Problem ze złączem diagnostyczny i diagnozowaniem ABS'u

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Maxima626 » 19 sty 2012, 21:34

Witam wszystkich, od pewnego czasu nie działa mi abs kontrolka się zaświeciła i już niezgasła.
Postanowiłem sprawdzić czujniki abs'u omomierzem i wyszło :
LP=1.64
PP=1.63
TL=1.60
TP=1.62
który z tych czujników jest nie sprawny i jaka wartość oporu powinna być aby czujnik działał poprawnie.
Próbowałem zdiagnozować problem także po przez zmostkowanie pinów w złączu diagnostycznym GND i TBS ale kontrolka od abs świeciła sie cały czas i nie mrugała po odpaleniu to samo.
proszę o pomoc
moje auto to mazda 626 ge 1.8 1994r
Ostatnio edytowano 21 sty 2012, 15:54 przez Maxima626, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 11:48
Posty: 8
Skąd: Małkinia Górna
Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km

Postprzez MARSELUSS82 » 19 sty 2012, 23:27

Wskazania ruwne raczej ok, a co do tematu szukajka działa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez noxes » 20 sty 2012, 00:03

Zmostkuj dobrze w gnieździe diagnostycznym, możesz mieć zaśniedziałe styki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 20 sty 2012, 11:05

nie wiem jak w mazdach ale wez sproboj 2 metody :) na test pompy :)
1 odepnij aku na cala noc
2 zgas auto na wcisnietym hamulcu ( ja takjak zrobie w mx-6 to po odpaleniu pompa robi szybki test)
3cia metoda co mnie rozsmieszylo podnies przod auta na wysokosc 1m i zostaw odpalony na 20 min ( w hondzie legend 2gen tak odpowietrzyl mi sie uklad abs i kontrolka zgasla :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Maxima626 » 20 sty 2012, 11:32

Na czym polega ten szybki test, czy będę słyszał jakies dziwne dzwieki z pompy abs jakiś znak że ten test sie wykonuje?? :)
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 11:48
Posty: 8
Skąd: Małkinia Górna
Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km

Postprzez yaro626 » 20 sty 2012, 16:01

Kontrolka nie bedzie migać,podłącz diode pod FBS i B+,zworka GND+TBS.
Ostatnio edytowano 21 sty 2012, 14:59 przez yaro626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez Maxima626 » 20 sty 2012, 19:42

okej dzieki jutro sprubuje i zobaczymy co wymruga :)
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 11:48
Posty: 8
Skąd: Małkinia Górna
Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km

Postprzez szumki44 » 20 sty 2012, 22:29

Maxima626 napisał(a):Na czym polega ten szybki test, czy będę słyszał jakies dziwne dzwieki z pompy abs jakiś znak że ten test sie wykonuje?? :)


odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek :P pompa abs zaburka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 20 sty 2012, 22:38

szumki44 napisał(a):odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek pompa abs zaburka

A to przypadkiem nie jest normalne? U mnie zawsze po odpaleniu tak jest.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Maxima626 » 21 sty 2012, 13:50

Panowie wydaje mi sie że mam jakiś problem z wtyczką diagnostyczną albo robie cos źle :(
otóż robię mostek między stykami GND i TBS próbowałem jak i z jednym GND w tej dolnej ścieżce jak i z tej górnej następnie podłączam diode pod TEN i +B i nic sie nie dzieje. gdy odpale silnik także nic
a gdy przełążę diodę w styk FBS i +B dioda przy przekręceniu kluczyka mrygnie raz i potem nic oraz gdy wyłączam zapłon dioda mrygnie raz z odpalonym silnikiem także nic w czym może leżeć problem ?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 11:48
Posty: 8
Skąd: Małkinia Górna
Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sty 2012, 14:04

Przy diagnostyce ABS'u do pinu TEN w ogóle się nie dotykamy bo on jest TYLKO od diagnostyki silnika.
Czy za założeniu zworki GND-TBS i po włączeniu zapłonu lampka ABS'u na tablicy wskaźników nie powinna migać błędów?
Oczywiście takie podstawowe rzeczy jak bezpieczniki to zapewne zdążyłeś sprawdzić?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Maxima626 » 21 sty 2012, 14:37

bezpieczniki oczywiście sprawdzone wszystkie są okey. :)
No własnie lampka od ABS nie mryga nie gaśnie nic sie z nią nie dzieje niewiem co jest nie tak?? :(
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 11:48
Posty: 8
Skąd: Małkinia Górna
Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km

Postprzez siegu » 21 sty 2012, 14:41

Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sty 2012, 14:46

Upewnij się czy piny GND są faktycznie podłączone z masą auta (u siebie w "efce" o ile pamietam to jakoś niekoniecznie to było połączone).
Dlatego połącz TBS np. z minusem accu i popatrz czy coś będzie chciało błyskać.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez yaro626 » 21 sty 2012, 15:00

podłącz diode pod FBS i B+,zworka GND+TBS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez szumki44 » 22 sty 2012, 12:34

noxes napisał(a):
szumki44 napisał(a):odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek pompa abs zaburka

A to przypadkiem nie jest normalne? U mnie zawsze po odpaleniu tak jest.


Ja sadze ze raczej nie :)
Jak autko gasze normalnie czyli nogi poza pedalami to przy nastepnym odpaleniu jest cisza :)
jak zgasze z WCISNIETYM pedalem badz dotknietym lekko to popa brzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Maxima626 » 24 sty 2012, 00:08

Marek 161BD081 napisał(a):Upewnij się czy piny GND są faktycznie podłączone z masą auta (u siebie w "efce" o ile pamietam to jakoś niekoniecznie to było połączone).
Dlatego połącz TBS np. z minusem accu i popatrz czy coś będzie chciało błyskać.



Po krótkiej przerwie witam ponownie i o tóż faktycznie gdy podłączyłem TBS z masą akumulatora dioda zaświeciła sie na 2 sec i potem zgasła i nic dalej sie nie działo.
Wpadło mi do głowy żeby podłączyć +B do plusowej klemy akumulatora gdy zetknołem kabelek z aku cos prztykneło troche się przestraszyłem i odłączyłem szybko pytanie brzmi czy czegos nie popsułem??
A może tam ma być te dziwne prztykniecie jak by doszło z puszki bezpieczników żaden sie nie przepalił.
prosze o w miare szybką odpowiedz.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 11:48
Posty: 8
Skąd: Małkinia Górna
Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km

Postprzez szumki44 » 24 sty 2012, 00:41

to nie dzwiek przekaznika jakiegos ;> pstryk ;> czy dzwiek bardziej iskry badz zwarcia :) .... jak odpaliles autko i bylo wszystko ok to powinno byc loozik :) Ale leketyrkiem to nie zostaniesz:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Maxima626 » 24 sty 2012, 00:46

Elektrykiem samochodowym to napewno nie :P wydaje mi się że było to pstrykniecie jakiegoś przekaźnika.
Niemam pojecia co jest nie tak z tym złączem diagnostycznym już mnie krew zalewa.
Ma ktos jakiś pomysł? <płacze>
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 11:48
Posty: 8
Skąd: Małkinia Górna
Auto: Mazda 626ge Hatchback 1994r.
1.8 105km

Postprzez szumki44 » 24 sty 2012, 18:24

to na spokojnie od nowa przeczytaj instrukcje sprawdzania bledow i nie kombinuj:) jak nie masz pojecia i sie wahasz to lepiej nie tykaj lec do elektryka niech podlaczy pod kompa i sprawdzi normlanie ;) 50-100 PLN za takie cos .. taniej niz maly pozar ^_^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6