Krótka historia:
Auto zakupione w Grudziądzu 4 grudnia 2008. Wcześniej ,tj 28 listopada 2008, było ściągnięte z Niemiec, niestety po strzale w tył. Poszło natychmiast do naprawy, ale poza kosmetycznymi naprawami okazało się,że pas tylny jest do wyciągnięcia i podłużnice były delikatnie naruszone...Wszystko zostało naprawione i nie widać żadnych śladów powypadkowych
Oto fotki z allegro ukazujące moją Niunię gdy jeszcze stała w komisie








Teraz trochę specyfikacji:
– pojemność: było 1.8 V6 , jest 2.5 V6 KL-ZE (straight neck)
– rocznik: 1994 (po lifcie)
– kolor nadwozia: noble green
– pełna elektryka (lusterka, lampy, szyby), ABS, airbag, klimatyzacja
– fabrycznie utwardzone zawieszenie
Zakupiłem ją w stanie seria, czyli 0 przeróbek wizualnych jak i mechanicznych. Mimo ,że jest to piękne auto i na upartego nie trzeba by było nic w nim zmieniać to jednak postanowiłem do tej pory kilka rzeczy zastąpić
mechaniczne zmiany:
był:
– Cold Air Intake (filtr powietrza K&N RC-2600, filtr odmy Simota)
– Tłumik dedykowany (116-202/07-2) firmy ULTER
– świece BKR6E-11 i przewody wysokiego napięcia japońskiej produkcji firmy NGK
– tarcze i klocki przód (EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff) + tył (Speedmax + Nisshinbo), poza tym regeneracja zacisków przód + tył
– przewody hamulcowe w stalowym oplocie firmy Goodridge
– rozpórka tylna
– wymienione szpilki w piastach na dłuższe (była to konieczność)
– short-shifter DIY
jest:
– Cold Air Intake (filtr powietrza Fujita 70mm, filtr odmy Simota)
– Wydech 2,5" począwszy od kolektorów 6-2-1 owiniętych bandażem termo., poprzez środkowy przelot z kwasiaka i końcowy przelotowo-komorowy tłumik produkcji El-tec
– Uszczelki termoizolacyjne pod kolektor ssący (custom)
– Świece BKR6E-11 i przewody wysokiego napięcia japońskiej produkcji firmy NGK
– Tarcze i klocki przód (EBC Turbo Groove + EBC Green Stuff) + tył (Speedmax + Nisshinbo), poza tym regeneracja zacisków przód + tył
– Przewody hamulcowe w stalowym oplocie firmy Goodridge
– Rozpórka tylna
– Wymienione szpilki w piastach na dłuższe (była to konieczność)
– Short-shifter
– Zestaw sprzęgła Exedy pod 2.5
– Pompa paliwa Walbro 255
– Regulator ciśnienia paliwa TOMEI
– ECU Master DET 3 (czekający na montaż i wystrojenie)
Serducho on-board

Kolektory owinięte i założone

Bez dekli jeszcze

Regulator Tomei

El-tec, przelotowo-komorowy

stylistyczne:
z zewnątrz
– kierunkowskazy boczne clear smoke od Fiata Punto 1 gen.
– usunięcie pomarańczowego filtra z kierunkowskazów przednich
– pomalowania klosza postojówek/kierunków przednich na czarno
– w postojówkach oraz podświetleniu tablicy białe diody LED SMD
– Halo projectors – czarne
– opony Toyo Proxes T1-R 215/40 + felgi PDW Nova 17"
– przyciemnienie szyb bocznych + tylnej
– lampy tylne a'la lexus wersja SMOKE
– spryskiwacze mgłowe
w wewnątrz
– dedykowane (gruby welur) dywaniki z własnym wzorem
– dedykowana podświetlana gałka zmiany biegów w białej skórze z własnym wzorem
– dedykowany mieszek w białej skórze
– uniwersalny rękaw na hamulec ręczny w białej skórze
– w podsufitce białe diody LED SMD
– w bagażniku biała dioda LED SMD
– aluramki na zegary + indiglo + podświetlenie UV na wskazówki
– całkiem ładny pokrowiec na ori kierownicę
– nakładki na pedały Sparco
– 4pkt. pasy szelkowe Sparco (czekają na założenie)
– kierownica Sparco (czeka na założenie)
– zapalniczka z logiem Mazdy
– skromne CA (Alpine CDA-9855R, DLS R6A)
Planów nie ukrywam ,że mam sporo co do niej, ale jak wiadomo ,wszystko jest zależne od zasobności portfela
Głównie:
– wymiana zawieszenia na gwintowane (chociaż ciężko mi jakoś się przekonać do K-sporta...) lub dobry amor z dobrą sprężyną (tylko też co wybrać...myślałem nad Koni Special D + Eibach Pro Kit...)
– obszycie tapicerki (fotele + boczki przód i tył + kanapa + ew. podsufitka)
Z dalszych planów:
– podtlenek N2O (główną uwagę przyciąga firma Wizards of Nos)
– rozwój CA (wzmak + sub + wygłuszenie ,może zabudowa bagażnika)
– bodykit (mam jeden upatrzony, ale ściągać go trzeba z USA, ew. przedni zderzak oraz boczne dokładki A-spec, lotka od Presso, które również są jedynie z importu)
– temat "turbo" nie raz przewijał się przez głowę, ale zdążę pewnie zdziadzieć zanim to nastąpi...
Pzdr
Interior:
Na pierwszy rzut poszedł pokrowiec na kierownicę, mieszek, gałka, oraz dywaniki



