Wymiana podkładek pod wtryskami CiTD przed liftemPacjent: Mazda 6, 2003r. 2,0 CiTD 136 KMJest już podobna fotorelacja, ale w wersji poliftowej, a że akurat robiłem przedliftową, to cyknąłem parę fotek
Przydatne/potrzebne narzędzia i materiały:-klucz nasadowy 10
-klucz oczkowy 12 (ew. płaski)
-klucz oczkowy 19
-klucz nasadowy 21
-przedłużka pod nasadki
-grzechotka
-klucz dynamometryczny
-śrubokręt płaski
-szczelinomierz
-silikon wysokotemperaturowy(niewielka ilość)
-cztery podkładki pod wtryski
-rozpuszczalnik i kilka szmat
-uszczelka pokrywy zaworów
Operację najlepiej przeprowadzić na ciepłym silniku – wtedy najłatwiej wyciągać wtryski.
1. Odkręcamy 3 śruby na klucz 10 żeby ściągnąć osłonę silnika
2. Ukazuje się nam taki widok
Odkręcamy śrubki 1 i 2 (klucz 10), ściągamy opaski z przewodów przelewowych, przewody ściągamy z wtrysków, wyciągamy przeszkadzające dziadostwa w czerwonych kółkach

Można od razu ściągnąć opaskę i przewód z odmy znajdujący się w tylnej części dekla
3. Wyciągamy osłonę a – wychodzi do góry, oraz b – do góry i w stronę zderzaka
4. Żeby ściągnąć dekiel pasowałoby popuścić z 5 śrub (klucz 10) od górnej osłony rozrządu
Tutaj dwie
A tutaj trzy
5. Do ściągnięcia dekla musimy odkręcić 8 śrub (klucz 10) i jedną nakrętkę
Jedna ze śrub jest dłuższa (podwójne zaznaczenie)
Śrubki wyczyścić jeśli trzeba i odłożyć na lepsze czasy
6. Po ściągnięciu dekla mamy taki widok
Odkręcamy mocowania wtrysków (klucz 12) oznaczone strzałkami i odkładamy na bok, najlepiej tak żeby później wsadzić je w tych samych pozycjach co były.
Odkręcamy przewody wysokiego ciśnienia (klucz 17) oznaczone elipsami. Można je zostawić na miejscu, tylko nieco odsunąć od wtrysków.
7. Następnie wyciągamy uszczelnienia od przewodów wysokiego ciśnienia. Najlepiej wypchnąć je od środka, jeśli będą oporne, to można podważać od zewnątrz, ale delikatnie, bo się lubią skancerować.
8. Teraz już można wyciągnąć wtrysk nr 1. Powinien wyjść rękami – żadnego podważania.
Czyścimy z oleju, ściągamy starą podkładkę (w tym przypadku już ktoś zmieniał wcześniej z wadliwych oryginalnych „kwiatków” na poprawione).
Czyścimy z nagaru i zakładamy nową podkładkę
Pasowałoby również wyczyścić gniazdo wtryskiwacza. Ja wpychałem tam ścierkę długim śrubokrętem, a później kręciłem

, ale efekt jest nienajgorszy. Po wyczyszczeniu widać jeszcze odciśnięte ślady fabrycznych podkładek (wniosek, że przy wymianie być może w ASO, nie frezował nikt gniazd).
Czynność powtarzamy z kolejnymi wtryskami. Jeśli któryś będzie miał opory przy wychodzeniu, to prawdopodobnie miał przedmuchy – dlatego najlepiej robić to na ciepłym silniku i nie mieć kłopotu z wycoąganiem.
Jeżeli ktoś chce wyciągnąć wszystkie wtryski za jednym zamachem i później je wsadzać, to niech sobie zapisze gdzie który był.
9. Jeśli mamy już wszystkie wtryski na miejscu, to wciskamy osłony przewodów, oraz lekko przykręcamy („chwytamy”) przewody do listwy i do wtrysków. Następnie zakładamy mocowania wtrysków, tak aby luźno na nich leżały. Można pomanewrować trochę mocowaniami, lub pokręcić wtryskami i powinno być ok. Dokręcamy mocowania (siła dokręcania 52-61 Nm) oraz przewody (29Nm).
10. Kolejną sprawą jest wytarganie starej uszczelki dekla, wyczyszczenie go i odtłuszczenie w miejscu gdzie będzie nowa uszczelka i założenie jej
Tak samo czyścimy głowicę silnika w miejscu gdzie będzie styk z uszczelką. Najlepiej wydrapać co się da ze starego silikonu i całość odtłuścić. W miejscach newralgicznych, czyli wszelkich ostrych załamaniach dajemy silikon temperaturowy.
Nakładamy dekiel i jako że przyszły lepsze czasy – bierzemy śruby od dekla i nakrętkę i skręcamy (7.9-10.7 Nm). Ważna jest kolejność dokręcania, aby nic nie odkształcić.
11. Teraz już z górki, czyli wszystko co nam zostało: założyć osłony dekla, dokręcić popuszczone śruby osłony rozrządu (7.9-10.7 Nm), założyć przewody przelewowe na wtryski oraz opaski na nie, dokręcić mocowanie wtyczek od zasilania wtryskiwaczy (7.9-10.7 Nm), założyć przewód odmy i opaskę. Później przykręcić osłonę silnika (też 7.9-10.7 Nm) i otworzyć browara
12. Części dostarczała niezawodna firma firma
Proszę o uwagi czy sugestie

Nie jestem pewien co do siły dokręcania mocowań wtryskiwaczy – jeśli źle napisałem, to zaraz się poprawię.
Więcej zdjęć znajdziecie tutajW drugiej części opisze jak przy okazji sprawdzić i ewentualnie ustawić luzy zaworowe

W sumie mogłem to wrzucić do diesel'a a nie tu, ale już za późno