prędkość, ale jest jeszcze kwestia czasu reakcji na spadek prędkości spowodowany np podjazdem pod wzniesienie. Wg mnie tempomat wcześniej wychwytuje spowolnienie jazdy niż kierowca, i szybciej stara się ją wyrównać, robiąc to mniejszymi zrywami niż człowiek. Mniejszymi zrywami – tzn mniejszą dawką paliwa, bo zrywy związane z utrzymaniem prędkości są dużo częstsze :)

Choć druga strona medalu wg mnie jest taka, że chcąc utrzymać jednakowe spalanie w przypadku wspomnianego, podjazdu, to korzystniejsze jest utrzymanie stałych obrotów silnika kosztem zmniejszenia prędkości, niż utrzymanie stałej prędkości przy mocniej obciążonym silniku ... Ale to już wnikanie w szczegóły i dzielenie włosa na czworo ...

Generalnie to ustrojstwo ma również moje poparcie, i stosuję je nie tylko na drogach szybkiego ruchu. Rewelacyjnie sprawdza się przy słowackich ograniczeniach prędkości w terenach zabudowanych, gdy np człek wraca zmęczony z nart i aż go kusi by jechać trochę szybciej niż ichniejsze 40 czy 50 km/h :)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez Stan13a » 27 lis 2011, 17:18

Trwało to ponad godzine . Jestem zadowolony.
Początkujący
 
Od: 12 lip 2009, 19:13
Posty: 26
Skąd: Różan
Auto: nowa mazda 3 2009r 1,6 diesel oraz Mazda 6 Kirei 2.2D 2011r HB

Postprzez ZOOMik » 27 lis 2011, 19:57

Tempomat to przede wszystkim większy komfort jazdy na trasach szybkiego ruchu (autostrady), a przy okazji w takich warunkach pozwala uzyskać również mniejsze spalanie dzięki jeździe ze stałą prędkością. Jako, że w naszym pięknym kraju przybywa takich dróg warto go mieć <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez PPawel » 23 sty 2012, 20:37

Mam do was pytanie. Czy malowaliście listwy ochronne na drzwi? Jak to wygląda po zamontowaniu? Pytałem o malowanie listew dilera, ale on odradza. Twierdzi, że lakier będzie odpryskiwał. Na razie zamówiłem czarne listwy, mają być przyklejone gdy przyjedzie auto, jednak ciągle się zastanawiam nad ich pomalowaniem.

Ps. Ktoś się orientuje ile mniej wiecej taki zabieg może kosztować? W końcu to nie jest chyba bardzo skomplikowana operacja.
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 08:57 przez PPawel, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2011, 12:06
Posty: 22
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 PB
Mazda 3 BL 2.0 Activematic, Ex+

Postprzez radzi89 » 23 sty 2012, 23:56

Jak dasz do dobrego lakiernika to nie powinno być z nimi problemów :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez bigboy177 » 26 sty 2012, 00:09

Ja jutro będę miał wrzucone do Madzi:
– podświetlenie powitalne;
– nakładki na pedały;
– podkładkę pod stopę;
– matę antypoślizgową do bagażnika.

Dodatkowo wymieniam fabryczne audio na Pioneera Avic F30BT, mam nadzieję że ładnie przypasuje do kokpitu. Jak ktoś będzie zainteresowany mogę zrobić fotkę, bo sam takowej nie znalazłem nigdzie. Chwilę zastanawiałem się też nad Vivo-Media, ale czytałem, że problemów z tym sporo, nikt nie był w stanie powiedzieć na czym zbudowane, no i nieco tandetnie to wyglądało. Przynajmniej model do Mazdy 6, który trzymałem w rękach. Ramka spoko, ale ekran, otaczający go plastik itd., nie przemówiły do mnie.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Postprzez radzi89 » 26 sty 2012, 00:33

bigboy177 napisał(a):Dodatkowo wymieniam fabryczne audio na Pioneera Avic F30BT


Wrzuć proszę fotkę i napisz co jeszcze było potrzebne -wiem, że ramka i jakieś złącze czy tam kable. Napisz też jak możesz jakie są koszty tej wymiany pomijając cenę radia. Myślimy nad zmianą fabrycznego na coś ciekawszego...

Pozdrawiam, Rafał
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez KMBak » 26 sty 2012, 09:32

radzi89 napisał(a):
bigboy177 napisał(a):Dodatkowo wymieniam fabryczne audio na Pioneera Avic F30BT


Wrzuć proszę fotkę i napisz co jeszcze było potrzebne -wiem, że ramka i jakieś złącze czy tam kable. Napisz też jak możesz jakie są koszty tej wymiany pomijając cenę radia. Myślimy nad zmianą fabrycznego na coś ciekawszego...