– same aluramki

– doszło Indiglo

– emblemat dołączony przez MoMana jako gratis

– diody na UV (jak widać trochę do poprawki, ponieważ co niektóre wskazówki są niedoświetlone,inne zaś prześwietlone)

– zapalara z logiem Mazdy


– nakładki na pedały firmy Sparco. Trochę brudne w trakcie robienia zdjęć,a poza tym ogólnie jeszcze seryjne pedały nie są przeszlifowane ,więc ciutke wystają poza nakładki, ale to wszystko się zaretuszuje


– sprzęcik grający założony też już na pokładzie

– przymiarka 4pkt pasów szelkowych Sparco (miały być z nowym czarnym logo, otrzymałem ze starym...). Sprawdziłem ew. miejsca gdzie mogłyby być przymocowane i powinno się obejść bez problemu.

– kierownica Sparco Naxos (którą zamówiłem w tym samym sklepie co pasy i również miała przyjść w innej kolorystyce (biało-niebieska), a przyszła cała biała...pech...)

– a to foto aktualnie wyglądającego wnętrza

Exterior:







New image




Różności:
– Toyo Proxes T1-R 215/40/17

– PDW Alloy Wheels 17"

– ColdAirIntake zestaw

– Świecie i przewody NGK

– Serce

– ULTER dedykowany


– EBC przednie klocki + tarcze & tylne Speedmax tarcze + Nisshinbo klocki



– dla porównania stara tarcza po lewej, a po prawej EBC Turbo Groove

– zregenerowane i pomalowane zaciski, nowe klocki i tarcze

– zdjęty licznik z założonymi już tarczami Indiglo

– prezenciki dla Niej pod choinkę 2010:)

– na gwiazdkę 2011 dostała m.in. nowe lampy. wiem ,że są może i trochę kontrowersyjne, ale nie jest powiedziane ,że gościć będą już zawsze
Przy okazji wyjąłem pomarańczowy filtr z kierunków i je pomalowałem od środka czarnym sprayem do lamp

– wraz ze światłami krótkimi

– oraz na samych postojówkach

– z bliska jedna z lamp

Diody oczywiście są niepodłączone. Na moment były w celu sprawdzenia efektu ,ale hmm...no nie ;D nie przeszłoby to
a te foto cyknął znajomy jak mu zostawiłem auto pod domem

Wykresy:
1) Na seryjnym osprzęcie

2) Po wymianie świec i przewodów, tłumika końcowego oraz założenia CAI

Spoty:
– z ludźmi z Grudziądza





– z Festiwalu Motoryzacji w Bydgoszczy, który odbył się 20.06.09r.




– spot regionalny, który zorganizowałem u siebie w Chełmnie, a odbył się on 08.08.09r.







– Chełmno, luty 2011



– kolejny letni spot, który zorganizowałem u siebie w mieście, 30.07.2011
















końcowe grillowanie, zakończone różnymi sposobami na ponowne rozpalanie grilla w przypadku braku już podpałki:
nr.1 – maszynka ssąco-ciupciająca aka turbo + woda utleniona

nr.2 – gdy turbo dmuchało za mało (chociaż brzmiało jak holset lukstera ;D ), a pomysł Jacola z wodą utletnioną poległ, Jacek postanowił użyć innego patentu, czernidło do opon. Jacek, nasz odważny bohater mało nie spłonął ;D

nr.3 – jako ,że głodny Jacek, to zły Jacek, to naszemu niecierpliwemu harcerzowi puściły nerwy i tacki poszły w ruch ;D

Zielono mi

– odwiedziny Jacka i wspólne fotki nad jeziorem Starogrodzkim w Chełmnie (jeziora nie widać i tak









That's all folks!