Problem ze złączem diagnostyczny i diagnozowaniem ABS'u
1, 2
Witam wszystkich, od pewnego czasu nie działa mi abs kontrolka się zaświeciła i już niezgasła.
Postanowiłem sprawdzić czujniki abs'u omomierzem i wyszło :
LP=1.64
PP=1.63
TL=1.60
TP=1.62
który z tych czujników jest nie sprawny i jaka wartość oporu powinna być aby czujnik działał poprawnie.
Próbowałem zdiagnozować problem także po przez zmostkowanie pinów w złączu diagnostycznym GND i TBS ale kontrolka od abs świeciła sie cały czas i nie mrugała po odpaleniu to samo.
proszę o pomoc
moje auto to mazda 626 ge 1.8 1994r
Postanowiłem sprawdzić czujniki abs'u omomierzem i wyszło :
LP=1.64
PP=1.63
TL=1.60
TP=1.62
który z tych czujników jest nie sprawny i jaka wartość oporu powinna być aby czujnik działał poprawnie.
Próbowałem zdiagnozować problem także po przez zmostkowanie pinów w złączu diagnostycznym GND i TBS ale kontrolka od abs świeciła sie cały czas i nie mrugała po odpaleniu to samo.
proszę o pomoc
moje auto to mazda 626 ge 1.8 1994r
Ostatnio edytowano 21 sty 2012, 15:54 przez Maxima626, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 lut 2011, 11:48
- Posty: 8
- Skąd: Małkinia Górna
- Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km
Wskazania ruwne raczej ok, a co do tematu szukajka działa
- Od: 21 gru 2011, 22:50
- Posty: 110
- Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
- Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon
nie wiem jak w mazdach ale wez sproboj 2 metody
na test pompy
1 odepnij aku na cala noc
2 zgas auto na wcisnietym hamulcu ( ja takjak zrobie w mx-6 to po odpaleniu pompa robi szybki test)
3cia metoda co mnie rozsmieszylo podnies przod auta na wysokosc 1m i zostaw odpalony na 20 min ( w hondzie legend 2gen tak odpowietrzyl mi sie uklad abs i kontrolka zgasla
)
1 odepnij aku na cala noc
2 zgas auto na wcisnietym hamulcu ( ja takjak zrobie w mx-6 to po odpaleniu pompa robi szybki test)
3cia metoda co mnie rozsmieszylo podnies przod auta na wysokosc 1m i zostaw odpalony na 20 min ( w hondzie legend 2gen tak odpowietrzyl mi sie uklad abs i kontrolka zgasla
Maxima626 napisał(a):Na czym polega ten szybki test, czy będę słyszał jakies dziwne dzwieki z pompy abs jakiś znak że ten test sie wykonuje??
odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek
Panowie wydaje mi sie że mam jakiś problem z wtyczką diagnostyczną albo robie cos źle 
otóż robię mostek między stykami GND i TBS próbowałem jak i z jednym GND w tej dolnej ścieżce jak i z tej górnej następnie podłączam diode pod TEN i +B i nic sie nie dzieje. gdy odpale silnik także nic
a gdy przełążę diodę w styk FBS i +B dioda przy przekręceniu kluczyka mrygnie raz i potem nic oraz gdy wyłączam zapłon dioda mrygnie raz z odpalonym silnikiem także nic w czym może leżeć problem ?
otóż robię mostek między stykami GND i TBS próbowałem jak i z jednym GND w tej dolnej ścieżce jak i z tej górnej następnie podłączam diode pod TEN i +B i nic sie nie dzieje. gdy odpale silnik także nic
a gdy przełążę diodę w styk FBS i +B dioda przy przekręceniu kluczyka mrygnie raz i potem nic oraz gdy wyłączam zapłon dioda mrygnie raz z odpalonym silnikiem także nic w czym może leżeć problem ?
- Od: 16 lut 2011, 11:48
- Posty: 8
- Skąd: Małkinia Górna
- Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km
Przy diagnostyce ABS'u do pinu TEN w ogóle się nie dotykamy bo on jest TYLKO od diagnostyki silnika.
Czy za założeniu zworki GND-TBS i po włączeniu zapłonu lampka ABS'u na tablicy wskaźników nie powinna migać błędów?
Oczywiście takie podstawowe rzeczy jak bezpieczniki to zapewne zdążyłeś sprawdzić?
Czy za założeniu zworki GND-TBS i po włączeniu zapłonu lampka ABS'u na tablicy wskaźników nie powinna migać błędów?
Oczywiście takie podstawowe rzeczy jak bezpieczniki to zapewne zdążyłeś sprawdzić?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Upewnij się czy piny GND są faktycznie podłączone z masą auta (u siebie w "efce" o ile pamietam to jakoś niekoniecznie to było połączone).
Dlatego połącz TBS np. z minusem accu i popatrz czy coś będzie chciało błyskać.
Dlatego połącz TBS np. z minusem accu i popatrz czy coś będzie chciało błyskać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
noxes napisał(a):szumki44 napisał(a):odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek pompa abs zaburka
A to przypadkiem nie jest normalne? U mnie zawsze po odpaleniu tak jest.
Ja sadze ze raczej nie
Jak autko gasze normalnie czyli nogi poza pedalami to przy nastepnym odpaleniu jest cisza
jak zgasze z WCISNIETYM pedalem badz dotknietym lekko to popa brzeczy.
Marek 161BD081 napisał(a):Upewnij się czy piny GND są faktycznie podłączone z masą auta (u siebie w "efce" o ile pamietam to jakoś niekoniecznie to było połączone).
Dlatego połącz TBS np. z minusem accu i popatrz czy coś będzie chciało błyskać.
Po krótkiej przerwie witam ponownie i o tóż faktycznie gdy podłączyłem TBS z masą akumulatora dioda zaświeciła sie na 2 sec i potem zgasła i nic dalej sie nie działo.
Wpadło mi do głowy żeby podłączyć +B do plusowej klemy akumulatora gdy zetknołem kabelek z aku cos prztykneło troche się przestraszyłem i odłączyłem szybko pytanie brzmi czy czegos nie popsułem??
A może tam ma być te dziwne prztykniecie jak by doszło z puszki bezpieczników żaden sie nie przepalił.
prosze o w miare szybką odpowiedz.
- Od: 16 lut 2011, 11:48
- Posty: 8
- Skąd: Małkinia Górna
- Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km
to nie dzwiek przekaznika jakiegos ;> pstryk ;> czy dzwiek bardziej iskry badz zwarcia
.... jak odpaliles autko i bylo wszystko ok to powinno byc loozik
Ale leketyrkiem to nie zostaniesz:P
Elektrykiem samochodowym to napewno nie
wydaje mi się że było to pstrykniecie jakiegoś przekaźnika.
Niemam pojecia co jest nie tak z tym złączem diagnostycznym już mnie krew zalewa.
Ma ktos jakiś pomysł?
Niemam pojecia co jest nie tak z tym złączem diagnostycznym już mnie krew zalewa.
Ma ktos jakiś pomysł?
- Od: 16 lut 2011, 11:48
- Posty: 8
- Skąd: Małkinia Górna
- Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km
to na spokojnie od nowa przeczytaj instrukcje sprawdzania bledow i nie kombinuj:) jak nie masz pojecia i sie wahasz to lepiej nie tykaj lec do elektryka niech podlaczy pod kompa i sprawdzi normlanie
50-100 PLN za takie cos .. taniej niz maly pozar ^_^
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6