Pozdrawiam, Rafał


Też się zastanawiałem na wymianą radia, ale wtedy fabryczne wyświetlacze nic nie pokażą (o stacjach radiowych i oddtwrzanych utworach), tylko wypisują Pioneer oraz nie działa auto kontrola głośności w zależności od prędkości i daltego na razie zrezygnowałem. Ale chętnie posłucham opini o rozwiązaniu, bo może jednak warto...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez scobel » 26 sty 2012, 10:21

Malowanie drzwiowych listew ochronnych to moim zdaniem karkołomny pomysł ... taka plastikowa listwa z założenia ma za zadanie chonić drzwi i lakier przed obijaniem. Z praktyki z innymi samochodach mogę potwierdzić, że nawet jeśli nieuważnie uderzysz gdzieś takimi drzwiami z listwą ochronną, to w najgorszym razie zapastujesz ślad na czarny plastiku czarną pastą do butów i praktycznie nie ma żadne śladu na liswie po takim zdarzeniu ... a na lakierowanej listwie ... wiadomo !!! No chyba, że traktujesz te listwy nie jako praktyczny element funkcjonalny, ale jako ozdobny gadżet ... Wolna wola każdego !!!

PPawel napisał(a):Mam do was pytanie. Czy malowaliście listwy ochronne na drzwi? Jak to wygląda po zamontowaniu? Pytałem o malowanie listew dilera, ale on odradza. Twierdzi, że lakier będzie odpryskiwał. Na razie zamówiłem czarne listwy, mają być przyklejone gdy przyjedzie auto, jednak ciągle się zastanawiam nad ich pomalowaniem.
Ps. Ktoś się orientuje ile mniej wiecej taki zabieg może kosztować? W końcu to nie jest chyba bardzo skomplikowana operacja.
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 10:41
Posty: 40 (0/4)
Skąd: Górny Śląsk
Auto: CX-30 Skyactive-G 2.0 (150 KM) Kanjo RM 2021

Postprzez PPawel » 26 sty 2012, 11:12

W sumie wszystko się sprowadza do trwałości powłoki lakieru na listwach. W "bejotce" którą teraz jeżdżę przez 5 lat użytkowania nie udało mi się uszkodzić lakieru na listwach. Z tym, że wydaje mi się ze te listwy były malowane fabrycznie. Może to wpłynęło na trwałość?
Generalnie, takie listwy moim zdaniem raczej szpecą niż ozdabiają, ale polakierowane szpecą mniej ;)
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2011, 12:06
Posty: 22
Skąd: Wawa
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 PB
Mazda 3 BL 2.0 Activematic, Ex+

Postprzez ZOOMik » 29 sty 2012, 00:30

PPawel napisał(a):Mam do was pytanie. Czy malowaliście listwy ochronne na drzwi? Jak to wygląda po zamontowaniu? Pytałem o malowanie listew dilera, ale on odradza. Twierdzi, że lakier będzie odpryskiwał. Na razie zamówiłem czarne listwy, mają być przyklejone gdy przyjedzie auto, jednak ciągle się zastanawiam nad ich pomalowaniem.

Ps. Ktoś się orientuje ile mniej wiecej taki zabieg może kosztować? W końcu to nie jest chyba bardzo skomplikowana operacja.


Jeśli lakierowanie zostanie wykonane porządnie, zgodnie ze sztuką to nie będzie odpryskiwać, ale sens tej operacji wątpliwy – jeśli miałbym lakierować te listwy to bym ich w ogóle nie zakładał, czarnych również bo szpecą, więc problem z głowy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Markopolo13 » 27 lut 2012, 20:17

Właśnie zamówiłem sobie komplet (przód, tył) oryginalnych chlapaczy – ASO Katowice-
150 zł (przód) + 250 zł. (tył) + 146 zł. (montaź) czyli 546 zł. Po zniżkach wynegocjowałem 480zł.

W grę wchodziły jeszcze chlapacze lakierowane w kolorze nadwozia. Cena zaporowa – za kpl.500zł dodatkowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2010, 10:19
Posty: 44
Skąd: Katowice
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Czarna Perła

PostTen post został usunięty przez radzi89 27 lut 2012, 21:50.
Powód: Post pod postem

Postprzez KMBak » 27 lut 2012, 20:34

Markopolo13 napisał(a):Właśnie zamówiłem sobie komplet (przód, tył) oryginalnych chlapaczy – ASO Katowice-
150 zł (przód) + 250 zł. (tył) + 146 zł. (montaź) czyli 546 zł. Po zniżkach wynegocjowałem 480zł.

W grę wchodziły jeszcze chlapacze lakierowane w kolorze nadwozia. Cena zaporowa – za kpl.500zł dodatkowo.


Fajnie – gdzie fotki?
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez bigboy177 » 27 lut 2012, 20:44

Ja dzisiaj w Anndorze w Krakowie byłem montować chlapacze. 400zł z montażem mnie wyszły, niemniej jednak trochę u nich kasy zostawiłem, więc dlatego zniżkę dostałem. Niestety tylko przód mi dzisiaj zamontowali, bo na tył przyszły nieodpowiednie. Dopiero w czwartek bedą, mam podjechać i dołożą te ne tył. Póki co Madzia wyglada bardzo dobrze z przednimi. Z tylnymi pewnie będzie tak samo. Zrobię jakieś fotki niedługo.

Jeszcze zastanawiam się nad folią na tylny zderzak. Ja uważam wkładając i wyciągając zakupy itd., ale żona i dzieciaki niekoniecznie.
MiastoGier.pl – Moja Praca :D
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 22:17
Posty: 129
Skąd: Skawina
Auto: Mazda 3 2011 1.6 MZR
Aluminium Metalic
MOMO Corse

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323